Ухвала
від 26.09.2022 по справі 420/2055/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2055/22

УХВАЛА

26 вересня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про встановлення судового контролю

ВСТАНОВИВ:

У проваджені Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АМАТЕК» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням суду від 30.05.2022 року адміністративний позов задоволено, а саме:

визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3483608/41253272 від 07.12.2021 р. про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 29.11.2021 р. № 69, поданої TOB «АМАТЕК» (код 41253272);

зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, подану ТОВ «АМАТЕК» (код 41253272), від 29.11.2021 р. № 69 датою її направлення для реєстрації;

стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АМАТЕК» (код 41253272) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) суму сплаченого судового збору у розмірі 2481,00 грн;

стягнуто на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АМАТЕК» (код 41253272) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) суму витрат на правничу допомогу у розмірі 2481,00 грн.

Зазначене рішення суду набрало законної сили 30.08.2022 року.

Від представника позивача надійшла заява про зобов`язання Державну податкову службу подати звіт про виконання судового рішення (згідно ст. 382 КАС України), в якій заявник просить:

встановити засоби судового контролю за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30.05.2022р. в справі № 420/2055/22 за позовом ТОВ «АМАТЕК» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії;

зобов`язати Державну податкову службу України у 10-денний строк подати звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30.05.2022р. в справі №420/2055/22.

Заява обґрунтована тим, що з моменту набрання чинності рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30.05.2022р. в справі № 420/2055/22 вже минув майже місяць, перевіряючи дані в особистому кабінеті ТОВ «АМАТЕК» щодо виконання зазначеного рішення суду, було встановлено, що жодних дій з боку податкового органу здійснено не було, податкова накладна № 69 від 29.11.2021р. досі не зареєстрована. Отже, вбачається повне невиконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30.05.2022р. в справі № 420/2055/22 з боку податкового органу.

Розглянувши заяву представника позивача, суд дійшов наступного.

Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Згідно з ч.ч.2-3 ст.382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.

Суд зазначає, що інститут судового контролю за виконанням судового рішення спрямований на забезпечення права особи на ефективний судовий захист в адміністративному судочинстві.

Відповідно до ст.129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

За приписами ч.ч.1-2 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно з ч.4 ст.372 КАС України примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

З огляду на вищенаведені норми законодавства, рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи. Це забезпечується, в першу чергу, через примусове виконання судових рішень відповідно до Закону України «Про виконавче провадження».

Зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, яке має застосовуватися у виключних випадках.

Разом з цим, наведені позивачем обставини не є беззаперечною підставою яка свідчить про необхідність встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення в адміністративній справі.

Також, суд не вважає за необхідне зобов`язувати відповідача подавати звіт про виконання судового рішення в даній адміністративній справі.

Згідно з ч.1 ст.373 КАС України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

З матеріалів справи вбачається, що виконавчий лист позивач не отримував, до виконавчої служби не звертався.

На даний час у суду відсутні докази того, що у разі звернення позивача з виконавчим документом до виконавчої служби, виконавчі дії з примусового виконання рішення суду не призведуть до виконання відповідачем рішення суду.

Таким чином, з урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволенні заяви представника товариства з обмеженою відповідальністю «АМАТЕК» про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №420/2055/22.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 293, 382 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника товариства з обмеженою відповідальністю «АМАТЕК» про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №420/2055/22 відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.256 КАС України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції в порядку ст.295 КАС України.

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2022
Оприлюднено29.09.2022
Номер документу106458493
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/2055/22

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Постанова від 29.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 29.08.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 19.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 29.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні