Постанова
від 26.07.2010 по справі 2а-2074/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 липня 2010 року Сп рава № 2а-2074/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Сагу н А.В.;

при секретарі: Джебко А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Кі ровоградського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Градієнт-2" про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградське обласне відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (далі по т ексту Фонд) звернулося в Кіро воградський окружний адміні стративний суд з позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Градієнт-2" (далі Т ОВ "Градієнт-2"), в якому просило стягнути з відповідача адмі ністративно-господарські са нкції в сумі 10 345,76 грн. та пеню в с умі 164,30 грн.

Позивач в обґрунтування по зовних вимог зазначив, що від повідач подав звіт про зайня тість і працевлаштування інв алідів, однак самостійно не с платив адміністративно-госп одарські санкції у термін пе редбачений законодавством, т ому станом на 07.06.2010 року за ним р ахується заборгованість по с платі адміністративно-госпо дарських санкцій на вказану.

У судове засідання сторони повторно не з' явились.

Представником позивача П оліщук О.М. надано до суду за яву, в якій останній просив ро зглянути справу без участі й ого представника. При цьому з азначив, що відповідачем адм іністративно-господарські с анкції в сумі 10 345,76 грн. сплачен і, в іншій частині адміністра тивний позов підтримує в пов ному обсязі.

Відповідач двічі про дату, ч ас і місце судового засіданн я повідомлявся належним чино м, причини неявки суду не пові домлено, заяв про відкладенн я розгляду справи не надходи ло.

Дослідивши у судовому зас іданні докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанн ям, що ґрунтується на всебічн ому, повному і об'єктивному ро згляді у судовому процесі вс іх обставин справи в їх сукуп ності, суд вважає, що позов пі длягає задоволенню частково з наступних підстав.

Судом встановлено, що відп овідно до п.1 Положення про Фон д соціального захисту інвалі дів, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 №1434, Фонд є урядовим орг аном державного управління, який діє у складі Міністерст ва праці та соціальної політ ики і підпорядковується йому .

Згідно з п.9 зазначеного Пол оження для реалізації поклад ених на Фонд соціального зах исту інвалідів завдань за по годженням з Мінпраці утворюю ться територіальні відділен ня Фонду в межах граничної чи сельності його працівників.

Відповідно до Положення пр о Кіровоградське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, затверджено го Наказом директора від 01.03.07р . №16, Кіровоградське обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів є територ іальним органом урядового де ржавного управління - Фонду с оціального захисту інваліді в і має статус юридичної особ и.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є, зокрема, контроль за викон анням підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, які використовують найм ану працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону України „Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів” (далі - Закону). У від повідності до покладених на Фонд завдань останній здійсн ює контроль за сплатою робот одавцями адміністративно-го сподарських санкцій і пені.

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.

З огляду на викладене, та ві дповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.4 ч.1 ст.17 КА С України, спори за позовами с уб' єктів владних повноваже нь - відділень Фонду до робото давців про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені за кожне робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те ним, є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції а дміністративних судів.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств (об' єднань) , установ і організацій незал ежно від форм власності і гос подарювання встановлюється норматив робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Згідно з п.1.9 Інструкції зі ст атистики кількості працівни ків, затвердженої наказом Де ржавного комітету статистик и України від 28.09.2005р. №286, показни ки кількості працівників у ф ормах державних статистични х спостережень відображають ся у цілих одиницях. Тому робо тодавцям слід визначати сере дньооблікову чисельність пр ацівників та чисельність пра цівників за встановленим Зак оном нормативом у цілих числ ах, округлюючи дробові числа відповідно до встановлених правил математики.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у роботодавці самостійно зді йснюють працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог ст.18 цього Закону.

Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону).

Згідно з ч.3 ст.18 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів.

Статтею 20 Закону передбачен о обов' язок підприємств (об ' єднань), установ і організа цій, крім тих, що повністю утри муються за рахунок коштів де ржавного або місцевих бюджет ів, незалежно від форм власно сті і господарювання, де сере дньооблікова кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим ч.1 ст.19 Закону, щороку сп лачувати відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається у розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві (в об' єднанні), в уст анові, організації за кожне р обоче місце не зайняте інвал ідом. Для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір а дміністративно-господарськ их санкцій за робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом, визначається в розмір і половини середньої річної заробітної плати на відповід ному підприємстві, в установ і, організації, у тому числі пі дприємстві, організації гром адських організацій інвалід ів, у фізичної особи, яка викор истовує найману працю.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами та організація ми, у тому числі підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів, фіз ичними особами, зазначеними в цій статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося п орушення нормативу. При цьом у до правовідносин із стягне ння адміністративно-господа рських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовують ся строки позовної давності.

Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів за 2009 рік, форма № 10-ПІ (а.с. 6), на підприємстві пр ацював 1 інвалід, середньоріч на заробітна плата штатного працівника на підприємстві в 2009 році складала суму у розмір і 10 345,80 грн., адміністративно-го сподарські санкції відповід ачем самостійно визначено у розмірі 10 345,80 грн. (а.с. 11).

Згідно даних, наданих відпо відачем у звіті за 2009 рік вбача ється, що при середньообліко вій чисельності працюючих на підприємстві відповідача в 2009 році - 59 осіб та виходячи з нор мативу, передбаченого ч.1 ст.19 Закону України „Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні”, у відповідач а мало бути створено 2 робочих місця для працевлаштування інвалідів.

При цьому, відповідно до роз ділу 2 зазначеного звіту на пі дприємстві протягом 2009 року п рацював 1 інвалід. Відповідно не виконано норматив в кільк ості 1 робочого місця для інва лідів.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені. Механізм нарах ування пені встановлено Поря дком нарахування пені та її с плати.

Згідно Порядку нарахуванн я пені та її сплати, порушенн я строку сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і, розмір якої обчислюється в иходячи зі 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого Банку України, що діє на мо мент подання позовної заяви.

Облікова ставка Національ ного банку України станом на 7 травня 2010 р. складає 10,25%. Одноде нний розмір пені складає 0,03%. Кі лькість днів прострочення, в період з 16.04.10 по 07.06.10, склало 53 дні. Таким чином, сума пені станов ить 164,30 грн. (а.с7).

Відповідачем в рахунок опл ати адміністративно-господа рських санкцій 1 та 7 липня 2010 ро ку сплачено кошти в загальні й сумі 10 345,80 грн. (а.с 24-26) Таким чино м, на дату постановляння ріше ння заборгованість відповід ача по адміністративно-госпо дарським санкціям за 2009 рік ві дсутня, а тому в цій частині ад міністративного позову нале жить відмовити.

Суд не приймає відмову пред ставника позивача Проліщу к О.М. від адміністративног о позову в частині стягнення адміністративно - господарс ьких санкції в сумі 10 345,76 грн., ос кільки в матеріалах справи в ідсутня довіреність, відпові дно до якої представник пози вача уповноважений на вчинен ня такої дії.

З огляду на викладене, в зад оволенні адміністративного позову в частині стягнення з відповідача адміністративн о - господарських санкції в су мі 10 345,76 грн. належить відмовити .

Платежів в рахунок погашен ня заборгованості по пені ві дповідачем не здійснювалось , а тому в цій частині адмініст ративний позов підлягає задо волення, а сума пені в розмірі 164,30 грн. - стягненню

Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у с правах, в яких позивачем є суб ' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юри дична особа, судові витрати, з дійсненні позивачем, з відпо відача не стягуються. У відпо відності до зазначеної норми , судові витрати належить пок ласти на рахунок держави.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 159-163, 167 КАС Укра їни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю “Гр адієнт -2”, код ЄДРПОУ 23695312 (юриди чна адреса: вул. Обсерваторна , 2, м. Світловодськ, Кіровоград ської області) на користь Кір овоградського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, отримувач Г УДК у Кіровоградській област і, р/р 3121630700012, МФО 823016, пеню за поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій, у сумі 164,30 гривень (сто шіст десят чотири гривні тридцять копійок).

В іншій частині позовних ви мог відмовити.

Постанова суду може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Дніпропетровського апе ляційного адміністративног о суду через Кіровоградський окружний адміністративний с уд шляхом подачі заяви про ап еляційне оскарження постано ви суду протягом 10 днів з дня ї ї проголошення, а в разі прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови - з дня с кладання постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України. Апеляційна скарга п одається протягом 20 днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви.

Дата складення та підписа ння постанови в повному обся зі - 02.08.2010 року

Суддя Кіровоградського ок ружного

адміністративного суду А.В.Саг ун

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу10664338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2074/10/1170

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Сагун А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні