Ухвала
від 03.10.2022 по справі 140/12071/21
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відстрочення виконання судового рішення

03 жовтня 2022 року ЛуцькСправа № 140/12071/21 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши в письмовому провадженні заяву Торчинської селищної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Торчинської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2021 року у даній справі визнано протиправним та скасовано рішення Торчинської селищної ради від 14 липня 2021 року №9/67 Про відмову в затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу у власність земельної ділянки громадянці ОСОБА_1 ; визнано протиправною бездіяльність Торчинської селищної ради, яка полягає в неприйнятті рішення в частині затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3476 га, кадастровий номер 0722886200:03:002:0002, та земельної ділянки площею 0,2800 га, кадастровий номер 0722886200:02:002:0009, для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 ; зобов`язано Торчинську селищну раду прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 від 13 квітня 2021 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га, кадастровий номер 0722886200:04:000:1180, земельної ділянки площею 0,3476 га, кадастровий номер 0722886200:03:002:0002, земельної ділянки площею 0,2800 га, кадастровий номер 0722886200:02:002:0009, для ведення особистого селянського господарства, та надання їх у власність ОСОБА_1 ; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Торчинської селищної ради на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1 816,00 грн.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року апеляційну скаргу Торчинської селищної ради задоволено частково; рішення Волинського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2021 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково; визнано протиправним та скасовано рішення Торчинської селищної ради від 14 липня 2021 року №9/67 Про відмову в затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу у власність земельної ділянки громадянці ОСОБА_1 ; зобов`язано Торчинську селищну раду прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 від 13 квітня 2021 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га, кадастровий номер 0722886200:04:000:1180; визнано протиправною бездіяльність Торчинської селищної ради, яка полягає в неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_1 щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3476 га кадастровий номер 0722886200:03:002:0002 та земельної ділянки площею 0,2800 га кадастровий номер 0722886200:02:002:0009 для ведення особистого селянського господарства; зобов`язано Торчинську селищну ради прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 щодо затвердження проектів землеустрою та надання у власність земельної ділянки площею 0,3476 га кадастровий номер 0722886200:03:002:0002 та земельної ділянки площею 0,2800 га кадастровий номер 0722886200:02:002:0009 для ведення особистого селянського господарства; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Торчинської селищної ради на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1362 грн.

23.09.2022 до суду надійшла заява відповідача Торчинської селищної ради про відстрочення виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року у даній справі строком на один місяць після завершення воєнного стану в Україні.

У судове засідання особи, які беруть участь у справі не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового засідання, що не перешкоджає розгляду вказаної заяв за їх відсутності.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З врахуванням наведеного, суд прийшов до висновку про розгляд заяви в порядку письмового провадження.

Як було встановлено судом, постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року апеляційну скаргу Торчинської селищної ради задоволено частково; рішення Волинського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2021 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено частково; визнано протиправним та скасовано рішення Торчинської селищної ради від 14 липня 2021 року №9/67 Про відмову в затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу у власність земельної ділянки громадянці ОСОБА_1 ; зобов`язано Торчинську селищну раду прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 від 13 квітня 2021 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,0000 га, кадастровий номер 0722886200:04:000:1180; визнано протиправною бездіяльність Торчинської селищної ради, яка полягає в неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_1 щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3476 га кадастровий номер 0722886200:03:002:0002 та земельної ділянки площею 0,2800 га кадастровий номер 0722886200:02:002:0009 для ведення особистого селянського господарства; зобов`язано Торчинську селищну ради прийняти рішення за заявою ОСОБА_1 щодо затвердження проектів землеустрою та надання у власність земельної ділянки площею 0,3476 га кадастровий номер 0722886200:03:002:0002 та земельної ділянки площею 0,2800 га кадастровий номер 0722886200:02:002:0009 для ведення особистого селянського господарства; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Торчинської селищної ради на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 1362 грн.

На виконання даного судового рішення Волинським окружним адміністративним судом видано позивачу 07.07.2022 виконавчі листи №7957/2022р., №7958/2022р., №7959/2022р.

Згідно із частиною першою статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до частини третьої статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України Про правовий режим воєнного стану в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

В подальшому, Указом Президента України від 14.03.2022 року за №133/2022 на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України Про правовий режим воєнного стану, внесено часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24.02.2022 року №2102-ІХ, та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18.04.2022 року №259/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні постановлено на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17.05.2022 року №341/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні постановлено на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указами від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, та від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні постановлено на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, та Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX), продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України від 24.03.2022 року №2145-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану внесено зміни до розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України.

Згідно вказаних змін, які набрали чинності 07 квітня 2022 року, підпунктом 5 пункту 27 розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України визначено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Відповідно до частини четвертої статті 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

З огляду на викладене, враховуючи дію в Україні воєнного стану та внесення у законодавство України, яке регулює земельні відносини, змін щодо заборони безоплатної передачі земель державної, комунальної власності у приватну власність, суд приходить до висновку про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року у справі №140/12071/21.

Відтак, факт введення воєнного стану в Україні є обставиною, що істотно ускладнює виконання відповідачем судового рішення у даній справі, оскільки у відповідача відсутня можливість прийняти рішення за заявою позивача щодо затвердження проектів землеустрою стосовно відведення земельних ділянок у власність позивача для ведення особистого селянського господарства.

Таким чином, суд дійшов висновку, що заява про відстрочення виконання судового рішення підлягає задоволенню шляхом відстрочення виконання судового рішення у цій справі строком на один місяць після завершення воєнного стану в України.

Керуючись статтями 248, 256, 295-297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.

Відстрочити виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року у справі №140/12071/21 за позовом ОСОБА_1 до Торчинської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії строком на один місяць після завершення воєнного стану в Україні.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106563013
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —140/12071/21

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Постанова від 25.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 23.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 14.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 27.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Рішення від 28.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні