МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2022 р. № 400/10345/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,
до відповідача:Вільнозапорізької сільської ради, вул. Москаленка, 35, с.Вільне Запоріжжя, Баштанський район, Миколаївська область, 55650, про:визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Вільнозапорізької сільської ради (далі - відповідач) з вимогами:
визнати протиправною бездіяльність Вільнозапорізької сільської ради щодо не розгляду клопотання ОСОБА_1 від 08.06.2021 р. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки площею 41 га, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, розташованої в межах території Новохристофорівського старостинського округу Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району Миколаївської області (за межами населених пунктів, поблизу с. Пархомівка), на пленарному засіданні сесії сільської ради та не прийняття за ним одного з рішень, передбачених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України;
зобов`язати Вільнозапорізьку сільську раду розглянути на пленарному засіданні сесії сільської ради клопотання ОСОБА_1 від 08.06.2021 р. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки площею 41 га, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, розташованої в межах території Новохристофорівського старостин сь кого округу Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району Миколаївської області (за межами населених пунктів, поблизу с. Пархомівка), та прийняти за ним рішення згідно ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України.
Ухвалою від 01.11.2021р. суд відкрив провадження за цим позоовм за правилами спрощенрого позовного провадження.
В обгрунтування позову позивач вказав те, що відповідач протиправно не виконує рішення суду по справі № 400/2866/20, яким зобов`язано Новополтавську сільську раду повторно розглянути заяву позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою. Згідно листа Вільнозапорізької сільської ради від 22.07.2021р., заяву позивача від 08.06.2021р. про надання відповідного дозволу відповідач не має змоги розглянути в зв`язку з тим, що бажана позивачем земельна ділянка входить до земель Новобузької районної державної адміністрації в межах с.Пархомівка. Таку бездіяльність відповідача позивач вважає протиправною, тому звернувся до суду з даним позовом.
Відповідач у відзиві на позов зазначив те, що Рішенням сільської ради від 30.11.2021 № 221 «Про створення громадського пасовища» було вирішено створити громадське пасовище на бажаній для позивача земельній ділянці кадастровий номер 4824583000:01:000:0131 та вирішено виготовити проект землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки під громадське пасовище. Відповідач вказав у відзиві, що позивачу було відомо, що ще до подання ним клопотання про безоплатну приватизацію земельної ділянки на останню ще у 2012 році Новобузькою районною державною адміністрацією було надано дозвіл на виготовлення документації із землеустрою під громадське пасовище. Рішенням сільської ради від 30.11.2021 № 221 по суті вирішено лише оновити відповідну документацію з урахуванням децентралізації та зміни органу влади, який уповноважений розпоряджатись землями за межами населених пунктів. За таких обставин відповідач вважає вимоги позивача безпідставними та просив в позові відмовити повінстю.
Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив матеріали справи, суд виходить з такого.
08.06.2021р. ОСОБА_1 звернувся до Вільнозапорізької сільської ради із клопотанням, в якому просить надати йому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки площею 41 га, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, що розташована в межах території Новохристофорівського старостинського округу Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району Миколаївської області (за межами населених пунктів, поблизу с. Пархомівка). До клопотання позивач додав графічні матеріали із зображенням бажаного місця розташування земельної ділянки, а також копії паспорта і довідки про присвоєння ідентифікаційного номера ОСОБА_1 .
Виходячи з матеріалів справи, судом встановлено, що земельна ділянка площею 41 га з кадастровим номером 4824583000:01:000:0131 була передана територіальній громаді, в особі Вільнозапорізької сільської ради, у комунальну власність за наказом Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області від 08.12.2020 р. № 17-ОТГ «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» та актом приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 08.12.2020-Р в числі земельних ділянок загальною площею 1069,5753 га. В переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що передаються у комунальну власність, дана земельна ділянка значиться за порядковим номером 49, як землі запасу.
Листом від 22.07.2021 р. № 1121/03.01-06 Вільнозапорізька сільська рада повідомила ОСОБА_1 про неможливість задоволення його клопотання від 08.06.2021 р. оскільки земельна ділянка, обрана ним, входить до земель, стосовно яких розпорядженням голови Новобузької районної державної адміністрації від 26.11.2012 р. № 596-р було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років для організованого випасу худоби мешканцям с. Пархомівка. Тобто, на земельну ділянку вже виготовляється проект землеустрою щодо відведення її під громадське пасовище, про що було прийнято рішення сільською радою. Крім цього, в листі зазначено, що клопотання ОСОБА_1 не може розглядатися до ухвалення сільською радою рішення на виконання постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду віл 11.05.2021 р. у справі № 400/2866/20.
Також листом від 01.10.2021 р. № 1572/03.01-05 Вільнозапорізька сільська рада частково задовольнила адвокатський запит від 30.08.2021 р., надавши копію клопотання позивача від 08.06.2021р., копію графічних матеріалів, що були додані до даного клопотання, копію розпорядження Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області від 26.11.2012 р. № 596-р, копії рішення сільської ради про відведення земельної ділянки, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, під громадське пасовище та копії договору на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, під громадське пасовище надано не було.
Розпорядженням Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області від 26.11.2012 р. № 596-р «Про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду для випасу худоби із земель запасу в межах території Новохристофорівської сільської ради» було надано дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 90 га в оренду на 49 років для випасу худоби із земель запасу в межах території Новохристофорівської сільської ради юридичній особі - Громадському об`єднанню для організаційного випасу громадської худоби с. Новохристофорівка, с. Пархомівка (керівник ОСОБА_2 ).
Згідно публічної кадастрової карти України відомості про те, що на підставі даного дозволу була сформована земельна ділянка та щодо прав даної юридичної особи на таку земельну ділянку, відсутні.
Згідно ч. 1 ст. 34 Земельного кодексу України лише громадяни можуть орендувати земельні ділянки для випасання худоби тобто дана юридична особа не може набути права оренди на земельну ділянку, зазначену в даному розпорядженні, для випасання худоби.
Крім цього, з розпорядження Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області від 26.11.2012 р. № 596-р ( а.с.10) судом не вбачається, що земельна ділянка, обрана ОСОБА_1 , входить до складу земельної ділянки, зазначеної в ньому.
Отже, суд вважає, що лист відповідача від 22.07.2021 р. № 1121/03.01-06 містить непідтверджені належними доказами відомості, за внесення яких передбачена кримінальна відповідальність, а саме: що за розпорядженням Новобузької районної державної адміністрації Миколаївської області від 26.11.2012 р. № 586-р дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки отримали мешканці с. Пархомівка; що на земельну ділянку, зазначену в даному розпорядженні, виготовляється проект землеустрою щодо відведення її під громадське пасовище; що сільською радою прийнято рішення про створення громадського пасовища на земельній ділянці, зазначеній в даному розпорядженні.
Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11.05,2021 р. в адміністративній справі № 400/2866/20 зобов`язано Новополтавську сільську раду повторно розглянути заяву-клопотання ОСОБА_1 від 19.11.2019 р. про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності площею 41,97 га (кадастровий номер 4824586000:01:000:1213), що розташована в межах території Новополтавської сільської ради Новобузького району Миколаївської області, з урахуванням висновків апеляційне прийняти по ній мотивоване рішення, тобто клопотання ОСОБА_1 від 19.11.2019 р. стосується іншої земельної ділянки.
Отже, рішення сільської ради за клопотанням ОСОБА_1 від 19.11.2019 р. не матиме ніякого впливу на рішення сільської ради за клопотанням ОСОБА_1 від 08.06.2021 р. тобто відкладення розгляду клопотання ОСОБА_1 від 08.06.2021 р. до ухвалення сільською радою рішення за результатами повторного розгляду клопотання ОСОБА_1 від 19.11.2019 р. є безпідставним. Більше того, рішенням VIII позачергової сесії VIII скликання Вільнозапорізької сільської ради від 23.07.2021 р. № 153 «Про повторний розгляд клопотання ОСОБА_1 від 19.11.2019 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2 га для ведення особистого селянського господарства згідно постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11.05.2021 у справі № 400/2866/20» розглянуто клопотання ОСОБА_1 від 19.11.2019 р., але, до теперішнього часу, відсутнє рішення сільської ради, прийняте на пленарному засіданні сесії сільської ради, про результати розгляду клопотання ОСОБА_1 від 08.06.2021 р.
Оскільки, виходячи зі змісту даного листа відповідача від 01.10.2021р., судом не вбачається, що клопотання ОСОБА_1 від 08.06.2021 р. розглядалося на пленарному засіданні сесії сільської ради та що до нього прийняте відповідне рішення на сесії сільської ради у формі рішення сесії.
Стаття 14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державною виключно відповідно до закону.
Законом, який регулює земельні правовідносини, є Земельний кодекс України, а також прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу нормативно-правові акти (ч. 1 ст. З Земельного кодексу України).
Відповідно до пункту «б» ч. 1 ст. 81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України).
Пунктом «в» ч. 2 ст. 83 Земельного кодексу України встановлено, що у комунальній власності перебувають землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами України І. статті 118 Земельного кодексу України.
Відповідно до положень ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ... ведення особистого селянського господарства ... у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
У частині сьомій ст. 118 Земельного кодексу України зазначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин пунктом 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» віднесено до виключної компетенції пленарних засідань сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до частин 1, 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, виходячи з матеріалів адмінстративної справи № 400/10345/21, судом встановлено, що відповідачем не прийнято за клопотанням ОСОБА_1 від 08.06.2021р. жодного з рішень, передбачених ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, в порядку, передбаченому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».
В свою чергу, ОСОБА_1 виконав вимоги закону, подавши відповідачу клопотання про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з доданими до нього графічними матеріалами із зображенням бажаного місця розташування земельної ділянки. На підтвердження своєї належності до громадян України-платників податків, до клопотання додано копії його паспорта і довідки про присвоєння ідентифікаційного номера. Поряд з цим, суд вважає, що відповідач не виконав вимоги закону, що стосуються розгляду даного клопотання, тобто припустився протиправної бездіяльності.
Протиправна бездіяльність відповідача стала на перешкоді реалізації ОСОБА_1 права на безоплатне отримання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, на стадії отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, оскільки без такого дозволу він не має мож.шє-осгі замовити в землевпорядній організації такий проект.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог та про наявність підстав для задоволення позову.
Судові витрати по справі розподіляються відповідно до вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Вільнозапорізької сільської ради Новобузького району Миколаївської області (вул. Москаленка, 35, с.Вільне Запоріжжя, Баштанський район, Миколаївська область, 55650, код ЄДРПОУ 04375671) задовольнити.
2. Визнати протиправною бездіяльність Вільнозапорізької сільської ради Новобузького району Миколаївської області щодо не розгляду клопотання ОСОБА_1 від 08.06.2021 р. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки площею 41 га, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, розташованої в межах території Новохристофорівського старостинського округу Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району Миколаївської області (за межами населених пунктів, поблизу с. Пархомівка), на пленарному засіданні сесії сільської ради та не прийняття за ним одного з рішень, передбачених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України.
3. Зобов`язати Вільнозапорізьку сільську раду Новобузького району Миколаївської області (код ЄДРПОУ 04375671) розглянути на найближчому пленарному засіданні сесії сільської ради клопотання ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) від 08.06.2021 р. про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, а саме: із земельної ділянки площею 41 га, кадастровий номер 4824583000:01:000:0131, розташованої в межах території Новохристофорівського старостинського округу Вільнозапорізької сільської ради Баштанського району Миколаївської області (за межами населених пунктів, поблизу с. Пархомівка), та прийняти за ним рішення згідно ч.7 ст.118 Земельного кодексу України.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вільнозапорізької сільської ради Новобузького району Миколаївської області (вул. Москаленка, 35, с.Вільне Запоріжжя, Баштанський район, Миколаївська область, 55650, код ЄДРПОУ 04375671) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір в розмірі 908,00 грн., сплачений квитанцією від 30.10.2021р.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2022 |
Оприлюднено | 30.09.2022 |
Номер документу | 106485099 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні