Рішення
від 30.09.2022 по справі 640/8067/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2022 року м. Київ № 640/8067/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Альфавін Капітал»

про стягнення штрафу в розмірі 20 060, 00 грн.,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами «Альфавін Капітал» (надалі - відповідач), в якій просить Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ «АЛЬФАВІН КАПІТАЛ» (код за ЄДРПОУ 33942033) штраф у розмірі 20 060 (двадцять тисяч шістдесят) грн. 00 коп., до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами «Альфавін Капітал» не сплачено штрафні санкції у розмірі 20 060,00 грн., які виникли на підставі постанов Комісії від 07.02.2019 №77-ДП-КУА та від 07.02.2019 №78-ДП-КУА про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 відкрито спрощене позовне провадження та запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати відзив на позовну заяву.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечено та зазначено, що ТОВ «КУА «Альфавін Капітал» письмово повідомило Комісію з цінних паперів про неможливість своєчасного подання інформації у встановлений положенням строк у зв`язку з відсутністю технічної можливості з приводу пошкодження сервера ліцензіата. Вказано, що відповідне письмове повідомлення було відправлене до департаменту спільного інвестування Комісії 02.03.2018. Відповідач зазначає, що Комісія з цінних паперів проігнорувало дане письмове повідомлення ТОВ «КУА «Альфавін Капітал» та не прийняла до уваги, чим порушила норми законодавства та позбавило ліцензіата права на продовження строку подання інформації, яке надане чинним законодавством, що суперечить Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів» щодо державного регулювання з метою захисту прав учасників фондового рику.

Позивачем подано відповідь на відзив, в якій вказано, що Усунення правопорушення не спростовує факту його вчинення. Тобто, якщо щоквартальна інформація не подана до 31.03.2018, то є всі підстави застосування санкції яка передбачена законом (п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»). У зв`язку з неподанням щоквартальної інформації до Комісії у відношенні ТОВ "КУА "АЛЬФАВІН КАПІТАЛ" уповноваженою особою було винесено постанову від 07.02.19 року №78-ДП-КУА.

Крім того, у відзиві вказано, що у постанові не зазначається інформація про усунення ліцензіатом вище вказаного порушення. Відповідач не уважно прочитав постанову, так як там згадується про подачу інформації Товариством не в строки вказані в нормах закону, а пізніше 31.05.2018, але це не спростовує факту порушення вимоги пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов в частині неподання до Комісії щоквартальної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів ПАТ "ЗАКРИТИЙ НЕДИВЕРСИФІКОВАНИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ФОНД "ПРЕМЄ`Р ФОНД ОБЛІГАЦІЙ". Також позивачем зазначено, що якщо, Товариство вважає, що постанови є незаконними, то в такому випадку необхідно оскаржувати постанови подавши позов та оплативши судовий збір.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27.12.2018, якою повідомлено відповідача про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та зобов`язано керівника (повноважного представника) з`явитися 08.01.2019 на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надати пояснення.

Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Ягнич О.А., складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №5-ДП-КУА від 08.01.2019, №6-ДП-КУА від 08.01.2019, №7-ДП-КУА від 08.01.2019, в яких встановлено, що ТОВ "КУА "АЛЬФАВІН КАПІТАЛ" несвоєчасно виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 11.01.2018 №2-ЦА-УП-КУА, порушило вимоги пункту 3 глави З розділу II Ліцензійних умов в частині неподання до Комісії щоквартальної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів ПАТ "ЗАКРИТИЙ НЕДИВЕРСИФІКОВАНИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ФОНД "ПРЕМЄ`Р ФОНД ОБЛІГАЦІЙ" (код - 132582) станом на 31.03.2018, згідно пункту 3 розділу III Положення, в строки, встановлені Положенням, оскільки зазначена інформація подана до Комісії 31.05.2018.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови від 07.02.2019 №77-ДП-КУА про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Альфавін Капітал" санкції у вигляді штрафу в розмірі 17 000, 00 грн. за несвоєчасне виконання розпоряджень про усунення порушень законодавства та від 07.02.2019 №78-ДП-КУА про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Альфавін Капітал" санкції у вигляді штрафу в розмірі 3060,00 грн. за неподання інформації.

У зв`язку із невиконанням вимог постанов про накладення штрафу позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1343 від 02.10.2012 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за №1764/22076 компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану: місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом. Інформація за IV квартал подається у складі річної інформації; річну - до 1 березня року, наступного за звітним.

Згідно пункту 3 розділу ІІІ Положення Компанія подає до комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів інститутів спільного інвестування: щомісячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом; щорічну - не пізніше 01 квітня року, наступного за звітним.

Згідно з пунктом 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.07.2013 № 1281 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1876/24108 ліцензіат зобов`язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).

При цьому, відповідно до статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів передбачена відповідальність юридичних осіб у вигляді штрафів у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частинами другою та третьою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Докази на підтвердження сплати зазначеного штрафу на адресу позивача від відповідача не находили.

У даному випадку станом на час прийняття рішення у справі відповідачем не надано доказів оскарження чи скасування постанов про накладення штрафу, як і доказів сплати штрафу. Правомірність вказаних постанов не є предметом розгляду у даній справі.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи відсутність в даній справи таких витрат, судові витрати в цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Альфавін Капітан" (04071, м. Київ, вул. Нижній Вал, буд. 15, код ЄДРПОУ - 33942033) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 20 060 (двадцять тисяч шістдесят гривень) 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Літвінова А.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.09.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106567803
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —640/8067/19

Рішення від 30.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Постанова від 18.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні