Ухвала
від 29.08.2022 по справі 910/42/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

29.08.2022Справа № 910/42/18

За заявою Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" (ідентифікаційний код 36853512)

про банкрутство

Суддя Чеберяк П.П.

Представники сторін:

Від заявника Дзюба М.В. - представник

Від боржника не з`явились

Ліквідатор Степанова М.М.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заявник звернувся до Господарського суду м. Києва з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК", оскільки останнє має кредиторську заборгованість у сумі 6 522 562 грн. 63 коп. і неспроможне її погасити.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 14.05.2018 заяву прийнято до розгляду, призначено підготовче засідання на 30.05.2018, зобов`язано арбітражного керуючого Сольського Володимира Степановича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1122 від 07.06.2013), визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство, у строк до 25.05.2018 надати до суду заяву про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК".

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.05.2018 розгляд справи відкладено на 20.06.2018.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 20.06.2018 відкрито провадження у справі № 910/42/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК", визнано розмір вимог ініціюючого кредитора - Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області в розмірі 4 120 433 грн. 73 коп., призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Сольського Володимира Степановича. Попереднє засідання призначено на 27.08.2018.

Оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 27.06.2018 за № 52482.

22.08.2018 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання заявника про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 27.08.2018 задоволено клопотання заявника та призначено розгляд справи в режимі відео конференції на 17.09.2018.

13.09.2018 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Сольського В.С. про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

14.09.2018 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Сольського В.С. про витребування доказів та відкладення розгляду справи.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 17.09.2018 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Сольського В.С. та відкладено розгляд справи на 08.10.2018.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 08.10.2018 усунуто арбітражного керуючого Сольського В.С. від виконання обов`язків розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК", призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Дев`яткова Антона Олександровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1731 від 02.12.2015) та відкладено розгляд справи на 29.10.2018.

Не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції у відповідній частині, арбітражний керуючий Сольський В.С. звернувся до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд ухвалу Господарського суду міста Києва від 08.10.2018 у справі № 910/42/18 скасувати частково: в частині ухвалення рішення про усунення арбітражного керуючого Сольського В.С. від виконання обов`язків розпорядника майна ТОВ "ПСМК" та призначення розпорядником майна ТОВ "ПСМК" іншого арбітражного керуючого; передати справу на розгляд до Господарського суду міста Києва у новому складі суду.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 11.12.2018 апеляційну скаргу арбітражного керуючого Сольського В.С. залишено без задоволення, а ухвалу Господарського суду м. Києва від 08.10.2018 - без змін.

Матеріали справи № 910/42/18 повернуто до Господарського суду м. Києва.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 14.01.2019 розгляд справи відкладено на 13.02.2019.

15.01.2019 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про заміну кредитора.

30.01.2019 до Господарського суду м. Києва надійшов реєстр кредиторських вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" .

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 13.02.2019 розгляд справи відкладено на 11.03.2019.

Ухвалою попереднього засідання від 11.03.2019 затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" та призначено підсумкове засідання на 22.04.2019.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.04.2019 розгляд справи відкладено на 22.05.2019.

20.05.2019 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Дев`яткова А.О. про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого визначеного автоматизованою системою розподілу арбітражних керуючих.

Автоматизованою системою розподілу арбітражних керуючих у справах про банкрутство визначено кандидатуру арбітражного керуючого Степанову Марину Віталіївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1897 від 04.01.2019) для призначення ліквідатором банкрута.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.05.2019 розгляд справи відкладено на 03.06.2019 та зобов`язано арбітражного керуючого Степанову Марину Віталіївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1897 від 04.01.2019) визначеного автоматизованою системою розподілу арбітражних керуючих у справах про банкрутство подати до суду заяву про участь у справі у строк до 03.06.2019.

28.05.2019 до Господарського суду м. Києва надійшла заява арбітражного керуючого Степанової М.В. про участь у справі. У судовому засіданні 03.06.2019 оголошено перерву до 10.06.2019.

Постановою Господарського суду м. Києва 10.06.2019 припинено процедуру розпорядження майном та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Дев`яткова Антона Олександровича та визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "ПСМК" банкрутом, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Степанову Марину Віталіївну.

Повідомлення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" банкрутом, було опубліковано на офіційному веб-сайті Вищого Господарського суду України 24.06.2019 за № 60568.

16.08.2019 до Господарського суду м. Києва надійшла заява з кредиторськими вимогами до боржника Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві на суму 1 563 грн. 80 коп. та клопотання про відстрочення сплати судового збору.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.08.2019 вказану заяву прийнято до розгляду та призначено розгляд заяви на 09.09.2019.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 09.09.2019 відмовлено в задоволенні заяви Головного управління Державної фіскальної служби України у м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на суму 1 563 грн. 80 коп.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 09.09.2019 задоволено клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Степанової Марини Віталіївни про зобов`язання вчинити дії.

12.02.2020 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну сторони правонаступником.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 10.03.2020 задоволено заяву Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора та замінено кредитора Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у м. Києві.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 16.06.2021 задоволено клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Степанової М.В. про погодження умов продажу майна банкрута.

09.08.2021 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора у справі.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 16.08.2021 задоволено заяву Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора у справі.

22.11.2022 до Господарського суду м. Києва надійшли на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого, а також клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Степанової М.В. про стягнення коштів.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 18.07.2022 розгляд справи призначено на 29.08.2022.

26.08.2022 до Господарського суду м. Києва надійшли клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Степанової М.В. про затвердження звітів та стягнення коштів.

У судовому засіданні 29.08.2022 розглядались звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.

Ліквідатор надав пояснення по суті поданого звіту ліквідатора.

Представник заявника звіт ліквідатора підтримав.

З поданого ліквідатором звіту, а також наявних в матеріалах справи доказів, вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором були направлені запити до компетентних органів, зокрема, до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, Департаменту земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації, Державної митної служби України, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної служби морського та річкового транспорту України, Головного управління регіональної статистики, Головного управління статистики у м. Києві, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Управління безпеки дорожнього руху Головного сервісного центру МВС України, ПАТ «Укрзалізниця», Державної служби України з питань праці, Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву, ДП «Український державний центр радіочастот», Державної служби геології та надр України, Державної інспекції сільського господарства, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Київської міської митниці Державної фіскальної служби України, Департаменту земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, філії "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг" Державного підприємства "Український інститут промислової власності", Міністерства юстиції України.

Одержані ліквідатором відповіді від зазначених органів свідчать про відсутність у банкрута майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.

Згідно інформаційної довідки Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ліквідатором було встановлено відсутність зареєстрованих за банкрутом об`єктів нерухомого майна.

За підсумками проведення інвентаризації ліквідатором встановлено наявність у банкрута дебіторської заборгованості Приватного акціонерного товариства «Інбуд» в сумі 710 630,56 грн. згідно ухвали Господарського суду м. Києва від 13.03.2017 у справі № 910/18250/16. Вимоги складають заборгованість боржника за договором субпідряду № 1305-1 від 20.05.2013 та додатковою угодою № 1 від 16.10.2013.

Виявлений ліквідатором майновий актив боржника було реалізовано на аукціоні за ціною 4 879,14 грн.

Крім того, на ліквідаційний рахунок боржника надійшли грошові кошти в розмірі 15 205,33 грн. в рахунок часткового погашення коштів Приватного акціонерного товариства «Інбуд» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК".

Вказані грошові кошти були спрямовані на часткову оплату послуг та часткове відшкодування витрат арбітражного керуючого.

Таким чином, за результатами проведення ліквідаційної процедури, у зв`язку з недостатністю у банкрута майнових активів кредиторська заборгованість банкрута не погашалась.

Відповідно до положень ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Документи постійного терміну зберігання банкрута передано на зберігання до Архівного відділу Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації.

На засіданні зборів комітету кредиторів банкрута, яке відбулось 22.08.2022 окрім іншого, прийнято рішення схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК".

Згідно із ч. 2. ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.

У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.

Відтак, підставою для ініціювання притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності - є наявність вини останніх в банкрутстві такого боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, ознак приховуваного, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" ліквідатором не виявлено.

З огляду на викладені обставини, ліквідатор дійшов висновку про відсутність правових підстав для звернення з позовом про притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності у зв`язку з відсутністю ознак доведення до банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК".

Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).

Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.

Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.

Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі № 15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі № 913/982/14).

Розглянувши поданий суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про вичерпність та повноту здійснення дій у ліквідаційній процедурі та вжиття належних заходів з виявлення майна боржника. Враховуючи те, що за підсумками проведення ліквідаційної процедури майнових активів для задоволення вимог кредиторів не достатньо, боржника визнано банкрутом, ліквідаційна процедура триває понад три роки, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс представлені суду, виконані всі необхідні дії на стадії ліквідації банкрута, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, наявні всі підстави ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПСМК".

Крім того, у судовому засіданні 29.08.2022 ліквідатор підтримав своє клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора банкрута, а також стягнення вказаних витрат з ініціюючого кредитора.

З поданого ліквідатором звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат вбачається, що розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Степанової М.В. за період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" з 10.06.2019 по 22.08.2022 становить 606 306,72 грн., а розмір витрат, пов`язаних з виконанням обов`язків ліквідатора у даній справі становить 3 390,40 грн.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.

Згідно ч. 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Верховний Суд у постановах від 04.10.2018 у справі № 922/132/13-г та від 30.01.2019 у справі № 921/8879/15-г/11 вказав, що при визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки періоди здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.

Як вбачається з матеріалів справи, протоколом б/н від 03.11.2021 зборів комітету кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК", було схвалено звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за виконання ним повноважень ліквідатора банкрута за період з 10.06.2019 по 03.11.2021.

З огляду на викладене вище, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, враховуючи те, що за результатами розгляду звіту ліквідатора суд дійшов висновку щодо вичерпності та повноти здійснення дій у ліквідаційній процедурі, суд вважає обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора у заявленому останнім розмірі.

З огляду на те, що витрати на виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Степановій М.В. за результатами проведення ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" були погашені частково в розмірі 16 693,67 грн., а також погашено витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням обов`язків у даній справі в розмірі 3 390,40 грн., ліквідатор банкрута у поданому клопотанні просив суд стягнути заборгованість з виплати основної грошової винагороди за період з 10.06.2019 по 22.08.2022 в розмірі 586 222,65 грн. з єдиного кредитора - Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби.

Статтею 30 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.

У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

Судом встановлено, що у боржника відсутні майнові активи для погашення заборгованості із виплати основної грошової винагороди арбітражному керуючому.

Законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Вказаної правової позиції дотримується Верховний Суд у постановах від 01.08.2018 у справі № 912/1783/16, від 04.10.2018 у справі № 916/1503/17.

Крім того, колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у постанові від 30.01.2019 у справі № 910/32824/15 відзначила, що ініціюючи провадження у справі про банкрутство кредитори, як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.

За змістом статей 123 та 129 Господарського процесуального кодексу України витрати на оплату послуг арбітражного керуючого входять до складу судових витрат і їх стягнення повинно здійснюватись у справі, під час розгляду якої такі витрати виникли.

Таким чином, суд дійшов висновку, що витрати на оплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Степановій М.В., яка виконувала повноваження ліквідатора банкрута в загальному розмірі 586 222,65 грн. слід покласти на єдиного кредитора - Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби.

Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 30, 64-66, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд м. Києва

У Х В А Л И В:

1. Затвердити звіт ліквідатора.

2. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута.

3. Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві зняти банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПСМК" (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 37-41; ідентифікаційний код 36853512) з податкового обліку.

4. Ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПСМК" (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 37-41; ідентифікаційний код 36853512) як юридичну особу в зв`язку з банкрутством.

5. Шевченківській районній у м. Києві державній адміністрації провести державну реєстрацію припинення - Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 37-41; ідентифікаційний код 36853512) як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали.

6. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

7. Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Степановій Марині Віталіївні за період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" з 10.06.2019 по 22.08.2022 в розмірі 606 306,72 грн., здійснення та відшкодування витрат за період з 10.06.2019 по 22.08.2022 в розмірі 3 390,40 грн.

8. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП: 44116011) на користь арбітражного керуючого Степанової Марини Віталіївни (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1897 від 04.01.2019; дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса: 03118, м. Київ, пр-т. Лобановського, 150, прим. 44; РНОКПП НОМЕР_1 ) основну грошову винагороду за період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "ПСМК" в розмірі 586 222 (п`ятсот вісімдесят шість тисяч двісті двадцять дві) грн. 65 коп.

9. Видати наказ.

10. Копію ухвали направити державному реєстратору боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

11. Копію ухвали направити сторонам, ліквідатору, державній виконавчій службі за місцем знаходження боржника та зазначеним вище державним органам і установам для виконання.

12. Провадження у справі № 910/42/18 закрити.

13. Дію мораторію припинити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрута та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

СуддяП.П. Чеберяк

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.08.2022
Оприлюднено04.10.2022
Номер документу106550106
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/42/18

Ухвала від 29.08.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 18.07.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 16.08.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 16.06.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 20.05.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 09.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 09.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні