Рішення
від 06.10.2022 по справі 480/261/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 жовтня 2022 р. Справа №480/261/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Синівської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 12.03.2020 № 18-10502/16-20-СГ їй було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення площею 1,3341 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Синівської сільської ради Липоводолинського району Сумської області. На підставі отриманого наказу було виготовлено та погоджено проект землеустрою. Вказаний проект землеустрою було погоджено без зауважень. Дана земельна ділянка площею 1,3341 га зареєстрована в Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 5923285600:02:007:0080.

Позивач подала відповідачу заяву про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність разом з оригіналом такого проекту та копією витягу з Державного земельного кадастру.

Рішенням від 10.09.2021 відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. Вважає таку відмову протиправною, оскільки Земельним кодексом України не передбачено підстав для відмови в затвердженні погодженого проекту землеустрою. У даному випадку передбачено лише обов`язок відповідача затвердити проект, натомість відповідач відмовив у затвердженні без зазначення підстав. Просить позов задовольнити та зобов`язати відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідач позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що Головне управління Держгеокадастру у Сумській області направило Синівській сільській раді інформацію про надані дозволи на розроблення проектів землеустрою за результатами розгляду відповідних клопотань громадян, поданих в порядку статті 118 Земельного кодексу України. У додатку до цього листа наведений список осіб, яким надано такий дозвіл, при цьому відомості про позивача в додатку були відсутні. На підставі рішення від 25.03.2021 з метою підготовки лотів до продажу на земельних торгах у формі аукціону сільська рада надала дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості). До цього переліку була включена і земельна ділянка площею 1,3341 га, кадастровий номер 5923285600:02:007:0080. Отже, Синівській сільській раді не було відомо про наявність дозволу на розроблення технічної документації у позивача, а тому її дії щодо включення спірної земельної ділянки в перелік тих, що готуються до продажу на земельних торгах у формі аукціону, та, відповідно, рішення про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивачці є правомірними. Вважає, що порушень вимог чинного законодавства ним не допущено. Просив у задоволенні позову відмовити.

Позивач подала відповідь на відзив, в якій зазначила, що дії відповідача не грунтуються на вимогах закону, а тому є протиправними.

Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 12.03.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області було видано наказ про надання позивачці дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення площею 1,3341 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Синівської сільської ради Липоводолинського району Сумської області.

На підставі виготовленого та погодженого проекту в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельну ділянку площею 1,3341 га з кадастровим номером 5923285600:02:007:0080 (а.с.4).

18.08.2021 позивач подала відповідачу заяву про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність разом з оригіналом такого проекту та копією витягу з Державного земельного кадастру. Рішенням від 10.09.2021 відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою (а.с.5,6).

Суд не погоджується з таким рішенням відповідача та вважає рішення Синівської сільської ради про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність позивачці необґрунтованим з огляду на таке.

Відповідно до ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України (далі ЗК України) відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Підстав для відмови у затвердженні належним чином погодженого Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність законодавством не передбачено.

Відповідно до ч. 10 ст. 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідач відмовив позивачці в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність без зазначення підстав, що не передбачено законом, тому таке рішення не може відповідати приписам ч. 2 ст. 2 КАС України.

При цьому, суд не вбачає підстав для задоволення вимоги про зобов`язання Синівської сільської ради прийняти рішення про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність з огляду на таке.

Так, відповідачем у цій справі є Синівська сільська рада орган місцевого самоврядування.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі Закон).

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

На підставі ч.ч. 1, 2 ст. 59 Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Системний аналіз вказаних норм дозволяє дійти висновку, що до повноважень сільської ради у галузі земельних відносин належить, зокрема, прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Таке рішення приймається виключно на пленарному засіданні сільської ради.

У спірних правовідносинах відповідач, надаючи відповідь на звернення позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, прийняв рішення про відмову в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність без зазначення підстав, відповідно, таке рішення є не мотивованим.

Разом з тим, заявлений позивачем спосіб захисту порушеного права шляхом зобов`язання відповідача прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність передбачає встановлення відповідачу обов`язку дотримуватися визначеної поведінки у своїй діяльності, що суперечить правовій природі дискреційних повноважень суб`єкта владних повноважень, якими є повноваження адміністративного органу обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. У свою чергу, суд не вправі втручатися в реалізацію повноважень колегіальним органом (в його дискреційні повноваження).

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне зобов`язати Синівську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Синівської сільської ради Роменського району Сумської області, площею 1,3341 га, кадастровий номер 5923285600:02:007:0080, та прийняти рішення за наслідками її розгляду відповідно до ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України, що, у свою чергу, буде обґрунтованим способом захисту порушеного права позивача.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне присудити позивачу за рахунок бюджетних асигнувань Синівської сільської ради 908,00 грн в рахунок відшкодування судового збору (а.с.15).

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Синівської сільської ради (42533, Сумська область, Роменський район, с. Синівка, вул. Спортивна, буд. 2, код ЄДРПОУ 04388455) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення 12 сесії Синівської сільської ради 8 скликання від 10.09.2021 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства громадянам" в частині відмови ОСОБА_1 в затвердженні проекту землеустрою на земельну ділянку площею 1,3341 га, кадастровий номер 5923285600:02:007:0080, яка розміщена на території Синівської сільської ради.

Зобов`язати Синівську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Синівської сільської ради Роменського району Сумської області, площею 1,3341 га, кадастровий номер 5923285600:02:007:0080, та за результатами її розгляду прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Синівської сільської ради на користь ОСОБА_1 908,00 грн в рахунок відшкодування судового збору.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2022
Оприлюднено11.10.2022
Номер документу106644147
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —480/261/22

Рішення від 06.10.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 14.01.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні