ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
28 липня 2010 р. м. Чернівці Справа № 2а-2290/10/2470
11 год. 00 хв.
Чернівецький окружний адм іністративний суд в складі:
головуючого судді Огородн ика А.П., при секретарі судовог о засідання Якименку О.В.
розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу
за позовом Державної п одаткової інспекції у Глибоц ькому районі Чернівецької об ласті < В особі(назва) >
до ОСОБА_1
про стягнення коштів по сплаті штрафних санкцій в ро змірі 7646,50 грн.
За участю:
представника позивача: В ойткової З.Г.
< Текст >відповідач не з"явив ся
На підставі ч.3 ст.160 КАС Укра їни в судовому засіданні 28.07.2010р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. П ро час складення постанови у повному обсязі повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини пос танови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КА С України.
Обставини справи:
Державна податкова інспек ція у Глибоцькому районі Чер нівецької області звернулас ь до суду з адміністративн им позовом до відповідача пр о стягнення коштів по сплаті штрафних санкцій в розмірі 764 6,50 грн. з відповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має неспла чену заборгованість по штраф них (фінансових) санкціях, зас тосованих відповідно до Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995р. (далі - За кон №265).
Представник позивача підт римав позов у повному обсязі .
Відповідач в судове засіда ння не з"явився, хоча був належ но повідомлений про дату, час та місце судового засідання .
Судом направлялась ухвала про відкриття провадження у справі та повістка про викли к відповідача в судове засід ання за адресою, внесеною до в ідповідного державного реєс тру. Вказане поштове відправ лення повернулось до суду з п оміткою "доставлено особисто мамі Лазоренко".
У зв' язку з нез' явленням відповідача та ненаданням в итребуваних доказів, справа вирішується на підставі наяв них у ній доказів, а неприбутт я в судове засідання відпові дача не є перешкодою для розг ляду справи.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, суд,-
встановив:
ОСОБА_1 зареєстрована як суб"єкт господарювання Гл ибоцькою районною державною адміністрацією Чернівецько ї області 12.08.05р. свідоцтво № 2029000000 0000817 за місцем проживання: АДР ЕСА_1 ідентифікаційний код суб'єкта підприємницької дія льності в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в НОМЕР_1.
Працівниками Державної по даткової адміністрації Черн івецької області проведен о перевірку відповідача щодо контролю за здійсненням роз рахункових операцій у сфері готівкового та безготівково го обігу суб'єктами підприєм ницької діяльності, за резул ьтатами якої складено акт №0172 /24/00/23/2841722309 від 10.02.10р. Перевіркою встановлено порушення п.1,2,12 ст . 3 Закону № 265. Крім цього встано влено порушення ст. 15 Закону У країни "Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та ст. 3,7 Закону України "Про патентув ання деяких видів підприємни цької діяльності".
За результатом перевірки Д ержавною податковою інспекц ією у Глибоцькому районі Чер нівецької області прийнято р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій до в ідповідача у розмірі 7486,50грн. № 0000582303-4497 від 18 березня 2010 р., яке отри мано відповідачем 24.03.2010р. про що свідчить копія поштового по відомлення (а.с. 9). та рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій до відповід ача №0000592303-4498 від 18 березня 2010р. яке отримано відповідачем 24.03.2010р. п ро що свідчить копія поштово го повідомлення.
Як встановлено судом, за рез ультатом розгляду справи, за значені рішення відповідаче м не оскаржено, суми визначен их штрафних санкцій у встано влені строки останнім також не сплачено. Доводів протиле жного відповідачем не наведе но.
Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, су д дійшов висновку про підста вність та обґрунтованість по зовних вимог, вважає їх таким и, що підлягають задоволенню в повному обсязі з урахуванн ям наступного.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, платники податків зо бов' язані, зокрема, сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни. Ненарахування та неспла та податків з коштів (доходів ), отриманих від здійснення го сподарської діяльності, є по рушенням інтересів держави т а суспільства.
Закон України "Про державну податкову службу в Україні" в ід 4 грудня 1990 року № 509-XII (далі - Закон №509) визначає статус д ержавної податкової служби в Україні, її функції та правов і основи діяльності.
Згідно ст. 2 Закону № 509, завдан нями органів державної подат кової служби, зокрема, є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів), а та кож неподаткових доходів, ус тановлених законодавством.
Відповідно до положень ста тті 10 Закону № 509 державні подат кові інспекції в районах, міс тах без районного поділу, рай онах у містах, міжрайонні та о б'єднані державні податкові інспекції забезпечують заст осування та своєчасне стягне ння сум фінансових санкцій, п ередбачених цим Законом та і ншими законодавчими актами У країни за порушення податков ого законодавства, а також ст ягнення адміністративних шт рафів за порушення податково го законодавства, допущені п осадовими особами підприємс тв, установ, організацій та гр омадянами.
Закон №265 визначає правові з асади застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг.
Частиною 1 ст. 15. Закону № 265 пер едбачено, що контроль за доде ржанням суб'єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи де ржавної податкової служби Ук раїни шляхом проведення план ових або позапланових переві рок згідно із законодавством України.
Відповідно до положень ста тті Закону № 265 для суб'єктів пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації в готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування визначе ний вичерпний перелік о бов"язків.
При цьому, відповідно до нор м ст. 17 Закону № 265 за порушення в имог цього Закону до суб'єкті в підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції за товари (послуг и), за рішенням відповідних ор ганів державної податкової с лужби України застосовуютьс я фінансові санкції.
За виявлені порушення до по зивача також застосовано штр афні санкції відповідно до с т. 8 Закону України від 23.03.1996, № 98/96-В Р "Про патентування деяких ви дів підприємницької діяльно сті" на суму 160,00грн. сумі
Статтею 25 Закону № 265 передба чено, що суми фінансових санк цій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають пе рерахуванню суб'єктами підпр иємницької діяльності до Дер жавного бюджету України в де сятиденний термін з дня прий няття органами державної под аткової служби України рішен ня про застосування таких фі нансових санкцій.
Згідно із ст. 10 Закону №509 держ авні податкові інспекції в р айонах, містах без районного поділу, районах у містах, міжр айонні та об`єднані державні податкові інспекції виконую ть, зокрема, такі функції:
- здійснюють у межах своїх п овноважень контроль за закон ністю валютних операцій, дод ержанням порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку, за наявні стю свідоцтв про державну ре єстрацію суб'єктів підприємн ицької діяльності, ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, з наступною перед ачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видают ь ці документи, за наявністю т оргових патентів;
- забезпечують застосуванн я та своєчасне стягнення с ум фінансових санкцій, перед бачених цим Законом та іншим и законодавчими актами Украї ни за порушення податкового законодавства, а також стягн ення адміністративних штраф ів за порушення податкового законодавства, допущені поса довими особами підприємств, установ, організацій та гром адянами;
Таким чином, суд дійшов висн овку, що визначення відповід ачеві фінансових санкцій зді йснено податковим органом пр авомірно і в межах компетенц ії контролюючого органу, вст ановленої законами України, в т. ч. спеціальним законодавс твом, зокрема Закону України “Про патентування деяких ви дів підприємницької діяльно сті”.
Відповідно до п. 11 статті 10 За кону № 509 державні податкові і нспекції подають до судів по зови до підприємств, установ , організацій та громадян про визнання угод недійсними і с тягнення в доход держави кош тів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - к оштів, одержаних без установ лених законом підстав, а тако ж про стягнення заборгованос ті перед бюджетом і державни ми цільовими фондами за раху нок їх майна.
Аналізуючи вказані вище об ставини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовни х вимог, вважає їх такими, що п ідлягають задоволенню. Адже суми визначених штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 764 6,50грн. відповідачем не сплаче ні, рішення про їх застосуван ня відповідачем не оскаржено . < Підпис на акті >
Враховуючи такі обставини , заявлена сума штрафних санк цій у розмірі 7646,50грн. підлягає стягненню в судовому порядк у.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених cтаттею 72 цього Кодекс у.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень чинного законо давства України та матеріалі в справи, суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяв і докази Позивача є обґрунто ваними, та відповідно такими , що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
На підставі викладеного ке руючись Законами України “Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг”, "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні", ст. 124 Конституції Україн и, ст.ст. 69- 72, 94, 86, 158-163, 254 КАС Україн и, суд,-
постановив:
1. Позов задовольнити повні стю.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (АД РЕСА_1, код НОМЕР_1 < Відпо відач(рахунок) > < Відповідач(Н азва банку) >) на користь держа вного бюджету України рахуно к №31119104700040 в ГУДКУ у Чернівецькій області, код 3021080900, МФО 856135, стя гувач - Державна податкова ін спекція у Глибоцькому районі Чернівецької області (вул. Ше вченка, 1, м.Глибока, Чернівець ка область, 60400, код 21432287, рахунок 23 1001000231 в УДК у Глибоцькому районі ) заборгованість із сплати шт рафних санкцій згідно рішенн я №0000582303-4497 від 18.03.2010р. у розмірі 7486,50 г рн. та на користь місцевого бю джету заборгованість із спла ти штрафних санкцій згідно р ішення №0000592303-4498 від 18.03.2010р. у розмір і 160,00 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-тр етьої, п' ятої статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, сторони які бе руть участь у справі, мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повн істю або частково шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження та апеляційної скар ги до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Чернівецький окружний ад міністративний суд.
Заява про апеляційне оскар ження даної постанови подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного с удочинства України, з дня її с кладання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я її подання.
Постанова складена у по вному обсязі 29 липня 2010 р.
Суддя < підпис > А.П.Огор одник
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2010 |
Оприлюднено | 16.08.2010 |
Номер документу | 10652257 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Огородник Анатолій Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Огородник Анатолій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні