Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2010 р. спра ва № 2а-10256/10/0570
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 12 г од. 35 хв
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Мозгово ї Н. А.
при секретарі Грішаєві Є.Є.
за участю
представника позивача Богданової К.Х.
представника відповідача не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Від критого акціонерного товари ства Державна холдингова ком панія "Добропіллявугілля" до Управління пенсійного фонду України в м. Добропілля про ви знання недійсною та скасуван ня вимоги за №Ю-109/2 від 02.04.2010р.,
ВСТАНОВИВ:
23.04.2010р. Відкрите акціонерне т овариство Державна холдинго ва компанія "Добропіллявугіл ля" звернулось до суду з адмін істративним позовом до Управ ління пенсійного фонду Украї ни в м. Добропілля про визнанн я недійсною та скасування ви моги за №Ю-109/2 від 02.04.2010р. на суму 1023 38,30грн., мотивуючи свої вимоги т им, що Господарським судом До нецької області від 30.09.2002р. пору шена справа №15/301б про банкрутс тво ВАТ ДХК "Добропіллявугіл ля". Ухвалою суду від 28.01.2010р. затв ерджена Мирова угода по с праві №15/301б про банкрутство ВА Т ДХК "Добропіллявугілля", про вадження по справі припинено . Мировою угодою передбачено приєднання ВАТ ДХК "Добропіл лявугілля" до Державного під приємства "Добропіллявугілл я". Дана Мирова угода узго джена всіма кредиторами, в то му числі відповідачем по спр аві. Також, позивач зазначає, щ о до винесення вимоги за №Ю-109/2 від 02.04.2010р. на суму 102338,30грн. платіж ними дорученнями №90 від 30.03.2010р. т а №89 від 30.03.2010р. підприємством бу ла сплачена сума недоїмки в р озмірі 103698,16грн. Таким чином, бор г зі сплати страхових внескі в на загальне обов'язкове дер жавне пенсійне страхування, що зазначений у вимозі за №Ю-10 9/2 від 02.04.2010р. позивачем погашени й.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, про час та дат у слухання справи був повідо млений належним чином. Причи н неявки у судове засідання н е повідомив, заяв про відклад ення справи до суду не надход ило.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, представник відповідача д о судового засідання не з'яви вся.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши та оцінивши подані докази за своїм внутрішнім перекон анням, суд встановив наступн е:
Відкрите акціонерне товар иство Державна холдингова ко мпанія "Добропіллявугілля" з ареєстровано у якості юридич ної особи відповідно до свід оцтва про державну реєстраці ю серії А00 №543710, дата проведення державної реєстрації 24.02.1997 рок у.
Відповідач, Управління пен сійного фонду України в м. Доб ропілля, є органом виконавчо ї влади, який в цих правовідно синах здійснює повноваження , покладені на нього ст. 12 Прик інцевих положень Закону Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, Положенням про Пенсійни й фонд України, затвердженим Указом Президента України в ід 1 березня 2001 року № 121/2001 з насту пними змінами та доповненням и.
У відповідності до п. 12 Прикі нцевих положень Закону Украї ни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в н еприбуткову самоврядну орга нізацію він функціонує як це нтральний орган виконавчої в лади на підставі норм цього З акону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пен сійний фонд України, яке затв ерджує Президент України. Бю джет Пенсійного фонду Україн и в зазначений період затвер джує Кабінет Міністрів Украї ни.
Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та до повненнями, пенсійний фонд У країни є центральним органом виконавчої влади, що здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов'язкового державного пе нсійного страхування, провад ить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, признача є пенсії та готує документи д ля їх виплати, забезпечує сво єчасне і в повному обсязі фін ансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідн о із законодавством здійснюю ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України, здійсню є контроль за цільовим викор истанням коштів Пенсійного ф онду України. Діяльність Пен сійного фонду України спрямо вується та координується Каб інетом Міністрів України чер ез Міністра праці та соціаль ної політики України.
Згідно ст. 15 Положення, Пенсі йний фонд України здійснює с вої повноваження безпосеред ньо та через утворені в устан овленому порядку головні упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління П енсійного фонду України в ра йонах, містах і районах у міст ах.
У відповідності до п. 5 ст. 4 вк азаного Положення, Пенсійни й фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та ко нтролює роботу органів Пенсі йного фонду України щодо, зок рема, забезпечення додержанн я підприємствами, установами , організаціями та громадяна ми законодавства про пенсійн е забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання ст рахових внесків, інших надхо джень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства.
Відповідно до п.1 ст. 14 Закону №1058 страхувальниками, тобто п латниками страхових внесків , є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб'єктів підприємниц ької діяльності, які обрали о собливий спосіб оподаткуван ня (фіксований податок, єдини й податок, фіксований сільсь когосподарський податок, при дбали спеціальний торговий п атент), які використовують пр ацю фізичних осіб на умовах т рудового договору (контракту ) або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру, - для осіб, зазнач ених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цьо го Закону.
Правовідносини, що склалис я між сторонами, регулюються Законом України „Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування”. Виключно ц им Законом визначається поря док нарахування, обчислення та сплати страхових внесків та стягнення заборгованості по внескам..
Відповідно до п.6 ч.2 ст. 17 Закон у №1058 страхувальник зобов' яз аний нараховувати, обчислюва ти і сплачувати в установлен і строки та в повному обсязі с трахові внески. Страхувальни к зобов' язаний сплачувати с трахові внески не пізніше ні ж через 20 календарних днів із дня закінчення відповідного базового періоду, за який вон и нараховані (ч.6 ст.20 Закону №1058) .
Судом встановлено, що позив ач платіжними дорученнями ві д 30.03.20101р. за №№90, 89 сплатив суму ст рахових внесків на загальноо бов'язкове пенсійне страхува ння в розмірі 6143,72грн. та 97554,44грн. в ідповідно.
Судом були спрямовані на ад ресу відповідача ухвали від 19 травня 2010р. та 16 червня 2010р. про в итребування документів, а са ме надання інформації щодо п еріоду та підстав виникнення боргу, визначеного в вимозі У правління пенсійного фонду У країни в м. Добропілля за №Ю-109/2 від 02.04.2010р.
Згідно ч.2,3 ст. 14 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що постан ови та ухвали суду по адмініс тративним справам, які набул и чинності, являються обов'яз ковими до виконання на всій т ериторії України. Невиконанн я судових рішень тягне за соб ою відповідальність, передба чену Законом.
Відповідно до ч. 1 ст.255 Кодекс у адміністративного судочин ства України постанова або у хвала суду, які набула чиннос ті, являється обов'язковою дл я осіб, які приймають участь у справі, для їх правонаступни ків, а також для всіх органів, підприємств, установ та орга нізацій, посадових або служб ових осіб, інших фізичних осі б та підлягає виконанню на вс ій території України.
Відповідачем в порушення в имог ч.2,3 ст. 14 та ч. 1 ст.255 Кодексу адміністративного судочинс тва України не виконані вимо ги ухвал суду від 19 травня 2010р. т а 16 червня 2010р., не надана суду ін формація щодо періоду та під став виникнення боргу, визна ченого в вимозі Управління п енсійного фонду України в м. Д обропілля за №Ю-109/2 від 02.04.2010р., том у на підставі ст. 79 Кодексу адм іністративного судочинства України платіжні доручення від 30.03.20101р. за №№90, 89 були прийнят і судом в якості письмового д оказу по справі.
Крім того, судом встановлен о, що Господарським судом Дон ецької області від 30.09.2002р. поруш ена справа №15/301б про банкрутст во ВАТ ДХК "Добропіллявугілл я".
Ухвалою Господарського су ду Донецької області від 03.02.2010р . по справі №15/301б Управління пе нсійного фонду України в м. До бропілля визнано кредитором .
Ухвалою суду від 28.01.2010р. затве рджена Мирова угода по сп раві №15/301б про банкрутство ВАТ ДХК "Добропіллявугілля", пров адження по справі припинено. Мировою угодою передбачено приєднання ВАТ ДХК "Добропіл лявугілля" до Державного під приємства "Добропіллявугілл я" та зазначено, що погашення к редиторських вимог буде здій снюватись за рахунок реаліза ції ДП "Добропіллявугілля" пр одукції вугільної промислов ості. Дана Мирова угода уз годжена всіма кредиторами, в тому числі відповідачем по с праві.
Відповідно до ст.19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Згідно з п.п. 1,2 ч.3 ст.2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у справах щодо оск арження рішень, дій чи бездія льності суб' єктів владних п овноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України, з вико ристанням повноваження з мет ою, з якою повноваження надан о.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повно важень, та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Відповідно до статті 71 КАС У країни в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.
Суд вважає, що правомірніст ь прийняття спірної вимоги з а №Ю-109/2 від 02.04.2010р відповідачем н е доведений.
Відповідно до статті 94 КАС У країни судові витрати, понес ені позивачем присуджуються з Державного бюджету Україн и.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 158, 159 , 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Відкр итого акціонерного товарист ва Державна холдингова компа нія "Добропіллявугілля" до Уп равління пенсійного фонду Ук раїни в м. Добропілля про визн ання недійсною та скасування вимоги за №Ю-109/2 від 02.04.2010р. на сум у 102338,30грн. задовольнити повніс тю.
Скасувати вимогу Управлін ня пенсійного фонду України в м. Добропілля за №Ю-109/2 від 02.04.2010р . на суму 102338,30грн.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Відкр итого акціонерного товарист ва Державна холдингова компа нія "Добропіллявугілля" (85000, м. Д обропілля, пр. Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 05400661 ) судовий збір у сумі 3 (три) грн. , 40коп.
У судовому засіданні 08.07.2010 ро ку проголошена вступна та ре золютивна частина постанови у присутності представника позивача.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10-денний строк з дня ск ладання постанови у повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції аб о в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова набирає чинності після закінчення ц ього строку.
Повний текст постанови від повідно до ч.3 ст.160 КАС України виготовлений та підписаний 13.07.2010р.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2010 |
Оприлюднено | 11.08.2010 |
Номер документу | 10651490 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні