Ухвала
від 26.09.2022 по справі 127/21523/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/21523/22

Провадження № 1-кс/127/8607/22

У Х В А Л А

Іменем України

26 вересня 2022 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2

розглянувши всудовому засіданнів м.Вінниці взалі судуклопотання cлідчогочетвертого слідчоговідділу (здислокацією ум.Вінниця)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Хмельницькому,майора Державногобюро розслідувань ОСОБА_3 пронадання дозволуна проведенняогляду, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниця) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, майор Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про проведення огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0, 2479 га, 0510100000:02:045:0115, площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га, разом із об`єктами будівництва житлового комплексу «Лісопарковий», розташованого на вказаних земельних ділянках, що знаходиться по вул. 600-річчя у м. Вінниці.

Клопотання мотивовано тим, що слідчими четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниця) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021020000000554 від 13.12.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ст. 368-5 КК України за фактом зловживання владою службовими особами Департаменту архітектури та містобудування, Департаменту архітектурно будівельного контролю, Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради та Державної інспекції архітектури та містобудування, які погодили дозвільні документи на будівництво ряду об`єктів на території м. Вінниці (Вінницької територіальної громади), за відсутності правових підстав, чим завдали істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, а також за фактом незаконного збагачення окремих посадових осіб Вінницької міської ради.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Департаменту архітектури та містобудування, Департаменту архітектурно будівельного контролю, Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради, Державної інспекції архітектури та містобудування, зловживаючи владою та службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди третіми особами юридичними особами, які виступають забудовниками територій м. Вінниці, у т.ч. розташованих у санітарних зонах та прибережних захисних смугах, не вжили належних заходів реагування та державного нагляду (контролю) на порушення вимог законодавства у сфері містобудування забудовниками та погодили дозвільні документи на будівництво ряду об`єктів за відсутності правових підстав, чим завдали істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

Попередньо установлено, на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0, 2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, та 0510100000:02:045:0117 площею0,2471га,з цільовимпризначенням длябудівництва іобслуговування багатоквартирногожитлового будинкуз об`єктамиторгово-розважальноїта ринковоїінфраструктури проводяться будівельні роботи із будівництва багатоквартирного житлового комплексу «Лісопарковий», що знаходиться по вул. 600-річчя, м. Вінниця.

Будівельні роботи здійснюються на підставі дозволів на будівельні роботи ВН 112201831684 від 01.07.2020, ВН 112201831620 від 01.07.2020, ВН 112201831672 від 01.07.2020, ВН 112201781273 від 26.06.2020, містобудівні умови і обмеження № 63-66 від 02.06.2020. Разом з тим, із плану зонування м. Вінниці вбачається, що зазначені земельні ділянки розташовані в межах санітарної захисної зони та не включені до плану зонування міста.

Відповідно до ч. 2 ст. 114 Земельного кодексу України, у межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об`єктів, об`єктів соціальної інфраструктури та інших об`єктів, пов`язаних з постійним перебуванням людей. Таким чином, посадовими особами Вінницької міської ради забудовнику протиправно надано дозвільні документи на будівельні роботи.

Тому на даний час виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0, 2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, та 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га, разом із об`єктами будівництва, що знаходяться по вул. 600-річчя у м. Вінниці, де здійснюється будівництво житлового комплексу «Лісопарковий», з метою встановлення меж земельних ділянок на якій здійснюється таке будівництво, основних показників об`єкту будівництва (площа, розміри, кількісні характеристики), встановлення відповідності об`єкту будівництва виданим дозвільним документів, а також нормативно-правовим документам у сфері будівельних норм, що має значення для встановлення істини у кримінальному провадженні № 42021020000000554 від 13.12.2021.

Згідно інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 310092194 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, №310092180 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0115 площею 0, 2054 га, № 310092173 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, та №310092161 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га, перебувають у комунальній власності Вінницької територіальної громади в особі Вінницької міської ради, код ЄДРПОУ: 25512617, з переданням в оренду терміном до 25.05.2030 ТОВ «Лісопарк+», код ЄДРПОУ: 43355488.

З метою недопущення знищення слідів кримінального правопорушення, а також приховування речових доказів, виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення у органу досудового розслідування, виникла необхідність в огляді земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0, 3993 га, 0510100000:02:045:0117, площею 0, 2471 га, разом із об`єктами будівництва, що знаходяться по вул. 600-річчя у м. Вінниці.

На підставі викладеного слідчий звернувся до суду з даним клопотанням та просив його задовольнити.

Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, однак 26.09.2022 слідчий ОСОБА_5 , яка діє в складі групи слідчих у даному кримінальному провадженні, звернулась до суду із заявою про розгляд клопотання у її відсутність, у якій також зазначила, що вказане клопотання підтримує в повному обсязі.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи те, що учасники процесуальної дії в судове засідання не з`явились, слідчий суддя вважає за можливе розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Дослідивши вказане клопотання та додані до нього матеріали слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання є обґрунтованим, а відтак підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

За приписами частини третьої статті 233 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

Згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до частини другої статті 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК)

Відповідно до частини п`ятої статті 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів. (ч. 3 ст. 237 КПК)

З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що слідчими четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниця) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42021020000000554 від 13.12.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ст. 368-5 КК України за фактом зловживання владою службовими особами Департаменту архітектури та містобудування, Департаменту архітектурно будівельного контролю, Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради та Державної інспекції архітектури та містобудування, які погодили дозвільні документи на будівництво ряду об`єктів на території м. Вінниці (Вінницької територіальної громади), за відсутності правових підстав, чим завдали істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, а також за фактом незаконного збагачення окремих посадових осіб Вінницької міської ради.

Обґрунтовуючи клопотання слідчим зазначається, що досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Департаменту архітектури та містобудування, Департаменту архітектурно будівельного контролю, Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради, Державної інспекції архітектури та містобудування, зловживаючи владою та службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди третіми особами юридичними особами, які виступають забудовниками територій м. Вінниці, у т.ч. розташованих у санітарних зонах та прибережних захисних смугах, не вжили належних заходів реагування та державного нагляду (контролю) на порушення вимог законодавства у сфері містобудування забудовниками та погодили дозвільні документи на будівництво ряду об`єктів за відсутності правових підстав, чим завдали істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

Попередньо установлено, на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0, 2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, та 0510100000:02:045:0117 площею0,2471га,з цільовимпризначенням длябудівництва іобслуговування багатоквартирногожитлового будинкуз об`єктамиторгово-розважальноїта ринковоїінфраструктури проводяться будівельні роботи із будівництва багатоквартирного житлового комплексу «Лісопарковий», що знаходиться по вул. 600-річчя, м. Вінниця.

Будівельні роботи здійснюються на підставі дозволів на будівельні роботи ВН 112201831684 від 01.07.2020, ВН 112201831620 від 01.07.2020, ВН 112201831672 від 01.07.2020, ВН 112201781273 від 26.06.2020, містобудівних умов і обмежень № 63-66 від 02.06.2020. Разом з тим, із плану зонування м. Вінниці вбачається, що зазначені земельні ділянки розташовані в межах санітарної захисної зони та не включені до плану зонування міста.

Вищевказані обставини підтверджуються витягом з ЄРДР №42021020000000554 від 13.12.2021 та рапортом про виявлення ознак кримінального правопорушення прокурора Вінницької окружної прокуратури.

Як зазначив слідчий у клопотанні на даний час виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, 0510100000:02:045:0115 площею 0, 2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0, 3993 га, та 0510100000:02:045:0117 площею 0, 2471 га, разом із об`єктами будівництва, що знаходяться по вул. 600-річчя у м. Вінниці, де здійснюється будівництво житлового комплексу «Лісопарковий», з метою встановлення меж земельних ділянок на якій здійснюється таке будівництво, основних показників об`єкту будівництва (площа, розміри, кількісні характеристики), встановлення відповідності об`єкту будівництва виданим дозвільним документів, а також нормативно-правовим документам у сфері будівельних норм, що має значення для встановлення істини у кримінальному провадженні № 42021020000000554 від 13.12.2021.

Як уже зазначалося, згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 310092194 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0114 площею 0,2479 га, належить Вінницькій міській об`єднаній територіальній громаді в особі Вінницької міської ради, та передана у користування ТОВ «Лісопарк+».

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 310092180 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0115 площею 0,2054 га, належить Вінницькій міській об`єднаній територіальній громаді в особі Вінницької міської ради, та передана у користування ТОВ «Лісопарк+».

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 310092173 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, належить Вінницькій міській об`єднаній територіальній громаді в особі Вінницької міської ради, та передана у користування ТОВ «Лісопарк+».

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 310092173 від 17.09.2022 земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 г, належить Вінницькій міській об`єднаній територіальній громаді в особі Вінницької міської ради, та передана у користування ТОВ «Лісопарк+».

З огляду на вищевикладене, зважаючи на необхідність всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, надання їм належної правової оцінки та прийняття законних процесуальних рішень в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, з метою здобуття фактичних даних, які дадуть можливість встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0, 2479 га, 0510100000:02:045:0115, площею 0, 2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га, разом із об`єктами будівництва житлового комплексу «Лісопарковий», розташованого на вказаних земельних ділянках, що знаходяться по вул. 600-річчя у м. Вінниці, з метою встановлення меж земельних ділянок на яких здійснюється таке будівництво, основних показників об`єкту будівництва (площа, розміри, кількісні характеристики), встановлення відповідності об`єкту будівництва виданим дозвільним документам, а також нормативно-правовим документам у сфері будівельних норм.

Таким чином, слідчий суддя вважає клопотання про огляд обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвілcлідчомучетвертого слідчоговідділу (здислокацією ум.Вінниця)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Хмельницькому,майору Державногобюро розслідувань ОСОБА_3 та слідчим, які діють у складі групи слідчих у кримінальному провадженні №42021020000000554 від 13.12.2021, на проведення огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:045:0114 площею 0, 2479 га, 0510100000:02:045:0115, площею 0,2054 га, 0510100000:02:045:0116 площею 0,3993 га, 0510100000:02:045:0117 площею 0,2471 га, разом із об`єктами будівництва житлового комплексу «Лісопарковий», розташованого на вказаних земельних ділянках, що знаходяться по вул. 600-річчя у м. Вінниці, з метою встановлення меж земельних ділянок на яких здійснюється таке будівництво, основних показників об`єкту будівництва (площа, розміри, кількісні характеристики), встановлення відповідності об`єкту будівництва виданим дозвільним документам, а також нормативно-правовим документам у сфері будівельних норм.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення26.09.2022
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу106501544
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/21523/22

Ухвала від 26.09.2022

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні