Рішення
від 26.09.2022 по справі 909/631/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26.09.2022 м. Івано-ФранківськСправа № 909/631/22

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Горпинюка І.Є., секретар судового засідання Феденько Н.М., за участю представника позивача Говзана М.М., представника відповідача Поповича В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу № 909/631/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "О.І. Груп" до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" про зобов`язання вчинити дії

Суть спору.

Товариство з обмеженою відповідальністю "О.І. Груп" звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Акціонерного товариства Оператор газорозподільної системи Івано-Франківськгаз, у якому просить зобов`язати відповідача підключити прийнятий в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок за адресою: вулиця Короля Данила, 48, м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська), в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними АТ «Івано-Франківськгаз» пломбами приладів обліку тощо), необхідні для цілодобового доступу вказаного житлового будинку до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Процесуальні дії у справі, вирішення заяв та клопотань.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями Господарського суду Івано-Франківської області від 17.08.2022 для розгляду справи № 909/631/22 визначено суддю Горпинюка І.Є.

19.08.2022 Господарський суд Івано-Франківської області відкрив провадження у справі та ухвалив здійснювати розгляд справи у порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначив на 16.09.2022; встановив сторонам строки на подання суду відзиву, відповіді на відзив, заперечення.

В підготовче засідання 16.09.2022 з`явилися представники сторін. В підготовчому засіданні суд долучив до матеріалів справи відзив відповідача на позовну заяву (вх. № 11930 від 12.09.2022) та клопотання/заяву позивача від 15.09.2022 (вх. № 12222 від 15.09.2022), яке за змістом є письмовими поясненнями позивача. Заслухавши думку представників позивача та відповідача, суд після вирішення питань, визначених частиною другою статті 182 ГПК України, закрив підготовче провадження у справі, розгляд справи по суті призначив на 26.09.2022.

До судового засідання від представника позивача надійшли уточнення до позовної заяви (вх. № 12662 від 23.09.2022) з додатками: копіями угод, платіжних доручень, технічних умов, технічного паспорта на будинок, наказу, витягу з будівельної діяльності. Від відповідача надійшло клопотання про долучення документів (вих. № 76001-Сп-11718-0922 від 26.09.2022) в якому, зокрема, відповідач просить долучити до матеріалів справи копію акта № 13-05 проведення обстеження закінченого будівництвом об`єкту системи газопостачання житлового будинку (квартири) від 13.05.2022.

В судовому засіданні 26.09.2022, заслухавши думку представників сторін, кожен з яких не заперечував проти долучення документів, поданих іншою стороною, суд долучив подані сторонами документи до матеріалів справи.

Крім того, в судовому засіданні позивач зазначив, що його уточнення до позовної заяви не є заявою про зміну підстав або предмета позову, оскільки подання таких заяв допускається лише до закриття підготовчого провадження у справі. Враховуючи таку позицію сторони позивача, суд не розглядає подане ним уточнення до позовної заяви як заяву про зміну предмета чи підстав позову, а як письмові пояснення по справі.

26.09.2022 суд, з дотриманням вимог ГПК України, розглянув справу, та після виходу з нарадчої кімнати проголосив вступну та резолютивну частини рішення

Стислий виклад позиції позивача.

Позовні вимоги ТОВ О.І. Груп обґрунтовані невиконанням відповідачем умов договору № 03S760-4588-19 на приєднання до газорозподільної системи (для приєднання, що не є стандартним) від 20 червня 2019 року, а саме відмовою відповідача здійснити підключення прийнятого в експлуатацію багатоквартирного будинку по вул. Короля Данила, 48 в м. Івано-Франківську до газорозподільних мереж та здійснити пуск газу.

Стислий виклад заперечень відповідача.

Позиція АТ «Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз» викладена у відзиві на позовну заяву (вх. № 11930 від 12.09.2022), полягає у тому, що позивачем фактично збудовано 11-поверховий житловий будинок, так як одинадцятий поверх будинку не є технічним поверхом, а є повноцінним житловим поверхом, зведеним для проживання, розділений на окремі квартири, планування десятого та одинадцятого поверхів співпадають. Згідно вимог державних будівельних норм встановлення газового обладнання можливе в житлових будинках висотою до 10 поверхів включно.

Фактичні обставини справи встановлені судом. Оцінка доказів. Норми права, які застосував суд та інші мотиви ухваленого рішення.

Предметом доказування у справі є обставини належного чи неналежного виконання сторонами умов укладеного між ними договору № 03S760-4588-19 на приєднання до газорозподільної системи (для приєднання, що не є стандартним) від 20 червня 2019 року; виникнення у сторони відповідача обов`язку підключити прийнятий в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок за адресою: вул. Короля Данила, 48, м. Івано-Франківськ, до газорозподільних інженерних мереж та здійснити пуск газу; допустимості з точки зору законодавства та державних будівельних норм підключення зазначеного багатоквартирного будинку до газорозподільних інженерних мереж відповідача.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, заслухавши пояснення представників сторін, об`єктивно оцінивши відповідно до приписів статті 86 Господарського процесуального кодексу України в сукупності всі докази, які мають значення для вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю О.І. Груп є генеральним підрядником будівництва багатоквартирного житлового будинку з закладами громадського призначення в м. Івано-Франківськ по вул. Короля Данила, 48, що підтверджується сертифікатом № ІФ122220719770 (а.с. 14). Замовником будівництва є ТОВ «Агенство правових технологій».

02 травня 2019 року АТ Оператор газорозподільної системи Івано-Франківськгаз» видав замовнику приєднання ТОВ «Агенство правових технологій» технічні умови приєднання до газорозподільної системи багатоквартирного житлового будинку з закладами громадського харчування, місцем розташування: вул. Короля Данила, 48а, м. Івано-Франківськ.

20 червня 2019 року між АТ Оператор газорозподільної системи Івано-Франківськгаз (Оператор ГРМ) та Товариством з обмеженою відповідальністю О.І. Груп (замовник) укладено договір № 03S760-4588-19 на приєднання до газорозподільної системи (для приєднання, що не є стандартним) (далі договір), за умовами якого до газорозподільної системи Оператора ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації ) (далі ГРМ) приєднується на підставі технічних умов приєднання № 76002.1-ТУп-205-0419 від 26.04.2019 багатоквартирний будинок, що знаходиться: м. Івано-Франківськ, вул. Короля Данила, 46 (далі Об`єкт замовника) (п. 1 розділу І договору).

Договір між сторонами укладено на умовах, які відповідають додатку 16 до Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494.

Розробку проекту зовнішнього газопостачання по цьому договору забезпечує Оператор ГРМ (п. 5 розділу І договору).

Згідно з розділом ІІ Предмет договору, Оператор ГРМ забезпечує приєднання об`єкта замовника до ГРМ (будівництво та введення в експлуатацію газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання) на підставі технічних умов та відповідно до проекту зовнішнього газопостачання і здійснює підключення об`єкта замовника до ГРМ і пуск газу на його об`єкт на умовах цього договору (п. 1 розділу ІІ договору). Замовник на умовах цього договору сплачує Оператору ГРМ плату за приєднання (вартість послуги Оператора ГРМ з приєднання об`єкта замовника) та плату за видачу технічних умов.

Пунктом 1 розділу ІІІ договору Оператор ГРМ зобов`язався:

1) забезпечити на підставі технічних умов і проекту зовнішнього газопостачання, зокрема його кошторисної частини, та з урахуванням вимог цього Договору приєднання об`єкта Замовника до ГРМ (будівництво та введення в експлуатацію газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання) у строки, зазначені в Договорі, за умови виконання Замовником зобов`язань, визначених розділом IV цього Договору;

2) за рахунок плати за приєднання закупити, встановити в точці приєднання та прийняти в експлуатацію комерційний вузол обліку природного газу з урахуванням вимог цього Договору та Кодексу газорозподільних систем;

3) при визначенні Замовника виконавцем розробки проекту зовнішнього газопостачання, розглянути поданий ним або його проектантом проект разом з його кошторисною частиною протягом п`ятнадцяти днів (якщо інший строк не передбачений законодавством) та за умови відсутності до них зауважень затвердити їх у цей самий строк або надати Замовнику (його проектанту) вичерпний перелік зауважень, якщо вони мають місце;

4) при визначенні Оператора ГРМ виконавцем розробки проекту зовнішнього газопостачання погодити зазначений проєкт та його кошторисну частину із Замовником;

5) протягом десяти робочих днів після погодження (затвердження) проекту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини, яка визначає вартість приєднання об`єкта Замовника, направити Замовнику додаткову угоду до цього Договору, якою визначити строк забезпечення Оператором ГРМ послуги з приєднання об`єкта Замовника (будівництва газових мереж від місця забезпечення потужності до точки приєднання) та вартість плати за приєднання (послуги Оператора ГРМ з приєднання об`єкта Замовника);

6) здійснити підключення об`єкта Замовника до ГРМ (фізичне з`єднання газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання) впродовж десяти робочих днів у міській місцевості та п`ятнадцяти робочих днів у сільській місцевості після виконання таких умов:

- надання Замовником документів, що підтверджують введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання та їх фізичну наявність в точці приєднання;

- погодження Оператором ГРМ проекту внутрішнього газопостачання в передбачених цим договором та Кодексом газотранспортних систем випадках;

- оплата вартості приєднання відповідно до умов розділу IV цього Договору;

- підписання Замовником на момент підключення акта розмежування балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності Сторін, складеного Оператором ГРМ;

- підписання Замовником на момент підключення заяви про приєднання до договору про розподіл природного газу з персоніфікованими даними Замовника (або в передбачених Кодексом газорозподільних систем випадках технічної угоди про умови приймання-передачі природного газу між суміжними суб`єктами ринку природного газу), складеної Оператором ГРМ.

Підключення об`єкта Замовника, проєкт внутрішнього газопостачання якого передбачає підключення третіх осіб (інших замовників, споживачів), здійснюється з урахуванням додаткових вимог, передбачених Кодексом газорозподільних систем;

7) здійснити пуск газу в газові мережі внутрішнього газопостачання протягом п`яти робочих днів у міській місцевості та десяти робочих днів у сільській місцевості після укладення договору розподілу природного газу (або технічної угоди про умови приймання-передачі природного газу, передбаченої Кодексом газорозподільних систем для суміжних суб`єктів ринку природного газу) та після включення замовника, що є споживачем до реєстру споживачів будь-якого постачальника.

Договором визначено також такі обов`язки замовника (п. 2 розділу ІІІ договору):

1) здійснити оплату послуг Оператора ГРМ з приєднання об`єкта Замовника та видачі технічних умов відповідно до умов розділу IV цього Договору;

2) забезпечити будівництво і введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газоспоживання від точки приєднання до власних газових приладів та пристроїв;

3) забезпечити погодження проекту внутрішнього газопостачання з Оператором ГРМ відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, якщо проект буде передбачати точку вимірювання (місце встановлення комерційного вузла обліку природного газу) в газових мережах внутрішнього газопостачання та/або підключення до зазначених мереж третіх осіб (інших замовників, споживачів);

4) при визначенні Замовника виконавцем розробки проекту зовнішнього газопостачання забезпечити розробку зазначеного проекту і його кошторисної частини та погодити (затвердити) їх в Оператора ГРМ і передати йому один їх примірник для можливості здійснення приєднання;

5) підписати додаткову угоду, ініційовану Оператором ГРМ, після погодження Сторонами проекту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини, якою буде визначатись строк забезпечення Оператором ГРМ послуги з приєднання об`єкта Замовника до ГРМ (будівництва газових мереж від місця забезпечення потужності до точки приєднання) та вартість плати за приєднання (послуги Оператора ГРМ з приєднання об`єкта Замовника);

6) забезпечити допуск персоналу Оператора ГРМ на об`єкт Замовника для виконання цього Договору, зокрема для встановлення та прийняття в експлуатацію вузла обліку та/або виконання заходів з підключення (за необхідності);

7) у разі виникнення потреби у перенесенні існуючих газових мереж Оператора ГРМ, що буде пов`язано з будівництвом газових мереж внутрішнього газопостачання, звернутися за укладанням додаткової угоди щодо надання послуг з їх перенесення.

Порядок розрахунків за надання послуг, передбачений розділом ІV договору передбачає оплату послуг Оператора ГРМ за приєднання об`єкта замовника до ГРМ авансовим платежем в розмірі 100% від вартості послуги (п. 2 розділу IV договору).

Згідно з додатковою угодою № ДУ-2/03S760-4588-19 від 08 квітня 2021 року, укладеною до договору (а.с. 20), сторони визначили строк забезпечення Оператором ГРМ послуги з приєднання об`єкта Замовника (будівництва газових мереж від місця забезпечення потужності до точки приєднання) за договором 90 (дев`яносто) днів з моменту отримання оплати за приєднання на поточний рахунок Оператора ГРМ (п. 1 додаткової угоди). Сторони визначили, що вартість плати за приєднання за договором (послуги Оператора ГРМ з приєднання об`єкта замовника до ГРМ), розрахованої відповідно до методології встановлення плати за приєднання, затвердженої Регулятором, становить: 149 240,40 грн, в тому числі, податок на додану вартість 24873,40 грн.

Платіжними дорученнями № 180 від 21.06.2019 на суму 2223,72 грн, № 236 від 21.11.2019 на суму 10 000 грн, № 278 від 02.12.2019 на суму 22792,36 грн, № 1992 від 15.07.2021 на суму 69240,40 грн, № 1806 від 20.05.2021 на суму 80000 грн, позивач оплатив відповідачу в загальному розмірі 184 256,48 грн на оплату за приєднання до газорозподільної системи згідно договору № 03S760-4588-19 від 20.06.2019.

Також між сторонами підписано акти надання послуг № 81060992 від 31.10.2021 на суму 151464,12 грн та № 80027718 від 01.12.2020 на суму 32792,36 грн, якими підтверджується надання Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Івано-Франківськгаз» Товариству з обмеженою відповідальністю «О.І. Груп» послуги не стандартного приєднання (в тому числі і проектні роботи) згідно договору № 03S760-4588-19 від 20.06.2019. Загальна вартість послуг згідно актів становить 184256,48 грн.

Таким чином, позивач виконав свої зобов`язання перед відповідачем щодо оплати йому послуг не стандартного приєднання згідно договору № 03S760-4588-19 від 20.06.2019.

Також 21 серпня 2019 року між сторонами було укладено договір № 29S760-6198-19 підряду на будівництво мереж внутрішнього газопостачання, за яким відповідач (виконавець) зобов`язався виконати роботи з будівництва мереж внутрішнього газопостачання об`єкта замовника (позивача) (багатоквартирний будинок), а замовник зобов`язався прийняти та оплатити роботи в порядку та на умовах, передбачених цим договором (а.с. 21). Об`єктом замовника за цим договором виступає багатоквартирний будинок, розташований за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Короля Данила, 46.

Згідно з актами здачі-приймання робіт (надання послуг) № 70000885 від 22.01.2022 на суму 48000 грн та № 70007085 від 21.07.2020 на суму 5540,58 грн, відповідач виконав для позивача роботи з будівництва мереж внутрішнього газопостачання за договором № 29S760-6198-19 від 21.08.2019 на загальну вартість 53540,48 грн.

Платіжними дорученнями № 361 від 22.01.2020, № 235 від 12.11.2019, № 279 від 02.12.2019, позивач оплатив відповідачу 53540,58 грн за будівництво внутрішніх мереж згідно договору № 29S760-6198-19 від 21.08.2019. Тобто позивач виконав свої грошові зобов`язання перед відповідачем щодо оплати за будівництво мереж внутрішнього газопостачання в багатоквартирному будинку.

Згідно з сертифікатом № ІФ122220719770 (а.с. 12 - 14), виданим 27.07.2022, на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації від 19.07.2022 управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, засвідчено відповідність закінченого будівництвом об`єкта багатоквартирного житлового будинку з закладами громадського призначення в м. Івано-Франківську по вул. Короля Данила, 48 проектній документації та підтверджено його готовність до експлуатації.

Серед основних показників об`єкта зазначено, що кількість поверхів (+ технічний поверх) 10.

13.05.2022 робочою комісією, створеною відповідно до Наказу АТ «Івано-Франківськгаз» від 12.07.2017 № 02.1Но-168-0717 «Про створення постійно-діючої робочої комісії з перевірки готовності до введення у експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів систем газопостачання на території ліцензійної діяльності АТ «Івано-Франківськгаз» складено акт № 13-05 проведення обстеження закінченого будівництвом об`єкту системи газопостачання житлового будинку (квартири), згідно з яким було здійснено обстеження багатоквартирного житлового будинку на вул. Короля Данила, 48А. В результаті огляду виявлено порушення: є необхідність доукомплектувати ВТЛ документацією згідно з п. 2б.3, 2в.9, 2в.10; необхідно влаштувати контрольні трубки по периметру будинку згідно робочого проекту; необхідно провести перфорацію каналізації люків по периметру будинку в радіусі 50 м.; необхідно нанести лакофарбове покриття внутрібудинкового газопроводу; згідно робочого проекту (архітектура) технічний поверх планується використовувати як жилий, а саме обладнаний під три житлові квартири, однак газифікації даних квартир не проводилось.

Листом № 76002.1-Лв-5547-0622 від 13.06.2022, у відповідь на звернення позивача вих. № 8 від 01.06.2022 стосовно пуску газу в змонтовану систему газопостачання житлового будинку АДРЕСА_1 відділення АТ Івано-Франківськгаз повідомило ТОВ О.І. Груп, що підключення та пуск газу в змонтовані і прийняті в експлуатацію комісією системи газопостачання новозбудованих об`єктів здійснюється на основі проектної та підписаної виконавчо-технічної документації, зданої в архів газорозподільного підприємства. На даний час, зазначено в листі, проектно-технічна документація на газопостачання вищезгаданого багатоквартирного житлового будинку до архіву Івано-Франківського відділення АТ Івано-Франківськгаз не поступала.

Листом № 76002.1-Сл-8427-0722 від 21.07.2022, у відповідь на звернення позивача щодо здійснення пуску газу в багатоквартирному житловому будинку за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Короля Данила, 48а, Івано-Франківське відділення АТ Івано-Франківськгаз повідомило ТОВ О.І. Груп, що робочий проєкт на газопостачання багатоквартирного житлового будинку з закладами громадського призначення, за адресою: вул. Короля Данила, 48а, в м. Івано-Франківську розроблено та погоджено на 10 (десять) поверхів, що відповідає вимогам ДБН В.2.5-20-2001 Газопостачання. Фактично, замовником збудовано 11 (одинадцять) поверхів (що суперечить вимогам ДБН В.2.5-20-2001 Газопостачання), а, безпосередньо одинадцятий поверх є повноцінним житловим поверхом (не технічним). Далі відповідач цитує положення ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» щодо дефініцій поверх технічний, приміщення технічне, та покликається на положення зазначеного ДБН, що при визначенні поверховості надземної частини багатоквартирного житлового будинку до кількості поверхів включають усі надземні (включаючи мансардний), у тому числі технічні і цокольний, якщо верх його перекриття знаходиться вище середньої планувальної позначки землі не менше ніж на 2 м. Далі відповідач зазначає, що при комісійному обстеженні зазначеного житлового будинку, представниками АТ Івано-Франківськгаз встановлено, що планування десятого та одинадцятого поверхів співпадають. Тому одинадцятий поверх зведений для проживання, розділений на окремі квартири та не являється технічним поверхом. Враховуючи вищезазначене, а також вимоги державних будівельних норм, одинадцятиповерховий житловий будинок по вул. Короля Данила, 48а в м. Івано-Франківську, підсумовує відповідач, не може бути газифікований.

Хоча у наданих сторонами документах використовуються різні номери збудованого будинку на вул. Короля Данила в м. Івано-Франківськ, однак сторони спору визнають, що мова йде про один і той самий багатоквартирний житловий будинок, якому на час розгляду справи присвоєно адресу: АДРЕСА_1 . Інші зазначені в документах номери будинку (46, 48а) були будівельними адресами, які використовувались до присвоєння будинку поштової адреси.

У клопотанні про долучення доказів від 26.09.2022, представник АТ «Оператор газорозподільної системи «Івано-Франківськгаз» підтверджує, що зазначена в договорі на приєднання до газорозподільної системи № 03S760-4588-19 від 20.06.2019 та договорі підряду на будівництво мереж внутрішнього газопостачання № 29S760-6198-19 від 21.08.2019, додаткових угодах до них, адреса об`єкта нерухомості вул. Короля Данила, 46, а в технічних умовах приєднання адреса вул. Короля Данила, 48а, стосується багатоквартирного житлового будинку за поштовою адресою вул. Короля Данила, 48, з вимогою про газифікацію якого звернувся позивач.

Цю обставину обидві сторони підтвердили і в судовому засіданні.

Відповідно до частини першої статті 75 ГПК України, обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованих підстав вважати їх недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

У суду немає жодних підстав вважати визнані сторонами обставини щодо тотожності будинку по вул. Короля Данила в м. Івано-Франківську, позначеного в різних документах під номерами 46, 48, АДРЕСА_1 , недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом.

Відповідно до Наказу Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради № 204 від 30.08.2022 «Про присвоєння адреси», на звернення ТОВ "Агенство правових технологій», об`єкту будівництва багатоквартирному житловому будинку з закладами громадського призначення, згідно сертифікату про відповідність закінченого будівництвом об`єкта ІФ122220719770, кадастровий номер земельної ділянки 2610100000:04:002:0331 присвоєно адресу: м. Івано-Франківськ, вул. Короля Данила, 48. Зазначена адреса внесена до реєстру будівельної діяльності 30.08.2022, що підтверджується копією витягу з даного реєстру від 30.08.2022.

Тому суд вважає встановленим, що в договорі на приєднання до газорозподільної системи № 03S760-4588-19 від 20.06.2019, договорі підряду на будівництво мереж внутрішнього газопостачання № 29S760-6198-19, технічних умовах приєднання до газорозподільної системи від 02.05.2019, листі відповідача № 76002.1-Сл-8427-0722 від 21.07.2022 йдеться про один і той же багатоквартирний житловий будинок, якому після завершення будівництва присвоєна поштова адреса: м. Івано-Франківськ, вул. Короля Данила, 48.

Сторони визнають також і те, що єдиною підставою для відмови відповідача у підключенні вказаного багатоквартирного житлового будинку до газорозподільних інженерних мереж залишається те, що робочий проєкт на газопостачання будинку розроблено та погоджено на 10 поверхів, що відповідало вимогам ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання», які діяли на час виготовлення проекту та укладення договору на приєднання до газорозподільної системи № 03S760-4588-19 від 20.06.2019, а за висновком відповідача, замовником фактично збудовано 11 (одинадцять) поверхів, оскільки одинадцятий поверх не є технічним поверхом, а є повноцінним житловим поверхом.

Саме така підстава для відмови в підключенні будинку до газорозподільних інженерних мереж зазначена у листі відповідача № 76002.1-Сл-8427-0722 від 21.07.2022.

Інші зауваження, вказані в Акті № 13-05 проведення обстеження закінченого будівництвом об`єкту системи газопостачання житлового будинку (квартири) від 13.05.2022 сторони визнають такими, що усунуті.

Тому вирішуючи спір суд досліджує правомірність та обґрунтованість саме цієї підстави відмови відповідача у підключенні будинку до газорозподільних мереж.

Виходячи з встановлених обставин, суд при вирішенні спору застосовує норми права, які регулюють правовідносини сторін.

Згідно з пунктом 2 частини другої статті 11 Цивільного кодексу України (ЦК України) підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частиною 1 ст. 180 Господарського кодексу України (далі - ГК України) передбачено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 15, п. 5 ч. 2 ст. 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, примусове виконання обов`язку в натурі.

Приписами ч. 2 ст. 20 ГК України передбачено, зокрема, що кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом присудження до виконання обов`язку в натурі.

Згідно з ст. 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Статтею 174 ГК України передбачено, що однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.

Пунктом 30 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» передбачено, що приєднання - сукупність організаційних і технічних заходів, у тому числі робіт, спрямованих на створення технічної можливості для надання послуг транспортування чи розподілу природного газу, які здійснюються у зв`язку з підключенням об`єкта будівництва чи існуючого об`єкта замовника до газотранспортної або газорозподільної системи.

Відповідно до частини другої статті 19-1 Закону України «Про ринок природного газу», оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи зобов`язані за зверненням замовника забезпечити приєднання його об`єкта до газотранспортної або газорозподільної системи за умови дотримання замовником вимог кодексу газотранспортної системи та/або кодексу газорозподільних систем. Послуга з приєднання до газорозподільної або газотранспортної системи є платною та надається оператором газотранспортної системи або оператором газорозподільної системи відповідно до договору про приєднання, цього Закону, кодексу газотранспортної системи або кодексу газорозподільних систем.

У частині четвертій статті 19-1 Закону України «Про ринок природного газу» оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи мають право відмовити у наданні послуги з приєднання виключно у разі недотримання замовником процедури приєднання, визначеної цим Законом, кодексом газотранспортної системи та/або кодексом газорозподільних систем. Відмова у приєднанні замовника до газотранспортної системи або газорозподільної системи повинна містити посилання на конкретну норму цього Закону або кодексу газотранспортної системи, або кодексу газорозподільних систем, яка не виконана замовником та перешкоджає чи унеможливлює надання оператором газотранспортної системи або оператором газорозподільної системи послуги з приєднання об`єкта замовника.

Оператор газорозподільної системи або оператор газотранспортної системи на підставі поданої замовником заяви надає послугу з приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи відповідно до умов договору про приєднання, цього Закону, кодексу газорозподільних систем або кодексу газотранспортної системи (частина 5 статті 19-1 Закону України «Про ринок природного газу»).

Розмір плати за приєднання до газорозподільної або газотранспортної системи визначається у договорі про приєднання між замовником і оператором газорозподільної системи або оператором газотранспортної системи відповідно до методології, затвердженої Регулятором (ч. 17 статті 19 Закону України «Про ринок природного газу»).

Строк надання оператором газорозподільної системи або оператором газотранспортної системи послуги з приєднання об`єкта замовника до газових мереж встановлюється кодексом газорозподільних систем або кодексом газотранспортної системи та зазначається у договорі про приєднання (ч. 19 статті 19 Закону України «Про ринок природного газу»).

Відповідно до п. 3 гл. 3 розділу І Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494 (далі Кодекс ГРМ), для забезпечення цілодобового доступу до газорозподільної системи та можливості розподілу (переміщення) належного споживачу (суміжному суб`єкту ринку природного газу) природного газу ГРМ обов`язковою умовою є наявність фізичного підключення об`єкта споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) до ГРМ.

Власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, для набуття права на цілодобовий доступ до ГРМ та розподіл (переміщення) природного газу ГРМ повинні здійснити заходи щодо підключення (приєднання) власних об`єктів до ГРМ у порядку, визначеному в розділі V Кодексу ГРМ.

Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ, власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, мають право на приєднання (технічний доступ) цих об`єктів до ГРМ, що на законних підставах перебуває у власності або користуванні (у тому числі в експлуатації) Оператора ГРМ, у порядку, визначеному цим розділом.

Оператор ГРМ зобов`язаний розміщувати на своєму веб-сайті інформацію про умови приєднання до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), та методологію встановлення плати за приєднання до газорозподільної системи, затверджену Регулятором.

Оператор ГРМ зобов`язаний здійснювати планування розвитку ГРМ з урахуванням проведення закупівлі обладнання, необхідного для здійснення приєднань, на конкурсних засадах відповідно до вимог чинного законодавства.

За зверненням власника об`єкта чи земельної ділянки (замовника) про приєднання його об`єкта до ГРМ Оператор ГРМ зобов`язаний забезпечити приєднання об`єкта (земельної ділянки) до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), за умови дотримання власником (замовником) вимог Кодексу ГРМ та чинного законодавства.

Згідно з пунктом 4 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ приєднання об`єктів (земельних ділянок) замовника до ГРМ здійснюється на підставі договору на приєднання, що укладається за формами, наведеними у додатках 15, 16 до цього Кодексу. При цьому невід`ємною частиною договору на приєднання є технічні умови приєднання (додаток 17), які визначають вихідні дані для проєктування газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання, які будуються Оператором ГРМ, та вихідні дані для проєктування та будівництва газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта замовника від точки приєднання до газових приладів і пристроїв замовника. Будівництво та введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання забезпечується замовником.

Підпунктом 2 пункту 3 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ (з врахуванням відповідних положень розділів V та VI Кодексу ГРМ) передбачено, що оператор ГРМ може відмовити замовнику в приєднанні його об`єкта (земельної ділянки) до об`єктів газорозподільної системи, що на законних підставах перебувають у власності чи користуванні (у тому числі експлуатації) Оператора ГРМ, лише за наявності однієї з таких підстав: відсутність або недостатність вільної потужності на об`єктах газорозподільної системи, у тому числі при замовленні тиску газу для потреб об`єкта замовника понад 1,2 МПа; у разі недотримання замовником процедури приєднання, визначеної Законом України «Про ринок природного газу», Кодексом газотранспортних систем та/або цим Кодексом; надання доступу стане перешкодою для виконання таким оператором спеціальних обов`язків, покладених на нього відповідно до статті 11 Закону України «Про ринок природного газу»; відмова в доступі є виправданою на підставі рішення, прийнятого відповідно до статті 55 Закону України «Про ринок природного газу».

Відмова у приєднанні замовника до газорозподільної системи повинна містити посилання на відповідну норму Закону України «Про ринок природного газу», або Кодексу ГТС, або цього Кодексу, яка не виконана замовником та перешкоджає чи унеможливлює надання Оператором ГРМ послуги з приєднання об`єкта замовника (абзац четвертий пункту 3 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ).

Згідно з ст. 1 Закону України "Про будівельні норми" державні будівельні норми це нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.

Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 11 Закону України "Про будівельні норми" застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. У разі якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти, то ці стандарти є обов`язковими до застосування. Державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання державних будівельних норм здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми", порядок розроблення, погодження, затвердження, реєстрації, внесення змін до будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Для забезпечення гармонізації нормативної бази України з нормативною базою Європейського Союзу встановлюється період одночасної дії будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, гармонізованих з нормативними документами Європейського Союзу (або інших будівельних норм, кодів). Порядок застосування зазначених норм визначається Кабінетом Міністрів України.

Обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб`єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

Статтею 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За змістом ст. 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом: розроблення і затвердження будівельних норм, кошторисних норм, нормативів і правил, запровадження одночасної дії застосування будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, приведених у відповідність до вимог Європейського Союзу; контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації; надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів).

За змістом п. 6.30 та 6.34 Державних будівельних норм В 2.5-20-2001 «Газопостачання», які діяли до 01.07.2019, тобто були чинними на час затвердження технічних умов приєднання до газорозподільної системи багатоквартирного житлового будинку, що будувався позивачем (02.05.2019) допускалось передбачати для опалення приміщень житлових будинків висотою до 10 поверхів включно газові каміни, конвектори, калорифери та інші типи опалювального газового обладнання заводського виготовлення з відводом продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку.

Як слідує з листа № 76002.1-Сл-8427-0722 від 21.07.2022, відповідач відмовляється підключити збудований позивачем багатоквартирний будинок до газорозподільчих мереж та здійснити пуск газу, оскільки вважає, що замовником фактично збудовано одинадцять поверхів що суперечить вимогам ДБН В.2.5-20-2001 Газопостачання, так як одинадцятий поверх є повноцінним житловим поверхом (не технічним). Зокрема, при комісійному обстеженні зазначеного житлового будинку, представниками АТ Івано-Франківськгаз встановлено, що планування десятого та одинадцятого поверхів співпадають. Тому одинадцятий поверх зведений для проживання, розділений на окремі квартири та не являється технічним поверхом. Тому одинадцятиповерховий будинок не може бути газифікований.

Оцінюючи таку підставу для відмови в підключенні багатоквартирного будинку до газорозподільних мереж, суд зазначає, що наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 127 від 24.05.2001 затверджено Інструкцію про проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна (далі Інструкція), яка визначає механізм проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна всіх форм власності, що здійснюють суб`єкти господарювання, і діє на всій території України (п. 1 розділу І Інструкції).

Згідно з п. 2 розділу І даної інструкції, технічний поверх - поверх для розміщення інженерного обладнання і прокладання комунікацій, а також для влаштування нежитлових приміщень, може бути розташований у нижній (технічне підпілля), верхній (технічне горище) або середній частині будинку.

До матеріалів справи позивач долучив технічний паспорт на будинок квартирного типу (гуртожиток) по АДРЕСА_1 , виготовлений ФОП ОСОБА_1 . Згідно даного технічного паспорта, над верхнім, десятим поверхом будинку наявний технічний поверх, на якому розташовані сходова клітка LXXXI, коридор LXXXII, приміщення № 157, в яке входять технічні приміщення з 1 по 12 та приміщення № 158, в яке входять технічні приміщення з 1 по 12.

Про те, що збудований позивачем багатоквартирний житловий будинок складається з 10 поверхів (+ технічний поверх) зазначено і в сертифікаті № ІФ122220719770, виданому Управлінням з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради 27.07.2022, на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації від 19.07.2022.

Згідно з частинами першою та третьою статті 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

Відповідно до статті 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Із внесенням 17.10.2019 змін до ГПК України, його статтю 79 викладено у новій редакції, чим фактично впроваджено в господарський процес стандарт доказування "вірогідності доказів".

Зазначений стандарт підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надають позивач та відповідач. Тобто, з введенням в дію вказаного стандарту доказування необхідним є не надання достатньо доказів для підтвердження певної обставини, а надання саме тієї кількості, яка зможе переважити доводи протилежної сторони судового процесу.

Іншими словами тлумачення змісту статті 79 ГПК України свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються скоріше були (мали місце), аніж не були.

Оцінюючи надані сторонами докази з точки зору їх вірогідності, суд дійшов висновку, що відповідач не надав доказів того, що технічний поверх збудованого житлового будинку зведений для проживання, розділений на квартири, та по суті не являється технічним, які б переважили вірогідність наданих позивачем документів, а саме копії технічного паспорта на будинок та Сертифікату № ІФ122220719770 від 19.07.2022, за якими будинок складається з десяти поверхів та верхнього технічного.

Доводи позивача, що одинадцятий поверх не є технічним, а повноцінним житловим поверхом, фактично є припущенням, і ґрунтується лише на тому, що планування десятого та одинадцятого поверхів співпадають.

Однак, з порівняння наявних в технічному паспорті будинку поверхових планів та експлікацій приміщень технічного та десятого поверхів слідує, що їх планування є різним. Так, на десятому поверсі розміщується сходова клітка, коридор, шість комор та 8 квартир (номерами з 65 по 72). Загальна площа 10 поверху 593,7 м.кв. Натомість на технічному поверсі розташовані сходова клітка, коридор, приміщення № 157 та 158, кожне з яких складається з дванадцяти технічних приміщень. Загальна площа технічного поверху становить 399,5 м.кв.

Крім того, планування десятого та технічного поверхів різне, і збігається лише частково, зокрема щодо несучих стін, що є необхідним у багатоповерховому будинку.

Таким чином, суд, виходячи з стандарту доказування «вірогідності доказів» вважає доведеним стороною позивача, що прийнятий в експлуатацію багатоквартирний житловий будинок по АДРЕСА_1 складається з десяти поверхів, на яких розташовані житлові та нежитлові приміщення, та з технічного поверху.

Щодо посилання відповідача на ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення», що при визначенні поверховості надземної частини багатоквартирного житлового будинку до кількості поверхів включають усі надземні (включаючи мансардний), у тому числі технічні і цокольний, якщо верх його перекриття знаходиться вище середньої планувальної позначки землі не менше ніж на 2 м, то слід відзначити, що відповідач у своєму листі-відмові № 76002.1-Сл-8427-0722 від 21.07.2022 не в повному обсязі цитує положення п. А.9 додатку А до даного ДБН.

Даний пункт додатку А до ДБН має наступний зміст: «При визначенні поверховості надземної частини будинку до кількості поверхів включають усі надземні поверхи (включаючи мансардний), у тому числі технічні і цокольний, якщо верх його перекриття знаходиться вище середньої планувальної позначки землі не менше ніж на 2 м. При різній кількості поверхів у різних частинах будинку на ділянці з уклоном поверховість визначають окремо для кожної частини будинку. Верхній технічний поверх, в якому не розміщені приміщення, що допускаються згідно з 5.38, при визначенні поверховості будинку не враховують.»

Отже, якщо на верхньому технічному поверсі не розміщені приміщення, які допускаються в багатоповерховому житловому будинку згідно з п. 5.38 ДБН, то такий технічний поверх не враховується при визначенні поверховості такого будинку. В той же час пункт 5.38 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» передбачає можливість розміщення в підземних, підвальних, цокольних та перших поверхів житлових будинків вбудованих і вбудовано-прибудованих гаражів та стоянок для машин і мотоциклів, що належать мешканцям будинку. Розміщення таких об`єктів на технічному поверсі збудованого позивачем житлового будинку з матеріалів справи не слідує.

Крім того, пунктом 4 підрозділу 2 розділу ІІ вищезгаданої Інструкції про проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна встановлено, що під час визначення поверховості надземної частини будинку до числа поверхів включаються всі надземні поверхи, у тому числі технічні, мансардний і цокольний, якщо верх його перекриття перебуває вище середньої планувальної позначки землі не менше ніж на 2 м. Разом з тим, пунктом 6 підрозділу 2 розділу ІІ даної Інструкції визначено, що технічний поверх, розташований над верхнім поверхом, під час визначення поверховості будинку не враховується.

Оскільки технічний поверх збудованого позивачем, як генеральним підрядником, будинку, розташовано над верхнім (десятим) поверхом житлового будинку, то такий технічний поверх не враховується при визначенні поверховості будинку і відповідно до вимог Інструкції.

Таким чином, у відповідності до вимог ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення» та вимог Інструкції про проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, технічний поверх будинку АДРЕСА_1 при визначенні поверховості будинку не повинен враховуватись.

Як встановив суд, між сторонами, у відповідності до вимог Закону України «Про ринок природного газу» та Кодексу ГРМ 20 червня 2019 року укладено договір № 03S760-4588-19 на приєднання до газорозподільної системи (для приєднання, що не є стандартним).

Позивач виконав свої зобов`язання перед відповідачем, передбачені умовами цього договору. В той же час, відповідач, не зважаючи на отримання повної оплати за послуги приєднання багатоквартирного будинку до газорозподільних мереж, виконання самим відповідачем робіт з будівництва мереж внутрішнього газопостачання у вказаному будинку з одержанням від позивача передбаченої договором підряду оплати, підписання між сторонами актів виконаних робіт за наведеними договорами, не здійснив у встановлені договором строки фактичне підключення будинку до газорозподільних мереж та не здійснив пуск газу, хоча такі його обов`язки прямо передбачені у підпунктах 6 та 7 пункту 1 розділу ІІІ укладеного договору.

Нормами ст. 612 ЦК України визначено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання свого зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

В силу приписів ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі ст. 599 ЦК України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно з ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язань, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Враховуючи вищенаведені приписи чинного законодавства, а також правову природу договору на приєднання до газорозподільної системи, господарський суд дійшов висновку, що на АТ «Оператор газорозподільної системи «Івано-Франківськгаз», як сторону оператора ГРМ за договором покладено обов`язки здійснити підключення прийнятого в експлуатацію багатоквартирного будинку до газорозподільних інженерних мереж та здійснити пуск газу, які відповідач всупереч умов укладеного договору не виконує.

Тому суд задовольняє позовні вимоги про зобов`язання відповідача здійснити підключення прийнятого в експлуатацію багатоквартирного будинку до газорозподільних інженерних мереж та здійснити пуск газу. При цьому суд не зобов`язує відповідача здійснити врізку в газопровід, опломбування охоронними пломбами приладів обліку, про що зазначав позивач у позовній заяві, так як такі формулювання обов`язків Оператора ГРМ відсутні в укладеному між сторонами договорі та в Кодексі ГРМ. В той же час, зміст виконання зобов`язань з підключення будинку до газорозподільних інженерних мереж та здійснення пуску газу визначені в умовах укладеного між сторонами договору та у Кодексі ГРМ.

Судові витрати.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України передбачено, що судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

При зверненні до суду з позовом позивач оплатив судовий збір у сумі 2481,00 грн., тобто в передбаченому законом розмірі за заявлену ним немайнову вимогу.

Враховуючи той факт, що позов судом задоволено, сплачений позивачем згідно закону судовий збір в сумі 2481,00 грн слід стягнути з відповідача в користь позивача.

Керуючись ст. 13, 73, 74, 86, 129, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "О.І. Груп" до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" про зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Зобов`язати Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" (вул. Ленкавського, 20, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76010, ідентифікаційний код юридичної особи: 03361046) здійснити підключення прийнятого в експлуатацію багатоквартирного житлового будинку за адресою: вул. Короля Данила, 48, м. Івано-Франківськ до газорозподільних інженерних мереж (до газорозподільної системи міста Івано-Франківська) та здійснити пуск газу.

Стягнути з Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" (вул. Ленкавського, 20, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76010, ідентифікаційний код юридичної особи: 03361046) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "О.І. Груп" (вул. Микитинецька, 7-Г, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76002, ідентифікаційний код юридичної особи: 37793947) 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн 00 коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення: 04.10.2022.

Суддя І.Є. Горпинюк

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення26.09.2022
Оприлюднено05.10.2022
Номер документу106581094
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —909/631/22

Рішення від 26.09.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Рішення від 26.09.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 18.08.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні