Постанова
від 29.09.2022 по справі 160/20895/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 вересня 2022 року м. Дніпросправа № 160/20895/21

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),

суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,

за участю секретаря судового засідання Поспєлової А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 травня 2022 року

у справі №160/20895/21

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КСГ "Дніпро"

до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

02 листопада 2021 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "КСГ "Дніпро" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0099130706 від 02 липня 2021 року, винесене Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яким ТОВ «КСГ «Дніпро» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14010100, а саме: за податковими зобов`язаннями 20036 784 грн., 5009196 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0099140706 від 02 липня 2021 року, яким ТОВ «КСГ «Дніпро» зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) за січень 2020 року на суму 386733 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю рішень контролюючого органу щодо збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість та зменшення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту.

Позивач стверджував, що господарські операції реально відбулись, відповідачу надані первинні документи на підтвердження здійснення реальності господарських операцій. Придбанні підприємством арматура, цемент, сталевий дріт, кутник, лист, труба, утеплювач та інші стройматеріали використанні у власній господарський діяльності, зокрема, на будівельні та ремонтні роботи, добрива внесено при здійсненні вирощування сільськогосподарських культур. Операції з придбання товару відображені в бухгалтерському та податковому обліку, включені до декларації з ПДВ. Щодо висновків по взаємовідносинах з контрагентами, зазначено, що позивач в квітні-травні 2021 року по операціям із вказаними контрагентами, що відображені в акті перевірки, подав уточнюючі податкові декларації, якими знято податковий кредит за операціями з даними контрагентами, наразі вказана звітність не визнана податковою звітністю органами ДПС. Позивачем відповідні уточнення подано у зв`язку із самостійним виявленням помилок платником податків, через відсутність операцій із означеними контрагентами з придбання у них товарів, робіт, послуг.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 травня 2022 р. у справі № 160/20895/21 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КСГ "Дніпро" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0099130706 від 02 липня 2021 року, у частині податкового зобов`язання на суму 19 316 514 гривень (дев`ятнадцять мільйонів триста шістнадцять тисяч п`ятсот чотирнадцять гривень) та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 4 829 128 гривень (чотири мільйони вісімсот двадцять дев`ять тисяч сто двадцять вісім гривень).

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0099140706 від 02 липня 2021 року, яким ТОВ «КСГ «Дніпро» зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) за січень 2020 року на суму 386733 гривень (триста вісімдесят шість тисяч сімсот тридцять три гривні).

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки господарської діяльності позивача, податковий орган дійшов висновку про протиправне формування податкового кредиту Товариством, що призвело до заниження податку на додану вартість, від`ємного значення ПДВ. Наведені висновки слугували підставою для винесення спірних ППР про донарахування податкового зобов`язання з ПДВ та зменшення від`ємного значення ПДВ.

Судом першої інстанції встановлено, що протягом перевіряємого періоду позивач мав господарські відносини з низкою контрагентів, з приводу виконання угод постачання, зберігання , того, що стосувалося його господарської діяльності як підприємства сільхозвиробника. Реальність господарських відносин та правомірність відображення її результатів в податковому обліку підприємства підтверджено первинною документацією.

В той же час, щодо взаємовідносин з ТОВ «КАТАРІНІ ГРУП», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «САЛАГАР» та ТОВ «ТРЕЙНИКОМ» судом встановлено формування податкового кредиту за даними відносинами на підставі зареєстрованих податкових накладних, разом тим, жодної первинної документації позивачем не надано, що унеможливило підтвердження реального характеру даних взаємовідносин та правомірності формування податкового кредиту. Наведені обставини обумовили часткове задоволення позовних вимог.

Не погодившись з рішенням суду, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подано апеляційну скаргу, згідно якої відповідач просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 травня 2022 р. у справі № 160/20895/21, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд дослідив належним чином обставини по справі та не надав оцінки доводам податкового органу щодо не підтвердження реальності здійснення господарських операцій по ланцюгу постачання, тому факту, що по контрагентам позивача прийнято рішення про відповідність платників податку критеріям ризиковості, не надано сертифікати якості на товар.

Представниками сторін в судовому засіданні надано ґрунтовні пояснення щодо обставин по справі та підтримано позиції, викладені в апеляційній скарзі та запереченнях до неї.

Представник відповідача окремо зазначив про наявність вироку суду по одному із контрагентів позивача, однак матеріалами справи зазначене не підтверджується, в апеляційній скарзі дані доводи не приводились.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, на підставі направлень від 16.04.2021 №1934, №1935 та наказу від 16.04.2021 №1782-п, у період з 16.04.2021 по 29.04.2021 проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «КСГ «ДНІПРО».

За результатами проведеної перевірки податковим органом складено акт від 18.05.2021 №1537/04-36-07-06/20252198.

Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення позивачем:

п.44.1 ст.44, п. 198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), в результаті чого завищено податковий кредит на загальну суму 29 226602 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість всього у сумі 26 460054 грн., у т.ч. за жовтень 2018 р. на суму 394667 грн., за грудень 2018 р. на суму 324004 грн., за січень 2019 р. на суму 1 674957 грн., за липень 2019 р. на суму 1 884198 грн., за серпень 2019 р. на суму 4 956486 грн., за вересень 2019 р. на суму 7 423037 грн., за жовтень 2019 р. на суму 3 628760 грн., за листопад 2019 р. на суму 2 000190 грн., за грудень 2019 р. на суму 863661 грн., за січень 2020 р. на суму 28 399 грн., за лютий 2020 р. на суму 604515 грн., за липень 2020 р. на суму 2 677180 грн. (ряд. 18 Декларації), та завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (ряд. 19 Декларації) всього у сумі 2 766548 грн., та як наслідок встановлено неправомірне завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд. 21 Декларації) в сумі 2 766548 грн. у т.ч. за квітень 2019 р. на суму 1 178666 грн., за травень 2019 р. на суму 1 182500 грн., за грудень 2019 р. на суму 18649 грн., за січень 2020 р. на суму 386733 грн.

Не погоджуючись з висновками акту перевірки платником податку подано до контролюючого органу заперечення до акту від 18.05.2021 року.

Рішенням Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 23.06.2021 року висновки акту залишені без змін.

На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом складені податкові повідомлення-рішення:

№ 0099130706 від 02 липня 2021 року, яким ТОВ «КСГ «Дніпро» збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), код платежу 14010100, а саме: за податковими зобов`язаннями 20036 784 грн., 5 009 196 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

№ 0099140706 від 02 липня 2021 року, яким ТОВ «КСГ «Дніпро» зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового періоду) за січень 2020 року на суму 386733 грн.

На підставі ст. 56, 102 ПК України товариством подано до Державної податкової служби України скаргу на податкові повідомлення-рішення (вих. №28/07/21- КСГ від 28.07.2021).

Рішенням Державної податкової служби України від 28.09.2021 податкові повідомлення-рішення залишені без змін, а скарга ТОВ «КСГ «Дніпро» без задоволення.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду.

Дослідивши обтинавши по справі, колегія суддів вважає за можливе погодитись з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для часткового задоволення позову з огляду на наступне.

Судом встановлено, що контролюючий орган під час перевірки дійшов висновку про використання платником податку (позивачем) схеми ухилення від сплати податків, зниження суми ПДВ, що підлягала перерахуванню до бюджету, шляхом безпідставного документального оформлення нереальної господарської операції з одержання товару від: ТОВ «ТРЕЙНКОМ» (код ЄДРПОУ 42457093), ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41657756), ТОВ «ДАВІС ГРУП» (код ЄДРПОУ 42099801), ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР» (код ЄДРПОУ 426921100), ТОВ «ІНКОРТРАСТ» (код ЄДРПОУ 42609347), ТОВ «ЮВАС РІТЕЙЛ ГРУП» (код ЄДРПОУ 40356501, ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ» (ЄДРПОУ 42871215), ТОВ «ІНСТОРМЕТ» (ЄДРПОУ 42463154), ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ» (код ЄДРПОУ 43159536), ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» (код ЄДРПОУ 42473969), ТОВ «ЗУГ» (код ЄДРПОУ 43284554), ТОВ «АСТБУД» без їх реального постачання.

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «АСТБУД».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «АСТБУД» за період липень 2020 року на суму 1 671 145,43 грн.

Судом встановлено, що між ТОВ «КСГ» ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «АСТБУД» (в якості постачальника) укладено договір купівлі- продажу № ДГ-0107-Т від 01.07.2020.

Відповідно до вказаного вище договору у липні 2020 року реалізовано ТОВ «КСГ «ДНІПРО» арматуру та передано її на зберігання відповідно до договору відповідального зберігання № 18/07 від 01.07.2020 на склад, що знаходиться с. Передільниця, Старосамбірського району, Львівської області.

На підтвердження реальності здійснення господарської операції позивачем до матеріалів справи долучено, а судом досліджені наступні засвідчені належним чином копії документів: видаткові накладні від 06.07.2020 №РН-0700155, від 07.07.2020 №РН-0700156, від 08.07.2020 №РН-0700157, від 09.07.2020 №РН-0700158.

Товарно-транспортні накладні на перевезення арматури не надано до перевірки, оскільки протягом періоду, який перевіряється, (липень 2020) арматура не перевозилася, а зберігалася на складі.

Розрахунок здійснено векселем від 31.03.2021 року на суму 8 026 873, 31 грн., що підтверджується актом про вексельний платіж, іншу частину заборгованості в розмірі 2 000 000,00 грн. позивач перевів на ТОВ "ІНТЕРСЕН" (відомість операцій по рахунку 68.6 "розрахунки з іншими кредиторами" по розрахункам з ТОВ "ІНТЕРСЕН").

Придбана арматура використана ТОВ «КСГ «ДНІПРО» у власній господарській діяльності: здійснення ремонтних робіт з улаштуванням підлоги машинному комплексі бригади ТОВ «КСГ «ДНІПРО» за адресю: смт. Новопокровка, Солонянського району, Дніпропетровської області, вул. Бригадна, 1, що підтверджується актом списання № 1140901 від 29.09.2020; використана при ремонті зерноскладу ТОВ «КСГ «ДНІПРО» в м. Апостолово, вул. Калинова, 38, що підтверджується актом списання № 11067191 від 30.12.2020; при ремонті з улаштуванням підлоги на критому тоці по вул. Калинова, 38 в м. Апостолово, та на мехтоці за цією адресою, про що підписано акти списання №1157925, №1157926 від 30.11.2020; при ремонті зерноскладу № 1 за адресою: м. Апостолово, Калинова, 38, про що складено Акт списання № 1120550 від 31.07.2020 та при ремонті реммайстерні ТОВ «КСГ «ДНІПРО» в м. Апостолово, вул. Мічуріна, 20 а., що підтверджується актом списання № 1120653 від 31.07.2020; при виконанні ремонтних робіт на об`єктах: гараж майстерні, електроцех за адресою: Апостолово, вул. Мічуріна, 20-а, про що було складено акти списання № 1120655 від 31.07.2020, № 1120657 від 31.07.2020 та при ремонті мехтоку за адресою: м. Апостолово, вул. Калинова 38, про що складено акт списання від 04.08.2020 № 1120635; при виконані ремонтних робіт на майстерні по вул. Дружби, 4 в смт. Новопокровка, що підтверджується Актом списання № 1120661 від 31.07.2020; ремонт гаража з добудовою за адресою: вул. Дружби; смт. Новопокровка, що підтверджується актом списання № 1120658 від 31.07.2020; при проведенні ремонту електроцеху ТОВ «КСГ «ДНІПРО» по вул. Мічуріна, 20А в Апостолова, про що складено акт списання № 1157924 від 30.11.20, ремонті з улаштуванням підлоги мехтоку по вул. Калиновій, 38 в м. Апостолово (складено акт списання № 1157926 від 30.11.20) та при ремонті з улаштуванням підлоги критого цеху по вул. Калиновій, 38 в м. Апостолово, акт № 1157925 від 30.11.2020; при ремонті адмінбудівлі в с. Стрілкове, вул. Дачна, 1 Б, про що надано акт списання від 01.01.2021 р. № 1157906).

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «ЗУГ».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ЗУГ» (код ЄДРПОУ 43284564) за період липень 2020 року на суму 841 505,26 грн.

Між ТОВ «КСГ» ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «ЗУГ» (в якості постачальника) укладено договір поставки № Т23-0720 від 01.07.2020. Також 30.03.2021 року сторонами складено додаткову угоду до вказаного вище договору.

На підставі вказаного договору ТОВ «ЗУГ» на адресу ТОВ «КСГ «ДНІПРО» в липні 2020 року реалізовано товар - цемент (портландцемент ПЦ 1-500 Р-Н тарований 50 кг).

Згідно встановлених під час розгляду справи обставин, придбаний цемент використано ТОВ «КСГ «ДНІПРО» при виконанні будівельних та опоряджувальних робіт на машинному комплексі бригади ТОВ «КСГ «ДНІПРО» за адресою: смт. Новопокровка, Солонянського району, Дніпропетровської області, вул. Бригадна, 1, що підтверджується актом списання № 1140901 від 29.09.2020; при ремонті з улаштуванням підлоги на критому тоці по вул. Калинова, 38 в м. Апостолово, та на мехтоці за цією адресою, про що підписано акти списання №1157925, №1157926 від 30.11.2020 відповідно.

Крім того, операції ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з придбання товарів у ТОВ «АСТБУД» та ТОВ «ЗУГ» вже були предметом дослідження в адміністративній справі №160/13670/20, в якій ТОВ «КСГ «ДНІПРО» оскаржувало податкове повідомлення-рішення щодо донарахування відповідачем податку на додану вартість за цими операціями.

Судом встановлено, що придбання ТОВ «КСГ «ДНІПРО» в ТОВ «АСТБУД» та ТОВ «ЗУГ» арматури та цементу підтверджується обставинами справи та судовим рішенням, що набрало законної сили.

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «СІГМА СОЛЮШН».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання вимог податкового законодавства України податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» код ЄДРПОУ 42473969, за період вересень 2019 року на суму 909 367,29 грн.

Між ТОВ «КСГ» ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» (в якості постачальника) укладено договір поставки №2019/16-08-1 від 16.08.2019 р.,

Відповідно до вказаного договору у вересні 2019 року ТОВ «СІГМА СОЛЮШН», як постачальником, поставлено на адресу ТОВ «КСГ «ДНІПРО» наступний товар - дріт сталевий, кутник, лист, трубу, утеплювач.

Позивачем сплачено кошти за придбаний у ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» товар згідно платіжних доручень № 94094 від 25.09.2019 р. на суму 200 000 грн., № 94109 від 26.09.2019 р. на суму 203 834,77 грн., № 545532 від 27.09.2019 р. на суму 269 085,38 грн., № 94226 від 02.10.2019 р. на суму 224 690,12 грн., №95096 від 06.11.2019 р. на суму 123 611, 11 грн., № 95273 від 12.11.2019 р. на суму 99 252,00 грн., № 95632 від 27.11.2019 р. на суму 100 000,00 грн., № 96197 від 27.12.2019 р. на суму 150 00,00 грн., № 96315 від 17.01.2020 р. на суму 100 000,00 грн., № 96598 від 07.02.2020 р. на суму 100 000,00 грн., № 96697 від 11.02.2020 р. на суму 2 100 000,00 грн., № 96707 від 12.02.2020 р. на суму 600 000,00 грн., № 96723 від 13.02.2020 р. на суму 100 000,00 грн., № 97124 від 27.02.2020 р. на суму 94 241,00 грн.

Придбані у ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» матеріали ТОВ «КСГ «ДНІПРО» використало у власній господарській діяльності, здійснивши ремонтні роботи, що підтверджується актом списання №1053473 від 30.09.2019, зокрема, листа азбестоцементного, листа, листа рифленого при здійсненні ТОВ «КСГ «ДНІПРО» ремонту гаражу-майстерні, електроцеху, критого току ТОВ «КСГ «ДНІПРО» в м. Апостолово.

Акти списання №1064390 від 22.11.2019 р. та №1078531 від 07.02.2020 року підтверджують використання ТОВ «КСГ «ДНІПРО» придбаних у ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» матеріалів-листа азбестоцементного при здійсненні ремонту гаражу з добудовою по вул. Дружби, 4 смт. Новопокровка (Солонянський район Дніпропетровська область).

Також ТОВ «КСГ «ДНІПРО» використало поставлені ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» будівельні матеріали - лист азбестоцементний, лист волокнистоцементний хвилястий нефарбований, лист плаский, сталь оцинковану з полімерним покриттям, для виробництва ремонтних робіт гаражу-майстерні в м. Апостолово, вул. Мічуріна, 20-а, що підтверджується актом списання вказаним матеріалів в ремонт згідно акту списання № 1157835 від 30.11.2020 р.

Придбані ТОВ «КСГ «ДНІПРО» у ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» матеріали (лист, прокат) використані нашим підприємством при здійсненні ремонтних робіт на механічному тоці в м. Апостолово, вул. Калинова, 38, та на критому тоці за цією ж адресою, про що складено акти списання № № 1157926, 1157925 від 30.11.2020 р. відповідно.

Також частину придбаного в ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» азбестоцементного листа ТОВ «КСГ «ДНІПРО» продано ТОВ «АГРОПЛАЗА», що підтверджується видатковою накладною на відпуск товару від 14.01.2020 р. №1071385.

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ».

За висновками контролюючого органу, наведеними в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ» (код ЄДРПОУ 43159536) за період листопад 2019 року на суму ПДВ 415 131,60 грн. за період грудень 2019 року на суму ПДВ - 882 310,00 грн.

Між ТОВ «КСГ «ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ» (в якості постачальника) укладено договори поставки № 02119 від 02.11.2019 р. та №12/12-К від 09.12.2019.

За договором поставки № 02119 в період з 04 листопада 2019 р. по 08 листопада 2019 р. поставлялася нітроамофоска ИРК 16:16:16, у зв`язку з чим складені товарно-транспортні накладні №0811/1 від 08.11.2019, №0811 від 08.11.2019, №0711/1 від 07.11.2019, №0711 від 07.11.2019, №0611/11 від 06.11.2019, №0611 від 06.11.2019, №0511/1 від 05.11.2019, №0511 від 05.11.2019, №0411/1 від 04.11.2019, №0411 від 04.11.2019 та видаткові накладні №14 від 08.11.2019, №13 від 07.11.2019, №12 від 06.11.2019, №11 від 05.11.2019, №10 від 04.11.2019 (а.с.71-85 том 3).

За договором поставки №12/12-2 від 09.12.2019 р. в грудні 2019 р. ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ» поставлено ТОВ «КСГ «ДНІПРО» будівельні матеріали лист сталевий, цемент, плиту прутки, кутики, гіпсокартон, церезит, провід, шлаковату мінеральну та інші будматеріали, насіння пшениці, пристосування для зрошування, у зв`язку з чим складені видаткові накладні №42 від 26.12.2019, №43 від 27.12.2019, №39 від 26.12.2019, №41 від 26.12.2019, №32 від 12.12.2019, №15 від 19.12.2019, №36 від 23.12.2019, №38 від 24.12.2019, №40 від 26.12.2019 та товарно-транспортні накладні №2612/1 від 26.12.2019, №2712/1 від 27.12.2019, №2712 від 27.12.2019, №2712/2 від 27.12.2019, №2712/3 від 27.12.2019, №2412/2 від 24.12.2019, №2612/3 від 26.12.2019, №2612/2 від 26.12.2019, №1212 від 12.12.2019, №1212/1 від 12.12.2019, №1212/2 від 12.12.2019, №1212/3 від 12.12.2019, №1912 від 19.12.2019, №1912/1 від 19.12.2019, №1912/2 від 19.12.2019, №1912/3 від 19.12.2019, №2312 від 23.12.2019, №2312/1 від 23.12.2019, №2312/2 від 23.12.2019, №2412 від 24.12.2019, №2412/1 від 24.12.2019, №2612 від 26.12.2019.

Усі перелічені товари придбано ТОВ «КСГ «ДНІПРО» для використання у власній господарській діяльності, добрива внесено при здійсненні вирощування сільськогосподарських культур, що підтверджується актами списання у виробництво №1071567 від 30.11.2019, № 1025668 від 30.11.2019, № 1078119 від 30.11.2019.

Інші придбані у ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ» матеріали використано при здійсненні ремонтних робіт, що підтверджується актами списання від 01.01.2021 №1157906 - виконано ремонт адмінбудівлі по вул. Дачній 1 в сел. Стрілковому Херсонської області; від 30.12.2020 №11067191 при ремонті зерноскладу ТОВ «КСГ «ДНІПРО» в м. Апостолово, вул. Калинова, 38.

Також придбані у ТОВ «ГЛОБАЛ ВІСТ» будівельні матеріали (шлаковату мінеральну силікатну) ТОВ «КСГ «ДНІПРО» реалізовано ТОВ «СОФТ КУЛ», ТОВ «АГРОПЛАЗА», ТОВ «ТЕРАМАКС УКРАЇНА», про що складені накладні №1095029 від 29.04.2020 р., №1094584 від 07.05.2020, №1094658 від 29.04.2020 р.

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «ІНСТОРМЕТ».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «ІНСТОРМЕТ» (код ЄДРПОУ 42463154) за період жовтень 2019 року на суму ПДВ 2 076 416,78 грн.

Між ТОВ «ІНСТОРМЕТ» (в якості постачальника) та ТОВ «КСГ «ДНІПРО» (в якості покупця) укладено договір поставки № 101019 від 16.10.2019 року.

На виконання вказаного договору поставлено товар - нітроамофоску ИРК 16:16:16 та карбамід у зв`язку з чим складено видаткові накладні №187 від 16.10.2019, №188 від 16.10.2019, №189 від 16.10.2019, №190 від 16.10.2019, №191 від 16.10.2019, №192 від 16.10.2019, №193 від 16.10.2019, №194 від 16.10.2019, №195 від 16.10.2019, №196 від 16.10.2019, №197 від 16.10.2019, №198 від 16.10.2019, №199 від 16.10.2019 та товарно-транспорті накладні №187/3 від 16.10.2019, №187/2 від 16.10.2019, №187/1 від 16.10.2019, №187 від 16.10.2019, №188/3 від 16.10.2019, №188/2 від 16.10.2019, №188/1 від 16.10.2019, №188 від 16.10.2019, №189/3 від 16.10.2019, №189/2 від 16.10.2019, №189/1 від 16.10.2019, №189 від 16.10.2019, №190/3 від 16.10.2019, №190/2 від 16.10.2019, №190/1 від 16.10.2019, №190 від 16.10.2019, №191/3 від 16.10.2019, №191/2 від 16.10.2019, №191/1 від 16.10.2019, №191 від 16.10.2019, №192/3 від 16.10.2019, №192/2 від 16.10.2019, №192/1 від 16.10.2019, №192 від 16.10.2019, №193/3 від 16.10.2019, №193/2 від 16.10.2019, №193/1 від 16.10.2019, №193 від 16.10.2019, №194/3 від 16.10.2019, №194/2 від 16.10.2019, №194/1 від 16.10.2019, №194 від 16.10.2019, №195/3 від 16.10.2019, №195/2 від 16.10.2019, №195/1 від 16.10.2019, №195 від 16.10.2019, №196/3 від 16.10.2019, №196/2 від 16.10.2019, №196/1 від 16.10.2019, №196 від 16.10.2019, №197/3 від 16.10.2019, №197/2 від 16.10.2019, №197/1 від 16.10.2019, №197 від 16.10.2019, №198/3 від16.10.2019, №198/2 від 16.10.2019, №198/1 від 16.10.2019, №198 від 16.10.2019, №199/3 від 16.10.2019, №199/2 від 16.10.2019, №199/1 від 16.10.2019, №199 від 16.10.2019.

Згідно акту про вексельний платіж від 03.12.2020 р., за взаємною згодою сторін, боржник, ТОВ «КСГ ДНІПРО», у рахунок виконання своїх зобов`язань, перед постачальником (ТОВ «ІНСТОРМЕТ») за договором поставки від 16.10.2019 № 160819 видав та передав постачальнику, а постачальник прийняв, як засіб платежу належним чином оформлений вексель.

Поставка здійснювалася 16.10.2019 з м. Дніпро, вул. Краснопільська, 12 а, автотранспорт прибував та розвантажувався в с. Новопокровка, м. Апостолове, с. Перше Травня, с. Затишне, що цілком узгоджується із умовами укладеного між сторонами договору (п. 3.1).

Придбані у ТОВ «ІНСТОРМЕТ» добрива використані ТОВ «КСГ «ДНІПРО» у здійсненні власної господарської діяльності та списані на виробництво, про що позивачем складені списання № 1064661 від 31.10.2019, № 1182948 від 25.03.2020, № 1183016 від 25.03.2020, № 1071770 від 30.11.2019, № 1064740 від 31.10.2019, № 1182983 від 16.03.2020, № 1182949 від 24.03.2020 р., № 1171836 від 31.01.2020, № 1182976 від 16.03.2020.

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських операцій ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ» за період вересень 2019 року на суму ПДВ 5 666 884,28 грн.

Між ТОВ «КСГ «ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ» (в якості постачальника) укладено договір поставки № 09/19 від 09.09.2019 р., предметом якого є поставка добрив - нітроамофоски ИРК 16:16:16 та карбаміду.

На виконання вказаного договору, протягом вересня 2019 р. ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ» здійснювало поставку вказаних добрив на ТОВ «КСГ «ДНІПРО», що підтверджується наданими до матеріалів справи первинними документами.

В якості розрахунку за поставлений товар, позивачем видано векселі в рахунок сплати вартості товару перед ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ» за договорами від 02.11.2019 № 021119 та від 09.12.2019 № 12/12-к (акт про вексельний платіж від 03.12.2020).

Після придбання товару у ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ», ТОВ «КСГ «ДНІПРО» у встановленому порядку оприбуткувало його, використало при вирощуванні сільгоспкультур, що підтверджується: актом списання у виробництво №1064661 від 31.10.2019 актом списання №1182948 від 25.03.2020, актом списання №1183016 від 25.03.2020 актом списання №1071770 від 30.11.2019 актом списання №1064740 від 31.10.2019 актом списання №1053467 від 30.09.2019 актом списання №1025668 від 31.09.2019 актом списання №1182983 від 16.03.2020 актом списання №1182949 від 24.03.2020 актом списання №1171836 від 31.01.2020 актом списання №1182976 від 16.03.2020 актом списання №1182943 від 24.03.2019 актом списання №1182960 від 24.03.2019.

Щодо висновків по взаємовідносинам ТОВ «КСГ«ДНІПРО» з ТОВ «ІНКОРТРАСТ».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «ІНКОРТРАСТ» за період серпень 2019 року на суму ПДВ 3 298 568,00 грн., за період вересень 2019 року на суму ПДВ 1 999 745,49 грн.

Між ТОВ «КСГ «ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «ІНКОРТРАСТ» (в якості постачальника) укладено договір поставки № 020819 від 02 серпня 2019 року.

За вказаним договором у серпні та вересні 2019 року ТОВ «ІНКОРТРАСТ» здійснювалася поставка на ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрива - нітроамофоски 1ТРК 16:16:16 у зв`язку з чим складені товарно -транспорті накладні (а.с.14-84 том 2) та видаткові накладні від 31.08.2019 №57, №58, №59, №60, №61, від 02.09.2019 №74, №73, №72, №71, №70, від 03.09.2019 №79, №78, №77, №76, від 04.09.2019 №82, №81, №80, від 05.09.2019 №83, №84, №86, №87, №85, від 06.09.2019 №88, №89, №90, №91, №92, №93, №95, №94, від 10.09.2019 №96, №97, від 11.09.2019 №100, №99, №98, від 12.09.2019 №101, №102, №103, від 13.09.2019 №107, №105, №104, від 09.02.2019 №75, від 16.08.2019 №3, №2, №1, від 19.08.2019 №6, №5, №4, від 20.08.2019 №7, №8, №11, №12, №13, від 21.08.2019 №14, №15, №16, №19, №17, №18, від 22.08.2019 №20, №21, №24, №22, №23, №25, від 23.08.2019 №27, №28, №29, №26, №30, №31, від 27.08.2019 №32, №33, №34, №37, №36, №35, від 28.08.2019 №38, №39, №40, №41, №43, №42, від 29.08.2019 №44.

Згідно платіжних доручень №93471, №93654, №№93809, №93858, №93895, №94002, №94034, №94074, №94108, №94298, №94034, №94376, №94433, №94483, №94511, №94542, №94632, №94735, №362696, №94908, №94957, №95097, №95182, №95243, №95275, №95316, №95374, №95427, №95473, №95620, №95669, №95395, №95738, №95976, №96009, №96054, №96151, №95788, №96442, №96316, №96367, №964641, №96587, №96684, №96696, №97051, №97079, №97140, №97193 здійснено оплату за придбаний товар також позивач видав ТОВ "ІНКОРТРАСТ" в рахунок оплати векселі на суму 19 431 554,45 грн.

ТОВ «КСГ «ДНІПРО» отримавши від ТОВ «ІНКОРТРАСТ» товар - нітроамофоску NPK 16:16:16, прибуткувало вказану продукцію та використало при здійсненні робіт по вирощуванню сільгосппродукції, списавши у виробництво, що підтверджується актами списання актом списання у виробництво №1064661 від 31.10.2019 актом списання №1182948 від 25.03.2020, актом списання №1183016 від 25.03.2020 актом списання №1071770 від 30.11.2019 актом списання №1064740 від 31.10.2019 актом списання №1053467 від 30.09.2019 актом списання №1025668 від 31.09.2019 актом списання №1182983 від 16.03.2020 актом списання №1182949 від 24.03.2020 актом списання №1171836 від 31.01.2020 актом списання №1182976 від 16.03.2020 актом списання №1182943 від 24.03.2019 актом списання №1182960 від 24.03.2019.

Щодо висновків по взаємовідносинам ТОВ «КСГ«ДНІПРО» з ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР».

За висновками контролюючого органу, наведеним в акті перевірки, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР» (код ЄДРПОУ 42692110) за період жовтень 2019 року на суму ПДВ 819 339,30 грн, лютий 2020 року на суму 604 514,70 грн.

Між ТОВ «КСГ«ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР» (в якості постачальника) укладено договір від 19.08.2019 за № 190819.

За вказаним вище договором здійснено поставку нітроамофоски NPK 16:16:16 та карбаміду у зв`язку з чим складено видаткові накладні №697, №698, №699, №700, №701, №702, №703 від 30.08.2019 та товарно-транспорті накладні №3008, №3008/1, №3008/2, №3008/3, 3008/4, №3008/5, №3008/6, №3008/7, №3008/8, №3008/9, №3008/10, №3008/11, №3008/12, №3008/13, №3008/14, №3008/15, №3008/16, №3008/17, №3008/18, №3008/19, №3008/20, №3008/21, №3008/22, №3008/23, №3008/24, №3008/26, №3008/27 від 30.08.2019.

Товариством позивача оприбутковано вказану продукцію та використано при здійсненні робіт по вирощуванню сільгосппродукції, списавши у виробництво, що підтверджується актами списання №1071567 від 30.11.2019, №1025668 від 30.11.2019, №1078119 від 30.11.2019, №976658 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №983063 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1022883 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1026531 від 31.10.2019 р. (з розподілом по рахункам), № 976643 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), № 976585 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1021100 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1021963 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1021964 від 31.10.2019 (з розподілом порахункам), №1022002 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1026840 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), № 1024279 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1024399 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1024408 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1024415 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1025351 від 31.10.2019 (з розподілом порахункам), №1025384 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1025412 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1025599 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1025867 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1024232 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1023543 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1022846 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), №1022849 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), № 942590 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам), № 963912 від 31.10.2019 (з розподілом по рахункам).

Позивач здійснив розрахунок за договором із ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР», згідно акту про вексельний платі 03 грудня 2020 р., в рахунок виконання своїх зобов`язань, перед Постачальником (ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР») за договором поставки від 19.08.2019 №190819, ТОВ «КСГ «ДНІПРО» видав та передав постачальнику, а постачальник прийняв, як засіб платежу належним чином оформлений вексель.

Актом про вексельний платіж підтверджується повна оплата на користь ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР» в сумі 8 543 123,97 гривні, 97 коп. за договором від 19.08.2019 р. № 190819.

Щодо взаємовідносин з ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС».

За висновками контролюючого органу, неможливо підтвердити реальність фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ «КСГ «ДНІПРО» з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41657756) за період січень 2019 року на суму податку на додану вартість в розмірі 518 320, 00 грн.

Між ТОВ «КСГ» ДНІПРО» (в якості покупця) та ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС» (в якості постачальника) укладено договір поставки від 28.01.2019 р., предметом якого є поставка добрив, а саме: нітроамофоски NPK 16:16:16.

На виконання вказаного договору, ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС» в січні 2019 року поставлено на адресу ТОВ «КСГ «ДНІПРО» нітроамофоску NPK 16:16:16, на загальну суму 3 109 920,00 грн., що підтверджується наданими первинними документами: товарно-транспортними накладними №2801/1, №2801 від 28.01.2019, №2901/2, №2901/1, №2901 від 29.01.2019, №3001/2, №3001/1 від 30.01.2019, №3101/2, №3101/1, №3001, №3101 від 31.01.2019 видатковими накладними №126 від 31.01.2019, №125 від 30.01.2019, №123 від 29.01.2019, №124 від 28.01.2019.

За операціями з поставки добрива ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС» зареєструвало у встановленому порядку податкові накладні, подало податкову звітність з ПДВ, про що також відображено в акті перевірки.

Після отримання нітроамофоски від ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС», ТОВ «КСГ «ДНІПРО» у встановленому порядку оприбуткувало товар та використало у власній господарській діяльності при вирощуванні сільгосппродукції, що підтверджується:

- актом списання у виробництво № 1064661 від 31.10.2019 на суму 2 726 880, 00 грн., у тому числі - податок на додану вартість, 454 480 грн., з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски ИРК 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: кукурудзи на зерно;

- актом списання № 1182948 від 25.03.2020, на суму 9 875 520, 00 грн., у тому числі - податок на додану вартість, 1 645 920,00 грн., з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив- нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: соняшника;

- актом списання № 1183016 від 25.03.2020, на суму 2 900 940, 00 грн., у тому числі - податок на додану вартість 483 490 грн., з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: кукурудзи на зерно;

- актом списання № 1071770 від 30.11.2019 на суму 9 606 511,20 грн., у тому числі - податок на додану вартість 1 601 085,20 грн з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: здійсненні робіт з підготовки ґрунту;

- актом списання № 1064740 від 31.10.2019 на суму 9 960 920,93 грн., у тому числі - податок на додану вартість 1 160 153,49 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: соняшнику;

- актом списання № 1053467 від 30.09.2019 на суму 7 035 072 грн., у тому числі - податок на додану вартість 1 172 512,00 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:199:19 при вирощуванні сільгосппродукції: соняшнику;

- актом списання № 1025668 від 31.09.2019 на суму 7 894 099, 30 грн., у тому числі - податок на додану вартість 1 315 683,22 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції соняшнику;

- актом списання № 1 182983 від 16.03.2020 на суму 8 470 315,20 грн., у тому числі - податок на додану вартість 1411 719,20 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: соняшнику;

- актом списання № 1182949 від 24.03.2020 на суму 1 177 728,00 грн., у тому числі - податок на додану вартість 196 288,00 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: кукурудзи на зерно;

- актом списання № 1171836 від 31.01.2020 на суму 18 202 282,80 грн., у тому числі - податок на додану вартість 3 033 713,80 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: ячменю озимого, пшениці озимої, соняшнику, кукурудзи на зерно;

- актом списання № 1182976 від 16.03.2020 на суму 1 593 072,00 грн., у тому числі - податок на додану вартість 265 512,00 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: соняшнику;

- актом списання № 1182943 від 24.03.2019 на суму 1 056 480,00 грн., у тому числі - податок на додану вартість 176 080,00 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив-нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: сорго зернового;

- актом списання № 1182960 від 24.03.2019 на суму 5 710 176, грн., у тому числі - податок на додану вартість 951 696,00 грн. з розподілом по рахункам на акт списання. Вказаним актом підтверджується внесення ТОВ «КСГ «ДНІПРО» добрив- нітроамофоски NPK 13:19:19 при вирощуванні сільгосппродукції: соняшнику.

Листом ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС» від 08.06.2021 ТОВ «КСГ «ДНІПРО» повідомлено, що у встановленому порядку подано податкову звітність, що зареєстрована.

Згідно з ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України від 16.07.1999 р. «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» .

Відповідно до статті 1 цього Закону первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Аналіз цієї норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з цим визначенням містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.1999р. «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

За змістом частин першої та другої статті 9 Закону України від 16.07.1999р. «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тобто, для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Так, згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

При цьому відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу (п.198.1 ст.198 ПК України).

Згідно з п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п.198.6 ст.198 зазначеного Кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до податкового кредиту є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності, який має бути фактично здійсненим і підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

На підставі дослідження наданої первинної документації, на підставі якої формується бухгалтерський та податковий облік, яка була складена на підставі договорів із зазначеними вище контрагентами-постачальниками позивача, колегія суддів доходить висновку, що вказані господарські операції пов`язані з господарською діяльністю позивача, а первинні документи складені у відповідності до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а тому, погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що всиновки, викладені в акті перевірки стосовно виконання умов досліджуваних договорів, є неправомірними, оскільки правомірність формування податкового кредиту по вказаним контрагентам підтверджується долученими до матеріалів справи первинними документами.

При цьому, в акті не міститься висновків стосовно невідповідності наданих для перевірки бухгалтерських документів, зокрема податкових накладних, видаткових накладних, інших первинних документів, вимогам ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», отже податкові накладні відповідають вимогам, визначеним п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України.

Надані позивачем первинні документи підтверджують формування показників податкової звітності позивача та вказують на реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку підприємства. Так, рух активів при здійсненні вище вказаних операцій підтверджується документами про оплату, видатковими накладними, укладеними договорами, документами податкового обліку, копії яких долучені до матеріалів справи та були досліджені судом. Вищезазначені документи не мають дефектів форми, змісту або походження, які в силу 198, 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Також, відповідач не наводить в акті обставини, які б вказували на безтоварність операцій. Доводи апеляційної скарги податкового органу ґрунтуються лише на даних інформаційних систем, а не аналізу суті та наслідках господарських операцій, які мали місце у перевіряємому періоді, що може бути безумовною підставою для висновків про відсутність фактичного виконання спірних договорів.

Дослідивши долучені до матеріалів справи первинні документи, з урахуванням співвідношення вчинених господарських операцій з видами господарської діяльності позивача, колегія суддів дійшла висновку, що в результаті господарських операцій з вищевказаними контрагентами у позивача відбулись зміни в структурі активів, зобов`язань та у власному капіталі, що спростовує висновки контролюючого органу про нереальність господарських операцій між позивачем та ТОВ «ІНТАЛІОН ПЛЮС», ТОВ «ДАВІС ГРУП», ТОВ «РАЙЗ ЕМПАЄР», ТОВ «ІНКОРТРАСТ», ТОВ «ЮВАС РІТЕЙЛ ГРУП», ТОВ «ПРОКСІТЕХНОТОРГ», ТОВ «ІНСТОРМЕТ», ТОВ «ГЛОБАЛ-ВІСТ», ТОВ «СІГМА СОЛЮШН», ТОВ «ЗУГ», ТОВ «АСТБУД».

Доказів порушень відображення вищевказаних господарських операцій в бухгалтерському та податковому обліку товариства матеріали справи не містять.

Також податковим органом не надано суду доказів недійсності (нікчемності) правочинів, використання придбаних товарів у неоподатковуваних операціях.

Законодавчо встановлені вимоги, необхідні для чинності правочину (ст.203 ЦК України), позивачем та його контрагентами дотримані. Також господарські зобов`язання з постачання товарів не містять ознак фіктивності (вчинених без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися відповідними правочинами) або нікчемності, як про те зазначає відповідач.

Податковим органом з цього приводу не враховано, що правочини, які вчинені без наміру створення правових наслідків, що обумовлені ними, визначаються законом як фіктивні (ст.234 ЦК України). Фіктивні правочини не віднесені законом до нікчемних, їх недійсність визнається тільки судом, а, як встановлено судом, доказів наявності відповідних судових рішень відповідачем суду не надано.

З матеріалів справи вбачається, що укладені позивачем з зазначеними вище підприємствами договори відповідають вимогам чинного законодавства України, мають своїм наслідком зміну у майновому стані учасників правочину, є економічно виправданими, а факт виконання господарських зобов`язань сторін підтверджується первинними та податковими документами.

Дії позивача та його контрагентів вчинені на виконання умов договорів, направленні саме на створення наслідків, які обумовлені правовою природою договорів таких видів. Фактична реалізація мети, з якою укладені вказані вище договори, настання правових наслідків, обумовлені цими договорами, підтверджено належним чином складеними первинними документами, зазначеними вище.

Щодо твердження відповідача, що у контрагентів немає достатньої кількості працівників та основних засобів. Позивач не має обов`язку здійснювати перевірки своїх контрагентів з питань повноти і достовірності оформлення ними трудових відносин з працівниками, порядку нарахування доходів, утримання і сплати податків, зборів з таки доходів. В даному випадку, кожне підприємство самостійно зобов`язане нараховувати, утримувати та сплачувати податок до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачується такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести індивідуальну відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому Податковим кодексом України.

Норми податкового законодавства не визначають певний обсяг матеріальних та/чи трудових ресурсів у платника податків при здійсненні господарської діяльності як критерій правового статусу платника податків щодо отримання податкової преференції у формі податкового кредиту чи наміру платника податків отримати певний результат від здійснення господарської операції (підприємницької діяльності).

Відсутність у спірних контрагентів матеріальних та трудових ресурсів не виключає можливості реального виконання ними господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу). Основні та транспортні засоби можуть перебувати в постачальника на праві оренди або лізингу.

Щодо відсутності сертифікатів, суд зазначає, що ані умови укладеного між сторонами договору, ані норми чинного законодавства не передбачають обов`язкового надання сертифікатів якості на товар.

Суд апеляційної інстанції не надає оцінку взаємовідносинам позивача з ТОВ «КАТАРІНІ ГРУП», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «САЛАГАР» та ТОВ «ТРЕЙНИКОМ», оскільки позивачем рішення суду першої інстанції по взаємовідносинам з вказаними контрагентами, не оскаржувалось.

За таких обставин, колегія суддів доходить висновку, що суд першої інстанції об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, та ухвалив судове рішення без порушення норм матеріального і процесуального права; доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, з огляду на що апеляційна скарга не підлягає задоволенню. Підстав для скасування рішення суду, не встановлено.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 травня 2022 р. у справі № 160/20895/21 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 травня 2022 р. у справі № 160/20895/21 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки передбачені ст.ст.328,329 КАС України.

Головуючий - суддяН.А. Бишевська

суддяІ.Ю. Добродняк

суддяЯ.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2022
Оприлюднено04.10.2022
Номер документу106545838
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/20895/21

Постанова від 01.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 29.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 29.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 23.08.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 26.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні