ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 липня 2010 року 14:11 № 2а-2390/10/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоров ича П.О. при секретарі судовог о засідання Очколясу О.В. роз глянувши у відкритому судово му засіданні адміністративн у справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Заінгата"
до Державної податкової інсп екції у Голосіївському район і м. Києва
про визнання протиправним та с касування рішень
За участю представників:
позивача : Поліщук Я.В. (довіреність в ід 07.07.2009р. №215)
відповідача: Чайка М.О. (довіреність №4111/ 9/10-009 від 19.07.2010р.)
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни в судовому засіданні 29.07.2010р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улося Товариство з обмеженою відповідальністю «Заінгата »(далі - позивач) з позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Голосіївському районі м . Києва (далі - відповідач) про в изнання протиправними та ска сування рішень відповідача п ро невизнання декларацій з п одатку на додану вартість по зивача за звітні періоди жов тень 2008р., листопад 2008 р., грудень 2008 р., січень 2009 р., лютий 2009р., берез ень 2009 р., квітень 2009р., травень 2009р .. червень 2009р. та липень 2009р. пода тковими, що містяться в листа х №17940/10/28-312 від 20.11.2008р.. №19946/10/28-312 від 22.12.2008р ., №1005/10/28-312 від 27.01.2009р., №3399/10/28-410 від 24.02.2009р., №4712/10/28-410 від 23.03.2009р., №6599/10/28-410 від 22.04.2009р., № 8189/10/28-410 від 26.05.2009р., №10192/10/28-410 від 25.06.2009р., №1 1589/10/28-312 від 22.07.2009р., №13779/10/28-312 від 21.08.2009р. з м оменту їх прийняття; зобов' язання визнати вказані декла рації податковими з моменту їх подання та зобов' язання відповідача не чинити перешк од для реалізації позивачем наданого чинним законодавст вом права на визнання його де кларацій податковими у разі, якщо вони містять всі обов' язкові реквізити, підписані відповідними посадовими осо бами та скріплені печаткою п латника податків.
В судовому засіданні 16.06.2010р. п редставником позивача подан о заяву про зміну позовних ви мог та просить суд визнати пр отиправними дії відповідача стосовно невизнання деклара цій з податку на додану варті сть позивача за періоди жовт ень 2008р., листопад 2008 р., грудень 20 08 р., січень 2009 р., лютий 2009р., березе нь 2009 р., квітень 2009р., травень 2009р.. червень 2009р. та липень 2009р., серп ень 2009р., вересень 2009р., жовтень 200 9р., листопад 2009р., грудень 2009р., сі чень 2010р., лютий 2010р., березень 2010р . податковими; зобов' язати в изнати декларації з податку на додану вартість за завітн і періоди жовтень 2008р., листопа д 2008 р., грудень 2008 р., січень 2009 р., лю тий 2009р., березень 2009 р., квітень 20 09р., травень 2009р.. червень 2009р. та л ипень 2009р., серпень 2009р., вересен ь 2009р., жовтень 2009р., листопад 2009р., грудень 2009р., січень 2010р., лютий 201 0р., березень 2010р. податковими з моменту їх подання.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала та зазначила, щ о невизнання відповідачем по даних позивачем декларацій з податку на додану вартість з а вказані періоди з підстави неподання Додатку 5 до деклар ацій суперечить вимогам абз. 2 пп. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», а тому дії податкового орг ану щодо невизнання податков их декларацій ТОВ “Заінгата” як податкової звітності, на д умку позивача, є неправомірн ими.
Представник відповідача у судових засіданнях та в запе реченнях, поданих до суду, про ти позову заперечував, та заз начив, що подані позивачем по даткові декларацій з ПДВ за п еріод жовтень - грудень 2008 р., сі чень - грудень 2009р., січень - бере зень 2010р. подані з порушенням в имог п. 4.2 Порядку заповнення т а подання податкової деклара ції з податку на додану варті сть, затвердженого наказом Д ПА України від 30.05.97р. №166, зареєст рованого в Мін' юсті Україн и 09.07.99р. за № 250/2054, а саме до податко вих декларацій за вказаний п еріод позивачем не додано до датку №5 “Розшифровки податк ових зобов' язань та податко вого кредиту в розрізі контр агентів”, у зв' язку з чим поз ивачу були надіслані листи п ро невизнання податкової дек ларації з пропозицією надати нову податкову звітність з П ДВ за відповідний звітний пе ріод, у відповідності до вимо г чинного законодавства.
Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Заінгат а»(код ЄДРПОУ 32822627) адреса реєст рації: м. Київ, вул.. Василькі вська, 8-А, кв. 51, як платник под атків та зборів взяте на облі к у ДПІ у Голосіївському райо ні м. Києва иа згідно п.п. 2.2 ст. 2, п . 9.4 ст. 9 Закону України «Про под аток на додану вартість»було зареєстроване як платник по датку на додану.
Позивачем подано до ДПІ у Го лосіївському районі м. Києва податкові декларації з пода тку на додану вартість за зві тні періоди за жовтень 2008р., лис топад 2008 р., грудень 2008 р., січень 2 009 р., лютий 2009р., березень 2009 р., кві тень 2009р., травень 2009р.. червень 200 9р. та липень 2009р., серпень 2009р., ве ресень 2009р., жовтень 2009р., листоп ад 2009р., грудень 2009р., січень 2010р., л ютий 2010р., березень 2010р.
При розгляді відповідачем податкової звітності встано влено, ТОВ «Заінгата»в поруш ення вимог пункту 4.2 розділу 4 П орядку заповнення та подання податкової звітності з пода тку на додану вартість, затве рдженого наказом ДПА України від 30.05.97р. №166, зареєстрованого в Мін' юсті України 09.07.99р. за № 250/2 054 (із змінами та доповненнями ), а саме: до податкових деклар ацій з податку на додану варт ість за вказані періоди не до дано додаток 5 «Розшифровки п одаткових зобов' язань та по даткового кредиту в розрізі контрагентів».
Вказані декларації, відпов ідно до абз. 5 пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перл бюджетами та д ержавними цільовими фондами »від 21.12.2000р. №2181-ІІІ, не визнані ДП І як податкова звітність (вва жаються не поданими), в зв' яз ку з чим позивачу запропонов ано подати звітні податкові декларації у відповідності д о вимог чинного законодавств а, про що позивачу направлені листи №17940/10/28-312 від 20.11.2008р.. №19946/10/28-312 ві д 22.12.2008р., №1005/10/28-312 від 27.01.2009р., №3399/10/28-410 від 24.02.2009р., №4712/10/28-410 від 23.03.2009р., №6599/10/28-410 від 2 2.04.2009р., №8189/10/28-410 від 26.05.2009р., №10192/10/28-410 від 25 .06.2009р., №11589/10/28-312 від 22.07.2009р., №13779/10/28-312 від 21 .08.2009р., №15938/10/28-312 від 21.09.2009р., №17949/10/28-410 від 26 .10.2009р., №20310/10/28-312 від 23.11.2009р., №22787/10/28-410 від 28 .12.2009р., №1653/10/28-410 від 01.02.2010р., №4125/10/28-312 від 27.0 2.2010р., №5944/10/28-312 від 22.03.2010, №8630/10/28-312 від 19.04.2010р .
Позивач не погоджується з д іями та рішеннями податково го органу з огляду на те, що ос новним законом з питань опод аткування податком на додану вартість є закон України «Пр о податок на додану вартість »від 03.04.1997р. №168/97-ВР, який жодних р озшифровок не передбачає, а в имагає подачі декларацій тіл ьки з узагальненою інформаці єю. Таким чином. Вважає, що вим ога про подачу Додатку 5 «Розш ифровки податкових зобов' я зань та податкового кредиту в розрізі контрагентів»є нез аконною, а тому не може бути пі дставою невизнання декларац ій податковими.
Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши поясненн я представників сторін, суд п риходить до висновку про те, щ о позовні вимоги є необґрунт ованими та не підлягають зад оволенню з наступних підстав .
Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III (да лі - Закон N 2181-III), платник податкі в самостійно обчислює суму п одаткового зобов'язання, яку зазначає у податковій декла рації, крім випадків, передба чених підпунктом "г" підпункт у 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Згідно з п 4.1.2. вказаної норми Закону N 2181-III, податкова звітніс ть, отримана контролюючим ор ганом від платника податків як податкова декларація, щ о заповнена ним всупереч пра вилам, зазначеним у затвердж еному порядку її заповнення , може бути не визнана таки м контролюючим органом як по даткова декларація, якщо в ні й не зазначено обов'язкових р еквізитів, її не підписано ві дповідними посадовими особа ми, не скріплено печаткою пла тника податків. У цьому випад ку, якщо контролюючий орган з вертається до платника подат ків з письмовою пропозицією надати нову податкову деклар ацію з виправленими показник ами (із зазначенням підстав н еприйняття попередньої), то т акий платник податків має пр аво: надати таку нову деклара цію разом зі сплатою відпові дного штрафу; оскаржити ріше ння податкового органу в пор ядку апеляційного узгодженн я.
За наведеної норми Закону, податковий орган зобов' яз аний прийняти податкову декл арацію без попередньої перев ірки зазначених у ній показн иків та може не визнати подат кову звітність як податкову декларацію виключно з підст ав заповнення її всупереч пр авилам, зазначеним у затверд женому порядку її заповнення .
Форма податкової декларац ії, Порядок заповнення та под ання податкової декларації з податку на додану вартість з атверджена Наказом ДПА Украї ни від 30.05.1997 року N 166, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни від 09.07.1997 р. за N 250/2054 (далі - П орядок).
Так, відповідно до п.п. 1.3 п. 1 вк азаного Порядку, декларація складається із вступної част ини, службових полів, чотирьо х розділів та обов'язкових додатків, з них платником заповнюються вступна частин а, службові поля, перші три роз діли та додатки , четвер тий розділ заповнюється прац івниками податкової інспекц ії (адміністрації) лише на ори гіналі декларації, який зали шається в податковій інспекц ії (адміністрації).
У складі декларації пови нні подаватися всі нео бхідні додатки до декларації , подання яких передбач ено цим Порядком, у тому числі розшифровки податкових зобо в'язань та податкового креди ту в розрізі контрагентів (до даток 5 до податкової деклара ції з податку на додану варті сть та додаток 2 до податко вої декларації з податку на д одану вартість (скороченої)/(п ереробного підприємства); ро зшифровки подаються: на папе рових носіях з копією, за бажа нням платника, на магнітних н осіях; або в електронному виг ляді у форматі, затвердженом у ДПА України, за допомогою те лекомунікаційних мереж зага льного користування з викори станням надійних засобів еле ктронного цифрового підпису , що повинно бути підтверджен о сертифікатом відповідност і або позитивним висновком з а результатами державної екс пертизи у сфері криптографіч ного захисту інформації, оде ржаним на ці засоби від Адмін істрації Держспецзв'язку, та наявності посилених сертифі катів відкритих ключів, отри маних згідно із законодавств ом. (п.п. 4.2 п. 4 Порядку).
Отже, із викладеного вимог з аконодавства вбачається, що вказаний додаток (№5) є невід' ємною частиною податкової де кларації і подається до пода ткового органу разом з нею; за відсутності необхідних дода тків затверджених Порядком, зокрема, розшифровки податко вих зобов' язань та податков ого кредиту в розрізі контра гентів, податкова декларація вважається такою, що заповне на всупереч правилам, зазнач еним у затвердженому порядку її заповнення та може бути не визнана контролюючим органо м як податкова декларація в с илу наведеної вище норми п 4.1.2 . п.4.1. ст.4 Закону N 2181-III.
Неподання додатку №5 до под аткових декларацій за період жовтень - грудень 2008 р., січень - грудень 2009р., січень - березень 2010р. не заперечується позивач ем ні в позові, ні представни ком в судовому засіданні.
Із викладених вище норм вба чається, що прийняття податк ової декларації, невизнання податкової декларації як под аткової звітності з підстав, визначених чинним законодав ством, зокрема, в зв' язку з не відповідністю поданої декла рації встановленій формі та порядку - є повноваженнями п одаткового органу.
Відповідно до п. 10.6 ст. 10 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»форми декларац ій та податкових розрахунків з ПДВ встановлюються відпов ідно до закону.
Як вбачається із преамбули Наказу ДПА України №166 від 30.05.97р ., Порядок заповнення та подан ня податкової декларації з П ДВ затверджено відповідно до Закону України «Про податок на додану вартість».
Отже, посилання податковог о органу на Порядок при невиз нанні податкових декларацій позивача є правомірним, оскі льки вказаний Порядок затвер джено відповідно до Закону У країни «Про податок на додан у вартість», що відповідає п. 1 0.6 ст. 10 вказаного закону, що спр остовує доводи позивача з ць ого приводу.
Враховуючи викладене, у суд у відсутні правові підстави вважати неправомірними дії в ідповідача щодо невизнання п одатковими декларацій з ПДВ за вказані звітні періоди, в з в' язку з чим вимога позивач а щодо визнання протиправним и таких дій відповідача задо воленню не підлягає.
Враховуючи встановлений с удом факт правомірності дій відповідача, вимога щодо зоб ов' язання ДПІ визнати декла рації за звітні періоди жовт ень 2008р., листопад 2008 р., грудень 20 08 р., січень 2009 р., лютий 2009р., березе нь 2009 р., квітень 2009р., травень 2009р., червень 2009р. та липень 2009р., серп ень 2009р., вересень 2009р., жовтень 200 9р., листопад 2009р., грудень 2009р., сі чень 2010р., лютий 2010р., березень 2010р . податковими з моменту їх по дання задоволенню не підляга є.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією України та законами України.
Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права осо би на участь у процесі прийня ття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтується її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Відповідач як суб'єкт владн их повноважень довів суду пр авомірність вчинених дій.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги ТОВ «Заін гата»задоволенню не підляга ють.
Враховуючи викладене та ке руючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС Укра їни, Окружний адміністративн ий суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
В позові відмовити пов ністю.
Постанова відповідно до в имог ч. 1 ст. 254 КАС України набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя П.О. Григорович
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2010 |
Оприлюднено | 16.08.2010 |
Номер документу | 10653026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Григорович П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні