Ухвала
від 30.09.2022 по справі 200/14551/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони

30 вересня 2022 року Справа №200/14551/19-а

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабіча С.І., розглянувши у порядку письмового провадження питання процесуального правонаступництва та продовження строку підготовчого провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРГЄОСЕРВІС» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 0002250514 від 29.11.2019 року,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРГЄОСЕРВІС» (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 0002250514 від 29.11.2019 року.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 23.04.2020 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРГЄОСЕРВІС» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення № 0002250514 від 29.11.2019 року, задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 29.11.2019 року № 0002250514 по податку на додану вартість в сумі 18 494 665,00 грн. грн., за штрафними санкціями в розмірі 4 623 666,00 грн., а загалом на суму 23 118 331,00 грн.

Присуджено до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул..Італійська, 59 код ЄДРПОУ 43142826) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРГЄОСЕРВІС» (87505, Донецька область, м. Маріуполь вул.Гугеля, буд.12, код ЄДРПОУ 35398312) здійснені ним документально підтверджені судові витрати у розмірі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) гривень.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 21.10.2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2020 року у справі № 200/14551/19-а залишено без задоволення, а вказане рішення - без змін.

Постановою Верховного Суду від 06.07.2022 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 квітня 2020 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року скасовано, а справу № 200/14551/19-а направлено на новий розгляд до Донецького окружного адміністративного суду.

25.07.2022 року справа надійшла до Донецького окружного адміністративного суду і за наслідком автоматичного розподілу її передано на розгляд судді Бабічу С.І.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України у разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України № 537 передбачено, що територіальні органи Державної податкової служби визначені правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з п. 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Згідно п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, у разі злиття органів державної влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття.

Відповідно до ч. 10 ст. 51 Бюджетного кодексу України у разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у наступних бюджетних періодах до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органам, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються.

Суд зазначає, що у спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Отже, є дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) представництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

Відповідно до ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Під час підготовки до розгляду даної справи по суті судом встановлено, що у позовній заяві відповідачем визначено Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул..Італійська, 59 код ЄДРПОУ 43142826).

У той же час, постановою № 893 від 30.09.2020 року "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Постанова № 893) Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві та Головне управління ДПС у Донецькій області.

Згідно з абз. 3 п. 2 Постанови № 893, територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.

Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови № 893).

Згідно з інформацією з ЄДРПОУ, 20.10.2020 року внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації Головного управління ДПС у Донецькій області.

Таким чином, з 20.10.2020 року ГУ ДПС у Донецькій області перебуває у стані припинення, а повноваження та функції цього органу передано до Державної податкової служби України.

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Наказ № 529) утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Донецькій області.

Крім того, з метою реалізації Постанови № 893 та враховуючи Наказ № 529, Державною податковою службою України видано наказ від 12.11.2020 року № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.

Водночас суд зазначає, 30.09.2020 року до Єдиного державного реєстру внесено запис про створення ГУ ДПС у Донецькій області в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44070187).

Згідно з наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 року №755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій", здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 року №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 Постанови №893, розпочато з 01.01.2021 року.

Таким чином, з 01.01.2021 року розпочато виконання Головним управлінням ДПС у Донецькій області функцій і повноважень територіального органу Державної податкової служби, з реалізації державної податкової політики, отже, на теперішній час Головне управління ДПС у Донецькій області області, як відокремлений підрозділ ДПС України (код ЄДРПОУ ВП - 44070187 ) виконує функції та повноваження у публічних правовідносинах, у межах яких виник спір між сторонами по справі, що на момент розгляду справи судом виконувало Головне управління ДПС у Донецькій області області (код ЄДРПОУ 43142826), тому Головне управління ДПС у Донецькій області як відокремлений підрозділ ДПС України (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу - 44070187) є процесуальним правонаступником ГУ ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне замінити відповідача у даній справі - Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826, місцезнаходження: вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька область, 87515) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (код ЄДРПОУ ВП - 44070187, місцезнаходження: вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька обл., 87500).

Приймаючи до уваги те, що справа знаходиться на стадії підготовчого провадження, а провадження у ній було відкрито 1 серпня 2022 року, визначений ч. 4 ст.173 КАС України строк спливає.

Ухвалою суду від 01.08.2022 року у даній справі, серед іншого, було витребувано у позивача:

- сертифікати якості на поставлений товар, супровідні документи на транспортування товару від постачальника ТОВ "ЕЛІАС ІНЖИНІРИНГ", ТОВ "ФОРНЕСТ ЛТД" на адресу ТОВ "УКРГЕОСЕРВІС";

- інформацію про складські приміщення позивача, що були використані у спірних господарських операціях;

- документи, які призначені для списання товарно-матеріальних цінностей, облік на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а саме: картки складського обліку, які підтверджують рух та оприбуткування отриманих товарів від контрагентів- постачальників, не надано документи, щодо подальшого використання ТМЦ у подальшій господарській діяльності підприємства;

- письмові пояснення щодо невідповідності пояснення директорів підприємств ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , згідно з якими адреса складів постачання відрізняється від адреси вказаної у специфікаціях.

- договори (контракти); рахунки; видаткові накладні; сертифікати якості супровідні документи; документи, що підтверджують факт оплати товару; документи, які свідчать про транспортування товару;

- пояснення та відповідні докази щодо направлення відповідачем позивачу запитів про надання первинних документів, щодо надання чи ненадання запитуваних документів позивачем до податкової перевірки, причини їх ненадання, та дотримання позивачем вимог пункту 44.5 статті 44 ПК України.

- письмові пояснення та відповідні докази щодо технічної можливості контрагентів виконати спірні поставки з урахуванням їх фактичних господарських ресурсів, понесення ними витрат пов`язаних з реальним здійсненням господарської діяльності.

Проте, станом на 30.09.2022 року позивач вимоги суду не виконав, витребувані докази не надав.

Враховуючи викладене, ненадання позивачем витребуваних судом доказів та заміну відповідача у даній справі його правонаступником, суд вважає за необхідне продовжити строк підготовчого провадження у даній справі на тридцять днів та повторно витребувати докази у позивача.

Суд вважає за необхідне зазначити про те, що згідно з рекомендаціями Ради суддів України від 02.03.2022 в умовах воєнного стану режим роботи кожного суду визначається окремо.

Рекомендовано судам за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.

Відповідно до наказу голови Донецького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2022 №14/І-г Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи запроваджено особливий режим роботи для суддів Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи з 26 лютого 2022 до закінчення воєнного стану і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.

Ураховуючи активні бойові дії на території Донецької області та з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю і безпеці учасників справи та працівників суду, режим роботи суду встановлений таким чином:

- прийом вхідної кореспонденції та процесуальних документів здійснюється судом в підсистемі «Електронний суд» або через офіційну електронну адресу суду;

- розгляд справ у судових засіданнях за участю сторін не здійснюється до усунення обставин, які в умовах воєнної агресії проти України зумовлюють загрозу життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів, суддів та працівників апарату суду. Про дати проведення слухань у відкритих судових засіданнях учасники справи повідомлятимуться додатково;

- у визначених законом порядку справи розглядаються за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Враховуючи викладене та керуючись Кодексом адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

Замінити відповідача у справі № 200/14551/19 - Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826, місцезнаходження: вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька область, 87515) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ ДПС (код ЄДРПОУ ВП - 44070187, місцезнаходження: вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька обл., 87500).

Продовжити строк підготовчого провадження у справі № 200/14551/19 на тридцять днів.

Про дату час і місце розгляду даної справи сторони будуть повідомлені додатково.

Зобов`язати ТОВ "УКРГЄОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 35398312) у строк не пізніше 17 жовтня 2022 року, надати суду:

- сертифікати якості на поставлений товар, супровідні документи на транспортування товару від постачальника ТОВ "ЕЛІАС ІНЖИНІРИНГ", ТОВ "ФОРНЕСТ ЛТД" на адресу ТОВ "УКРГЄОСЕРВІС";

- інформацію про складські приміщення позивача, що були використані у спірних господарських операціях;

- документи, які призначені для списання товарно-матеріальних цінностей, облік на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а саме: картки складського обліку, які підтверджують рух та оприбуткування отриманих товарів від контрагентів- постачальників, не надано документи, щодо подальшого використання ТМЦ у подальшій господарській діяльності підприємства;

- письмові пояснення щодо невідповідності пояснення директорів підприємств ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , згідно з якими адреса складів постачання відрізняється від адреси вказаної у специфікаціях.

- договори (контракти); рахунки; видаткові накладні; сертифікати якості супровідні документи; документи, що підтверджують факт оплати товару; документи, які свідчать про транспортування товару;

- пояснення та відповідні докази щодо направлення відповідачем позивачу запитів про надання первинних документів, щодо надання чи ненадання запитуваних документів позивачем до податкової перевірки, причини їх ненадання, та дотримання позивачем вимог пункту 44.5 статті 44 ПК України.

- письмові пояснення та відповідні докази щодо технічної можливості контрагентів виконати спірні поставки з урахуванням їх фактичних господарських ресурсів, понесення ними витрат пов`язаних з реальним здійсненням господарської діяльності.

Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву - не пізніше 17 жовтня 2022 року.

Копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.

До відзиву додаються:

1) докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем;

2) документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи (частини 3, 4 статті 162 КАС України).

Усі відповідні заяви, клопотання та докази сторони по справі мають направити через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або на електронну адресу адміністративного суду: inbox@adm.dn.court.gov.ua (з використанням кваліфікованого електронного цифрового підпису).

Позивач має право подати до суду відповідь на відзив протягом п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву, а відповідач має право подати до суду заперечення протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив. До відповіді на відзив та заперечень застосовуються правила, встановлені ч. ч. 2-4 ст. 162 КАС України.

Попередити, що ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов`язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі Судової влади України в мережі інтернет за веб-адресою: http://adm.dn.court.gov.ua/sud0570/.

Ухвала складена 30 вересня 2022 року.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.І. Бабіч

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2022
Оприлюднено28.03.2024
Номер документу106591451
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —200/14551/19-а

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Ухвала від 31.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

Постанова від 05.07.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 21.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 21.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні