Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/12617/21
У Х В А Л А
про дозвіл на проведення обшуку
07 вересня 2021 року слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні подане в кримінальному провадженні № 42021102070000170 від 02.08.2021 за ознаками кримінального правопорушеня, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 клопотання про проведення обшуку у приміщенні адміністративної будівлі, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ,-
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до Подільського районного суду міста Києва з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку у приміщенні адміністративної будівлі, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, буд. 19, з метою відшукання та вилучення речей, предметів та документів, що мають значення речових доказів у кримінальному провадженні.
Клопотання обґрунтоване тим, що Подільською окружною прокуратурою м. Києва здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 42021102070000170, відомості щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.08.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191 КК України.
Проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні доручено здійснювати СВ Подільського УП ГНУП в м. Києві.
Відомості щодо вказаного кримінального правопорушення внесено до ЄРДР за матеріалами ГУ БКОЗ СБ України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Департаментом охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за результатами проведення процедури закупівлі, укладено договір №202 від 24.11.2020 на поставку фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих) з ТОВ «Діатом» (код ЄДРПОУ 38737616) на загальну суму 93 108 352,64 грн з ПДВ.
Згідно специфікації до договору, а саме лоту №5 закупівлі передбачалось поставка товару (згідно вимог тендерної документації) з активною речовиною «Пембролізумаб».
По вказаному лоту ТОВ «Діатом» зобов`язувалось поставити препарат під торгівельною назвою «КІТРУДА» концентрат для розчину для інфузій 25мг/мл по 4 мл концентрату у флаконі, виробництва: Schering-plough labo nv (Бельгія), Schering-plough labo (Ірландія), Schering-plough central ist ag. (Швейцарія). Так, загальна вартість по вказаному лоту склала 84 522 672,64 грн з ПДВ. Відповідно до умов специфікації ціна за одиницю товару (1 флакон) складає 77 686,28 грн з ПДВ. Загальна кількість - 1 088 флаконів.
Відповідно до аналізу митних документів встановлено, що ТОВ «Діатом» здійснювало імпорт вказаних лікарських засобів від MSDIS for SPCE AGDHL Pharma Logistics NV (адреса: Leuvensesteenweg 242, 3190 Boortmeerbeek,Бельгія) через митні пости UA209060 («Рава-Руська») та UA205020 («Ягодин»), зокрема:
- фармацевтичні товари для людей. Модифіковані імунологічні продукти, які використовуються в якості лікарських засобів, розфасовані для роздрібної торгівлі: - КІТРУДА®- (діюча речовина - 1 мл концентрату містить 25 мг пембролізумабу; 1 флакон (4мл) концентрату містить 100 мг пембролізумабу) - концентрат для розчину для інфузій, 25 мг/мл; по 4 мл концентрату у флаконі; по 1 флакону з препаратом в картонній коробці - 999 упак. Термін придатності до 06.2022р.,серія TO35965.Виробники - МСД Ірландія (Карлоу) (виробник нерозфасованої продукції, контроль якості та тестування стабільності, первинне пакування) / МСД Інтернешнл ГмбХ/МСД Ірландія (Брінні) (контроль якості та тестування стабільності), Ірландія.Шерінг-Плау ОСОБА_4 (вторинне пакування, дозвіл на випуск серії), Бельгія із загальною митною вартістю 68 255 116,56 грн (з урахуванням усіх податків і зборів);
- фармацевтичні товари для людей. Модифіковані імунологічні продукти, які використовуються в якості лікарських засобів, розфасовані для роздрібної торгівлі: - КІТРУДА®- (діюча речовина - 1 мл концентрату містить 25 мг пембролізумабу; 1 флакон (4мл) концентрату містить 100 мг пембролізумабу) - концентрат для розчину для інфузій, 25 мг/мл; по 4 мл концентрату у флаконі; по 1 флакону з препаратом в картонній коробці - 89 упак. Термін придатності до 05.2022р.,серія T039931.Виробники - МСД Ірландія (Карлоу) (виробник нерозфасованої продукції, контроль якості та тестування стабільності, первинне пакування) / МСД Інтернешнл ГмбХ/МСД Ірландія (Брінні) (контроль якості та тестування стабільності), Ірландія. Шерінг-Плау ОСОБА_4 (вторинне пакування, дозвіл на випуск серії), Бельгія із загальною митною вартістю 5 989 151,76 грн (з урахуванням усіх податків і зборів).
Таким чином, вартість 1 флакону препарату КІТРУДА концентрат для розчину для інфузій 25мг/мл по 4 мл концентрату у флаконі, згідно митних документів становить - 68 239,21 грн за одиницю.
Крім того, Департаментом охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) за результатами проведення закупівлі укладено договір № 115 від 09.09.2020 на поставку фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих) з ТОВ «Діатом» (код ЄДРПОУ 38737616) на загальну суму 64 747 722 грн з ПДВ. Згідно специфікації до договору, а саме лоту № 7 закупівлі передбачалось поставка товару (згідно вимог тендерної документації) з активною речовиною «Обінутузумаб».
По вказаному лоту ТОВ «Діатом» зобов`язувалось поставити препарат під торгівельною назвою «ГАЗІВА» концентрат для розчину для інфузій 1000мг/40мл по 40 мл концентрату у флаконі, виробництва: Ф.Хоффманн-ля рош лтд, Швейцарія та roche (Швейцарія).
Так, загальна вартість по вказаному лоту склала 28 123 708,80 грн з ПДВ. Відповідно до умов специфікації, ціна за одиницю товару (1 флакон) складає 95 512,20 грн з ПДВ. Загальною кількістю 304 флаконів.
За результатами аналізу документів податкової звітності встановлено, що ТОВ «Діатом» не здійснювало імпорт вказаного лікарського засобу, а придбало його на митній території України, у ТОВ «Рош Україна» (код ЄДРПОУ 36691549), що у свою чергу здійснювало імпорт вказаної продукції від компанії F. HOFFMANN-LA ROCHE AG (адреса KAISERAUGST, CH-4303, SWITZERLAND).
Водночас, ціноутворення на вироби медичного призначення (медичні вироби) регулюються Постановою КМУ від 17.10.2008 (далі - Постанова №955), постановою КМУ від 25.03.2009 року № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення (далі - Порядок № 333), наказом МОЗ України від 18.08.2014 року № 574 «Про затвердження положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення».
Так, підпунктом 2 пункту 1 Постанови № 955 визначено, що на вироби медичного призначення, оптово-відпускні ціни на які внесено до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які придбаються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, передбачено граничні постачальницько-збутові надбавки на рівні не вище ніж 10 %, що нараховуються до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки - не вище ніж 10%, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.
Згідно з п. 2 Порядку № 333 гранична постачальницько-збутова надбавка є максимально допустимим її розміром, який може враховуватися суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, при визначенні ціни товару.
Відповідно до п. 4 Порядку № 333 оптово-відпускна ціна є ціною одиниці імпортованого товару або ціною одиниці товару, що встановлюється в договорі, укладеному між вітчизняним товаровиробником та суб`єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю.
Таким чином, з урахуванням 10 % відсотків, ціна товару (КІТРУДА), що постачався ТОВ «Діатом» на адресу Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не може перевищувати 73 198,4 грн за одиницю (флакон) такого препарату.
Внаслідок закупівлі вказаних лікарських засобів (КІТРУДА) за штучно завищеними цінами було зайво сплачено державних коштів на суму 2 853 679,91 грн, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) державі на вказану суму.
Поряд з тим, оптово-відпускна ціна у Реєстрі оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення на вказаний лікарський засіб «ГАЗІВА» становить 79 150 грн за одиницю.
Таким чином, з урахуванням 10 % відсотків, ціна товару «ГАЗІВА», що постачався ТОВ «Діатом» на адресу Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не може перевищувати 87 065 грн за одиницю (флакон) такого препарату.
Внаслідок закупівлі вказаних лікарських засобів «ГАЗІВА» за штучно завищеними цінами було зайво сплачено державних коштів на суму 2 567 888 грн, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) державі на вказану суму.
Таким чином, за версією сторони обвинувачення невстановлені на даний час, посадові особи Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) спільно з представниками та кінцевими бенефіціарними власниками ТОВ «Діатом», зловживаючи службовим становищем в порушення умов укладених договорів допустили розтрату коштів, майна, зокрема обернули на свою користь державні кошти, які були їм ввірені в управління, чим завдали матеріальної шкоди (збитків) державі на загальну суму близько 5,421 млн грн.
В ході досудового розслідування прокурором надано доручення співробітникам ГУ БКОЗ СБ України на проведення слідчих (розшукових) дій, спрямованих на встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, зокрема відомостей про конкретні закупівлі, під час здійснення яких були допущені порушення, у тому числі привласнення бюджетних коштів, а також спрямованих на встановлення службових осіб Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та суб`єктів господарювання, причетних до протиправної діяльності, а безпосередньо до привласнення та розтрати державних коштів.
Так, під час виконання вказаного доручення встановлено, що до протиправної діяльності, причетні службові особи Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), а також встановлено, що речі та документи, а саме: - комп`ютерна техніка, носії інформації, ПЕОМ (персональні електронні обчислювальні машини), ноутбуки, планшети, на яких міститься інформація, яка має значення для досудового розслідування; - мобільні телефони на яких міститься інформація, яка має значення для досудового розслідування, в тому числі інформація на мобільних додатках «Viber», «WhatsApp», «Telegram», тощо); - флеш-картки, карти пам`яті, програмно-апаратне обладнання та магнітні носії інформації, на яких міститься інформація, яка має значення для досудового розслідування; - блокноти, нотатки, чорнові записи в яких міститься інформація, яка має значення для досудового розслідування; - первинні фінансово-господарські документи, договори, додаткові угоди, рахунки-фактури, платіжні доручення, виписки за ТМЦ, накладні, сертифікати, митні документи, документи бухгалтерської звітності, тощо, які стосуються поставки фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих), що мають істотне значення для встановлення об`єктивної істини у кримінальному провадженні, можуть знаходитись в приміщенні адміністративної будівлі Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, буд. 19 та перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.
За таких обставин, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем зберігання речей та документів, а саме в приміщенні адміністративної будівлі, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, буд. 19, яка перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради та у фактичному володінні Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення.
Вказані речі та документи, які необхідно відшукати та вилучити, необхідні стороні обвинувачення, оскільки є знаряддям вчинення кримінального правопорушення та необхідні з метою проведення експертних досліджень.
Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за вказаною адресою знаходиться нежитлова будівля для розміщення Департаменту охорони здоров`я, яка перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.
У закритому судовому засіданні прокурор підтримав клопотання з викладених у ньому підстав, просив його задовольнити.
Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, матеріали кримінального провадження, заслухавши доводи прокурора, слідчий суддя встановив наступне.
З матеріалів клопотання вбачається, що Подільською окружною прокуратурою м. Києва здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 42021102070000170, відомості щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.08.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Проведення досудового розслідування по вказаному кримінальному провадженні доручено здійснювати СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Ч. 2 ст. 234 КПК України встановлено, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Згідно ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Так, клопотання прокурора відповідає вимогам встановленим ч. 3 ст. 234 КПК України. До клопотання додані копії документів, якими прокурор обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального правопорушення, в рамках якого подається клопотання.
Слідчому судді надані письмові докази, з яких вбачається, що невстановлені на даний час, посадові особи Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) спільно з представниками та кінцевими бенефіціарними власниками ТОВ «Діатом», зловживаючи службовим становищем в порушення умов укладених договорів допустили розтрату коштів, майна, зокрема обернули на свою користь державні кошти, які були їм ввірені в управління, чим завдали матеріальної шкоди (збитків) державі на загальну суму близько 5,421 млн грн.
Нежитлове приміщення за адресою: м. Київ, вул. Прорізна, буд. 19, згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно використовуються Департаментом охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та на праві комунальній власності належить територіальній громаді міста Києва в особі Київської міської ради.
Речі, відповідно до вимог ст. 84 КПК України, які прокурор просить відшукати можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні для встановлення фактів та обставин, що відповідно до ст. 91 КПК України, підлягають доказуванню.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що вказані речі, які просить відшукати прокурор можуть зберігатися за вказаною адресою. Враховуючи, що із матеріалів кримінального провадження встановлено наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а відомості які містяться у зазначених речах та документах, у подальшому, можуть бути використані як докази, необхідно отримати безпосередній доступ до вказаних речей з можливістю вилучення, для долучення їх до матеріалів кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що клопотання є обґрунтованим.
В інший спосіб, ніж шляхом проведення обшуку за вказаною адресою, неможливо виявити та зафіксувати відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення, а в разі відсутності перелічених вище речей, не буде об`єктивної можливості виконати завдання кримінального провадження щодо захисту особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорони прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення повного і неупередженого розслідування.
Разом з тим, здійснення тимчасового доступу до вищезазначених речей і документів або застосування інших заходів забезпечення кримінального провадження, приведе до обізнаності осіб, задіяних у протиправній схемі злочинної діяльності щодо наявності інформації у правоохоронних органів про таку діяльність та надасть можливість змінити зміст документів, знищити їх, припинити на деякий час злочинну діяльність або іншим чином перешкодити встановленню обставин, що мають значення у кримінальному провадженні.
Враховуючи викладене, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст. 234, 235,237, 309 КПК України,
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про проведення обшуку - задовольнити.
Надати прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні № 42021102070000170 від 02.08.2021 та слідчим, які входять до групи слідчих у кримінальному провадженні, на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , а саме у адміністративній будівлі, яку використовує Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та яка належить на праві комунальній власності територіальній громаді міста Києва в особі Київської міської ради, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також відшукання та вилучення:
- комп`ютерної техніки, носіїв інформації, ПЕОМ (персональних електронних обчислювальних машин), ноутбуків, планшетів - на яких міститься інформація, яка стосуються поставки фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих);
- мобільних телефонів, на яких міститься інформація, яка стосуються поставки фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих) та має значення для досудового розслідування, в тому числі інформація на мобільних додатках «Viber», «WhatsApp», «Telegram», тощо);
- флеш-карток, карт пам`яті, програмно-апаратного обладнання та магнітних носіїв інформації - на яких міститься інформація, яка стосуються поставки фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих);
- блокнотів, нотаток, чорнових записів - в яких міститься інформація, яка стосуються поставки фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих);
- первинної фінансово-господарської документації, договорів, додаткових угод, рахунків-фактури, платіжних доручень, виписок за ТМЦ, накладних, сертифікатів, митних документів, документів бухгалтерської звітності - які стосуються поставки фармацевтичної продукції (лікарських засобів для лікування онкологічних хворих).
Виготовити дві копії ухвали, які чітко позначити як копії.
Роз`яснити, що ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення, тобто до 07.10.2021 включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_5
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2021 |
Оприлюднено | 02.10.2023 |
Номер документу | 106536631 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Лещенко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні