Постанова
від 22.09.2022 по справі 521/13926/21
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/13926/21

Номер провадження 3/521/3386/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2022 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючогосудді - Непоради О.М.,

за участю секретаря - Дорич А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Одесі матеріали, що надійшли з Одеської митниці державної митної служби України, за протоколами складеними відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директора ТОВ «Фітнес фактор лтд» (ЄДРПОУ 38785440, адреса Україна, 65091, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, будинок 16-А), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , інфопп НОМЕР_1 ,

про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,

за участю сторін провадження:

представника Одеської

митниці ДМС України - Терновського М.С.,

представника особи, що

притягається до адміністративної

відповідальності - Щенсної І.О.,,

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли протоколи №2185/50000/21 від 06.08.2021 року, №2187/50000/21 від 06.08.2021 року, №2186/50000/21 від 06.08.2021 року, про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 за ознаками скоєння правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

З протоколу про порушення митних правил №2185/50000/21 вбачається, що 10.09.2018 між TOB «Фітнес фактор лтд» (код ЄДРПОУ 38785440) та фірмою «Swedish Supplemets AB» (Швеція) було укладено контракт №4 щодо поставки товарів в Україну.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці Держмитслужби з Румунії на умовах поставки «CFR UA Odessa» на судні закордонного плавання «COSCO SHIPPING PANAMA» прибув контейнер TCNU2536852 з товаром «харчові домішки».

19.11.2019 декларантом TOB «С.М.Т. Лтд» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 АА», яка прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500010/2019/032987.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері TCNU2536852, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 09.10.2019 №4541, пакувальний лист до інвойсу, коносамент від 12.11.2019 №CNDUAODS06112019D, контракт №4 від 10.09.2018 та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено 2 найменувань товару «харчові добавка для спеціального дієтичного використання (застосування): спортивне харчування з вмістом молочних жирів».

Вартість вищевказаного товару за МД № UA500010/2019/032987 склала 119996,79 грн.

Згідно інвойсу компанії «Swedish Supplemets» від 09.10.2019 №4541 вартість товару складає 2390,99 євро.

Продавцем та відправником товару є компанія «Swedish Supplemets AB» (Швеція), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, 16-А, ЄДРПОУ 38785440).

Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці Держмитслужби у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Швеції.

11.06.2021 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби від 11.06.2021 №20/20-02-01/7.10/1813 надійшла відповідь митних органів Швеції №UTR 2020-425 від 26.02.2021 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Швеції (експортна декларація №19SEEEVYS35AT6KIK1 від 17.10.2019, інвойс від 09.10.2019 №4541) було встановлено, що дійсно в листопаді 2019 компанія «Swedish Supplemets AB» (Швеція) здійснила відправлення товару «харчові добавки» до України на адресу ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, 16-А).

Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Швеції було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці за МД № UA500010/2019/032987 від 19.11.2019 оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Швеції за експортною митною декларацію №19SEEEVYS35AT6KIK1 від 17.10.2019.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД № UA500010/2019/032987 від 19.11.2019 та інвойсу від 09.10.2019 №4541 вартість товару складає 2390,99 євро.

Згідно отриманої відповіді держаних органів Швеції встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №19SEEEVYS35AT6KIK1 від 17.10.2019 та інвойсу компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) від 09.10.2019 №4541 складала 11773,23 євро (314323,26 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, митний орган вважає, що різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці інвойсу компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) від 20.06.2019 №3785 (2390,99 євро) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених при експорті з Швеції до України (11773,23 евро), складає 9382,24 евро, (по курсу НБУ 250488,29 грн.), що на думку митного органу свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці.

Так, за результатами опрацювання інформації наданої митним органом Швеції стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Фітнес фактор лтд» (код ЄДРПОУ 38785440), митний орган вважає, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Швеції та є недостовірними стосовно вартості товару.

Таким чином, на думку митного органу, директором ТОВ «Фітнес фактор лтд» (ЄДРПОУ 38785440) гр. України ОСОБА_1 , були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 314 323,26 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості, щодо вартості товару.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні директора ТОВ«Фітнес факторлтд» (ЄДРПОУ38785440)гр.України ОСОБА_1 , було складено протокол про ПМП № 2185/50000/21 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Крім того, з протоколу про порушення митних правил №2187/50000/21 вбачається, що 10.09.2018 між TOB «Фітнес фактор лтд» (код ЄДРПОУ 38785440) та фірмою «Swedish Supplemets AB» (Швеція) було укладено контракт №4 щодо поставки товарів в Україну.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці Держмитслужби з Румунії на умовах поставки «CFR UA Odessa» на судні закордонного плавання «СМА CGM URUL» прибув контейнер DFSU7807596 з товаром «харчові домішки».

19.07.2019 декларантом TOB «С.М.Т. Лтд» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 АА», яка прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500010/2019/019270.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері DFSU7807596, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 20.06.2019 №3785, пакувальний лист до інвойсу, коносамент від 16.07.2019 №CNDUAODS09072019D, контракт №4 від 10.09.2018 та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено 4 найменувань товару «харчові добавка для спеціального дієтичного використання (застосування): спортивне харчування з вмістом молочних жирів; посуд та прибори столові або кухонні з пластмас; вироби з паперу пакети для пакування товарів».

Вартість вищевказаного товару за МД № UA500010/2019/019270 склала 113350,97 грн.

Згідно інвойсу компанії «Swedish Supplemets» від 20.06.2019 №3785 вартість товару складає 2240,49 євро.

Продавцем та відправником товару є компанія «Swedish Supplemets АВ» (Швеція), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, 16-А, ЄДРПОУ 38785440).

Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці Держмитслужби у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Швеції.

11.06.2021 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби від 11.06.2021 №20/20-02- 01/7.10/1813 надійшла відповідь митних органів Швеції №UTR 2020-425 від 26.02.2021 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Швеції (експортна декларація №19SEE96THU3YWAG319 від 26.08.2019, інвойс від 20.06.2019 №3785) було встановлено, що дійсно в червні 2019 компанія «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) здійснила відправлення товару «харчові добавки» до України на адресу ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, 16-А).

Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Швеції було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці за МД № UA500010/2019/019270 від 19.07.2019 оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Швеції за експортною митною декларацію №19SEE96THU3YWAG319 від 26.08.2019.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД № UA500010/2019/019270 від 19.07.2019 та інвойсу від 20.06.2019 №3785 вартість товару складає 2240,49 євро.

Згідно отриманої відповіді держаних органів Швеції встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №19SEE96THU3YWAG319 від 26.08.2019 та інвойсу компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) від 20.06.2019 №3785 складала 10914,39 євро (318648,92 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, митний орган вважає, що різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці інвойсу компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) від 20.06.2019 №3785 (2240,49 євро) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених при експорті з Швеції до України (10914,39 євро), складає 8673,90 євро. (по КУРСУ НБУ 253237,14 грн.), що на думку митного органу свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці.

Так, за результатами опрацювання інформації наданої митним органом Швеції стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ «Фітнес фактор лтд» (код ЄДРПОУ 38785440) встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Швеції та є недостовірними стосовно вартості товару.

Таким чином, на думку митного органу, директором ТОВ «Фітнес фактор лтд» (ЄДРПОУ 38785440) гр. України ОСОБА_1 , були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 318 648,92 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні директора ТОВ«Фітнес факторлтд» (ЄДРПОУ38785440)гр.України ОСОБА_1 , було складено протокол про ПМП № 2187/50000/21 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Крім того, з протоколу про порушення митних правил №2187/50000/21 вбачається, що 10.09.2018 між TOB «Фітнес фактор лтд» (код ЄДРПОУ 38785440) та фірмою «Swedish Supplemets AB» (Швеція) було укладено контракт №4 щодо поставки товарів в Україну.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці Держмитслужби з Румунії на умовах поставки «CFR UA Odessa» на судні закордонного плавання «СМА CGM URUGUAY» прибув контейнер CBHU5542095 з товаром «харчові добавки».

17.09.2020 декларантом TOB «С.М.Т. Лтд» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 АА», яка прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500020/2020/226704.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері CBHU5542095, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 14.07.2020 №5811, пакувальний лист до вказаного інвойсу, коносамент від 09.09.2020 №CNDUAODS20200907A, контракт №4 від 10.09.2018 та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено 2 найменування товару «харчові добавка для спеціального дієтичного використання (застосування): спортивне харчування з вмістом молочних жирів».

Вартість вищевказаного товару за МД № UA500020/2020/226704 склала 174931,34 грн.

Згідно інвойсу компанії «Swedish Supplemets» від 14.07.2020 №5711 вартість товару складає 2762,89 євро.

Продавцем та відправником товару є компанія «Swedish Supplemets AB» (Швеція), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, 16-А, ЄДРПОУ 38785440).

Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці Держмитслужби у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Швеції.

11.06.2021 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби від 11.06.2021 №20/20-02-01/7.10/1813 надійшла відповідь митних органів Швеції №UTR 2020-425 від 26.02.2021 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Румунії (експортна декларація №20SEEBUNV5B0B82V5 від 18.08.2020, інвойс від 14.07.2020 №58113289, сертифікати походження товару від 15.07.2020 №SE В 1585821) було встановлено, що дійсно в серпні 2020 компанія «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) здійснила відправлення товару «харчові добавки» до України на адресу ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Картамишевська, 16-А).

Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Швеції було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці за МД № UA500020/2020/226704 від 17.09.2020 оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Швеції за експортною митною декларацію №20SEEBUNV5B0B82V5 від 18.08.2020.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД № UA500020/2020/226704 від 17.01.2020 та інвойсу від 14.07.2020 №5811 вартість товару складає 2762,89 євро.

Згідно отриманої відповіді держаних органів Швеції встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №20SEEBUNV5B0B82V5 від 18.08.2020 та інвойсу компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) від 14.07.2020 №58113289 складала 11698,87 євро (390598,36 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).

Тобто, митний орган вважає, що різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці Держмитслужби інвойсу компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) від 14.07.2020 №5811 (2762,89 євро) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених при експорті з Швеції до України (11698,87 євро), складає 8935,98 євро, (по КУРСУ НБУ 298 351.82 ГРН.), що на думку митного органу свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці Держмитслужби.

Таким чином, на думку митного органу, директором ТОВ «Фітнес фактор лтд» (ЄДРПОУ 38785440) гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 390 598,36 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні директора ТОВ«Фітнес факторлтд» (ЄДРПОУ38785440)гр.України ОСОБА_1 , було складено протокол про ПМП № 2186/50000/21 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні громадянка ОСОБА_1 , участі не приймала, однак приймав участь її захисник, яка вказувала що матеріали справ потребують додаткової перевірки, так як копії документів, які містяться в матеріалах справи складені на іноземній мові, однак до них немає належного перекладу державною мовою, а це вказує на не можливість бути належними та допустимими доказами у справі.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.

Дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суд виходить з наступного.

Щодо постанови суду про направлення матеріалів для здійснення додаткової перевірки

Постановами Малиновського районного суду міста Одеси від 09.11.2021 вирішено повернути матеріали, які надійшли з Одеської митниці Держмитслужби за протоколами №2185/50000/21 від 06.08.2021 року, №2187/50000/21 від 06.08.2021 року, №2186/50000/21 від 06.08.2021 року, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «Фітнес фактор лтд» (65091, Україна, м. Одеса, вул. Картамишевська, буд. 16-А ЄДРПОУ - 38785440), щодо притягнення її до адміністративної відповідальності, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1ст.483Митного кодексуУкраїни, - для проведення додаткової перевірки, під час якої, зокрема: здійснити офіційний переклад на державну мову усіх документів, які надійшли від митних органів Швеції, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну та на які митний орган посилається як на доказ вини ОСОБА_1 , так як не надання суду документів з перекладом на державну мову позбавляє можливості об`єктивно оцінити докази по справі, перевірити наявність чи відсутність різниці між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці інвойсів компанії «Swedish Supplemets АВ» (Швеція) та вартістю товарів оформлених при експорті з Швеції до України, що унеможливлює об`єктивний розгляд справи.

Щодо повторного надходження матеріалів

18.02.2022 до Малиновського районного суду міста Одеси повторно надійшли матеріали за протоколами про порушення митних правил №2185/50000/21 від 06.08.2021 року, №2187/50000/21 від 06.08.2021 року, №2186/50000/21 від 06.08.2021 року, з яких вбачається, що в ході додаткової перевірки управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку проінформувало, що проектом кошторису Одеської митниці на 2022 рік видатки на залучення експертів та перекладачів під час здійснення проваджень у справах про порушення митних правил не передбачені, у зв`язку з чим офіційний переклад на державну мову усіх документів, які надійшли від митних органів Швеції, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну та на які митний орган посилається як на доказ вини ОСОБА_1 , не здійснено. Разом з тим, вбачається, що за матеріали за протоколами про порушення митних правил №2185/50000/21 від 06.08.2021 року, було оформленонеофіційний перекладаркушів справи, а саме: лист-відповідь шведської митниці 86 - 88 а.с., експортна декларація 89 - 90 а.с., крім того за матеріали за протоколами про порушення митних правил №2187/50000/21 від 06.08.2021 року, було оформленонеофіційний перекладаркушів справи, а саме: лист-відповідь шведської митниці 92 - 94 а.с., експортна декларація 88 - 91 а.с., крім того за матеріали за протоколами про порушення митних правил №2186/50000/21 від 06.08.2021 року, було оформленонеофіційний перекладаркушів справи, а саме: експортної декларації та платіжних документів 83 - 87 а.с.

За змістом ч. 1 ст.458МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Адміністративним правопорушенням визнається винна (умисна чи необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність (ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення, далі - КУпАП).

Аналіз положень ст.458МК України і ст.9КУпАП у поєднанні із положеннями ст.280КУпАП дає підстави стверджувати, що під час провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає доведенню наявність у діях особи як об`єктивної, так і суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення поставленого особі у вину.

Згідно з вимогами ст.ст. 245, 252 КУпАП, під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із Законом.

Відповідно до ст.280КУпАП суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються із наступних джерел: протоколу про порушення митних правил, протоколів процесуальних дій, додатків до зазначених протоколів; пояснень свідків; пояснень особи, яка притягується до відповідальності; висновку експерта; інших документів (належним чином завірених копій або витягів з них) та інформації у тому числі тієї, що перебуває в електронному вигляді, а також товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення, як це визначено у ст. 251 КУпАП, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягається до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Згідно з ст.266МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого МК України та сплатити митні платежі.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 N 651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом, або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

За змістом ч. 1 ст.257МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 ст.264МК України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4МК України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорамиУкраїни, укладеними у встановленому законом порядку.

Частиною 1 ст.483МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідне правопорушення може бути вчинене умисно або з необережності.

Відповідно до ст.ст.10-11КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків, а вчиненим з необережності - коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Разом з тим, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення відповідно до статті 245КУпАП є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, а крім того, виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень і запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Об`єктивність суду, від якої напряму залежить вирішення справи, тісно пов`язана із безсторонністю і неупередженістю суду й забезпечується різними чинниками та шляхом регламентування судових процедур, у тому числі шляхом відсторонення суду від процесу збирання доказів вчинення чи невчинення адміністративного правопорушення, винуватості чи невинуватості особи (на користь чи проти обвинувачення), оскільки в іншому випадку суд в тій чи іншій мірі виступав би в інтересах певної сторони (учасника), що ставило би під сумнів можливість суду забезпечити об`єктивність під час вирішення справи, а отже, і статус суду як незалежного, безстороннього і справедливого органу правосуддя.

Зміст положень ч. 2 ст.495МК України у взаємозв`язку із положеннями ст.489МК України свідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.

За приписами ч. 7 ст. 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування.

Згідно з п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил" від 03 червня 2005 року N 8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Митний кодексУкраїни нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття "декларування", яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст.265МК України наділений декларант.

Відповідно до ст.ст. 49, 58МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Статтею 51МК України передбачено, що митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Відповідно до ч. 1 ст.54МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Частиною 3 ст.54МК України передбачено, що за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст.54МК України митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний, зокрема, здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; випускати у вільний обіг товари, що декларуються.

Виходячи зі змісту положень ч. 5 ст. 54 МК України, в ході виконання вказаних обов`язків, митний орган має право, зокрема, упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених МК України, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені ст. 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості.

Тобто, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Проте у справі, що є предметом розгляду, митним органом не надано беззаперечних доказів того, що громадянинкою ОСОБА_1 були вчинені дії, які направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю відомостей щодо дійсної вартості товару та відправника. Одеською митницею належних доказів на підтвердження того, що подані до митного органу документи містять неправдиві відомості щодо вартості товарів, суду надано не було.

При цьому, сама по собі наявність у особи повноважень керівника підприємства, яке є одержувачем товару, без вчинення дій, які зазначені у диспозиції ч. 1 ст.483МК України не вказує на наявність у особи складу даного адміністративного правопорушення, навіть у випадку, коли такі дії були вчинені іншими особами. Можливість керівника підприємства уповноважити іншу особу на проведення декларування вбачається із положень ст. 265 МК України.

Суд першої інстанції за нормами КУпАП є судом "факту і права", а отже, має право і зобов`язаний встановлювати фактичні обставини, досліджувати і оцінювати докази для розгляду та вирішення справи про адміністративне правопорушення на основі суворого додержання законності як у частині кваліфікації дій особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, встановлення юридичного складу правопорушення, так і в частині застосування заходів адміністративного впливу до такої особи у точній відповідності із законом.

При цьому, в якості доведення вини особи, стосовно якої складно протокол про порушення митних правил, посадова особа митного органу посилається на документи, які надійшли з відповіддю митних органів Швеції №UTR 2020-425 від 26.02.2021 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну.

Разом з тим, зазначені документи складені іноземною мовою, офіційний переклад яких у матеріалах справи відсутній.

За вимогами ч. 1 ст.492МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Відповідно до положень ст. 254, ч. 2 ст. 492, ч. 1 ст. 497, ст. 503, ч. 3 ст. 519, ст. 520 МК України, перекладач є особою, яка бере участь у провадженні у справах про порушення митних правил, участь якого забезпечується як зі сторони захисту, так і зі сторони обвинувачення. Відповідно до положень ч. 1 ст. 503 МК України, перекладачем може бути особа, яка володіє мовою, знання якої необхідне для здійснення перекладу під час провадження у справі про порушення митних правил. Наведене свідчить про те, що перекладачем може бути особа, кваліфікація якої підтверджується відповідним документом, тобто дипломом про освіту.

Судом встановлено, що в матеріалах справи не міститься належним чином оформленого перекладу українською мовою документи, які надійшли з відповіддю митних органів Швеції №UTR 2020-425 від 26.02.2021 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Швеції на Україну.

При цьому, суд звертає увагу, що переклад документів (за матеріали за протоколом про порушення митних правил №2185/50000/21 від 06.08.2021 року, а саме: лист-відповідь шведської митниці 86 - 88 а.с., експортна декларація 89 - 90 а.с., за протоколом про порушення митних правил №2187/50000/21 від 06.08.2021 року, а саме: лист-відповідь шведської митниці 92 - 94 а.с., експортна декларація 88 - 91 а.с., та за протоколом про порушення митних правил №2186/50000/21 від 06.08.2021 року, а саме: експортної декларації та платіжних документів 83 - 87 а.с.) позначено як НЕОФІЦІЙНИЙ переклад, окремо суд звертає увагу на те, що документів, повноваження та освіта (кваліфікація) особи, яка здійснила переклад зазначених копій, не підтверджена жодними належними документами, що ставить під сумнів достовірність їх перекладу, а тому останні не можуть в силу ст.495МК України вважатися належними та допустимими доказом у справі.

Переклад інших документів митним органом надано не було.

З огляду на зазначене вище, вбачаємо, що копії документів, які містяться в матеріалах справи в матеріалах справи складені на іноземній мові, однак до них немає НАЛЕЖНОГО перекладу державною мовою, а це вказує на не можливість бути належними та допустимими доказами у справі, оскільки належними є докази, які прямо и непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, ті інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Таким чином, суддя може надати відповідну оцінку документам, які стали підставою складання відносно особи протоколу про порушення митних правил, та які є в розумінні митного органу доказами вчинення ним адміністративного правопорушення, лише за наявності належним чином оформленого перекладу з мови оригіналу на українську мову.

Відсутність належним чином оформленого перекладу на українську мову вищевказаних документів унеможливило дослідження цих документів судом у ході судового розгляду з метою встановлення обставин, які входили до предмету доказування. За своїм змістом долучені митним органом документи є неналежними доказами.

Таким чином, до протоколів про порушення митних правил митним органом не долучено жодного належного доказу на підтвердження обставин, викладених в доводах, а отже, висновки митного органу ґрунтуються на припущеннях, що є неприпустимим з огляду на вимоги чинного законодавства.

Відповідно до ст.62Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину (правопорушення) і не може бути піддана кримінальному покаранню (адміністративному стягненню), доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

У п. 53 рішення ЄСПЛ у справі "Федорченко та Лозенко протиУкраїни" вказано, що суд при оцінці доказів суд керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом".

При цьому, обов`язок доказування винуватості особи, що притягається до відповідальності за адміністративне правопорушення (порушення митних правил), часу, місця, мети і способу вчинення порушення митних правил, покладається на орган, що розпочав провадження в справі, в даному випадку - Одеську митницю Держмитслужби.

Статтею 7КУпАП встановлено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

За змістом ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першійстатті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Суд звертає увагу на відсутність належних та допустимих доказів, які б переконливо свідчили про невірність відомостей щодо вартості товару та про достовірність документів, що були надані митними органами Швеції.

За обставин відсутності доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії директора ТОВ «Фітнес фактор лтд» (ЄДРПОУ 38785440) гр. України ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордонУкраїни з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, у суду відсутні підстави вважати в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, п.1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, ст.ст. 268, 460, 483, 527, 528, 529 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за протоколами ПМП №2185/50000/21 від 06.08.2021 року, №2187/50000/21 від 06.08.2021 року, №2186/50000/21 від 06.08.2021 року, щодо притягнення останньої до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, в зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя О.М. Непорада

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення22.09.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106577445
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —521/13926/21

Постанова від 22.09.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Непорада О. М.

Постанова від 08.09.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Непорада О. М.

Постанова від 09.11.2021

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Непорада О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні