ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
29.08.2022Справа № 910/6230/19
За заявою Головного управління Державної податкової служби у м. Києві
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" (дентифікаційний код 31987674)
про банкрутство
Суддя Чеберяк П.П.
Представники сторін:
Від заявника Дзюба М.В. - представник
Від боржника не з`явились
Ліквідатор Жураковська Л.В.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заявник звернувся до суду з заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм", у зв`язку з неможливістю останнього погасити заборгованість у розмірі 16 573 907 грн. 85 коп.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.10.2019 заяву Головного управління Державної податкової служби у м. Києві прийнято до розгляду, зобов`язано арбітражного керуючого Жураковську Людмилу Валеріївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 182 від 13.02.2013), визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство, у строк до 21.10.2019 надати до суду заяву про участь у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" підготовче засідання призначено на 21.10.2019.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 18.12.2019 відкрито провадження у справі № 910/6230/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм", визнано грошові вимоги Головного управління Державної податкової служби у м. Києві в розмірі 16 593 117 грн. 85 коп., розпорядником майна боржника призначено на арбітражного керуючого Жураковську Людмилу Валеріївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 182 від 13.02.2013). Попереднє засідання призначено на 11.03.2020.
Оголошення про відкриття провадження у справі № 910/6230/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" було опубліковано на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 27.12.2019 за № 64411.
22.01.2020 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у м. Києві з кредиторськими вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" на суму 15 277 108 грн. 29 коп.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 05.02.2020 вказану заяву прийнято до розгляду та призначено розгляд заяви на 11.03.2020.
07.02.2020 до Господарського суду м. Києва надійшов на затвердження реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
10.03.2020 до Господарського суду м. Києва надійшов на затвердження уточнений реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
10.03.2020 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про витребування доказів.
Ухвалою попереднього засідання від 11.03.2020 затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" на загальну суму 31 870 226 грн. 14 коп. Підсумкове засідання призначено на 22.04.2020.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 11.03.2020 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про витребування доказів.
20.03.2020 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про виплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.04.2020 розгляд справи відкладено на 27.05.2020.
04.05.2020 до Господарського суду м. Києва надійшла заява-клопотання про оплату послуг арбітражного керуючого.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 27.05.2020 розгляд справи відкладено на 17.06.2020.
16.06.2020 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про зобов`язання ініціюючого кредитора сплатити на депозитний рахунок суду грошові кошти на авансування грошової винагороди арбітражному керуючому.
17.06.2020 до Господарського суду м. Києва надійшли клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про виплату і стягнення грошової винагороди арбітражного керуючого, а також запалюючий звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання повноважень розпорядника майна боржника.
У судовому засіданні 17.06.2020 оголошено перерву до 24.06.2020.
22.06.2020 до Господарського суду м. Києва надійшла заява арбітражного керуючого Реверука П.К. про участь у справі.
24.06.2020 до Господарського суду м. Києва надійшла заява арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про участь у справі.
24.06.2020 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про встановлення розміру та джерел фінансування оплати грошової винагороди арбітражному керуючому в період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 24.06.2020 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання повноважень розпорядника майна боржника та стягнення вказаних витрат.
Крім того ухвалою Господарського суду м. Києва від 24.06.2020 розгляд справи відкладено на 22.07.2020.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 22.07.2020 розгляд справи відкладено на 16.09.2020.
Судове засідання 16.09.2020 не відбулось у зв`язку з направленням матеріалів справи № 910/6230/19 до Північного апеляційного господарського суду.
Матеріали справи № 910/6230/19 повернулись до Господарського суду м. Києва.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 25.11.2020 розгляд справи призначено на 20.01.2021.
20.01.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" про відкладення розгляду справи.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 20.01.2021 розгляд справи відкладено на 01.03.2021.
01.03.2021 до Господарського суду м. Києва надійшов звіт розпорядника майна арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень розпорядника майна.
01.03.2021 до Господарського суду м. Києва надійшла заява розпорядника майна арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про стягнення з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві в дохід державного бюджету штрафу.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 01.03.2021 розгляд справи відкладено на 10.03.2021.
10.03.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про відкладення розгляду справи та клопотання про долучення до матеріалів справи протоколу засідання кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 10.03.2021 розгляд справи відкладено на 12.04.2021.
У судовому засіданні 12.04.2021 оголошено перерву до 26.04.2021.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 26.04.2021 затверджено звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Жураковській Л.В. за період виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" з 17.06.2020 по 12.04.2021 в розмірі 163 350, 20 грн. та стягнуто вказані витрати з ініціюючого кредитора.
Крім того, у судовому засіданні 26.04.2021 оголошено перерву до 24.05.2021.
18.05.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання повноважень розпорядника майна боржника з 12.04.2021 по 24.05.2021 та стягнення вказаних витрат.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 24.05.2021 задоволено клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період виконання повноважень розпорядника майна боржника та стягнення вказаних витрат.
Постановою Господарського суду м. Києва від 24.05.2021 припинено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" призначено арбітражного керуючого Жураковську Людмилу Валеріївну.
На виконання ухвали Господарського суду м. Києва від 24.05.2021, яка набрала законної сили 24.05.2021 видано наказ про стягнення з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на користь арбітражного керуючого Жураковської Людмили Валеріївни витрати на виплату грошової винагороди арбітражному керуючому за період виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" 12.04.2021 по 24.05.2021 в розмірі 25 200 грн. 00 коп.
23.06.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" арбітражного керуючого Жураковської Людмили Валеріївни про винесення ухвали про сплату з депозитного рахунку Господарського суду м. Києва за рахунок коштів, авансованих Головних управлінням Державної податкової служби у м. Києві арбітражному керуючому (розпоряднику майна) Жураковській Людмилі Валеріївні основної грошової винагороди у розмірі 37 557, 00 грн за період з 27.12.2019 по 27.02.2020 виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 05.07.2021 розгляд справи призначено на 04.08.2021.
29.07.2021 до Господарського суду м. Києва надійшла заява ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" арбітражного керуючого Жураковської Людмили Валеріївни про заміну сторони виконавчого провадження.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 04.08.2021 задоволено клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про сплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому.
Крім того, ухвалою Господарського суду м. Києва від 04.08.2021 задоволено заяву ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про заміну сторони виконавчого провадження.
09.08.2021 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на суму3 207 179,00 грн.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 09.08.2021 відмовлено в задоволенні клопотання Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про відстрочення сплати судового збору до прийняття рішення.
23.09.2021 до Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора у справі.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 04.10.2021 задоволено заяву Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про заміну кредитора у справі.
23.05.2022 до Господарського суду м. Києва надійшла заява ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута та звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 18.07.2022 розгляд справи призначено на 29.08.2022.
26.08.2022 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Жураковської Л.В. про стягнення грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого.
У судовому засіданні 29.08.2022 розглядались звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Ліквідатор надав пояснення по суті поданого звіту ліквідатора.
Представник заявника звіт ліквідатора підтримав.
З поданого ліквідатором звіту, а також наявних в матеріалах справи доказів, вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором були направлені запити до компетентних органів, зокрема, до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, Департаменту земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації, Державної митної служби України, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної служби морського та річкового транспорту України, Головного управління регіональної статистики, Головного управління статистики у м. Києві, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Управління безпеки дорожнього руху Головного сервісного центру МВС України, ПАТ «Укрзалізниця», Державної служби України з питань праці, Регіонального відділення Фонду державного майна України по місту Києву, ДП «Український державний центр радіочастот», Державної служби геології та надр України, Державної інспекції сільського господарства, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Київської міської митниці Державної фіскальної служби України, Департаменту земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, філії "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг" Державного підприємства "Український інститут промислової власності", Міністерства юстиції України.
Одержані ліквідатором відповіді від зазначених органів свідчать про відсутність у банкрута майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.
Згідно інформаційної довідки Державного реєстру речових прав на нерухоме майна та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ліквідатором було встановлено відсутність зареєстрованих за банкрутом об`єктів нерухомого майна.
Також ліквідатором не було виявлено залишку грошових коштів на рахунках боржника.
Таким чином, за результатами проведення ліквідаційної процедури, у зв`язку з відсутністю у банкрута майнових активів кредиторська заборгованість банкрута не погашалась.
Відповідно до положень ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
На засіданні зборів комітету кредиторів банкрута, яке відбулось 22.08.2022 окрім іншого, прийнято рішення схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
Згідно із ч. 2. ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.
Відтак, підставою для ініціювання притягнення посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності - є наявність вини останніх в банкрутстві такого боржника.
Як вбачається з матеріалів справи, за результатами проведення ліквідаційної процедури ліквідатором встановлено, що загальний фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" характеризується ознаками критичної неплатоспроможності. Результати комплексного аналізу факторів, що призвели до припинення господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" свідчать, що на момент порушення провадження у справі про банкрутство відсутні економічні ознаки дій, які можна кваліфікувати як фіктивне банкрутство. У зв`язку з обмеженням обсягу інформації, наданої для проведення перевірки, проаналізувати основні чинники, які призвели підприємство до фінансової неспроможності, неможливо. Внаслідок чого неможливо зробити висновки щодо наявності або відсутності економічних ознак дій з доведення до банкрутства на зазначеному підприємстві.
У зв`язку із відсутністю майна у керівника та засновника боржника ОСОБА_1 , що підтверджується доданими до звіту ліквідатора відповідями від державних установ та інформацією від державних реєстраторів, комітетом кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" на засіданні, яке відбулось 28.01.2022, було прийнято рішення про недоцільність подання до Господарського суду міста Києва заяви про покладення субсидіарної відповідальності на керівника боржника ОСОБА_1 , який є засновником (учасником) Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм". Вказане засідання комітету кредиторів було оформлене протоколом № 1-кк від 28.01.2022.
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів).
Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.
Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.
Разом з тим обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 09.07.2019 у справі № 15/55/2011/5003 та від 27.08.2019 у справі № 913/982/14).
Розглянувши поданий суду на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про вичерпність та повноту здійснення дій у ліквідаційній процедурі та вжиття належних заходів з виявлення майна боржника. Враховуючи те, що за підсумками проведення ліквідаційної процедури майнових активів для задоволення вимог кредиторів не виявлено, боржника визнано банкрутом, ліквідаційна процедура триває понад один рік, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс представлені суду, виконані всі необхідні дії на стадії ліквідації банкрута, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, наявні всі підстави ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінфарм".
Крім того, у судовому засіданні 29.08.2022 представник ліквідатора підтримав своє клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора банкрута, а також стягнення вказаних витрат з ініціюючого кредитора.
З поданого ліквідатором звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат вбачається, що розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Жураковської Л.В. за період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" з 24.05.2021 по 29.08.2022 становить 281 225,86 грн., а розмір витрат, пов`язаних з виконанням обов`язків ліквідатора у даній справі становить 4 436,90 грн.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.
Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.
Згідно ч. 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Верховний Суд у постановах від 04.10.2018 у справі № 922/132/13-г та від 30.01.2019 у справі № 921/8879/15-г/11 вказав, що при визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки періоди здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.
З огляду на викладене вище, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, враховуючи те, що за результатами розгляду звіту ліквідатора суд дійшов висновку щодо вичерпності та повноти здійснення дій у ліквідаційній процедурі, суд вважає обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню клопотання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора у заявленому останнім розмірі.
З огляду на те, що витрати на виплату грошової винагороди, а також витрати, пов`язані з проведенням ліквідаційної процедури арбітражному керуючому Жураковській Л.В. за результатами проведення ліквідаційної процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" погашені не були, ліквідатор банкрута у поданому клопотанні просив суд стягнути заборгованість з виплати основної грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 24.05.2021 по 29.08.2022 в загальному розмірі 285 662,76 грн. з єдиного кредитора - Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби.
Статтею 30 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.
У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.
Судом встановлено, що у боржника відсутні майнові активи для погашення заборгованості із виплати основної грошової винагороди арбітражному керуючому.
Законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство. Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.
Вказаної правової позиції дотримується Верховний Суд у постановах від 01.08.2018 у справі № 912/1783/16, від 04.10.2018 у справі № 916/1503/17.
Крім того, колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду у постанові від 30.01.2019 у справі № 910/32824/15 відзначила, що ініціюючи провадження у справі про банкрутство кредитори, як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.
За змістом статей 123 та 129 Господарського процесуального кодексу України витрати на оплату послуг арбітражного керуючого входять до складу судових витрат і їх стягнення повинно здійснюватись у справі, під час розгляду якої такі витрати виникли.
Таким чином, суд дійшов висновку, що витрати на оплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Жураковській Л.В., яка виконувала повноваження ліквідатора банкрута в загальному розмірі 285 662,76 грн. слід покласти на єдиного кредитора - Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби.
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст. 30, 64-66, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд м. Києва
У Х В А Л И В:
1. Затвердити звіт ліквідатора.
2. Затвердити ліквідаційний баланс банкрута.
3. Головному управлінню Державної податкової служби у м. Києві зняти банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, 4; ідентифікаційний код 31987674) з податкового обліку.
4. Ліквідувати банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, 4; ідентифікаційний код 31987674) як юридичну особу в зв`язку з банкрутством.
5. Дарницькій районній у м. Києві державній адміністрації провести державну реєстрацію припинення - Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, 4; ідентифікаційний код 31987674) як юридичної особи та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" як юридичної особи не пізніше наступного робочого дня з дати надходження ухвали.
6. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
7. Затвердити звіт про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражному керуючому Жураковській Людмилі Валеріївні за період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" з 24.05.2021 по 29.08.2022 в розмірі 281 225,86 грн., здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 24.05.2021 по 29.08.2022 в розмірі 4 436,90 грн.
8. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП: 44116011) на користь арбітражного керуючого Жураковської Людмили Валеріївни (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 182 від 13.02.2013; 04119, м. Київ, вул. Деревлянська, 18, к./оф. № 72; РНОКПП НОМЕР_1 ) основну грошову винагороду та відшкодування витрат за період виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Сінфарм" в розмірі 285 662 (двісті вісімдесят п`ять тисяч шістсот шістдесят дві) грн. 76 коп.
9. Видати наказ.
10. Копію ухвали направити державному реєстратору боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
11. Копію ухвали направити сторонам, ліквідатору, державній виконавчій службі за місцем знаходження боржника та зазначеним вище державним органам і установам для виконання.
12. Провадження у справі № 910/6230/19 закрити.
13. Дію мораторію припинити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрута та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
СуддяП.П. Чеберяк
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2022 |
Оприлюднено | 04.10.2022 |
Номер документу | 106550196 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чеберяк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні