Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-10955/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

 

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 липня 2010 року           16.10                     № 2а-10955/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Келеберди В.І. при секретарі судового засідання  Литвиненко Д.В.  розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

Відкритого акціонерного товариства "Кияни"

 

до

Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м.Києві

 

про

зобов'язання видати сертифікат

 

Обставини справи:

Позивач звернувся до суду з позовом про зобов’язання Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві видати Відкритому акціонерному товариству «Кияни»(код за ЄДРПОУ 00308169; місцезнаходження –04073, м.Київ, просп. Московський, будинок 9) Сертифікат відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил на будівлі, що розташовані за адресою: місто Київ, проспект Московський 9, а саме: Будівля під літерою «Ф», що складається з цокольного поверху та 5 поверхів, загальна площа - 13 830,2 кв.м; Будівля під літерою «Б», що складається з підвалу та 5 поверхів, загальна площа - 10747,8 кв.м.; Будівля під літерою «Р», що складається з підвалу та 4 поверхів, загальна площа - 4 305 кв.м; Будівля під літерою «Х», що складається з 2 поверхів, загальна площа - 687, 2 кв.м.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на Закон України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування", Постанову Кабінету Міністрів України "Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів" від 8 жовтня 2008 року №923 (далі за текстом –Постанова № 923) та зазначає, що відповідач безпідставно відмовив Відкритому акціонерному товариству «Кияни»у видачі сертифікату відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, оскільки позивачем дотримано вимоги чинного законодавства при звернені до відповідача з проханням видати вказаний вище сертифікат.

Відповідач проти позовних вимог заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях. Також в судовому засіданні представник відповідача зазначив, що у зв'язку зі значною навантаженістю Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві фактично позбавлена можливості видавати сертифікати відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил на об'єкт нерухомості.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відкритому акціонерному товариству "КИЯНИ" 5 червня 1995 року відповідно до Акту №40 передачі акцій Відкритого акціонерного товариства «Кияни», складеного між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по м. Києву і товариством покупців Київського виробничого підприємства «Кияни»та наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву № 684-3 пр. «Про завершення приватизації ВАТ «Кияни»від 15 червня 1995 року, були передані у власність будівлі під літерами «Ф», «Б», «Р», «Х»за адресою: м. Київ, Московський проспект,9.

Будівля під літерою «Ф»складалась із двох зблокованих корпусів 3-4 поверхів загальною площею 7 165,5 кв.м; будівля під літерою «Б»складалась із двох зблокованих корпусів з підвалом, 4 поверхами та 3 поверхами, загальною площею 9005,9 кв.м.; будівля під літерою «Р»складалась з підвалу, 3 поверхів та надбудови, загальною площею 4106,7 кв.м.; будівля під літерою «Х»складалась з 2 поверхів та надбудови, загальною площею 716,2 кв.м.

Крім того, Позивач є орендарем земельних ділянок за адресою місто Київ, просп. Московський, 9 в Оболонському районі міста Києва. Право оренди виникло на підставі договорів оренди земельних ділянок від 21.12.2006 укладених між позивачем та Київською міською Радою та зареєстрованих Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про що зроблено записи від 11 січня 2007 року у книзі записів державної реєстрації договорів.

Предметом зазначених договорів оренди земельних ділянок є три земельні ділянки кадастрові номери 8000000000:78:122:0051 строком на 5 (п’ять) років, 8000000000:78:122:0037 строком на 25 (двадцять п’ять) років, 8000000000:78:122:0007 строком на 25 (двадцять п’ять) років, загальною площею 56 345 кв.м.

29 січня 2007 року позивачем було отримано від Київської міської державної адміністрації Дозвіл на виконання проектно-вишукувальних робіт., згідно якого ВАТ «Кияни»було надано дозвіл на виконання проектно-вишукувальних робіт на реконструкцію існуючих будівель і споруд під офісно-торговельні приміщення.

На підставі висновків Товариства з обмеженою відповідальністю «Майстер-Гео»про технічний стан будівельних конструкцій будівель, позивачем було проведено реконструкцію нерухомого майна та Комунальним підприємством Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна було проведено Технічні обміри на зазначені будівлі під літерами «Ф», «Б», «Р», «Х», що розташовані за адресою: м. Київ, Московський проспект,9 вже з урахуванням проведеної реконструкції, відповідно до яких:

-          Будівля під літерою «Ф», в даний час налічує цокольний поверх та 5 поверхів, загальна площа будівлі складає 13 830,2 кв.м.

-          Будівля під літерою «Б», в даний час складається з підвалу та 5 поверхів, загально площа будівлі складає 10747,8 кв.м.

-          Будівля під літерою «Р», в даний час складається з підвалу та 4 поверхів, загально площа будівлі складає 4 305 кв.м.

-          Будівля під літерою «Х», в даний час налічує 2 поверхи, загальна площа будівлі складає 687, 20 кв.м.

На підставі Рішення Господарського суду м. Києва №40/558 від 23.11.2006 позивач отримав право власності на новостворене нерухоме майно загальною площею 29570,2 кв.м, а саме  реконструйовані будівлі: під літерою «Ф»загальною площею будівлі 13830,2 кв.м., під літерою «Б»загальною площею будівлі 10747,8 кв.м., під літерою «Р»загальною площею 4 305 кв.м., будівлю під літерою «Х»загальною площею 687,2 кв. м., що розташовані за адресою: м. Київ, Московський проспект, 9.

Право власності на реконструйовані будівлі було зареєстровано Комунальним підприємством "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації прав власності на об’єкти нерухомого майна" 14 березня 2007 року (Реєстраційне посвідченням №024059) у реєстровій книзі за реєстровим номером 32 - з.

Відповідно до експертних висновків спеціаліста з будівельно-технічних досліджень Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (Висновки №146/147, 148/149, 150/151, 152/153 від 24.02.2006 року, ) проведені будівельні роботи при реконструкції будівель (літери «Ф», «Б», «Р», «Х») розташованих за адресою місто Київ, Московський проспект 9 , повністю відповідають вимогам чинних будівельних норм та правил; експлуатація зазначених будівель із функціональним призначенням під офісні приміщення є можливою.

З метою отримання сертифіката відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, позивач звернувся до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві з відповідною заявою, проте відповідач відмовив у видачі вказаного сертифікату.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи.

Згідно п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про державний архітектурно-будівельний контроль" від 25.03.1993 №  225  державний  архітектурно-будівельний  контроль  і нагляд з питань   будівництва,   містобудування   та  архітектури  здійснює Державна  архітектурно-будівельна  інспекція та її територіальні органи.

Правові та організаційні основи планування, забудови та іншого використання територій визначаються Законом України "Про планування та забудову територій".

Згідно ст. 30-1 вказаного Закону, а також згідно п. 2 Постанови  № 923 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів здійснюється на підставі сертифіката відповідності, який видається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю.

Для одержання сертифіката відповідності замовник або уповноважена ним особа подає до інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, яка надала дозвіл на виконання будівельних робіт, письмову заяву, до якої додаються:

- проектна документація на будівництво об'єкта, погоджена та затверджена в установленому законодавством порядку;

- акт готовності об'єкта до експлуатації, підписаний генпроектувальною та генпідрядною організаціями, субпідрядними організаціями, що здійснювали будівництво, генпроектувальною організацією, замовником, страховою компанією (ч.2, 3 ст. 30-1 Закону України "Про планування та забудову територій").

Як встановлено в судовому засіданні та не заперечувалось відповідачем при зверненні Відкритого акціонерного товариства "Кияни" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві із заявою про видачу сертифіката відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, позивачем були дотримані вимоги Закону "Про планування та забудову територій" та Постанови № 923.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до частини 3 ст. 2 КАСУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач в судовому засіданні не довів правомірності відмови у видачі Відкритому акціонерному товариству "Кияни" сертифікату відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, а тому суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог та визнає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94,  160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов  Відкритого акціонерного товариства "Кияни"  задовольнити повністю.

2.Зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м.Києві прийняти рішення за матеріалами Відкритого акціонерного товариства "Кияни" щодо відповідності збудованого об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил на будівлі що розташований за адресою: м.Київ, проспект Московський 9, а саме: будівля під літерою "Ф", що складається з цокольного поверху та 5 поверхів, загальною площею 13830,2 кв.м.; будівля під літерою "Б", що складається з підвалу та 5 поверхів, загальною площею 10747,8 кв.м.; будівля під літерою "Р", що складається з підвалу та 4 поверхів, загальною площею - 4305 кв.м.; будівля під літерою "Х", що складається з 2 поверхів, загальною площею 687,2 кв.м. про що видати відповідний сертифікат.

  Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

  Суддя                                                                                                В.І. Келеберда

 Дата складення тексту рішення у повному обсязі - 02.08.2010р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10653016
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10955/10/2670

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні