Рішення
від 12.09.2022 по справі 909/298/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12.09.2022 м. Івано-ФранківськСправа № 909/298/22

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Л. М. Неверовської, розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу

за позовом: Калуської міської ради, вул. Івана-Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77301

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп", вул.Промислова,13, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77306

про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Калуською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп" від 30.08.2018 (номер запису про інше речове право: 28417838) на земельну ділянку площею 0,1563 га з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі,

встановив: Калуська міська рада звернулась до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп" про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Калуською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп" від 30.08.2018 (номер запису про інше речове право: 28417838) на земельну ділянку площею 0,1563 га з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі.

Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

Господарським судом Івано-Франківської області прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі; відповідно до приписів ст. 252 ГПК України, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами; встановив відповідачу строк для подання відзиву на позов та запропонував сторонам у разі наявності заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження подати заяву з відповідним обґрунтуванням своїх заперечень (ухвала про відкриття провадження у справі від 13.05.2022).

Копію ухвали про відкриття провадження у справі, згідно вимог ст. 120 ГПК України, суд надіслав відповідачу рекомендованою кореспонденцією за його місцезнаходженням, згідно даних ЄДРЮОФОПГФ: вул.Промислова,13, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77306.

Зазначена кореспонденція повернута до суду АТ Укрпошта 06.06.2022. На конверті прикріплено довідку ф.20, в якій зазначено підставу повернення адресат відсутній за вказаною адресою.

Відповідно до частин третьої та сьомої статті 120 Господарського процесуального кодексу України виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Пунктом 5 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

За змістом пунктів 116 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270, у разі невручення рекомендованого листа з позначкою Судова повістка рекомендований лист разом з бланком повідомлення про вручення повертається за зворотною адресою у порядку, визначеному у пунктах 99, 99-1, 99-2, 106 та 114 цих Правил, із зазначенням причини невручення.

Виходячи зі змісту положень статей 120, 242 ГПК України, пунктів 11, 17, 99, 116, 117 Правил надання послуг поштового зв`язку, у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії або судове рішення направлено судом рекомендованим листом за належною поштовою адресою, яка була надана суду відповідною стороною (наявність такої адреси в ЄДРЮОФОПГФ прирівнюється до повідомлення такої адреси стороною), за відсутності відомостей у суду про наявність у такої сторони інших засобів зв`язку та/або адреси електронної пошти, необхідність зазначення яких у процесуальних документах, передбачена стаття 162, 165, 258, 263, 290, 295 ГПК України, і судовий акт повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то необхідно вважати, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії або про прийняття певного судового рішення у справі (аналогічні висновки викладені у постановах Верховного Суду від 13.01.2020 у справі №910/22873/17 та від 14.08.2020 у справі №904/2584/19).

З огляду на вказане, відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження у справі №909/298/22.

Враховуючи, що клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило та з огляду на відсутність у суду підстав для виклику сторін з власної ініціативи, згідно з ч. 5 ст. 252 ГПК України справа розглядається за наявними у ній матеріалами.

Суд вказує про те, що відповідач не був обмежений у своїх процесуальних правах надати відзив через канцелярію суду або шляхом його направлення на адресу суду поштовим відправленням. Приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений частиною 1 статті 251 Господарського процесуального кодексу України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, з метою дотримання процесуальних строків вирішення спору, суд дійшов висновку, що наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення у відповідності до ч.9 ст.165, ч.2 ст.178, ч.1 ст.202 Господарського процесуального кодексу України, а неподання відповідачем відзиву на позов не перешкоджає вирішенню справи по суті за наявними в ній матеріалами.

Відповідно до частини 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України, у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.

Позиція позивача.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 28.01.2021 Калуською міською радою прийнято рішення № 226 «Про виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша».

24.06.2021 Калуською міською радою прийнято рішення N 623 "Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Калуша".

На підставі отриманого позивачем витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 з метою приведення розміру орендної плати у відповідність із вимогами чинного законодавства щодо нормативної грошової оцінки земель м. Калуша, яка введена в дію з 01.01.2022 року, Калуською міською радою розроблено проект додаткової угоди до договору та 31.01.2022 передано відповідачу лист з пропозицією підписати додаткову угоду. Однак, відповідачем не підписано та не повернуто позивачу зазначену додаткову угоду, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Позиція відповідача.

Відповідач відзиву на позов або будь-яких заперечень на позов не подав.

Згідно ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ч. 9 ст. 165 ГПК України, ч. 2 ст. 178 ГПК України, суд вирішує спір за наявними матеріалами справи.

Обставини справи, дослідження доказів.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності всі докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

30.08.2018 між Калуською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп" укладено договір оренди земельної ділянки площею 0,1563 га з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121, що знаходиться на вул. Промислова в м. Калуші.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речовою права право оренди вказаної земельної ділянки зареєстроване 16.10.2018 року (номер запису про інше речове право: 28417838).

Пунктом 4 зазначеного договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 становить 695009,25 грн.

Згідно п. 7 договору, договір укладено до 30.08.2023 року (включно).

Згідно п. 8 договору орендна плата 3,5 відсотків від нормативної грошової оцінки земель нараховується з моменту прийняття рішення Калуської міської ради, зазначеному в п. 1 даного договору і вноситься в грошовій безготівковій формі в розмірі 24325 грн 32 коп. в рік.

У відповідності до п. 10 договору, орендна плата вноситься щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного періоду в розмірі 1/12 річної суми, обчисленої відповідно до витягу і технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 18.09.2018 № 751/0/203-1, рішень від 14.07.2014 року № 2577 «Про нормативну грошову оцінку земель міста Калуша» та від 24.06.2015 року № 3138 «Про порядок розрахунку орендної плати за землю на території міста Калуша».

Згідно п. 11 договору, розмір орендної плати переглядається у випадку:

- зміни умов господарювання, передбачених договором.

- зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін, тарифів. зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендарів, що підтверджено документами;

- зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки;

- в інших випадках, передбачених Законом.

Пунктом 23 договору оренди передбачено право орендодавця вимагати від орендаря збільшення розмірів орендної плати у випадку визначених в пункту 11 цього Договору.

28.01.2021 Калуською міською радою прийнято рішення N 226 "Про виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша".

24.06.2021 Калуською міською радою прийнято рішення N 623 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша".

Відповідно до вимог п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення Калуської міської ради від 24.06.2021 № 623 було офіційно оприлюднено 02.07.2021 в друкованому засобі масової інформації (громадсько-політична газета «Нафтохімік-Калуш», № 27 (234)), а також 29.06.2021 - на сайті Калуської міської ради в рубриці «Новини» (земельні відносини).

Вказаним рішенням затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша, виконану ТзОВ "Західземлепроект Плюс, а також передбачено введення в дію нормативної грошової оцінки земель міста Калуша з 01.01.2022.

У зв`язку з прийняттям Калуською міською радою рішення N 623 від 24.06.2021 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша", рішення Калуської міської ради від 14.07.2014 N 2577 "Про нормативну оцінку земель міста Калуша" втратило чинність з 01.01.2022 (пункт 6 Рішення N 623).

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2022 № 1141 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 складає 973251,09 грн.

На підставі вказаного витягу з метою приведення розміру орендної плати у відповідність із вимогами чинного законодавства щодо нормативної грошової оцінки земель м. Калуша, яка введена в дію з 01.01.2022 року, Калуською міською радою розроблено проект додаткової угоди до договору оренди та 31.01.2022 направлено відповідачу лист N161/02-15/38 з пропозицією підписати додаткову угоду.

Докази направлення листа N 157/02-15/38 від 31.01.2022 наявні в матеріалах справи.

Станом на дату подання позовної заяви, відповідач не підписав та не повернув зазначену додаткову угоду.

Позивачем до матеріалів справи надано додаткову угоду до договору оренди землі номер запису про інше речове право: 28417838 від 16 жовтня 2018 року, якою пункти 2,4,8 та 10 договору оренди викладено у наступній редакції:

"1.1. Пункт 2 договору викласти в редакції: В оренду надана земельна ділянка загальною площею 0, 1563 га".

"1.2. Пункт 4 договору викласти в редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 2610400000:02:001:0121 становить 973251,09 грн".

"1.3. Пункт 8 договору викласти в редакції: Орендна плата нараховується і вноситься орендарем в грошовій безготівковій формі в розмірі 34063 грн 79 коп. (тридцять чотири тисячі шістдесят три грн 79 коп. 3,5 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки) в рік.

1.4. Пункт 10 договору викласти в редакції: Орендна плата вноситься згідно вимог Податкового кодексу України та відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2022 року №1141 та рішень від 24.06.2021 року № 623 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша» від 21.06.2018 року № 1634 «Про встановлення ставок земельного податку та орендної плати на території міста Калуша».

Також, викладено наступні пункти додаткової угоди:

2. У відповідності до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України, умови даного правочину застосовуються до правовідносин що виникли між сторонами з 01 січня 2022 року.

3. Усі інші умови договору, які не змінені цією додатковою угодою, залишаються чинними і дторони підтверджують свої зобов`язання за ними.

4. Дана додаткова угода укладена у трьох автентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної із сторін та органу уповноваженого здійснювати державну реєстрацію.

5. Невід`ємною частиною даної додаткової угоди є Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2022 №1141.

Аналогічну редакцію додаткової угоди викладено у прохальній частині позовної заяви.

Норми права та мотиви, якими суд керувався при ухваленні рішення.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема є, договори та інші правочини.

Частиною 7 статті 179 Господарського кодексу України (далі за текстом - ГК України) встановлено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Згідно частини 1 статті 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, які погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.

Положення частини 1 статті 180 ГК України кореспондуються зі статтею 628 ЦК України.

Частинами 1, 3, 5 статті 626 ЦК України встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору. Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом, або не випливає із суті договору.

У відповідності до положень статтей 6, 627 ЦК України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Укладений між сторонами договір за правовою природою є договором найму (оренди) земельної ділянки.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, ЦК України, Законом України "Про оренду землі", законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно положень статті 792 ЦК України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

Відповідно до пунктів 289.1., 289.2. статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за певною формулою.

Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями підпункту 288.5.1. пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України.

При цьому статтею 12 Закону України "Про оцінку земель" регламентовано, що нормативно-правові акти з проведення оцінки земель затверджуються Кабінетом Міністрів України. Для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нормативна грошова оцінка земель проводиться обов`язково (стаття 13 цього Закону); нормативно-грошова оцінка земельних ділянок у межах населених пунктів проводиться не рідше ніж на 5 - 7 років (стаття 18 Закону України "Про оцінку земель").

Відповідно до статті 20 Закону України "Про оцінку земель" за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з положеннями частини третьої статті 23 цього Закону витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це роздруковані за допомогою програмного забезпечення актуальні дані про земельну ділянку, які є у Державному земельному кадастрі та технічній документації з нормативної грошової оцінки земель станом на певну дату. Витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки може бути доказом проведення такої оцінки та визначати дані про таку оцінку як на момент його видачі, так за попередній період за умови, що нормативно-грошова оцінка земельної ділянки була сталою та не зазнала змін у цей період.

Отже, технічна документація на конкретну земельну ділянку, яка виготовляється на замовлення землекористувача (власника), відповідно до статті 20 Закону України "Про оцінку земель", є джерелом інформації про нормативну грошову оцінку певної земельної ділянки.

При цьому, власник (землекористувач) може використати технічну документацію на обґрунтування нормативної грошової оцінки, надавши суду її оригінал або належно засвідчену копію. Відтак технічна документація, виготовлена на конкретну земельну ділянку уповноваженим органом, може бути належним доказом на обґрунтування нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка набула статусу об`єкта цивільних прав.

У той же час, пунктом 162. Порядку N 1051 визначено відомості, які можуть надаватися державними кадастровими реєстраторами у формі: 1) витягу з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; 2) довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), за формою згідно з додатком 41; 3) викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); 4) копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру. Витяги, довідки, викопіювання та копії документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру, в паперовій та електронній формі відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" мають однакову юридичну силу.

Таким чином, як положення Податкового кодексу України, так і законодавство про оцінку земель визнають належними доказами на обґрунтування оцінки землі довідку, витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю, та технічну документацію на земельну ділянку, виготовлену компетентним органом.

З огляду на те, що земельним законодавством та Податковим кодексом України не обмежується можливість подання доказів щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної (комунальної) власності для цілей сплати орендної плати виключно витягом з Державного земельного кадастру, належними доказами на обґрунтування нормативної грошової оцінки земельної ділянки можуть бути: технічна документація на спірну земельну ділянку, виготовлена компетентним органом для оформлення договору оренди, довідка з Державного земельного кадастру, витяг з Державного земельного кадастру, а також висновок судової експертизи про встановлення нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, наданий відповідно до статей 98 - 103 Господарського процесуального кодексу України, які містять інформацію щодо предмета спору в цій справі.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20, від 13.07.2022 у справі № 922/246/21.

Підставами для виникнення юридичного спору про внесення змін у договір чи про його розірвання, який підлягає вирішенню судом є обставини, наведені у частині другій ст.651 ЦК України, і ці обставини виникають в силу прямо наведених у цій нормі фактів та подій, що зумовлюють правову невизначеність у суб`єктивних правах чи інтересах. Такі підстави та умови виникнення юридичного спору у правовідносинах є однаковими незалежно від їх суб`єктного складу (за участі фізичних чи юридичних осіб) та змісту правовідносин (цивільні чи господарські).

Право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає ст. 16 ЦК України, способам, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення) та не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони.

Аналогічну правову позицію викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.02.2019 у справі N 914/2649/17.

За змістом частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату статтею 15 Закону України "Про оренду землі" визначена серед істотних умов договору оренди землі.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами земельних торгів (стаття 16 Закону України "Про оренду землі").

Відповідно до статті 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Відповідно до частин 2, 3 та 4 статті 188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.

Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Як встановлено судом вище, у зв`язку зі зміною істотної умови договору оренди - зміна нормативної грошової оцінки земель міста Калуша, в тому числі земельної ділянки з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121, яка орендується відповідачем, позивачем враховуючи умови договору оренди, а саме пункти 11 та 23, рішення Калуської міської ради N 623 від 24.06.2021, 31.01.2022 на адресу відповідача направлявся лист N 161/02-15/38 від 31.01.2022 з пропозицією підписати додаткову угоду.

У разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо (частина 1 статті 653 ЦК України).

Відповідач згідно з положеннями частини 3 статті 188 ГК України у двадцятиденний строк після одержання такого листа мав повідомити відповідача про результати його розгляду, чого стороною вчинено не було.

Станом на дату ухвалення даного рішення, матеріали справи не містять відповіді відповідача щодо пропозиції укласти додаткову угоду до договору оренди або ж доказів розірвання договору оренди з огляду на не досягнення сторонами згоди щодо приведення договору оренди у відповідність з обставинами, які істотно змінились як це передбачено частиною 2 статті 652 ЦК України.

Водночас, відповідач продовжив користуватися земельною ділянкою та в матеріалах справи відсутні докази повернення такої земельної ділянки.

Враховуючи те, що орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною, а нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є обов`язковою підставою для перегляду розміру орендної плати, а тому враховуючи умови пунктів 11, 23, 29 договору оренди, суд погоджується з доводами позивача та правомірністю заявлених позивачем вимог щодо внесення змін до договору оренди на підставі статті 651 ЦК України, статей 288, 289 ПК України, статей 21, 23, 30 Закону України "Про оренду землі" та укладення додаткової угоди.

Відповідно до частини 3 статті 631 ЦК України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням N623 Калуської міської ради затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша та встановлено середню базову вартість одного квадратного метра землі, якою змінено (збільшено) нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 2610400000:02:001:0121 та яку введено в дію з 01.01.2022.

Таким чином, рішення N 623 є підставою для внесення змін до договору оренди шляхом укладення додаткової угоди.

Також слід звернути увагу на те, що нормативна грошової оцінки земель міста Калуша діє з 01.01.2022, що є підставою для застосування частини 3 статті 631 ЦК України у даних правовідносинах між сторонами.

Статтею 13 ГПК України визначено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

У відповідності з п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та ч.1 ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Відповідно до ст.77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (ст. 86 ГПК України).

Виходячи з усієї сукупності обставин і доказів, з`ясованих та досліджених у ході розгляду даної справи, враховуючи їх вірогідність та взаємозв`язок, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Судові витрати.

Склад та порядок розподілу судових витрат визначено Главою 8 Розділу I ГПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.129 ГПК України, судовий збір слід покласти на відповідача.

Керуючись ст. 73, 74, 86, 123, 129, 191, 231, 233, 236, 237, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов Калуської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп" про внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Калуською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп" від 30.08.2018 (номер запису про інше речове право: 28417838) на земельну ділянку площею 0,1563 га з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі задовольнити.

2. Внести зміни до договору оренди землі, укладеного між Калуською міською радою та ТОВ "Балтік Групп" 30.08.2018 року (номер запису про інше речове право: 28417838) на земельну ділянку площею 0,1563 га з кадастровим номером 2610400000:02:001:0121 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі в наступній редакції:

Додаткова угода

до договору оренди землі

номер запису про інше речове право: 28417838 від 16 жовтня 2018 року

__.01.2022 р. м.Калуш

Орендодавець, Калуська міська рада Івано-Франківської області в особі міського голови Найди Андрія Михайловича, який діє на підставі статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з одного боку, та Орендар ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БАЛТІК ГРУПП" в особі керівника Яппарової Тетяни Олександрівни, ідентифікаційний код: НОМЕР_1 , що знаходиться за адресою: вул.Промислова, 13 в м. Катуш, з другої сторони.

1.Відповідно до рішення Калуської міської ради від 24.06.2021 року №623 (п`ятнадцята сесія восьмого демократичного скликання) уклали додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки кадастровий номер: 2610400000:02:001:0121 (код КВЦПЗ 11.02) для обслуговування виробничої бази, яка знаходиться в м. Калуш по вул. Промислова, про внесення наступних змін:

1.1.Пункт 2. Договору викласти в редакції:

В оренду надана земельна ділянка загальною площею 0,1563 га.

1.2.Пункт 4. Договору викласти в наступній новій редакції:

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 2610400000:02:001:0121 становить 973251 грн 09 коп.

1.3. Пункт 8. Договору викласти в наступній новій редакції:

Орендна плата нараховується і вноситься Орендарем в грошовій безготівковій формі в розмірі 34063грн 79 коп. (тридцять чотири тисячі шістдесят три грн 79 коп. 3,5 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки) в рік.

1.4.Пункт 10. Договору викласти в наступній новій редакції:

Орендна плата вноситься згідно вимог Податкового кодексу України та відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2022 року №1141 та рішень від 24.06.2021 року № 623 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Калуша» від 21.06.2018 року №1634 «Про встановлення ставок земельного податку та орендної плати на території міста Калуша».

2. У відповідності до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України, умови даного правочину застосовуються до правовідносин що виникли між Сторонами з 01 січня 2022 року.

3. Усі інші умови Договору, які не змінені цією Додатковою угодою, залишаються чинними і Сторони підтверджують свої зобов`язання за ними.

4. Дана Додаткова угода укладена у трьох автентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної із Сторін та органу уповноваженого здійснювати державну реєстрацію.

5. Невід`ємною частиною даної Додаткової угоди є Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 20.01.2022 року №1141.

РЕКВІЗИТИ СТОРІН

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

Калуська міська рада ТОВ "БАЛТІК ГРУПИ"

м. Калуш, вул. 1.Франка. 1

код ЄДРПОУ 37951998 м. Калуш

р/р№ UA578999980334139812000009614 вул. Промислова, 13

БАНК: Казначейство України (ЕАП) ідент. код 40033728

МФО 899998

Призначення платежу: 18010600

ПІДПИСИ СТОРІН

ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР

М.П.


М.П.


А. М. НАЙДА
Т.О.ЯППАРОВА

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Балтік Групп", вул.Промислова,13, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77306 (ідентифікаційний код 40033728) на користь Калуської міської ради, вул. Івана-Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77301 (ідентифікаційний код 33578261) судовий збір в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.М. Неверовська

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення12.09.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106581091
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —909/298/22

Ухвала від 31.10.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Рішення від 12.09.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

Ухвала від 12.05.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні