ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 жовтня 2022 року м. Київ № 640/15718/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомГоловного управління Держпродспоживслужби в м. КиєвідоПриватного підприємства «Перша дитяча академія»простягнення штрафу у розмірі 6 783,00 грн.,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві (далі по тексту - позивач, ГУ Держпродспоживслужби у м. Києві) із позовною заявою до Приватного підприємства «Перша дитяча академія» (далі також - відповідач, ПП «Перша дитяча академія»), у якій просить стягнути з ПП «Перша дитяча академія» суму штрафних санкцій у розмірі 6 783,00 грн. за рішеннями від 04 вересня 2020 року №182, №183 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач не сплатив у добровільному порядку суму штрафу у розмірі 6 783,00 грн., визначену рішеннями від 04 вересня 2020 року №182, №183 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.
Ухвалою від 26 серпня 2021 року суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання (у письмовому провадженні); відповідачу запропоновано надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.
Копію вказаної ухвали суду надіслано на адресу ПП «Перша дитяча академія» зазначену в позовній заяві та яка відповідає даним Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (04211, м. Київ, пр. Героїв Сталінграда, 2-Г, корпус 2, кв. 130). Поштова кореспонденція повернулась на адресу суду 01 листопада 2021 року з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Станом на час вирішення справи, відповідачем відзиву подано не було, так само, як і заяви про визнання позову.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ПП «Перша дитяча академія» є юридичною особою, основним видом діяльності якої є дошкільна освіта (КВЕД 80.10.1).
19 березня 2020 року ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві складено протокол про порушення законодавства про рекламу відносно ПП «Перша дитяча академія», яким виявлені ознаки порушення вимог абзацу 8 частини першої статті 8 Закону України «Про рекламу»: розповсюдження ПП «Перша дитяча академія» на сторінках соціальних мереж «Facebook» та «Instagram» реклами, що вміщує зображення фізичної особи без її письмової згоди.
16 квітня 2020 року ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві винесено рішення про початок розгляду справи про порушення вимог абзацу 8 частини першої статті 8 Закону України «Про рекламу» відносно рекламодавця - ПП «Перша дитяча академія».
13 липня 2020 року ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві сформовано вимогу №06.6/10855, якою повідомлено відповідача про необхідність надання документів та прибуття на розгляд справи про порушення законодавства про рекламу, яке відбудеться 10 серпня 2020 року о 14 год. 00 хв. у приміщенні ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві за адресою: м. Київ, вул. Медигірська, 25, к. 1.
04 серпня 2020 року ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві складено протокол про порушення законодавства про рекламу відносно ПП «Перша дитяча академія», яким виявлені ознаки порушення вимог частини другої статті 26 Закону України «Про рекламу», якою передбачена відповідальність за неподання на вимогу органу державної влади пояснення, копії витягу про державну реєстрацію, затвердженого макету реклами, а також документальне підтвердження її вартості, розповсюдженої ПП «Перша дитяча академія» на сторінках соціальних мереж «Facebook» та «Instagram» реклами, що вміщує зображення фізичної особи без її письмової згоди.
06 серпня 2020 року ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві винесено рішення про початок розгляду справи про порушення вимог частини другої статті 26 Закону України «Про рекламу» відносно рекламодавця - ПП «Перша дитяча академія» та сформовано повторну вимогу №06.6/12366, якою повідомлено відповідача про необхідність надання документів та прибуття на розгляд справи про порушення законодавства про рекламу, яке відбудеться 03 вересня 2020 року о 16 год. 00 хв. у приміщенні ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві за адресою: м. Київ, вул. Медигірська, 25, к. 1.
В подальшому, на підставі матеріалів справи та протоколів засідань від 03 вересня 2020 року №187, від 03 вересня 2020 року №188, ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу:
1) від 04 вересня 2020 року №182, яким накладено на ПП «Перша дитяча академія» штраф за неподання інформації щодо вартості розповсюдження реклами у розмірі 1 700,00 грн.;
2) від 04 вересня 2020 року №183, яким накладено на ПП «Перша дитяча академія» штраф за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами у відповідності до частин другої та сьомої статті 27 Закону України «Про рекламу» у розмірі 5 083,00 грн.
У зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафів, визначених рішеннями ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві від 04 вересня 2020 року №182, №183, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносин, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження, розміщення та споживання реклами визначаються відповідно до Закону України «Про рекламу».
Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу» реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Згідно з частиною п`ятою статті 8 Закону України «Про рекламу» реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Частиною першою статті 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.
Частинами першою та другою статті 26 Закону України «Про рекламу» визначено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Крім того, відповідний орган державної влади має право, у тому числі, вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства.
Частиною четвертою статті 27 Закону України «Про рекламу» передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:
рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами;
виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості виготовлення реклами;
розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.
Згідно з частиною п`ятою статті 27 Закону України «Про рекламу», вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.
У відповідності до вимог частини шостої статті 27 Закону України «Про рекламу» за виявлені порушення вимог законодавства України про рекламу на розповсюджувачів, рекламодавців та виробників реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Частиною сьомою статті 27 Закону України «Про рекламу» у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду (частина одинадцята статті 27 Закону України «Про рекламу»).
Процедура та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами встановлені Законом України «Про рекламу», а також Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року №693 (далі по тексту - Порядок №693).
Відповідно до пункту 9 Порядку №693 підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Держспожінспекції та її територіальних органів.
Згідно з пунктом 11 Порядку №693 накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Відповідно до пункту 18 Порядку №693, за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Як встановлено судом з наявних матеріалів справи, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно ПП «Перша дитяча академія» встановлено недотримання вимог законодавства про рекламу, а саме на вимогу ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві, на яке згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавцем не надано інформації щодо вартості розповсюдження реклами, що є порушенням вимог частини другої статті 26 Закону України «Про рекламу», у зв`язку з чим позивачем прийнято рішення від 04 вересня 2020 №182 про накладення штрафу на відповідача у розмірі 1 700,00 грн.
Також, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно ПП «Перша дитяча академія» встановлено недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами, у зв`язку з чим позивачем прийнято рішення від 04 вересня 2020 №183 про накладення штрафу на відповідача у розмірі 5 083,00 грн. та зобов`язано відповідача сплатити до Державного бюджету України зазначені штрафи.
Матеріалами справи підтверджується, що рішення про накладення штрафу на відповідача за порушення законодавства про рекламу направлені рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення.
Проте, під час розгляду справи судом встановлено, що ПП «Перша дитяча академія» у вказаний термін штрафи добровільно не сплатило.
Пунктом 20 Порядку №693 передбачено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ГУ Держпродспоживслужби у м. Києві підлягає задоволенню.
Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень стягнення судового збору з відповідача не передбачено.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві (код ЄДРПОУ 40414833, адреса: 03151, м. Київ, вул. Волинська, 12) задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Перша дитяча академія» (код ЄДРПОУ 37395341, адреса: 04211, м. Київ, пр. Героїв Сталінграда, 2-Г, корпус 2, кв. 130) загальну суму штрафів у розмірі 6 783,00 (шість тисяч сімсот вісімдесят три гривні нуль копійок) згідно рішень про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 04 вересня 2020 року №182 та від 04 вересня 2020 року №183 до Державного бюджету (отримувач: ГУК у м. Києві/Оболон.р-н/21081100, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 21081100, номер рахунку (IBAN): №UA608999980313020106000026006.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені положеннями статтею 255 адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2022 |
Оприлюднено | 05.10.2022 |
Номер документу | 106568002 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні