Ухвала
від 29.09.2022 по справі 607/13203/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.09.2022 Справа №607/13203/22

Провадження 1кс/607/4269/2022

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області клопотання старшого слідчого-криміналіста слідчого відділу УСБУ в Тернопільській області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене начальником відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_5 про арешт майна у кримінальному провадженні № 22022130000000203 від 10 червня 2022 року за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 7 ст. 111-1 КК України,

В С Т А Н О В И В :

Старший слідчийкриміналіст слідчого відділу УСБУ в Тернопільській області капітан юстиції ОСОБА_3 за погодженням із начальником відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_5 звернувся до слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області в межах кримінального провадження № 22022130000000203 від 10 червня 2022 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 7 ст. 1111 Кримінального кодексу України (далі КК України) про накладення арешту на нерухоме майно та транспортні засоби ОСОБА_6 .

Клопотання мотивоване тим, що відповідно до статей 13, 6 Конституції України Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Згідно зі статтями 17, 19, 65, 68 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. На території України забороняється створення і функціонування будьяких збройних формувань, не передбачених законом. На території України не допускається розташування іноземних військових баз. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року російською федерацію здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України, у зв`язку із чим розпочато ведення агресивної війни проти України та захоплення її території.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Законом України від 24 лютого 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» затверджено зазначений Указ.

Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України від 15 березня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено зазначений Указ.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Законом Українивід 21 квітня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено зазначений Указ.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом Українивід 22 травня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено зазначений Указ.

Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Законом Українивід 15 серпня 2022 року «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено зазначений Указ.

Внаслідок ведення агресивної війни з боку російської федерації проти України, на початку березня 2022 року м. Старобільськ Луганської області захоплено збройними силами російської федерації спільно з незаконними збройними формуваннями так званої «Луганської народної республіки» (далі «ЛНР»).

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 травня 2022 року № 100 внесені зміни до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 та викладено в новій редакції перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 24 травня 2022 року. Згідно зазначеного переліку, Старобільська міська територіальна громада Старобільського району Луганської області, перебуває під тимчасовою окупацією та в оточенні (блокуванні) з боку РФ і незаконних збройних формувань «ЛНР».

Наприкінці квітня на початку травня 2022 року, більш точний час встановити з об`єктивних причин не виявилось можливим, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи громадянином України, усвідомлюючи здійснення відкритої російської агресії, яка розпочалася приблизно о 04 годині ранку 24 лютого 2022 року повномасштабним російським військовим вторгненням на територію України, метою якого є повалення конституційного ладу, територіальної цілісності та захоплення території України, усвідомлюючи російську агресію проти України, з метою переслідування своїх корисних інтересів, а саме отримання відповідної влади у м. Старобільськ Луганської області, та маючи злочинний умисел на зайняття посади у незаконному правоохоронному органі, тобто в так званому «Державному митному комітеті ЛНР», митний пост якого розташований у м. Старобільськ Луганської області, та реалізуючи вказаний злочинний умисел, вступив у злочинну змову з окупаційними військами російської федерації та представниками так званої «ЛНР», та отримавши від них пропозицію зайняти посаду «головного інспектора митного посту «Старобільськ» Державного митного комітету ЛНР», в порушення вимог Конституції України та Законів України добровільно, умисно погодився на вказану пропозицію.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, ОСОБА_6 наприкінці квітня на початку травня 2022 року, більш точний час встановити з об`єктивних причин не виявилось можливим, будучи громадянином України, перебуваючи на території м. Старобільськ Луганської області, зі своїх особистих мотивів та бажання зайняти посаду у незаконному правоохоронному органі, погоджуючись на пропозицію представників окупаційної адміністрації державиагресора російської федерації та представників незаконних збройних формувань так званої «ЛНР» умисно, добровільно зайняв посаду «головного інспектора митного посту «Старобільськ» Державного митного комітету ЛНР», у незаконному правоохоронному органі, створеному на тимчасово окупованій території, де діє окупаційна адміністрація державиагресора Старобільська окупаційна адміністрація, в м. Старобільськ Луганської області.

14 липня 2022 року в порядку ст. 135 та ч. 1 ст. 278 КПК ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 1111 КК України.

Відповідно до інформаційної довідки № 308828239 від 02 вересня 2022 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_6 на праві спільної приватної власності у розмірі належить земельна ділянка площею 8,0094 га, яка розташована на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області (кадастровий номер 4423388200:10:001:0040; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 678655044233).

Згідно з інформаційною довідкою № 308828044 від 02 вересня 2022 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_6 на праві спільної приватної власності у розмірі належить земельна ділянка площею 1,0314 га, (кадастровий номер 4423388200:01:001:0036; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1626302844233).

Також ОСОБА_6 відповідно до інформаційної довідки № 308828357 від 02 вересня 2022 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, на праві приватної власності належить домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 .

Крім того, на праві приватної власності ОСОБА_6 належать транспортні засоби: автомобіль ВАЗ 2107, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_2 ; автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT, 1990 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 , № кузова НОМЕР_4 .

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання. Згідно з ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених КК України, може призначити покарання у виді конфіскації майна. Санкцією ч. 7 ст. 1111 КК України передбачено покарання з конфіскацією майна або без такої, у зв`язку з чим належить арештувати майно, яке перебуває у власності підозрюваного ОСОБА_6 .

З огляду на вказане, слідчий просив клопотання задоволити.

У клопотанні слідчий клопотав про його розгляд без повідомлення підозрюваного ОСОБА_6 та його захисника, адвоката ОСОБА_4 з метою забезпечення арешту майна.

Разом з тим, слідчий суддя вважає недоведеним, що існує реальна загроза забезпеченню арешту майна, тому наявні підстави для виклику у судове засідання захисника, адвоката ОСОБА_4 .

Слідчий ОСОБА_3 у судовому засіданні просив клопотання задоволити та накласти арешт на майно з метою забезпечення його конфіскації як виду покарання.

Представник власника майна, адвокат ОСОБА_4 у судовому засіданні щодо вирішення клопотання покладався на думку суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 172 КПК України, клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Заслухавши пояснення слідчого, представника власника майна, дослідивши клопотання та долучені до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.

За змістом ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінальноправового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Частиною 5 ст. 170 КК України визначено, що у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінальноправового характеру у виді конфіскації майна.

У судовому засіданні встановлено, що групою слідчих у складі слідчих слідчого відділу УСБУ в Тернопільській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022130000000203 від 10 червня 2022 року за ознаками злочину, передбаченого ч. 7 ст. 1111 КК України.

У межах даного кримінального провадження ОСОБА_6 14 липня 2022 року набув статусу підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ч. 7 ст. 1111 КК України.

Ухвалю слідчого суді у справі № 607/10985/22 від 23 серпня 2022 року надано дозвіл на здійснення у кримінальному провадженні № 22022130000000203 від 10 червня 2022 року спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного ОСОБА_6 , громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Старобільськ Луганської області, який зареєстрований та проживає в АДРЕСА_1 , раніше не судимого, який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 111-1 КК України.

Санкція ч. 7 ст. 1111 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від дванадцяти до п`ятнадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.

З огляду на це наявні достатні підстави вважати, що у випадку визнання ОСОБА_6 винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 1111 КК України, йому буде призначено додаткове покарання у виді конфіскації майна.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 308828239 від 02 вересня 2022 року ОСОБА_6 на праві спільної приватної власності у розмірі належить земельна ділянка площею 8,0094 га, яка розташована на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області (кадастровий номер 4423388200:10:001:0040; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 678655044233).

Також відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 308828044 від 02 вересня 2022 року ОСОБА_6 на праві спільної приватної власності у розмірі належить земельна ділянка площею 1,0314 га, (кадастровий номер 4423388200:01:001:0036; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1626302844233)

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 308828357 від 02 вересня 2022 року ОСОБА_6 на праві приватної власності належить домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 .

За змістом листа Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Тернопільській області № 31/192651 від 07 вересня 2022 року на праві приватної власності ОСОБА_6 належать транспортні засоби: автомобіль ВАЗ 2107, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_2 ; автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT, 1990 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 , № кузова НОМЕР_4 .

Беручи до уваги те, що ОСОБА_6 є підозрюваним у кримінальному провадженні № 22022130000000203 від 10 червня 2022 року та до його майна, у випадку визнання винуватим, може бути застосовано конфіскацію, на вищевказане нерухоме та рухоме майно слід накласти арешт шляхом заборони розпорядження та відчуження, адже ненакладення такого арешту може призвести до його приховування чи відчуження і, як наслідок, неможливості конфіскації.

Одночасно слідчий суддя роз`яснює, що згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Керуючись ст.ст. 98, 167, 170173, 309, 376 КПК України, слідчий суддя,

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання старшого слідчого-криміналіста слідчого відділу УСБУ в Тернопільській області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене начальником відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_5 про арешт майна у кримінальному провадженні № 22022130000000203 від 10 червня 2022 року за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 7 ст. 111-1 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на належне на праві власності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , нерухоме та рухоме майно, а саме:

1/2 земельної ділянки площею 8,0094 га, яка розташована на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області (кадастровий номер 4423388200:10:001:0040; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 678655044233);

1/2 земельної ділянки площею 1,0314 га (кадастровий номер 4423388200:01:001:0036; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1626302844233);

домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , яке на праві власності належить ОСОБА_6 (реєстраційний номер майна: 4414020);

транспортний засіб - автомобіль ВАЗ 2107, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , № кузова НОМЕР_5 ;

транспортний засіб - автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT, 1990 року випуску, д.н.з. НОМЕР_6 , № кузова НОМЕР_4 .

Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню прокурором у цьому кримінальному провадженні.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана безпосередньо до Тернопільського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а особою, яка не була присутньою при оголошенні ухвали протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.

Повний текст ухвали складено та проголошено 03 жовтня 2022 року о 14 год. 00 хв.

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду

Тернопільської області ОСОБА_1

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення29.09.2022
Оприлюднено14.05.2024
Номер документу106611859
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —607/13203/22

Ухвала від 29.09.2022

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Герчаківська О. Я.

Ухвала від 29.09.2022

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Герчаківська О. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні