ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 липня 2009 року 12:53 № 2а-1360/09/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі су дді Літвінової А.В. при секрет арі Денисенко Ю.М., за участю п редставників сторін:
від позивача : Стаценк о Марини Анатоліївни
від відповідача: не з' яви вся
від третьої особи: за відсу тності відповідно до клопота ння
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «СОЛО»
третя особа
про Дніпровська районна у міс ті Києві державна адміністра ція
скасування державної реєс трації юридичної особи,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ін спекція у Дніпровському райо ні міста Києва звернулась з п озовом до товариства з обмеж еною відповідальністю «СОЛО »про скасування державної ре єстрації юридичної особи.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дач не подавав до органів дер жавної податкової служби з 19 г рудня 2006 року документи подат кової та фінансової звітност і, що є порушенням закону та пі дставою для припинення юриди чної особи.
Позивач зазначає про поруш ення відповідачем статті 9 За кону України «Про систему оп одаткування», згідно якої пе редбачено обов' язки платни ків податків і зборів (обов' язкових платежів) вести бухг алтерський облік, складати з вітність про фінансово-госпо дарську діяльність і забезпе чувати її зберігання у термі ни, встановлені законами, под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерськ у звітність та інші документ и і відомості, пов' язані з об численням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів), сплачувати належні сум и податків і зборів (обов' яз кових платежів) у встановлен і законами терміни.
Ухвали про відкриття прова дження у справі та призначен ня її до судового розгляду, а т акож повістки про виклик нап равлялися відповідачу за заз наченою у позовній заяві адр есою, проте поштова кореспон денція суду повернулась з ві дміткою пошти про відсутніст ь адресата за зазначеною адр есою. Адреса відповідача на я ку надсилались ухвали та пов істки суду відповідає адресі , за якою відповідач внесений до Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України. Відповідач до суду не з' являвся, хоча був належ ним чином повідомлений про с удовий розгляд справи, відпо відно до вимог частини восьм ої статті 35 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Від третьої особи через кан целярію суду надійшло клопот ання про розгляд справи за ві дсутності представника Дніп ровської районної у місті Ки єві державної адміністрації .
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «СОЛО»за реєстроване Дніпровською ра йонною у місті Києві державн ою адміністрацією у січні 1997 р оку, код ЄДРПОУ 24596606. Відповідач є юридичною особою та перебу ває на податковому обліку у д ержавній податковій інспекц ії у Дніпровському районі мі ста Києва з 23 січня 1997 року.
Згідно довідки позивача ві д 27 жовтня 2008 року №226/1510 відповід ач з 19 грудня 2006 року, тобто біль ше року, не подає до державної податкової служби податкови х декларацій та документів ф інансової звітності.
Відповідно до статті 9 Закон у України «Про систему опода ткування»платники податків і зборів (обов'язкових пл атежів) зобов'язані:
1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;
2) подавати до державних по даткових органів та інших де ржавних органів відповідно д о законів декларації, бухгал терську звітність та інші до кументи і відомості, пов'язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов'язкових п латежів);
3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни;
4) допускати посадових осіб державних податкових орган ів до обстеження приміщень, щ о використовуються для одерж ання доходів чи пов'язані з ут риманням об'єктів оподаткув ання, а також для перевірок з питань обчислення і сплати п одатків і зборів (обов'язкови х платежів).
Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»встановлен е право органів державної по даткової служби звертатися у передбачених законом випадк ах до суду з заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб'єкта підп риємницької діяльності.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб'єкта господ арювання та ліквідацію його наслідків.
У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців»підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.
Відповідно до частин 1 та 6 ст атті 59 Господарського кодекс у України припинення діяльно сті суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його лік відації за рішенням суду з пі дстав скасування державної р еєстрації такого суб'єкта го сподарювання.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Отже, на підтвердження пода ння до державної податкової служби податкових деклараці й та документів фінансової з вітності відповідач мав би н адати суду або примірники ві дповідних довідок зі штампом канцелярії податкового орга ну про їх прийняття, або доказ и про їх відправлення поштою , або докази про подання декла рацій та розрахунків в елект ронній формі.
Однак таких доказів відпов ідач суду не надав.
Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби документи фінансової з вітності, а також право орган ів державної податкової служ би звертатися до суду з заяво ю (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації су б' єкта підприємницької дія льності, суд вважає позовні в имоги обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю.
Зважаючи на викладене, врах овуючи, що в позовній заяві на ведені обставини, які підтве рджуються достатніми доказа ми і свідчать про обґрунтова ність позовних вимог, суд вва жає позовні вимоги обґрунтов аним та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись статтями 35, 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою в ідповідальністю «СОЛО»(міст о Київ, вул. Краківська, 11-а, код ЄДРПОУ 24596606).
3. Постанову надіслати держа вному реєстратору Дніпровсь кого району міста Києва для в несення до Єдиного державног о реєстру запису про судове р ішення та для здійснення зах одів з припинення юридичної особи у встановленому законо м порядку.
Постанова відповідно д о статті 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя А.В. Літвінова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2009 |
Оприлюднено | 16.08.2010 |
Номер документу | 10652402 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні