Ухвала
від 03.10.2022 по справі 903/242/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

03 жовтня 2022 року Справа № 903/242/22 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгаз Збут"

по справі №903/242/22

за заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгаз Збут", м.Луцьк

до відповідача: Смолигівської сільської ради, с. Смолигів, Луцький р-н., Волинська обл.

про видачу судового наказу

Суддя Кравчук А.М.

Секретар судового засідання Мачульська Л.В.

Представники:

від боржника: н/з

від стягувача: н/з

встановила: 22.09.2022 на адресу суду надійшла заява ТОВ Волиньгаз Збут про заміну сторони виконавчого провадження, зокрема Смолигівську сільську раду її правонаступником Торчинською селищною радою.

Ухвалою суду від 26.09.2022 розгляд заяви призначено у судовому засіданні 03.10.2022 о 12 год. 00 хв. Запропоновано Торчинській селищній раді подати суду пояснення по суті заяви.

Учасники справи ухвалу суду від 26.09.2022 отримали 28.09.2022, що підтверджується списком розсилки поштової кореспонденції від 27.09.2022 (а.с. 62).

Заперечення учасників справи на адресу суду не надходили.

Згідно ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

В силу вимог ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, 1950 року, учасником якої є Україна, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (§ 66-69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі "Смірнова проти України").

Враховуючи, що норми ст. 74 ГПК України щодо обов`язку суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, п. 4 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що ним, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та вважає за необхідне розгляд справи проводити за наявними в ній матеріалами.

При цьому судом врахований встановлений ст. 334 ГПК України строк розгляду заяви.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд -

в с т а н о в и в:

Господарським судом Волинської області видано судовий наказ від 15.04.2022 про стягнення з Смолигівської сільської ради (вул. Миру, 2, с. Смолигів, Луцький р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 04332393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Волиньгаз Збут (пр. Молоді, 14А, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 39589216) 9 222 грн. 06 коп. основного боргу, 345 грн. 59 коп. 3% річних, 1 567 грн. 67 коп. інфляційних втрат, та 228 грн. 38 коп. витрат по сплаті судового збору, а всього: 11 053 грн. 70 коп. (одинадцять тисяч п`ятдесят три грн. 70 коп.).

Розглянувши заяву ТОВ «Волиньгаз Збут» від 23.05.2022 про виконання судового наказу, ГУ ДКС України у Волинській області листом від 27.05.2022 №04-12-06/2744 повернуло наказ Господарського суду Волинської області від 15.04.2022 №903/242/22 без виконання, оскільки станом на 27.05.2022 у Смолигівської сільської ради відсутні відкриті рахунки в органах Казначейства Волинської області (а.с. 55).

ВПВР УЗПВР у Волинській області ЗМУМЮ (м. Львів) повідомленням від 20.06.2022 повернуто виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання, оскільки виконавчий документ не підлягає виконанню ВПВР УЗПВР у Волинській області ЗМУМЮ (м. Львів) (а.с. 56).

Приписами статті 334 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається (надається) учасникам справи, а також державному виконавцю, приватному виконавцю в порядку, передбаченому статтею 242 цього Кодексу. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та і посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Статтею 6 даного Закону визначено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" врегульовано відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад.

Згідно з абз.1 ч.3. ст.8 вказаного закону, об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Відповідно до пп. 1), 4), 9) п.6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про місцеве самоврядування у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади). Сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту. Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.

Відповідно до п.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування» до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад здійснює Кабінет Міністрів України. Рішення Кабінету Міністрів України про визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад подається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і сільських, селищних, міських голів відповідних територіальних громад.

Згідно з частинами першою, п`ятою статті 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно з ч.1 ст.106 вказаного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України № 708-р від 12.06.2020 Смолигівську територіальну громаду включено до складу Торчинської територіальної громади.

Рішенням Торчинської селищної ради №1/23 від 30.11.2020 почато процедуру реорганізації, зокрема Смолигівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04332393), місцезнаходження: Україна, 45614, Волинська область, Луцький район, село Смолигів, вулиця Миру, будинок 2, шляхом приєднання до Торчинської селищної ради (код ЄДРПОУ 04333158), місцезнаходження: Україна, 45612, Волинська область, Луцький район, селище міського типу Торчин, вулиця Незалежності, будинок 103. Визначено, що Торчинська селищна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків, зокрема Смолигівської сільської ради.

Згідно з правовими висновками, які наведені у п.п. 37, 38, 43 постанови від 16.06.2020 Великої Палати Верховного Суду у справі № 910/5953/17, при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. Лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.

Верховний Суд у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду в постанові від 14.09.2020 у справі №296/443/16-ц зазначив, що у ст.ст.104, 107 ЦК України не визначається момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється шляхом приєднання. Такий момент не може пов`язуватися із внесення запису до державного реєстру про припинення юридичної особи, яка приєднується. При реорганізації шляхом приєднання немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Внаслідок приєднання правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при такому виді реорганізації неможливий.

Разом з тим, відповідно до правового висновку, який наведений у постанові Великої Палати Верховного суду від 16.06.2020 у справі № 911/3411/14, при реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

Враховуючи вищевикладене, реорганізацію Смолигівської сільської ради шляхом приєднання до Торчинської селищної ради, суд дійшов висновку про задоволення заяви про заміну боржника його правонаступником..

Керуючись ст.ст. 234-235, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Волиньгаз Збут" від 22.09.2022 про заміну сторони у виконавчому провадженні задовольнити.

2. Замінити боржника Смолигівську сільську раду (вул. Миру, 2, с. Смолигів, Луцький р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 04332393) його правонаступником Торчинською селищною радою (вул. Незалежності, буд. 103, смт. Торчин, Луцький р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 04333158) щодо виконання судового наказу Господарського суду Волинської області від 15.04.2022 №903/242/22.

Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її підписання відповідно до ч.2 ст. 235 ГПК України.

Ухвала суду підписана 04.10.2022.

Ухвала суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст.ст. 255-256, п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

Суддя А. М. Кравчук

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення03.10.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106580669
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/242/22

Ухвала від 18.01.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 26.09.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Судовий наказ від 15.05.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 14.04.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Судовий наказ від 14.04.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні