Рішення
від 27.09.2022 по справі 420/8931/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8931/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхтенко Л.Р., розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Одеського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 13901271, місце проживання: 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Товариства з обмеженою відповідальністю «БТК АГРО» (код ЄДРПОУ36340986, місцезнаходження: 68702, Одеська область, м.Болград, вул. Трайкова, 92, корпус 1, офіс 1) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 рік,-

ВСТАНОВИВ:

До суду 29 червня 2022 року надійшла позовна заява Одеського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 13901271, місце проживання: 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Товариства з обмеженою відповідальністю «БТК АГРО» (код ЄДРПОУ36340986, місцезнаходження: 68702, Одеська область, м.Болград, вул. Трайкова, 92, корпус 1, офіс 1) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 рік у розмірі 64702,22 грн. та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 97,05 грн.

Ухвалою від 15 липня 2022 року після усунення виявлених недоліків, поновлено позивачу строк звернення до суду, позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи упор рядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно зі змісту «Звіту про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю» за 2021 рік, наданому до відділення Фонду середньооблікова чисельність штатних працівників на ТОВ «БТК АГРО» склала 90 осіб.

На підприємстві протягом 2021 року працювали особи з інвалідністю: ОСОБА_1 (12 міс) + ОСОБА_2 (12 міс) + Василіогло Н.І. (6 міс) + Слюсар О.І. (6 міс) = 36 міс:12 міс = 3.

У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідач повинен був створити 4 робочих місця, проте створив 3.

При здійсненні розрахунку адміністративно-господарських санкцій ТОВ «БТК АГРО» за 2021 рік, відділення Фонду керувалось Інструкцією щодо заповнення форми № 10-ПОІ поштова-річна «Звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю», затвердженою Наказом Мінпраці України від 18.12.2020 № 821 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 січня 2021 р. за № 115/35737.

Окрім того, відповідно до пункту 3.2.5 Інструкції середньооблікова чисельність працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців (тобто 12 місяців).

Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 64702,22 грн.: середньорічна заробітна плата 5823,2 грн. х 1000 : 90= 64702,22 грн.

Сума адміністративно-господарських санкцій = 64702,22 грн. х 1 = 64702,22 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Проте, всупереч ст. 20 цього Закону відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2022 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю не сплатив.

Станом на 20.04.2022 року відповідач повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 97,05грн.

Копія позовної заяви надіслана позивачем на адресу відповідача, що підтверджено згрупованим описом відправлення від 27.04.2022 року.

У свою чергу, від відповідача 26.07.2022 року (електронною поштою вхід. № ЕП/21006/22 та через підсистему Електронний суд ЕС/2727/22) надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти заявлених позовних вимог та просить відмовити у їх задоволенні повністю, з огляду на таке.

22.03.2022 року на адресу ТОВ «БТК АГРО» від Одеського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надійшов Розрахунок адміністративно - господарських санкцій, з якого було з`ясовано, що підставою для складання був звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік складений фахівцями ТОВ «БТК АГРО» за формою №10-ПОІ (річна), затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України 27 серпня 2020 № 591 (із змінами) за погодженням з Держстатом.

Однак, під час складання звіту помилково до нього були включені зайві особи у штаті, що призвело до помилки у даних. Зокрема наказом ТОВ «БТК АГРО» від 09.03.2021 №1-П/2021 створено 39 нових робочих місць для організації робіт тимчасового характеру з 10.03.2021 по 10.04.2021 р.

Так, відповідач зазначає, що відповідно до роз`яснення Державного комітету статистики України викладеному у листі від 11.11.2010 № 09/3-6/301 з метою надання тимчасової роботи безробітним на підприємствах утворюють спеціальні тимчасові нові робочі місця, які не передбачені штатним розкладом.

Тобто, під громадські роботи не можуть використовуватися вакантні робочі місця. Отже, не має підстав для включення осіб, які направлені Державною службою зайнятості на виконання громадських робіт, до облікової та середньооблікової кількості штатних працівників підприємства.

Оскільки наведені 39 робочих місць утворювалися двічі (кожного разу на 1 місяць) у березні та квітні 2021 року у звіті вони помилково були враховані двічі.

Таким чином, середньооблікова кількість штатних працівників склала 996/12=83 (особи).

83*4% = 3,32, тобто кількість осіб з інвалідністю, які повинні були працювати на підприємстві дорівнювала 3.

Факт створення тимчасових робочих місць ТОВ «БТК АГРО» підтверджується листом Болградської районної філії Одеського обласного центру зайнятості від 13.04.2022 № 108/15/03, виданими Болградською районною філією Одеського обласного центру зайнятості, направленнями на працевлаштування.

Окрім того, ТОВ «БТК АКГРО» було складено уточнений звіт за формою №10-ПОІ (річна), що був направлений на адресу Позивача 21.04.2022 року разом з поясненнями, проте Одеське обласне відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю не звернуло уваги на інформацію наведену у відповіді на розрахунок і звернулася із позовом до суду.

Відповідь на відзив до суду не надходила.

Ухвалою від 13 вересня 2022 року судом було зобов`язано позивача надати суду додаткову інформацію стосовно надходження чи ні та врахування чи ні уточненого звіту про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 року поданого відповідачем, та у зв`язку з цим, зупинено провадження у справі до їх одержання.

20.09.2022 року через канцелярію суду від відповідача надійшло клопотання про долучення доказів на підтвердження факту надсилання на отриманням позивачем поданого відповідачем уточненого звіту.

21.09.2022 року від позивача надійшло клопотання, в якому позивач зазначає, що пакет документів з уточнюючим звітом отримано, однак цих доказів недостатньо, у зв`язку з цим просить зобов`язати надано додаткові докази, а саме: копії наказів про прийом на роботу осіб з інвалідністю та копії довідок МСЕК.

22.09.2022 року через канцелярію суду від відповідача надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи копії витягів з наказів про прийняття на роботу осіб з інвалідністю та довідки до актів огляду медико-соціальною експертною комісією.

Ухвалою суду від 27 вересня 2022 року провадження у справі поновлено зі стадії, на якій його було зупинено.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «БТК АГРО» подано звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік, відповідно до якого зазначено середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 90 осіб. Кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» 4 особи (а.с.9-10).

Відповідно до списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2021 році від 02.02.2022 року, складає 4 особи: 1. ОСОБА_1 (12 міс), 2. ОСОБА_2 (12 міс), 3. ОСОБА_3 (6 міс),4. ОСОБА_4 (6 міс).(а.с.11)

Одеським обласним відділенням ФСЗІ складено розрахунок адміністративно-господарських санкцій за 2021 звітний рік від 22.03.2022року вих. №213/05 та надіслано на адресу відповідача (а.с.8).

Відповідно до зазначеного розрахунку сума адміністративно-господарських санкцій складає 64702,22 грн.

Також у зв`язку з порушенням термінів сплати штрафу, відповідачу нарахована пеня в розмірі 97,05 грн.

Судом встановлено, що відповідно до листа від 13.04.2022 року № 108/15/03 Болградської районної філії Державного центра зайнятості Одеського обласного центра зайнятості до ТОВ «БТК АГРО» протягом 2021 року було направлено на роботи тимчасового характеру 40 безробітних. Згідно з наказу підприємства від 09.03.2021 року № 1-П/2021 створено 39 робочих місць для організації робіт тимчасового характеру з 10.03.2021 року по 10.04.2021 року та наказ від 10.03.2021 року № 2-П/2021 створено 1 робоче місце (а.с.34,32).

Також, судом встановлено, що ТОВ «БТК АГРО» було подано до Одеського обласного відділення звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік (Уточнюючий), відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 83 особи, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність осіб 3, кількість осіб з інвалідністюштатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» 3 особи. (а.с.35-36).

Вказаний звіт отримано позивачем 25.04.2022 року, про що свідчить трекінг відстеження поштового відправлення з сайту Укрпошти за номером 6870201943325.

Відповідно до списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2021 році від 13.04.2022 року, складає 3 особи: 1. ОСОБА_2 (12 міс), 2. ОСОБА_3 (6 міс),3. ОСОБА_4 (6 міс).

Також, суд встановив, що до звіту на ім`я заступника директора Одеського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю було надано лист від 20.04.2022 року № 22, яким повідомлено про виявленні помилки з боку ТОВ «БТК АГРО» при поданні первинного звіту (а.с.38-39).

До суду надано копії довідок МСЕК та виписок з наказів про прийняття на роботу осіб з інвалідністю: ОСОБА_2 , 2. ОСОБА_3 , 3. ОСОБА_4 .

Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги не належать задоволенню повністю з таких підстав.

Відповідно ч.9, 10,11 ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні (надалі - Закон № 875-ХІІ, Закон), підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, неподання Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Норматив робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону.

Згідно з частиною 3 статті 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Серед переліку адміністративно-господарських санкцій, встановленого у ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України вказано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання, зокрема,адміністративно-господарський штраф, а також і інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.

Спірні у цій справі санкції застосовуються до суб`єктів господарювання уповноваженими органами державної влади за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, а тому є адміністративно-господарськими санкціями. Про це також вказано у ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

Таким чином, законом передбачена відповідальність у вигляді адміністративно-господарських санкцій для підприємств, які не забезпечили середньооблікову чисельність працюючих осіб з інвалідністю відповідно до установленого нормативу.

При цьому, відповідно до ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб`єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов`язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов`язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

За змістом ст. 18-1 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

Таким чином, обов`язок підприємства зі створення робочих місць для осіб з інвалідністю не супроводжується його обов`язком займатись пошуком таких осіб для працевлаштування, але підприємство має створити робоче місце для особи з інвалідністю та вжиті всі необхідні заходи щоб така особа могла дізнатися про створене робоче місце.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 50 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавці зобов`язані, зокрема, своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Отже, своєчасно та в повному обсязі надавши інформацію про попит на вакансії підприємство, фактично, вживає усіх залежних від нього передбачених законом заходів для відповідності середньооблікової чисельності працюючих інвалідів установленим нормативам, тобто, заходів для недопущення господарського правопорушення.

Відповідно до п. 9 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПОІ поштова-річна «Звіт про зайнятість працевлаштування осіб з інвалідністю», затвердженою Наказом Мінпраці України від 18.12.2020 № 821, дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність (рядок 02), та кількості осіб з інвалідністю, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, застосовується правило заокруглення до цілого: якщо після коми число від 1 до 4, заокруглення відбувається в бік зменшення, від 5 до 9 - в бік збільшення.

Матеріалами справи підтверджено, ТОВ «БТК АГРО» подано звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2021 рік, відповідно до якого зазначено середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 90 осіб. Кількість інвалідів штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» 4 особи (а.с.9-10).

Відповідно до списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2021 році від 02.02.2022 року, складає 4 особи: 1. ОСОБА_1 (12 міс), 2. ОСОБА_2 (12 міс), 3. ОСОБА_5 (6 міс),4. ОСОБА_4 (6 міс) (а.с.11).

На підставі поданого звіту Одеським обласним відділенням ФСЗІ складено розрахунок адміністративно-господарських санкцій за 2021 звітний рік у розмірі 64702,22 грн. за нестворене одне робоче місця для особи з інвалідністю від 22.03.2022 року вих. №213/05 (а.с.8).

Проте матеріалами справи підтверджено та не заперечується сторонами, що ТОВ «БТК АГРО» було подано до Одеського обласного відділення звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік (Уточнюючий), відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 83 особи, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність осіб 3, кількість осіб з інвалідністю штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» 3 особи (а.с.35-36).

Вказаний звіт отримано позивачем 25.04.2022 року, про що свідчить трекінг відстеження поштового відправлення з сайту Укрпошти за номером 6870201943325.

Відповідно до списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2021 році від 13.04.2022 року, складає 3 особи: 1. ОСОБА_2 (12 міс), 2. ОСОБА_3 (6 міс),3. ОСОБА_4 (6 міс)

Відповідачем надано пояснення з яких причин допущена помилка у Звіті, на підтвердження чого надано відповідні докази, а саме: лист від 13.04.2022 року № 108/15/03 Болградської районної філії Державного центра зайнятості Одеського обласного центра зайнятості про те, що до ТОВ «БТК АГРО» протягом 2021 року було направлено на роботи тимчасового характеру 40 безробітних та згідно з наказу підприємства від 09.03.2021 року № 1-П/2021 створено 39 робочих місць для організації робіт тимчасового характеру з 10.03.2021 року по 10.04.2021 року та наказ від 10.03.2021 року № 2-П/2021 створено 1 робоче місце (а.с.34,32).

Також, суд встановив, що до уточнюючого звіту на ім`я заступника директора Одеського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю відповідачем було надано лист від 20.04.2022 року № 22, яким повідомлено про виявленні помилки з боку ТОВ «БТК АГРО» при поданні первинного звіту (а.с.38-39).

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що фактично у 2021 році відповідач мав створити три робочі місця для осіб з інвалідністю, які ним створені та три особи з інвалідністю у 2021 році були працевлаштовані, що підтверджено наданими відповідачем до суду копіями довідок МСЕК та виписками з наказів про прийняття на роботу.

Викладене свідчить про виконання відповідачем вимог щодо створення робочих місць відповідно до нормативів, встановлених ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні.

Відповідно до частини 1 статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Згідно ч.2 ст. 218 ГК України, учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито всіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Таким чином, адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до учасника господарських відносин за порушення ним правил, встановлених законодавчими актами, при наявності в діях суб`єкту господарювання вини у вчиненні такого порушення та якщо ним не приймались заходи, спрямовані на недопущення господарського правопорушення.

Вказані встановлені судом обставини дають підстави для висновку про виконання відповідачем вимог щодо створення робочих місць відповідно до нормативів встановлених статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», а тому застосування до відповідача адміністративно-господарських санкцій та стягнення пені є необґрунтованим.

Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 3 зазначеної статті Кодексу, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю є необґрунтованими, не підтверджуються наявними у справі доказами, в зв`язку з чим не належать задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи те, що позивачу відмовлено у задоволенні позовних вимог, та відсутні докази понесення відповідачем судових витрат, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви Одеського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 13901271, місце проживання: 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Товариства з обмеженою відповідальністю «БТК АГРО» (код ЄДРПОУ36340986, місцезнаходження: 68702, Одеська область, м.Болград, вул. Трайкова, 92, корпус 1, офіс 1) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 рік,- відмовити в повному обсязі.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5. п.15. ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцеві положення КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Cуддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2022
Оприлюднено29.09.2022
Номер документу106458557
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —420/8931/22

Рішення від 27.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 27.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 12.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 14.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні