Рішення
від 26.09.2022 по справі 200/18140/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2022 року Справа№200/18140/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганенка А.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Приватної установи «Санаторій Металург» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

07 грудня 2021 року позивач, Приватна установа «Санаторій Металург», подав до суду адміністративний позов до відповідача, Головного управління ДПС у Донецькій області, у якому просив визнати протиправними та скасувати:

- податкове повідомлення-рішення від 04 червня 2020 року №0091855404 про застосування фінансових санкції в розмірі 1600,05 грн.,

- податкове повідомлення-рішення від 28 липня 2020 року №0120315404 про застосування фінансових санкції в розмірі 22856,94 грн.,

- податкове повідомлення-рішення від 26 серпня 2020 року №0131295404 про застосування фінансових санкції в розмірі 3615,60 грн.,

- податкове повідомлення-рішення від 02 жовтня 2020 року №0047295404 про застосування фінансових санкції в розмірі 2000,00 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що відповідно до вимог підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України подав податкову звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (податок на майно) за 2018 рік. Сума задекларованого податкового зобов`язання з податку на майно за 2018 рік була сплачена протягом квітня-липня 2020 року в загальній сумі 130000,00 гривень. 19 травня, 07 липня, 10 серпня та 07 вересня 2020 року відповідачем були проведені камеральні перевірки своєчасності сплати позивачем узгодженого податкового зобов`язання з податку на майно, про що були складені відповідні акти та прийнятті спірні податкові повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій з урахуванням строку затримки здійснення платежу 10 або 20 відсотків в залежності від строку затримки платежу, відповідно до статті 126 Податкового кодексу України. Зазначені суми фінансових санкцій були застосовані до позивача в період дії карантину з червня по жовтень 2020 року, дія якого введена постановою Кабінету міністрів України від 11 березня 2020 року №211 та продовжена постановами Кабінету Міністрів України №392 від 20.05.2020, №500 від 17.06.2020, №641 від 22.07.2020, №760 від 26.08.2020, №956 від 13.10.2020. Законом України від 30.03.2020 №540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» були внесені зміни до Податкового кодексу України, відповідно до яких платник податку, який вчинив порушення податкового законодавства протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, звільняється від штрафних санкцій за вчиненні порушення. Оскільки вказані зміни не передбачають порушень, встановлених статтею 126 Податкового кодексу України, позивач вважає, що спірні податкові повідомлення-рішення прийняті протиправно, а штрафи підлягають скасуванню.

Відповідачем поданий відзив на адміністративний позов, в якому позовні вимоги не визнані в повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів

страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового,

алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового

без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість,

акцизного податку, рентної плати.

Порушення податкового законодавства позивачем були вчинені до 1 березня 2020 року, а тому пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України не застосовується.

20 грудня 2021 року позовна заява була залишена без руху і позивачу наданий строк для усунення її недоліків.

11 січня 2022 року відкрито провадження у справі та її розгляд призначений за правилами спрощеного позовного провадження.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.

21.04.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон України від 21 квітня 2022 року №2212-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 №259 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 30 діб.

Законом України від 22 травня 2022 року №2263-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджений Указ Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжений з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України від 15 серпня 2022 року №2500-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджений Указ Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжений з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Згідно з опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану року, судам України рекомендовано за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.

Донецький окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, суд встановив наступне.

Приватна установа «Санаторій «Металург» знаходиться на податкову обліку в Головному управління ДПС у Донецькій області.

Головним управлінням ДПС у Донецькій області були проведені камеральні перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого Приватною установою «Санаторій «Металург», про що складено наступні акти та прийнятті податкові повідомлення-рішення.

19 травня 2020 року акт №3013/05-99-54-04/05-584/25096509 «Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичною особою ПУ «Санаторій Металург» код ЄДРПОУ 25096509».

За висновками акту позивач несвоєчасно сплатив податкові зобов`язання, визначені податковими-повідомленнями рішеннями від 29.01.2018 №0009464605 на суму 26564,14 гривень та від 14.05.2018 №00045224605 на суму 99,84 гривень.

Граничні терміни сплати по податковому повідомленню-рішенню від 29.01.2018 №0009464605 - 27.02.2018, фактично сплачені:

21.04.2020 на суму 2000 грн. з затримкою на 784 календарних дні сплати;

21.04.2020 на суму 1598,10 грн. з затримкою на 784 календарних дні;

21.04.2020 в сумі 267,90 грн. з затримкою на 784 календарних дні ;

21.04.2020 в сумі 866,05 грн. з затримкою на 784 календарних дні;

21.04.2020 в сумі 1068,35 грн. з затримкою на 784 календарних дні;

21.04.2020 в сумі 1000 грн. з затримкою на 784 календарних дні сплати;

21.04.2020 в сумі 1100 грн. з затримкою на 784 календарних дні сплати;

Граничний термін сплати по податковому повідомленню-рішенню від 14.05.2018 №00045224605 - 28.05.2018, фактично сплачені - 12.05.2020 в сумі 99,85 грн. з затримкою на 715 календарних.

04 червня 2020 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області відповідно до акту №3013/05-99-54-04/05-584/25096509 від 19.05.2020 на підставі статті 1126 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення №0091855404 про застосування фінансової санкції до ПУ «Санаторій Металург» в розмірі 20%, що становить 1600,05 грн.

07 липня 2020 року акт №3550/05-99-54-04/05-584/25096509 «Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичною особою ПУ «Санаторій Металург» код ЄДРПОУ 25096509».

За висновками акту позивач несвоєчасно сплатив податкові зобов`язання, визначені податковою декларацією №9022093908 від 15.02.2018 за 1 квартал 2018 року, 2 квартал 2018 року, 3 квартал 2018 року, та податковими повідомленнями-рішеннями №0118964605 від 04.09.2018, № 0118954605 від 04.09.2018, на загальну суму 114284,70 грн.

Граничні терміни сплати по податковій декларації №9022093908 від 15.02.2018 за 1 квартал 2018 року - 29.04.2018, фактично сплачені:

12.05.2020 в сумі 481,80 грн. з затримкою на 744 календарних дні сплати;

12.05.2020 в сумі 1095,95 грн. з затримкою на 744 календарних дні сплати;

05.05.2020 в сумі 10000 грн. з затримкою на 737 календарних дні сплати;

29.04.2020 в сумі 22466,90 грн. з затримкою на 731 календарний день сплати; 28.04.2020 в сумі 10000 грн. з затримкою на 730 календарний день сплати;

21.04.2020 в сумі 9099,60 грн. з затримкою на 723 календарних дні сплати;

Граничні терміни сплати по податковій декларації №9022093908 від 15.02.2018 за 2 квартал 2018 року - 29.07.2018, фактично сплачені:

12.06.2020 в сумі 16779,70 грн. з затримкою на 684 календарних дні;

12.06.2020 в сумі 481,80 грн. з затримкою на 684 календарні дні;

29.05.2020 в сумі 12145,90 грн. з затримкою на 670 календарних днів сплати; 25.05.2020 в сумі 3000 грн. з затримкою на 666 календарних днів сплати;

14.05.2020 в сумі 17854,10 грн. з затримкою на 655 календарних днів сплати; 12.05.2020 в сумі 2882,75 грн. з затримкою на 653 календарних дні сплати.

Граничний термін сплати по податковій декларації №9022093908 від 15.02.2018 за 3 квартал 2018 року - 29.10.2018, фактично сплачено:

30.06.2020 в сумі 796,05 грн. з затримкою на 610 календарних днів.

Граничні терміни сплати по податковим повідомленням-рішенням від 04 вересня 2018 року № 0118964605 та № 0118954605 - 21.09.2018, фактично сплачені:

30.06.2020 в сумі 2023,75 грн. з затримкою на 647 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 2000 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 96,70 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 632,15 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 2000 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 293,45 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 82,80 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати;

12.06.2020 в сумі 71,30 грн. з затримкою на 629 календарних днів сплати.

28 липня 2020 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області відповідно до акту №3550/05-99-54-04/05-584/25096509 від 07.07.2020 та на підставі статті 126 Податкового кодексу України прийнято податкове-повідомлення рішення №0120315404, яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 20%, що становить 22856,94 грн.

10 серпня 2020 року акт №3855/05-99-54-04/05-584/25096509 «Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичною особою ПУ «Санаторій Металург» код ЄДРПОУ 25096509».

За висновками акту позивач несвоєчасно сплатив податкові зобов`язання, визначені податковою декларацією №9022093908 від 15.02.2018 за 3 квартал 2018 року на суму 18078,00 грн.

Граничний термін сплати - 29.10.2018, фактично сплачено:

28.07.2020 в сумі 15000,00 грн. з затримкою на 638 календарних днів сплати;

29.07.2020 в сумі 3078,00 грн. з затримкою на 639 календарних днів сплати.

26 серпня 2020 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області відповідно до акту №3855/05-99-54-04/05-584/25096509 від 10.08.2020 та на підставі статті 126 Податкового кодексу України прийнято податкове-повідомлення рішення №0131295404, яким до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 20%, що становить 3615,60 грн.

07 вересня 2020 року акт №4049/05-99-04-19/05-584/25096509 «Про результати камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичною особою ПУ «Санаторій Металург» код ЄДРПОУ 25096509».

За висновками акту позивач несвоєчасно сплатив податкові зобов`язання, визначені податковою декларацією №9022093908 від 15.02.2018 за 3 квартал 2018 року на суму 10000,00 грн.

Граничний термін - 29.10.2018, фактично сплачено 28.08.2020 в сумі 10000,00 грн. з затримкою на 669 календарних днів сплати.

02 жовтня 2020 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області відповідно до акту №4049/05-99-04-19/05-584/25096509 від 07.07.2020 та на підставі статті 126 Податкового кодексу України прийнято податкове-повідомлення рішення №0047295404, яким до позивача застосовані фінансової санкції в розмірі 20%, що складає 2000,00 грн.

При ухваленні рішення суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України, у редакції, чинній на момент прийняття спірних податкових повідомлень-рішень).

За приписами статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно з пунктами 37.2, 37.3 статті 37 ПК України податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку. Підставою для припинення податкового обов`язку є його виконання.

Статтею 38 ПК України встановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк. Сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо […]. Спосіб, порядок та строки виконання податкового обов`язку встановлюються цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 ПК України).;

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з пунктом «б» підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 ПК України податкове зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за звітний рік сплачується юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

За наслідками судового розгляду встановлено, що позивач несвоєчасно сплатив суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації №9022093908 від 15.02.2018 за 1 квартал 2018 року, 2 квартал 2018 року, 3 квартал 2018 року, та грошові зобов`язання, визначені відповідачем податковими-повідомленнями рішеннями від 29.01.2018 №0009464605; від 14.05.2018 №00045224605; №0118964605 від 04.09.2018, №0118954605 від 04.09.2018.

Позивач не подав суду доказів оскарження в адміністративному або судовому порядку рішень відповідача про нараховані суми грошового зобов`язання.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Системний аналіз вищенаведених положень ПК України та встановлені обставини дозволяють суду дійти висновку, що в 2018 році позивач скоїв податкові правопорушення, а саме не сплатив у визначені ПК України строки самостійно визначені податкові зобов`язання та узгоджені суми грошових зобов`язань, які були визначені відповідачем.

Відповідно до пункту 109.2 статті 108 ПК України вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

За приписами статті 111 ПК України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова […]. Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Згідно з пунктом 126 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Підпунктами 14.1.39, 14.1265 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що:

грошове зобов`язання платника податків це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня;

штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

За позицією позивача до спірних правовідносин мають застосовуватися положення пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, в редакції Закону України від 30.03.2020 №540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Суд звертає увагу, що на час виникнення спірних правовідносин пункт 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України діяв в іншій редакції.

17 березня 2020 року Верховною Радою України було прийнято Закон України №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-2019)», яким з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 травня 2020 року №591-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 52-1 такого змісту:

«за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема, страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Як зазначалося раніше, матеріалами справи підтверджено, що податкові правопорушення (не сплата в строки, установлені ПК України, самостійно визначених податкових зобов`язань та узгоджених сум грошових зобов`язань, які були визначені відповідачем) були скоєні позивачем в 2018 році, тобто до 01 березня 2020 року.

Таким чином, до спірних правовідносин не можуть бути застосовані положення пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно зі статтею 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно зі статтею 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, питання розподілу судових витрат не вирішується.

Керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 47, 72-77, 90, 132, 139, 143, 215, 241-246, 250, 251, 255, 261, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

в задоволенні адміністративного позову Приватної установи «Санаторій Металург» (юридична адреса: 87525, Донецька область, м. Маріуполь, бул. Приморський, 17; код ЄДРПОУ 25096509, Електронна пошта: 3009310435@mail.gov.ua) до Головного управління ДПС у Донецькій області (юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 44070187) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 04 червня 2020 року №0091855404, від 28 липня 2020 року №0120315404, від 26 серпня 2020 року №0131295404, від 02 жовтня 2020 року №0047295404, відмовити повністю.

Повний текст рішення складено 26 вересня 2022 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.

Суддя А.І. Циганенко

Дата ухвалення рішення26.09.2022
Оприлюднено28.09.2022
Номер документу106431837
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —200/18140/21

Рішення від 26.09.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні