Рішення
від 29.09.2022 по справі 640/20634/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2022 року м. Київ№ 640/20634/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., розглянувши у письмовому порядку за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія Абекор» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія Абекор» з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 0000411409 від 05.09.2019 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Абекор» штрафних (фінансових) санкцій.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, товариство вважає, що прийняте податковим органом податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, висновки акта фактичної перевірки є помилковими, та такими, що здійснені в результаті невірного тлумачення норм законодавства, без аналізу порядку та правил функціонування ВПС «Фінансовий Світ» та діяльності позивача щодо надання фінансових послуг з переказу коштів. Крім того, наголошено на порушенні процедури призначення/проведення фактичної перевірки, оскільки працівники контролюючого органу вдалися до фактичної перевірки дотримання товариством порядку здійснення розрахункових операцій по 149 ПТКС, які використовувались в усіх регіонах по всій території України, а повноважень на проведення будь-якого іншого виду перевірки, окрім фактичної, у наказі про проведення перевірки та направленнях не надавались відповідачу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2019 відкрито провадження в справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

28.11.2019 у судовому засіданні подано відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник податкового органу наголошує, що прийняте податкове повідомлення-рішення, що є предметом даного спору, є законним та не підлягає скасуванню. Так, контролюючим органом було зроблено висновок про те, що за результатами проведення фактичної перевірки позивача встановлено порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Так, позивачем проведено розрахункових операцій за період з 19.06.2019 по дату завершення перевірки з приймання готівкових коштів для подальшого їх переказу із застосуванням ПТКС на суму 1246689 грн. без застосування належним чином зареєстрованих, опломбованих та переведених у фіскальний режим роботи реєстраторів розрахункових операцій.

07.12.2019 від сторони позивача надійшла відповідь на відзив.

19.12.2019 судом закрито підготовче засідання та призначено справу до розгляду по суті.

05.03.2020 судом ухвалено продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.

05.05.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія Абекор» подано додаткові пояснення по справі.

Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів даної справи, У період з 03.07.2019 по 05.07.2019 співробітниками Головного управління ДФС у місті Києві проведено фактичну перевірку господарської одиниці ТОВ «ФК «АБЕКОР», а саме, офісу за адресою, м. Київ, вул. Межигірська, буд. 82а, корп. Б, офіс 144 з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами).

За результатами здійснення перевірки, контролюючим органом було складено акт (довідка) фактичної перевірки від 05.07.2019 № 1410/26/15/14/39287145, згідно висновків якого, позивачем, зокрема було допущено порушення пункту 1 статті 3 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі також Закон № 265/95-ВР).

Так, в акті перевірки зазначено, що ТОВ «ФК «АБЕКОР» у період з 19.06.2019 року по дату завершення перевірки повторно здійснювало операції з приймання готівки для подальшого їх переказу із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування - платіжні термінали (далі також ПТКС), які не зареєстровані, не опломбовані у встановленому законом порядку та не переведені у фіскальний режим роботи. Згідно наданої відповіді на запит, загальний обсяг операцій з надання послуг з переказу коштів по ПТКС в кількості 149 одиниць за зазначений період склала 1246689,00 грн.

На підставі акта перевірки, Головним управлінням ДПС у місті Києві було винесене податкове повідомлення-рішення № 0000411409 від 05.09.2019 року про застосування штрафних і фінансових) санкцій у розмірі 1246689,00 грн. за порушення пункту 1 статті 3 Закону № 265/95- ВР.

Позивач не погоджується з правомірністю винесення вказаного податкового повідомлення-рішення, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і зумовило на звернення до суду з даним позовом.

При вирішенні спору, суд виходить з наступного.

Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, звертає увагу на те, що основним напрямками діяльності ТОВ «ФК «АБЕКОР» є надання населенню фінансових послуг з переказу грошових коштів та здійснення платежів на користь третіх осіб, надання кредитів, а також інші фінансові послуги. Операції з переказу коштів та здійснення платежів на користь третіх осіб здійснюються за допомогою ПТКС. їх кількість складає більше 8000 терміналів, які розташовані по всіх областях на території великих розважальних центрів, кінотеатрів, вищих освітніх установ, мережевих супермаркетів та в інших громадських місцях.

ТОВ «ФК «АБЕКОР» на підставі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи та ліцензії Національного банку України на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків, надає фінансові послуги, що передбачені п. 8 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», а саме послуги з переказу коштів у національній валюті України (гривня).

З 01.12.2015 ТОВ «ФК «АБЕКОР» є зареєстрованим учасником Внутрішньодержавної небанківської платіжної системи «ФІНАНСОВИЙ СВІТ» (далі також ВПС). Платіжною організацією зазначеної платіжної системи згідно Дозволу Національного банку України № 2 від 16.07.2009, є ТОВ «УКРАЇНСЬКА ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (ЄДРПОУ 35780941)

Так, 06.11.2015 року ТОВ «ФК «АБЕКОР» уклало з ТОВ «УКРАЇНСЬКА ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» Договір № 19 про приєднання до ВПС в якості учасника. За умовами договору приєднання ТОВ «ФК «АБЕКОР» зобов`язується: належно виконувати функції члена ВПС відповідно до вимог Правил та інших внутрішніх документів ВПС; забезпечити виконання вимог Платіжної організації по здійсненню переказів коштів та розрахунків за цими переказами, вимог до апаратно-технічного комплексу та програмного забезпечення, визначених Правилами, до моменту початку роботи у ВПС в якості члена.

16.07.2018 року між ТОВ «ФК «АБЕКОР» та ТОВ «УКРАЇНСЬКА ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» був укладений Додатковий договір № 1 до Договору № 19 приєднання до ВПС в якості учасника від 06.11.2015 року. Згідно умов Додаткового договору №1, сторони вирішили доповнити Договір №19 розділом 10. Порядок урегулювання неплатоспроможності й інших випадків нездатності виконання Учасниками ВПС своїх зобов`язань», у пункті 10.1 якого зазначено: «Виконання Учасниками ВПС своїх зобов`язань щодо своєчасного переказу ініційованих у ВПС переказів може забезпечуватися наявністю ліміту на приймання Учасником ВПС переказів у ВПС (у межах залишку на відповідному рахунку у Розрахунковому банку). У випадку недостатності коштів на відповідному оахунку Учасника ВПС у Розрахунковому банку, останній може здійснювати кредитування овердрафт) такого Учасника ВПС за рахунок відкритої для нього кредитної лінії (кредитування Учасника ВПС здійснюється відповідно до окремо укладених договорів з Розрахунковим банком) та`або Платіжна організація може надати кредитні кошти на підставі укладеного між Платіжною організацією та таким Учасником ВПС відповідного кредитного договору.

ВПС «ФІНАНСОВИЙ СВІТ» здійснює діяльність, пов`язану з переказом коштів в національній валюті на території України для учасників цієї системи та фізичних осіб-ініціаторів переказу. Основною функцією ВПС, є проведення переказу коштів, ініційованого платником на користь визначеного отримувача через структурні підрозділи та ПТКС банків та небанківських фінансових установ, які є членами ВПС і мають право відповідно до законодавства України здійснювати переказ коштів, зокрема і тих, що ініціюються за допомогою спеціальних платіжних засобів інших платіжних систем на підставі договорів про обслуговування таких платіжних і засобів. Розрахунки за здійсненими операціями переказу коштів (прийманню платежів) здійснюються Розрахунковим банком ВПС з рахунків членів ВПС на підставі платіжних реєстрів, сформованих Платіжною організацією.

Як вже зазначалось вище, 26.06.2019 прийнятий наказ ГУ ДФС у м. Києві № 8726 про проведення протягом липня 2019 року фактичних перевірок суб`єктів господарювання (згідно з додатками 1-183) за місцем фактичного провадження платником податкової діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника щодо дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами).

У Додатку № 12 до зазначеного наказу ГУ ДФС у м. Києві міститься наступна інформація: вид перевірки: фактична; назва суб`єкта господарювання: ТОВ «ФК «АБЕКОР»

Код:39287145; адреса об`єкта: м. Київ, Подільський р-н. вул. Межигірська, буд. 82/а, корп. Б

кв. 144 (офіс); тривалість: 10 діб; дата початку перевірки: 03.07.2019 року.

Під час проведення фактичної перевірки господарської одиниці ТОВ «ФК «АБЕКОР», а саме, офісу за адресою, м. Київ, вул. Межигірська, буд. 82а, корп. Б, кв. 144, контролюючим органом аналізувалася діяльність позивача у сфері переказу коштів, а саме, операції із приймання готівкових коштів через ПТКС. Так, на початку перевірки посадовим особам позивача був вручений запит від 03.07.2019 про надання документів для проведення фактичної перевірки за період діяльності з 19.06.2019 року по дату завершення перевірки, зокрема переліку ПТКС, місця розташування ПТКС та обсяги проведених операцій.

У відповідь на вказаних запит про надання документів, була надана довідка про кількість ПТКС та обсяги проведених по ним операцій у визначений в запиті період, згідно якої, кількість ПТКС, яка використовується ТОВ «ФК АБЕКОР» становить 149 штук, а загальна сума прийнятої готівки за вказаний період - 1246689,00 грн.

Використовуючи зазначену товариством у довідці інформацію, працівниками податкової був складений акт (довідка) проведення фактичної перевірки від 05.07.2019 року, в якому, зокрема, зазначено, що ТОВ «ФК «АБЕКОР» в період з 19.06.2019 року по дату завершення перевірки проводило розрахункові операції з приймання готівкових коштів для подальшого їх переказу із застосуванням ПТКС на суму 1246689,00 грн. без застосування належним чином зареєстрованих, опломбованих та переведених у фіскальний режим роботи реєстраторів розрахункових операцій (РРО).

Згідно вимог ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», контроль за додержанням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи доходів і зборів шляхом проведення фактичних та документальних перевірок відповідно до Податкового кодексу України.

Так, у підпункті 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України, визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до положень пункту 80.2 статті 80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки за наявності визначених у цьому пункті підстав.

Згідно вимог пункту 81.1 статті 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення фактичної перевірки на підставі направлення на проведення такої перевірки та копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються, зокрема, найменування та реквізити, суб`єкта, адреса об`єкта, перевірка якого проводяться, | підстави для проведення перевірки.

У Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників додатків, затверджених Наказом ДФС України від 31.07.2014 року № 22, визначені особливості організації та проведення фактичних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи або інші об`єкти, де провадять діяльність. Зокрема, у пункті 1.4.4, зазначається, що у разі організації фактичної перевірки платника податків територіальним органом ДФС за основним місцем обліку зазначеного платника податків, та у разі якщо такий платник податків має відокремлені підрозділи або інші об`єкти, де провадиться діяльність та які розташовані поза межами його основного місця обліку, зазначений орган, який здійснює (очолює) перевірку такого платника, може ініціювати організацію проведення перевірки таких відокремлених підрозділів або інших об`єктів за їх фактичним місцезнаходженням.

У такому випадку підрозділ органу ДФС, який здійснює (очолює) перевірку, не пізніше ніж за 10 робочих днів до початку її проведення надає засобами електронного зв`язку до територіального органу ДФС, на території якого провадять діяльність, відокремлений підрозділ або інший об`єкт, запит щодо проведення перевірки господарського об`єкта такого платника податків разом із переліком питань, які необхідно відобразити в акті перевірки, та обставин для проведення перевірки відповідно до статті 80 Кодексу.

Визначення господарської одиниці (об`єкта) міститься, зокрема, у Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженому Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 року № 547. За визначенням, господарська одиниця - стаціонарний або пересувний об`єкт, у тому числі транспортний засіб, де реалізуються товари чи надаються послуги та здійснюються розрахункові операції.

Судом встановлено, що фактичну перевірку ТОВ «ФК «АБЕКОР» проведено за адресою об`єкта: м. Київ, Подільський р-н. вул. Межигірська, буд. 82/а, корп. Б кв. 144 (офіс, місце реєстрації юридичної особи). Така ж адреса господарської одиниці (об`єкта) була зазначена в акті (довідці) фактичної перевірки від 19.06.2019 року (пункт 1.2 акта).

При цьому, у Додатку № 12 до Наказу від 26.06.2019 року зазначено наступне. Мета проведення перевірки: перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника.

При цьому, суд акцентує увагу на тому, що не зважаючи на чітко визначену в наказі від 26.06.2019 адресу суб`єкта перевірки ТОВ «ФК «АБЕКОР» - м. Київ, Подільський р-н. вул. Межигірська, буд. 82/а, корп. Б кв. 144 (офіс), працівники контролюючого органу вдалися до перевірки дотримання товариствам порядку здійснення розрахункових операцій по 149 ПТКС, які використовуються товариством в усіх регіонах по всій території України, водночас, враховуючи вимоги Податкового кодексу України та розроблених на підставі них Методичних рекомендацій, суд погоджується з доводами сторони позивача щодо того, що чинним законодавством не передбачено можливості проведення тактичної перевірки у дистанційний спосіб, без відвідування об`єктів, які використовуються у господарській діяльності, адже така перевірка не є фактичною в розумінні вимог статті 75 ПК України.

Водночас, повноваження на проведення будь-якого іншого виду перевірки ТОВ «ФК АБЕКОР», окрім фактичної, у наказі ГУ ДФС у м. Києві від 26.06.2019 року № 8726 та виписаних на підставі нього направленнях головним державним ревізорам-інспекторам не надавались.

Проте, в акті перевірки не зазначено про встановлення під час перевірки факту проведення позивачем розрахункової операції без застосування РРО зареєстрованого, опломбованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи шляхом проведення, зокрема, шляхом проведення контрольної розрахункової операції.

Таким чином, перевірка ТОВ «ФК «АБЕКОР» за період з 19.06.2019 року по дату скінчення перевірки була проведена з порушенням вимог чинного законодавства, передбаченого для проведення саме фактичної перевірки, що є самостійною підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Вказані висновки суду в частини порушення процедури призначення/проведення перевірки (фактичної та обсягу досліджуваних нею питань) узгоджуються з висновками суду першої та апеляційної інстанцій у справі № 640/20523/19, у якій позивач у даній справі оскаржував податкове повідомлення-рішення за аналогічне порушення, вчинене вперше.

Необхідно зазначити, що правова позиція щодо необхідності визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, у разі встановлення в судовому порядку обставин проведення відповідної податкової перевірки, за результатами якої вони були прийняті, з порушенням вимог законодавства, неодноразово була підтверджена обов`язковою для врахування судовою практикою Верховного Суду, яка була відображена, зокрема, в його постанові від 13 червня 2018 року по справі № 806/902/16 та постанові від 03 квітня 2018 року по справі № 820/4482/17.

Також, щодо висновків відповідача в частині необхідності застосування РРО випадку здійснення операцій з приймання готівки для подальшого переказу за допомогою зареєстрованої належним чином Внутрішньодержавної платіжної системи, через програмно- теехнічні комплекси самообслуговування (ПТКС), суд зазначає наступне.

Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його розповсюджується на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у 'ігівковій та/або безготівковій формі.

Терміни, які вживаються у Законі № 265/95-ВР визначені у статті другій: Розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця; місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів шослуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

При цьому, пункт 1 статті 3 Закону № 265/95-ВР, передбачає, що суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі також РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Враховуючи вимоги пункту 1 статті 3 Закону № 265/95-ВР, з урахуванням значень термінів, які містяться у статті 2 Закону, суб`єкт господарювання зобов`язаний проводити розрахункові операції через РРО під час приймання від покупця готівкових коштів саме за продані товари (надані послуги).

Водночас, у даному випадку, відповідачем не було враховано, що позивач є зареєстрованим учасником Внутрішньодержавної небанківської платіжної системи «ФІНАНСОВИЙ СВІТ», платіжною організацією якої є ТОВ «УКРАЇНСЬКА ПЛАТІЖНА СИСТЕМА», та здійснює свою діяльність відповідно до узгоджених Національним банком України правил платіжної системи.

Закон України від 5 квітня 2001 року № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», поняття та загальний порядок проведення переказу коштів у межах України, встановлює відповідальність суб`єктів переказу, а також визначає загальний порядок здійснення нагляду (оверсайта) за платіжними системами.

Згідно пункту 1.24 статті 1 Закону № 2346-ІІІ переказ коштів (далі - переказ) - рух певної гуми коштів з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому у готівковій формі. Ініціатор та отримувач можуть бути однією і тією ж особою.

Термін програмно-технічний комплекс самообслуговування (ПТКС) визначений у пункті 1.32-2 статті 1 закону № 2346-ІІІ - це пристрій, що дає змогу користувачеві здійснювати операції з ініціювання переказу коштів, а також виконувати інші операції відповідно до функціональних можливостей цього пристрою без безпосередньої участі оператора (касира).

Відповідно до приписів пункту 8.5 статті 8 Закону № 2346-ІІІ, строки проведення переказу за допомогою платіжних інструментів, крім встановлених пунктами 8.1 - 8.4 цієї статті, визначаються правилами платіжної системи та договорами, що укладаються між учасниками та користувачами платіжної системи. Строк виконання міжбанківського переказу, що здійснюється на підставі клірингових вимог, не може перевищувати строк, установлений пунктом 8.4 цієї статті.

За вимогами пункту 17.1 статті 17 Закону № 2346-ІІІ, форми документів на переказ, що використовуються в платіжних системах для ініціювання переказу, установлюються правилами платіжних систем.

Під час проведення перевірки та формуванні в акті від 05.07.2019 року висновків про порушення Позивачем вимог Закону № 265/95-ВР, відповідачем не аналізувалися правила роботи Внутрішньодержавної платіжної системи «ФІНАНСОВИЙ СВІТ», учасником якої є ТОВ «ФК «АБЕКОР». Так, відповідно до пункту 15.2.1 розділу 15 Правил (ІНІЦІЮВАННЯ ОПЕРАЦІЇ З ПЕРЕКАЗУ КОШТІВ), ініціювання платником операції з переказу коштів здійснюється, зокрема, у готівковій формі шляхом формування та/або подання відповідного документа на череказ/документа на переказ готівки через структурні підрозділи Учасників ВПС, їх Платіжні пристрої протягом операційного дня ВПС. Рух коштів «Здійснення переказу (платежу) з зарахуванням на рахунок отримувача прописаний у пункті 15.4. розділу 15 Правил і зображений схематично у Додатку 2 до них.

Суд наголошує на тому, що платник шляхом внесення готівки до ПТКС Учасника не проводить розрахункову операцію за придбаний товар (послуги), а лише ініціює переказ коштів у ВПС (пункт 15.4.1 Правил). При цьому, позивач, як учасник ВПС, відповідно до вимог Правил, після проведення інкасації, зараховує отримані готівкові кошти спочатку на свій окремий поточний рахунок, після чого перераховує кошти на поточний/кореспондентський рахунок для проведення розрахунків із отримувачами, відкритий у розрахунковому банку - уповноважений платіжною організацією відповідної платіжної системи банк, що відкриває рахунки учасникам платіжної системи та бере участь у проведенні взаєморозрахунків між ними. Подальші операції щодо формування платіжного доручення за зобов`язаннями учасника ВПС перед отримувачами на суму переказів коштів у ВПС здійснюються за участю платіжної організації та Розрахункового центру ВПС.

При цьому, позивач наголошує на тому, що ТОВ «ФК «АБЕКОР» проводить інкасацію ПТКС за допомогою банківських установ, що підтверджується відповідними договорами, з огляду на що, суд приходить до висновку про те, що ПТКС, який використовується для ініціювання переказу коштів через зареєстровану у встановленому законом порядку Внутрішньодержавну небанківську платіжну систему, не може вважатися місцем проведення розрахунків, а внесені до ПТКС готівкові кошти розрахунковою операцією за реалізований товар (послуги).

Тож, висновки податкового органу спростовуються вищенаведеним та доводами сторони позивача, що були покладені в основу позовної заяви та позиції під час розгляду спору по суті.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення - скасуванню, з урахуванням того, що під час розгляду даного спору в суді, позивачем було у достатній мірі доведено безпідставність висновків акта перевірки та відповідних донарахувань на його підставі. Натомість, стороною відповідача так і не було спростовано доводів, покладених позивачем в основу позовної заяви.

Згідно норм ч. 1 ст. 139 КАС України, сплачена позивачем сума судового збору підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 139, 242 - 246, 255, 263 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія Абекор» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 0000411409 від 05.09.2019 року про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Абекор» штрафних (фінансових) санкцій.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія Абекор» сплачений судовий збір у розмірі 18700,34 грн. (вісімнадцять тисяч сімсот гривень 34 коп.).

За приписами статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Порядок та строки подання апеляційної скарги врегульовано приписами статей 294-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне найменування сторін:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія Абекор» (ЄДРПОУ 39287145, 04080, м. Київ, вул. Межигірська, 82а, корпус Б, офіс 144);

Відповідач: Головне управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 39439980, 04655, м. Київ, вул. Шолуденка 33/19).

Суддя В.І. Келеберда

Дата ухвалення рішення29.09.2022
Оприлюднено03.10.2022
Номер документу106543664
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —640/20634/19

Ухвала від 11.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Рішення від 29.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні