Постанова
від 01.09.2022 по справі 521/11316/22
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/11316/22

Номер провадження 3/521/7911/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 вересня 2022 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого суддіКрижановського О.В.,

за участю секретаря Шиян А.І.,

за участю:

представника Одеської митниці Кептене Д.А.,

за участю захисника адвоката Ковташа Д.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справи, що надійшли з Одеської митниці Держмитслужби за протоколами складеними відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД» (м. Бердичів, вул. Шевченка, буд.16, код ЄДРПОУ 43049824), ІН 2922120698,суд

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли протоколи №№0692/50000/22, 0863/50000/22, 0910/50000/22, 0928/50000/22 від 28.04.2022, 19.06.2022, 03.07.2022 та 14.07.2022 про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З вищезазначених протоколів про порушення митних правил вбачається, що ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД», керівником яких виступає ОСОБА_1 , з метою ввезення товарів на митну територію України, до Одеської митниці подавались наступні митні декларації, в рамках зовнішньоекономічного контракту від 13.01.2020 №AP-130120UA: вiд 25.01.2021 № UA500490/2021/886, вiд 25.01.2021 № UA500490/2021/881, вiд 08.07.2020 № UA500020/2020/219091;

контракту від 03.07.2019 №АР-030719UA: від 24.08.2019 №UA500010/2019/023339;

контракту від 15.01.2020 №AP-150120UA: вiд 11.07.2020 №UA500020/2020/219429, вiд 20.07.2020 №UA500070/2020/226793, вiд 09.07.2020 №UA500020/2020/219257, вiд 24.07.2020 №UA500020/2020/220892, вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000940, вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000949, вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001992, вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001997, вiд 18.07.2020 №UA500020/2020/220200, вiд 06.08.2020 №UA500020/2020/222311, вiд 07.08.2020 №UA500020/2020/222493, вiд 18.01.2021 №UA500020/2021/001797, вiд 04.07.2020 №UA500020/2020/218774, вiд 06.07.2020 №UA500020/2020/218853;

контракту від 28.01.2021 №PL173547: вiд 01.06.2021 №UA500020/2021/019226, вiд 27.05.2021 №UA500020/2021/019020, укладених з компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.»

Разом із зазначеними митними деклараціями, митному органу подані товаросупровідні документи, серед яких інвойси: №№ AR01, № AR111, АР-130120-1, 13/5, UA20200604-AT/1, UA20200608-AT/1, UA20200527-AT/1, UA20200609-AT/1, UA20201201-AT/1, UA20201204-AT/1, UA20201123-AT/1, UA20201125-AT, UA20200215-AT/1, UA20200617-AT/1, UA20200622-AT/1, UA20201207-AT/1, UA20200521-AT/1, UA20200520-AT/1, THS-14102, RTN-14168/1.

Вищевказані товари було оформлено в режимі «імпорт» та випущено у вільний обіг.

Відповіддю Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №0201-ІGM.541.1354.2022.2RML повідомлено Одеську митницю про те, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» незареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п. 5Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову гра справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 № 8(зі змінами): «переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані»

Згідно з п. 6 цієїПостановиПленуму, необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку перемішуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ст. 459 МК України при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.

Таким чином, на думку митного органу директором ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД» гр.України ОСОБА_1 , як посадовою особою, в розумінні п.43 ст.4 МК України, були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо продавця товарів, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні ОСОБА_1 участі не приймав, однак приймав участь його захисник адвокат Ковташ Д.М., який надав заперечення до зазначених протоколів, в яких викладені пояснення по суті справ, та відповідно до яких просив провадження по справах закрити у зв`язку з відсутністю в його діях події та складу адміністративних правопорушень.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , винний у вчиненні адміністративних правопорушень, його вина підтверджується зібраними у справах доказами, і тому необхідно притягнути його до адміністративної відповідальності за ч. 1ст. 483 МК Українита застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.

Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, винною у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та виходить з наступного.

Встановлено, що протягом 2019 - 2021 років, для переміщення товарів на митну територію України в режимі імпорт, в рамках зовнішньоекономічних контрактів від 13.01.2020 №AP-130120UA, від 03.07.2019 №АР-030719UA, від 15.01.2020 №AP-150120UA, від 28.01.2021 №PL173547, укладених між компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польща) та ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД» згідно митних декларацій на митну територію України ввезено наступні партії товарів:

1) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 25.01.2021 № UA500490/2021/886 та документів (контракт вiд 13.01.2020 № AP- 130120UA, інвойс вiд 11.01.2021 № AR01 та iншi) вiд компанії-відправника «BRN YАТАК BAZA EV TEKSТILI INS.SAN.ТIC.A.S.» (TURКEY) на умовах поставки «CFR UA Одеса» у контейнері ADMU4977990 на миту територію України ввезено товари «Основи матрацні, постiльнi речі, Матраци для ліжок пружинні»;

2) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 25.01.2021 № UA500490/2021/881 та документів (контракт вiд 13.01.2020 № AP- 130120UA, інвойс вiд 11.12.2020 № AR111 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «ZHONGSHAN XINYE РЕТ PRODUCTS CO., LTD» (Китай) на умовах поставки «CFR UA PIVDENNYI» у контейнері TEMU8578285 на миту територію України ввезено товари «Вироби з пластмаси: клiтки-переноски для транспортування домашніх тварин (в асортименті)»;

3) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 08.07.2020 № UA500020/2020/219091 та документів (контракт вiд 13.01.2020 № AP- 130120UA, iнвойс вiд 02.06.2020 № АР-130120-1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «USA INTERCARGO LLC» (США) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi CSNU6624025 на миту територію України ввезено товари «Набори, що складаються з кусків тканини та ниток, з додатковими речами або без них, упаковані для роздрібної торгiвлi:- набори для рукодiлля»;

4) відповідно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ від 24.08.2019 № UA500010/2019/023339 та документів (контракт від 03.07.2019 №АР-030719UA, інвойс від 04.07.2019 №13/5 та інші) від компанії-відправника «ZHEJIANG КAIQIANG TEXTILE МACHINERY CO.» на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнері CCLU7122661 на митну територію України ввезено товари «Машини трикотажні круглов`язальні з циліндром барабаном) діаметром 76 мм (3 дюйма), для виробництва панчішно-шкарпеткових виробів, мод. FURONG- 6FMP 7 шт.»;

5) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IM40AA вiд 11.07.2020 №UA500020/2020/219429 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 11.07.2020 №UA20200604-AT/1 та iншi) вiд компанії-вiдправника «NINGBO GLOBECARVE INTERNANIONAL TRADE СО., LTD» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi TGBU7435504 на митну територію України ввезено товари «гiдроакумулятори, швабри, рукава пожежнi»;

6) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 20.07.2020 №UA500070/2020/226793 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 20.07.2020 №UA20200608-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «SНENZНEN SHILIHE INDUSTRIAL СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi PONU7495458 на митну територiю України ввезено товари «освітлювальне обладнання (в асортименті)»;

7) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IM40AA вiд 09.07.2020 №UA500020/2020/219257 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AР 150120UA, iнвойс вiд 09.07.2020 №UA20200527-AT/1 та iншi) вiд компанії-вiдправника «ISOPLUS INTERNATIONAL LIMITED» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi OOCU758591 на митну територiю Укра]ни ввезено товари «сiтка скловолокняна»;

8) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40АА вiд 24.07.2020 №UA500020/2020/220892 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 24.07.2020 №UA20200609-AT/1 та iншi) вiд компанії-вiдправника «ZHEJIANG YIWU GREAT TRADE СО., LIMITED» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi CBHU8632741 на митну територiю України ввезено товари «шланги»;

9) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000940 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 12.01.2020 №UA20201201-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «NINGBO GLOBECARVE INTERNATIONAL TRADE СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi CBHU8742456 на митну територiю України ввезено товари «насоси для рiднин»;

10) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000949 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 12.01.2021 №UA20201204-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «NINGBO GLOBECARVE INTERNATIONAL TRADE СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi TCLU7948388 на митну територiю України ввезено товари «гідроакумулятори, шланги, рукава пожежнi»;

11) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001992 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 19.01.2021 №UA20201123-AT/1 та iншi) вiд компанії-вiдправника «NINGBO GLOBECARVE INTERNATIONAL TRADE СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi CAAU5681210 на митну територiю України ввезено товари «насоси для рiднин»;

12) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001997 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 25.11.2020 №UA20201125-AT та iншi) вiд компанії-вiдправника «NINGBO GLOBECARVE INTERNATIONAL TRADE СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi HLBU3122645 на митну територiю України ввезено товари «насоси для рiднин»;

13) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IM40AA вiд 18.07.2020 №UA500020/2020/220200 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 18.07.2020 №UA20200215-AT/1 та iншi) вiд компанії-вiдправника «LONG LINK TRADING» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» i у контейнер HLBU1855941на митну територiю України ввезено товари «котушки для рибної ловлi, вироби кухоннi»;

14) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40АА вiд 06.08.2020 №UA500020/2020/222311 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 06.08.2020 №UA20200617-AT/1 та iншi) вiд компанії-вiдправника «GUANGZHOU GOOD PLASTIC PRODUCTS CO.,LTD.N0.5, HUAJINGBEI STREET, SНANQIAN ROAD» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi MOTU0750102 на митну територiю України ввезено товари «плiвки»;

15) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40АА вiд 07.08.2020 №UA500020/2020/222493 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, iнвойс вiд 07.08.2020 №UA20200622-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «FOSНAN AМAZON CERAMICS СО., LTD.BUILDING C1, CERAMICS INTERNATIONAL» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi MEDU2907190 на митну територiю України ввезено товари «керамiчна плитка»;

16) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 18.01.2021 №UA500020/2021/001797 та документiв ( контракт вiд 15.01.2020 №AP 150120UA, iнвойс вiд 18.01.2021 №UA20201207-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «ZНEJIANG KIJNHONG NEW МATERIAL СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi MEDU6936197 на митну територiю України ввезено товари «покриття для пiдлоги»;

17) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IM40AA вiд 04.07.2020 №UA500020/2020/218774 та документiв (контракт вiд 15.01.2020 №AP- 150120UA, iнвойс вiд 21.05.2020 №UA20200521-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «SHANGHAI LANSHENG LIGHT INDUSTRIAL PRODUCTSIMP. ЕХР. CORP., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi CBHU9058155 на митну територiю України ввезено товари «жалюзi»;

18) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IM40AA вiд 06.07.2020 №UA500020/2020/218853 та документів (контракт вiд 15.01.2020 №AP-150120UA, інвойс вiд 06.07.2020 №UA20200520-AT/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «YONGFENG COUNTY HUAICHU SUPPL У CHAIN MANAGEMENТ СО., LTD.» (Китай) на умовах поставки «CFR UA ODESSA» у контейнерi MEDU2907190 на митну територiю України ввезено товари «дверi пластиковi»;

19) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 01.06.2021 №UA500020/2021/019226 та документiв (контракт вiд 28.01.2021 №PL173547, iнвойс вiд 09.04.2021 №THS-14102 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «SHENZHEN FLD GROUP CO., LTD» (Китай) на умовах поставки «СРТ UA Chomomorsk» у контейнері MSMU8596422 на митну територiю України ввезено товари: «Навушники головнi, об`єднанi з мiкрофоном», «Провiдники електричнi для напруги», «Свiтильники електричнi», «Приймальна апаратура для радiомовлення», «Крiпельнi вироби, фурнiтура та аналогiчнi вироби з пластмас», «Магнiти постiйнi металевi- тримачi», «Вироби побутовi з пластмас: Настiльна пiдставка», «Вироби з недорогоцiнних металiв: Арматура крiплення, фурнiтура», «Мiкрофони для караоке», «Гарнiтура в комплектi з аксесуарами, в асортиментi», «Окуляри вiртуальної реальностi з ефектом 3D», «Масажери для тiла портативнi, в комплектi з аксесуарами», «Веб-камери, в асортиментi», «Провiдники електричнi», «Клавiатури, в асортиментi», «Екранне скло, захисне», «Пристрої для заряджання акумуляторiв», «Цифрова приставка для телевiзорiв», «Манiпулятори типу "миша"», «Вентилятори портативнi», «Колонки, в асортиментi», «Килимок до комп`ютерної мишi»;

20) вiдповiдно до наданих для митного контролю та оформлення МД типу IМ40ДЕ вiд 27.05.2021 №UA500020/2021/019020 та документiв (контракт вiд 28.01.2021 № PL173547, iнвойс вiд 14.04.2021 №RТN-14168/1 та iншi) вiд компанiї-вiдправника «PROSPERO INTERNATOINAL TRADING CO. LIMITED» (Китай) на умовах поставки «СРТ UA Odessa» у контейнері FSCU8777911 на митну територiю України везено товари: «Електричні самокати», «Іграшки на колесах, для катання дiтей, у частково розібраному станi, без двигуна: самокати», «Акумулятори електричнi, лiтiй-iоннi».

За всіма випадками митного оформлення одержувачем та покупцем товарів є ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД»», продавцем є компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.».

Вищевказані товари було оформлено в зоні діяльності Одеської митниці у митному відношенні в режимі «імпорт» та після митного оформлення випущено у вільний обіг.

Статтею 320 МК України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому Митним кодексом України. П. 8 частини 1 ст. 336 Митного кодексу України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.

Так, з метою перевірки законності поставки товарів та наданих до митного контролю та оформлення документів Державною митною службою України направлено запит від 12.10.2021 №26/26-04/11/155 до митних органів Республіки Польща.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 23.02.2022 №26/26-04/7.10/628 до Одеської митниці спрямовано відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №0201-IGM.541.1354.2022.2.RLM.

В ході опрацювання інформації, яка містилась у вищевказаному листі митних органів Республіки Польща, встановлено, що компанія «RED SAILS SP. Z O.O.» є незареєстрованою в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.

Зазначені обставини стали підставою для складання Одеською митницею протоколів про порушення митних правил №№0692/50000/22, 0863/50000/22, 0910/50000/22, 0928/50000/22 від 28.04.2022, 19.06.2022, 03.07.2022 та 14.07.2022 відносно ОСОБА_1 , за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

13.01.2020, 03.07.2019, 15.01.2020, 28.01.2021 між ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» укладені контракти №AP-130120UA, №АР-030719UA, №AP-150120UA, №PL173547, відповідно до яких Продавець передає/продає, а Покупець приймає/купляє товар згідно з інвойсами до Контракту. Найменування, кількість та ціни товарів узгоджується між Продавцем і Покупцем та фіксується в інвойсах/проформах-інвойсах до Контракту.

Згідно зі статтею 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася. Якщо сторони домовилися укласти договір за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем, він вважається укладеним у письмовій формі (ст. 639 ЦК України).

Частиною 1 ст. 207 ЦК України передбачено, що правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони.

Відповідно до положень ст.204ЦК України правочин є правомірним, якщо його недiйснiсть прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

З матеріалів справ суд не вбачає наявність будь-яких рішень суду про визнання вказаних контрактів недійсними та відсутні будь-які посилання на недійсність зазначених правочинів на підставі прямо встановлених законом норм.

Дії ОСОБА_1 , як керівника підприємства, пов`язані з замовленням товару, укладання контрактів на поставку цього товару вчинені лише в рамках діючого законодавства, у зв`язку з чим контракти №AP-130120UA, №АР-030719UA, №AP-150120UA, №PL173547 на момент здійснення митного оформлення товарів були дійсними, правомочними та такими, що підлягали виконанню. Жодних заборон або порушень закону ОСОБА_1 не вчиняв.

Статтею 257 МК Українивизначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Митне оформленняце виконання митних формальностей (тобто сукупності дій, що підлягають виконанню відповідними особами і митними органами з метою дотримання вимог законодавства України з питань митної справи) необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; випуск товарів - це надання митним органом права на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення, відповідно до заявленої мети (стаття 4 МК України).

Виконання вимог ст.ст. 257, 266 МК України, вимог Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 30.05.2012 № 631 та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651, оформлені в установленому порядку МД вiд 25.01.2021 № UA500490/2021/886, вiд 25.01.2021 №UA500490/2021/881, вiд 08.07.2020 № UA500020/2020/219091, від 24.08.2019 №UA500010/2019/023339, вiд 11.07.2020 №UA500020/2020/219429, вiд 20.07.2020 №UA500070/2020/226793, вiд 09.07.2020 №UA500020/2020/219257, вiд 24.07.2020 №UA500020/2020/220892, вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000940, вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000949, вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001992, вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001997, вiд 18.07.2020 №UA500020/2020/220200, вiд 06.08.2020 №UA500020/2020/222311, вiд 07.08.2020 №UA500020/2020/222493, вiд 18.01.2021 №UA500020/2021/001797, вiд 04.07.2020 №UA500020/2020/218774, вiд 06.07.2020 №UA500020/2020/218853, вiд 01.06.2021 №UA500020/2021/019226, вiд 27.05.2021 №UA500020/2021/019020, сплачені в повному обсязі та випуск товарів у вільний обіг, свідчать про правильність заявлених даних, адже інших доказів зворотного матеріали справи не містять.

Суд вважає, що під час встановлення підстав та складання протоколів про порушення митних правил №№0692/50000/22, 0863/50000/22, 0910/50000/22, 0928/50000/22 від 28.04.2022, 19.06.2022, 03.07.2022 та 14.07.2022 посадовими особами митниці перекручено зміст диспозиції статті 483 МК України, що призвело до невірного застосування законодавчих актів.

Відповідальність за ст. 483 МК України передбачена, за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

В протоколах про порушення митних правил №№0692/50000/22, 0863/50000/22, 0910/50000/22, 0928/50000/22 від 28.04.2022, 19.06.2022, 03.07.2022 та 14.07.2022 митний орган визначає ознакою, яка нібито характеризує об`єктивну сторону правопорушення, наявність у документах, що подавались до митниці, як підстави для їх переміщення, неправдивих відомостей щодо продавця товарів.

Однак, законодавцем у диспозиції статті 483 МК України не передбачена така ознака, а чітко визначений перелік неправдивих відомостей, а саме: щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Встановлюючи ознаки правопорушення в діях конкретної особи, посадова особа повинна визначити один із способів/ознак його вчинення, які передбачені диспозицією певної норми, що характеризують особливості інкримінованого правопорушення.

Тому, суд погоджується з правовою позицією захисту в тому, що посадовими особами Одеської митниці проігноровано законодавчо визначену диспозицію ст.483 МК України та практику застосування норм митного законодавства (постанова Пленуму Верховного суду 03.06.2005 № 8) та вигадано неіснуючі ознаки (неправдиві відомості щодо продавця товару) нібито існування об`єктивної сторони правопорушення за ч.1 ст.483 МК України.

Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність (ст. 458 МК України).

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватися з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Об`єктивною стороною статті 483 МК України правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, саме з приховуванням від митного контролю, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи, а суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу на вчинення саме цих дій. Тобто, винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України або вивезти за межі території України з порушенням встановленого порядку.

Аналізуючи у сукупності матеріали справи, надані заперечення та докази, суд дійшов висновку, що зазначені протоколи про порушення митних складено посадовими особами передчасно, без всебічної, об`єктивної перевірки усіх обставин переміщення товарів від компанії - продавця «RED SAILS SP.Z.O.O.».

Як зазначено в протоколі про порушення митних правил, підставою для його складання стала відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №0201-ІGM.541.1354.2022.2RML із наданням інформації, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» незареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності, у зв`язку з чим Одеська митниця дійшла висновку, що ОСОБА_1 , як керівником ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД», під час здійснення митного оформлення товарів за МД вiд 25.01.2021 №UA500490/2021/886, вiд 25.01.2021 №UA500490/2021/881, вiд 08.07.2020 №UA500020/2020/219091, від 24.08.2019 №UA500010/2019/023339, вiд 11.07.2020 №UA500020/2020/219429, вiд 20.07.2020 №UA500070/2020/226793, вiд 09.07.2020 №UA500020/2020/219257, вiд 24.07.2020 №UA500020/2020/220892, вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000940, вiд 12.01.2021 №UA500020/2021/000949, вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001992, вiд 19.01.2021 №UA500020/2021/001997, вiд 18.07.2020 №UA500020/2020/220200, вiд 06.08.2020 №UA500020/2020/222311, вiд 07.08.2020 №UA500020/2020/222493, вiд 18.01.2021 №UA500020/2021/001797, вiд 04.07.2020 №UA500020/2020/218774, вiд 06.07.2020 №UA500020/2020/218853, вiд 01.06.2021 №UA500020/2021/019226, вiд 27.05.2021 №UA500020/2021/019020, подані в якості підставі для їх переміщення документи (контракти, інвойси), які містять неправдиві відомості щодо продавця.

Разом з цим, жодного посилання у вказаній відповіді про те, що продавець товарів, відповідно до законодавства Республіки Польщі, повинен бути виключно суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності, не наведено.

До суду надано витяг з Державного судового реєстру № 0000572457, інформація в якому відповідає актуальній виписці з реєстру підприємців станом на 21.07.2022, згідно з яким «ТОВАРИСТВО 3 ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ RED SAILS» зареєстровано в Державному Судовому Реєстрі 25.08.2015, а останній запис щодо його виключення зроблено 25.05.2022. Компанія здійснює різноманітні види діяльності, основними з яких є оптова та роздрібна торгівля. Здійснення торгівельної діяльності компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.», в тому числі, підтверджується інформацією з Інтернет-ресурсу: https://krs-pobierz.pl/red-sails-i5806176.

Крім того, суду надані копії платіжних доручень АТ «КБ`ГЛОБУС», про перерахування коштів ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД» на рахунок компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.» згідно виставлених інвойсів, що в свою чергу підтверджує справжність договірних відносин між вказаними компаніями, факту купівлі-продажу та фінансових взаєморозрахунків.

Отож, суд враховує надані докази, які свідчать про реальне існування компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.».

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним,- відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 62 Конституції України встановлено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу (ч. 2 ст. 251 КУпАП).

Відповідно до ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 489 МК України, ст.280 КУпАП).

Таким чином, враховуючи вищевикладене, матеріали справи не містять та митним органом не надано доказів того, що ОСОБА_1 , як директором ТОВ «АПЕКС ТРЕЙД ЛТД», подавались митному органу в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України документи, які містять неправдиві відомості щодо продавця товарів, а також наявності події та складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно дост. 247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю при відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно п. 3 ч. 1ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 закрити, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Крижановський О.В.

Дата ухвалення рішення01.09.2022
Оприлюднено03.10.2022
Номер документу106525518
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/11316/22

Постанова від 01.09.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Крижановський О. В.

Постанова від 01.09.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Крижановський О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні