ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 березня 2010 року 16:32 № 2а-17312/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О. при секретарі судового засідання Наумець О.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Промтехконструкція»
про
стягнення 5270,0 грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Державна податкова інспекція у Оболонському районі м. Києва звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція»про стягнення 5270,0 грн. заборгованості.
Позовні вимоги мотивовані тим, що податковий борг виник у зв’язку з порушенням відповідачем податкового законодавства (не поданням декларацій) та відповідно застосуванням до нього штрафних санкцій.
Відповідач заперечень на позовну заяву не подав, в судове засідання явку представника не забезпечив, повідомлявся належним чином, пошта направлялася на адресу згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, а тому, відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.
У зв’язку із неявкою представника відповідача справа слуханням відкладалась із 17.02.2010р. на 22.03.2010р.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція»зареєстроване у ДПІ у Оболонському районі м. Києва як платник податків.
29.03.2007р. ДПІ у Оболонському районі м. Києва проведено перевірку ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція»щодо дотримання своєчасності подання податкової звітності про що складено Акт №949/15-215. Перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами, не подано декларації з податку на додану вартість за вересень-грудень 2005р., 2006 рік, січень-лютий 2007р.
На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №3241502 від 05.04.2007р., ., яким до відповідача на підставі п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами застосовано штрафні (фінансові) санкції по ПДВ розмірі 3060 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялось відповідачу рекомендованою кореспонденцією, проте не було вручене у зв’язку із відсутністю останнього за місце реєстрації про що складено Акт №70 від 13.04.2007р.
29.03.2007р. ДПІ у Оболонському районі м. Києва проведено перевірку дотримання своєчасності подання податкової звітності ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція», про що складено Акт №3859/15-215 від 23.11.2007р. Перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», не подано декларації з податку на додану вартість за березень - жовтень 2007р. Зазначений акт перевірки направлявся товариству рекомендованою кореспонденцією, проте лист повернувся у зв’язку з незнаходженням адресата, про що складено Акт №25-15-2 від 16.01.2008р.
На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0000061502/0 від 16.01.2008р., яким до відповідача на підставі п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами застосовано штрафні (фінансові) санкції по ПДВ в сумі 1360 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялось відповідачу рекомендованою кореспонденцією, проте не було вручене у зв’язку із відсутністю останнього за місце реєстрації про що складено Акт№25-15-2 від 16.01.2008р.
14.05.2008р. ДПІ у Оболонському районі м. Києва проведено перевірку ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція»та складено Акт №1999/15-215. Перевіркою встановлено порушення відповідачем п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість», відповідачем протягом 20-ти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ не повернуто податковому органу, що прирівнюється до затримки у наданні такої звітності з цього податку.
На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №3024241502/0 від 10.09.2008р., яким до відповідача на підставі п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами застосовано штрафні (фінансові) санкції по податку на додану вартість розмірі 170 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялось відповідачу рекомендованою кореспонденцією, проте не було вручене у зв’язку із відсутністю останнього за місце реєстрації про що складено Акт№399 від 21.10.2008р. Зазначене податкове повідомлення-рішення було розміщено на дошці оголошень (повідомлень) 21.10.2008р.
24.01.2007р. ДПІ у Оболонському районі м. Києва проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція», про що складено Акт №151/5-111. Перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», не подано декларації з податку на прибуток за 11 місяців 2006р.
На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0002131501/0 від 19.02.2007р., яким до відповідача застосовано штрафні санкції по податку на прибуток в розмірі 680 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялось відповідачу рекомендованою кореспонденцією, проте не було вручене у зв’язку із відсутністю останнього за місце реєстрації про що складено Акт№303/15-109 від 20.02.2007р.
Згідно ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків зобов’язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Ненарахування та несплата податків з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарської діяльності, є порушенням інтересів держави та суспільства.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N2181-III (далі –Закон №2181) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону №2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Закону 2181 встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Пунктом 5.2.1. Закону №2181 встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Пунктом 17.1.1. Закону №2181 передбачено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до підпункту “а” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Відповідно до підпункту “б” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
ДПІ у Солом’янському районі м. Києва з метою погашення податкової заборгованості були виставлені: перша податкова вимога №1/4737 від 03.12.2005р. та друга податкова вимога від №2/581 від 04.02.2006р. Зазначені податкові вимоги направлялись відповідачу рекомендованою кореспонденцією.
Абзацом четвертим п.п. 6.2.4. Закону №2181 встановлено, що у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової
Як вбачається із довідки про суми податкового боргу платника податків станом на 18.11.2009р. заборгованість ТзОВ «Промислова компанія «Промтехконструкція»перед бюджетом становить по ПДВ 4590,0 грн., по податку на прибутку складає 680,0 грн.
Як вбачається з матеріалів справи доказів сплати відповідачем сум визначених контролюючим органом штрафних санкцій у встановлені Законом № 2181 строки не надано. Отже, сума податкових зобов’язань за заявленими платежами вважається узгодженою. В зв’язку з цим, в силу норм Закону № 2181 зазначене податкове зобов’язання набуло статусу податкового боргу.
Беручи до уваги вищезазначені факти, позовні вимоги щодо стягнення податкової заборгованості визнаються судом такими, що підлягають задоволенню, оскільки відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов’язань суду не надав.
Отже, відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону № 2181 у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності –шляхом продажу інших активів такого платника податків.
17.03.2006р. ДПІ у Солом’янському районі м. Києва прийнято рішення №119 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181 встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заявленої суми заборгованості у розмірі 5 270,0 грн.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Промтехконструкція»(04074, м. Київ, вул. Бережанська, 6-А, код ЄДРПОУ 33496032) на користь держави 4590,0 грн. заборгованості податку на додану вартість (р/р 31113029700006 УДК у м. Києві, МФО 820019, одержувач ВДК у Оболонському районі м. Києва, код 26077916, код платежу 14010100) та 680,0 грн. заборгованості по податку на прибуток (31111009700006 УДК у м. Києві, МФО 820019, одержувач: ВДК у Оболонському районі м. Києва, код 26077916)
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.О. Баранов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2010 |
Оприлюднено | 16.08.2010 |
Номер документу | 10652416 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні