Справа № 308/12174/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05.10.2022 місто Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Закарпатській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Закарпатської обласної прокуратури ОСОБА_7 , про відсторонення ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, українки, уродженки смт. Тересва, Тячівський район, Закарпатська область, що зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , з вищою освітою, обіймає посаду виконуючої обов`язків начальника відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, одруженої, має на утриманні неповнолітню дитину, раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у кримінальному провадженні № 12020070000000260, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.10.2020, від посади державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області,
В С Т А Н О В И В:
Слідчий відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Закарпатській області старший лейтенант поліції ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором відділу Закарпатської обласної прокуратури ОСОБА_7 , про відсторонення ОСОБА_4 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у кримінальному провадженні № 12020070000000260, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.10.2020, від посади державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що слідчим відділом СУ ГУНП в Закарпатській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12020070000000260 від 01.10.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367 КК України, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , державний службовець 9 рангу, наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області № 56-к від 16.01.2017 призначена на посаду державного кадастрового реєстратора відділу в Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.
Державний кадастровий реєстратор є державним службовцем.
Державний кадастровий реєстратор здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей, перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства, формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг, здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні, присвоює кадастрові номери земельним ділянкам, надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні, здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
Положенням про відділ у Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 04.01.2017 № 1, визначено, що працівниками відділу здійснюється ведення Державного земельного кадастру, державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, внесення відомостей до Державного земельного кадастру (зміни до них) про об`єкти Державного земельного кадастру, забезпечується створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою, здійснюється державний нагляд у сфері землеустрою.
Відповідно до наведеного, у розумінні ч. 3 ст. 18 КК України державний кадастровий реєстратор відділу в Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області ОСОБА_4 є службовою особою, тобто суб`єктом владних повноважень, якому державою довірено здійснювати організаційно-розпорядчі функції з ведення Державного земельного кадастру.
ОСОБА_4 , працюючи на посаді державного кадастрового реєстратора відділу в Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області, несучи персональну відповідальність за внесення даних до Державного земельного кадастру, в порушення вимог Закону України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, здійснила неналежне виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що призвело до спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом громадським інтересам за наступних обставин.
02.08.2018 на розгляд державного кадастрового реєстратора ОСОБА_4 надійшла розроблена ФОП ОСОБА_8 , на підставі підробленої виписки з рішення Буштинської селищної ради від 28 серпня 2001 року «Про передачу земельних ділянок в приватну власність громадянам», згідно з якою ОСОБА_9 нібито було передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,82 га для ведення особистого підсобного господарства, технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_9 , для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Буштинської селищної ради, урочище «Руськополівське», Тячівського району, Закарпатської області, яка не відповідала вимогам ст. 56 Земельного кодексу України в редакції від 12.07.2000, Декрету Кабінету Міністрів України «Про приватизацію земельних ділянок» від 26.12.1992, ч. 34 ст. 26 Закону України «Про органи місцевого самоврядування в Україні» в редакції від 11.07.2001 (чинних на час прийняття рішення), п. п. «в», «ґ», «ж» та «з» ст. 55 Закону України «Про землеустрій» в редакції від 01.04.2018 (чинного на час розроблення документації).
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви перевіряє відповідність документів вимогам законодавства, за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора, подання заявником документів, не в повному обсязі, невідповідність поданих документів вимогам законодавства, знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
При розгляді зазначеної документації, ОСОБА_4 , як державний кадастровий реєстратор, неналежним чином виконуючи передбачені Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості того, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків, може бути спричинено тяжкі наслідки громадським інтересам, хоча повинна була і могла це передбачити, належним чином не перевіривши, відповідність поданої їй технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_9 , для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Буштинської селищної ради, урочище «Руськополівське», Тячівського району, Закарпатської області, вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, 02.08.2018 в приміщенні службового кабінету за адресою: АДРЕСА_2 , з використанням персонального ключа Національної кадастрової системи, здійснила внесення даних про формування земельної ділянки на землях комунальної власності до Єдиної державної геоінформаційної системи Державного земельного кадастру, присвоїла кадастровий номер 2124455300:03:001:0052, відкрила Поземельну книгу та зареєструвала земельну ділянку площею 0,81 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що розташована в АДРЕСА_3 .
Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, Буштинську селищну раду Тячівського району, в подальшому, було позбавлено права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 2124455300:03:001:0052, ринковою вартістю 1696671,69 гривень, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам вказаного органу місцевого самоврядування.
Крім того, ОСОБА_4 , працюючи на посаді державного кадастрового реєстратора відділу в Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області, несучи персональну відповідальність за внесення даних до Державного земельного кадастру, в порушення вимог Закону України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, повторно здійснила неналежне виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що призвело до спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом громадським інтересам за наступних обставин.
02.08.2018 на розгляд державного кадастрового реєстратора ОСОБА_4 надійшла розроблена ФОП ОСОБА_8 , на підставі підробленої виписки з рішення Буштинської селищної ради від 28 серпня 2001 року «Про передачу земельних ділянок в приватну власність громадянам», згідно якої ОСОБА_10 нібито було передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,82 га для ведення особистого підсобного господарства, технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_10 , для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Буштинської селищної ради, урочище «Руськополівське», Тячівського району, Закарпатської області, яка не відповідала вимогам ст. 56 Земельного кодексу України в редакції від 12.07.2000, Декрету Кабінету Міністрів України «Про приватизацію земельних ділянок» від 26.12.1992, ч. 34 ст. 26 Закону України «Про органи місцевого самоврядування в Україні» в редакції від 11.07.2001 (чинних на час прийняття рішення), п. п. «в», «ґ», «ж» та «з» ст. 55 Закону України «Про землеустрій» в редакції від 01.04.2018 (чинного на час розроблення документації).
При розгляді зазначеної документації, ОСОБА_4 , як державний кадастровий реєстратор, неналежним чином виконуючи передбачені Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості того, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків, може бути спричинено тяжкі наслідки громадським інтересам, хоча повинна була і могла це передбачити, належним чином не перевіривши, відповідність поданої їй технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_10 , для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Буштинської селищної ради, урочище «Руськополівське», Тячівського району, Закарпатської області, вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, 02.08.2018 в приміщенні службового кабінету за адресою: АДРЕСА_2 , з використанням персонального ключа Національної кадастрової системи, здійснила внесення даних про формування земельної ділянки на землях комунальної власності до Єдиної державної геоінформаційної системи Державного земельного кадастру, присвоїла кадастровий номер 2124455300:03:001:0053, відкрила Поземельну книгу та зареєструвала земельну ділянку площею 0,81 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що розташована в АДРЕСА_3 .
Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, Буштинську селищну раду Тячівського району, в подальшому, було позбавлено права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 2124455300:03:001:0053, ринковою вартістю 1696671,69 гривень, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам вказаного органу місцевого самоврядування.
Крім того, ОСОБА_4 , працюючи на посаді державного кадастрового реєстратора відділу в Тячівському районі Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області, несучи персональну відповідальність за внесення даних до Державного земельного кадастру, в порушення вимог Закону України «Про державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, повторно здійснила неналежне виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що призвело до спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом громадським інтересам за наступних обставин.
08.10.2018 на розгляд державного кадастрового реєстратора ОСОБА_4 надійшла розроблена ФОП ОСОБА_8 , на підставі підробленої виписки з рішення Буштинської селищної ради від 28 серпня 2001 року «Про передачу земельних ділянок в приватну власність громадянам», згідно якої ОСОБА_11 нібито було передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,79 га для ведення особистого підсобного господарства, технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_11 , для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Буштинської селищної ради, урочище «Руськополівське», Тячівського району, Закарпатської області, яка не відповідала вимогам ст. 56 Земельного кодексу України в редакції від 12.07.2000 (чинного на час прийняття рішення), п. п. «в», «ґ», «ж» та «з» ст. 55 Закону України «Про землеустрій» в редакції від 01.04.2018 (чинного на час розроблення документації).
При розгляді зазначеної документації, ОСОБА_4 , як державний кадастровий реєстратор, неналежним чином виконуючи передбачені Законом України «Про державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, свої службові обов`язки, через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості того, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків, може бути спричинено тяжкі наслідки громадським інтересам, хоча повинна була і могла це передбачити, належним чином не перевіривши, відповідність поданої їй технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_11 , для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Буштинської селищної ради, урочище «Руськополівське», Тячівського району, Закарпатської області, вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, 08.10.2018 в приміщенні службового кабінету за адресою: АДРЕСА_2 , з використанням персонального ключа Національної кадастрової системи, здійснила внесення даних про формування земельної ділянки на землях комунальної власності до Єдиної державної геоінформаційної системи - Державного земельного кадастру, присвоїла кадастровий номер 2124455300:03:001:0054, відкрила Поземельну книгу та зареєструвала земельну ділянку площею 0,79 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що розташована в АДРЕСА_3 .
Внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, Буштинську селищну раду Тячівського району, в подальшому, було позбавлено права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 2124455300:03:001:0054, ринковою вартістю 1664522,10 гривень, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам вказаного органу місцевого самоврядування.
30.09.2022 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінальних правопорушень, передбачених, ч. 2 ст. 367 КК України.
Слідчий зазначає, що обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у інкримінованих їй кримінальних правопорушеннях підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, зокрема, вилученою документацією, а саме: матеріалами технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) за кадастровими номерами 2124455300:03:001:0052, 2124455300:03:001:0053, 2124455300:03:001:0054, оригіналами Поземельних книг, витягами з Державного земельного кадастру про земельні ділянки за кадастровими номерами 2124455300:03:001:0052, 2124455300:03:001:0053, 2124455300:03:001:0054, висновками оціночно-земельної експертизи та експертизи з питань землеустрою, копією посадової інструкції Державного кадастрового реєстратора відділу у Тячівському районі ГУ Держгеокадастру в Закарпатській області, з якою ознайомлено ОСОБА_4 , іншими матеріалами кримінального провадження.
Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 на даний час працює на посаді державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Закарпатській області, а також на неї покладено виконання обов`язків начальника вказаного Відділу.
Як зауважує слідчий, перебування ОСОБА_4 на посаді державного кадастрового реєстратора безпосередньо сприяло та стало основною передумовою вчинення нею вказаних вище кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України, що дає підстави вважати, що перебуваючи на посаді ОСОБА_4 може продовжити свою протиправну діяльність.
Слідчий у клопотанні вказує, що ОСОБА_4 в силу виконання своїх службових обов`язків має широке коло знайомих серед працівників Буштинської селищної ради та Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області. У кримінальному провадженні на даний час ще не встановлені всі та не допитані як свідки працівники Буштинської селищної ради та Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області, а тому сторона обвинувачення, враховуючи службове становище відповідно до займаної посади підозрюваної не виключає можливості вчинення нею безпосередньо чи за посередництва інших осіб з метою уникнення кримінальної відповідальності спроб незаконного впливу на вказаних осіб. Крім того ОСОБА_4 може знищити, сховати або спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, зокрема, це підтверджується тим, що ОСОБА_4 є в.о. начальника відділу № 5 управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Закарпатській області, який відповідає за створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою, в силу чого має доступ до всієї наявної у відділі документації із землеустрою, а тому, сторона обвинувачення не виключає можливості знищення, приховування або спотворення ОСОБА_4 вказаної документації, яка має істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.
Мотивуючи клопотання положеннями ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» та ч. 1 ст. 154 КПК України, слідчий зазначає, що потреби досудового розслідування щодо повного, всебічного і неупередженого досудового розслідування та прийняття законних та справедливих процесуальних рішень, виправдовують такий ступінь втручання у права та законні інтереси підозрюваного як застосування заходу забезпечення кримінального провадження відсторонення ОСОБА_4 від посади, який є обґрунтовано необхідним та в повній мірі відповідає меті його застосування та завданням кримінального провадження.
На думку слідчого, незастосування такого заходу забезпечення досудового розслідування як відсторонення ОСОБА_4 від посади, враховуючи наявні ризики її неналежної процесуальної поведінки та виконання процесуальних обов`язків, може негативно вплинути на виконання завдання досудового розслідування щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування та судового розгляду.
Враховуючи наведене, слідчий просить відсторонити підозрювану у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України, ОСОБА_4 від посади державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру в Закарпатській області, в межах строку досудового розслідування до 30.11.2022.
Прокурор у судовому засіданні клопотання про відсторонення підозрюваної від посади підтримав та просив задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у клопотанні та додані до нього матеріали кримінального провадження.
Захисник підозрюваної у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні клопотання сторони обвинувачення, посилаючись на обставини, викладені у письмових запереченнях на клопотання, вважаючи його необґрунтованим та за відсутністю підстав, на які посилається слідчий у клопотанні. Зауважив, що фактично клопотання обґрунтовується лише можливістю незаконного впливу на свідків, а також доступ до документів, що мають значення для кримінального провадження, тобто клопотання ґрунтується на припущеннях, проте з такими доводами сторони обвинувачення погодитися не можна. В самому клопотанні не зазначено, на покази яких саме конкретно свідків, показання яких мають суттєве значення для вирішення справи, може вплинути ОСОБА_4 , не надано доказів про те, що ОСОБА_12 намагалася вплинути на свідків або має доступ до документів, що мають значення для кримінального провадження та намагалася їх знищити, підробити, спотворити. Крім того, в клопотанні відсутні будь-які відомості про конкретні документи, які мають значення у кримінальному провадженні. При цьому захист зауважує, що під час у кримінальному провадженні вилучені необхідні документи з місця роботи, з інших місць, а тому відсутні обставини, які є підставою для відсторонення від посади. Крім того, клопотання обґрунтовується можливістю вплинути на покази свідків, які є підлеглими та співробітниками, однак можливість такого впливу належним чином у клопотанні не обґрунтована, конкретних фактів не наведено. Враховуючи викладене, захист вважає, що стороною обвинувачення не доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться у клопотанні. Також захисник наголошує на тому, що підозрювана ОСОБА_4 має постійне місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , де проживає разом з чоловіком, малолітнім сином ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (11 років), та її батьками похилого віку батьком ОСОБА_14 , 1949 року народження (71 рік), та матір`ю ОСОБА_15 , 1953 року народження (69 років), які фактично перебувають на утриманні її та її чоловіка. З огляду на вказане зазначає, що п. 3 ч. 2 ст. 157 КПК України передбачено, що при вирішенні питання про відсторонення від посади суд зобов`язаний врахувати наслідки такого відсторонення для інших осіб. Підозрювана має сім`ю, двох перестарілих батьків та малолітню дитину, які потребують утримання, а при відстороненні від посади ОСОБА_4 це матиме негативні наслідки. Основним видом доходу у сім`ї є тільки заробітна плата її та чоловіка, і вона досить символічна в даний час. Вважає, що жодний із вказаних в клопотанні ризиків не існує, оскільки знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, ОСОБА_4 не може, всі докази стороною обвинувачення вже зібрані, ОСОБА_4 також не може незаконно впливати на свідка, іншого підозрюваного, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні, оскільки у органу досудового розслідування наявні всі докази. Це, зокрема, підтверджується викладеним у клопотанні про обрання запобіжного заходу, де слідчий зазначив, що обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у інкримінованих їй кримінальних правопорушеннях підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, зокрема вилученою документацією, а саме матеріалами технічних документацій із землеустрою, оригіналами Поземельних книг, витягами з Державного земельного кадастру про земельні ділянки, висновками оціночно-земельної експертизи та експертизи з питань землеустрою, копією посадової інструкції, тощо. Тобто, з клопотання випливає, що кримінальне провадження майже готове для направлення до суду. Крім цього, захисник звертає увагу, що ризик незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні стороною обвинувачення також не підтверджений належними доказами. Крім того, як стало відомо стороні захисту, ОСОБА_4 допитувалася у кримінальному провадженні, з якого виділене зазначене вище кримінальне провадження, у якому вона стала підозрюваною, у якості свідка ще у 2018 році іншим слідчим, і через чотири роки їй повідомили про підозру вже у виділеному провадженні, і цьому факту в майбутньому суд надасть належну правову оцінку. Але з цього слідує, що підозрювана, будучи обізнаною про факт її можливого кримінально правового переслідування з`явилася до органу досудового розслідування та дала показання, а не стала намагатися іншим чином перешкодити проведенню досудового розслідування, упродовж чотирьох років не знищувала документи і не спотворювала їх, не впливала на можливих свідків чи інших осіб, яких орган досудового розслідування упродовж чотирьох років так і не встановив. З огляду на викладене, сторона захисту не погоджується із доводами сторони обвинувачення про наявність ризиків незаконно впливати на свідків, експерта, спеціаліста у кримінальному провадженні шляхом використання своєї посади. З матеріалів клопотання вбачається, що у межах кримінального провадження щодо вилучених документів проведено дві експертизи, які вже є завершеними та оформлені експертними висновками. При цьому останні мають самостійне доказове значення. Своєю чергою, посилання на те, що підозрювана може здійснювати незаконний вплив на свідків, на переконання сторони захисту, є також неспроможним, оскільки сторона обвинувачення жодним чином не аргументувала та не довела достатніми та допустимими доказами можливість підозрюваної незаконними засобами впливати на свідків, узгоджувати з ними свої показання, надавати відповідним особам поради з урахуванням відомих їй обставин справи, схиляти їх до надання завідомо неправдивих показань під час досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності у вчиненні інкримінованих їй правопорушень, тим самим перешкоджаючи кримінальному провадження. Захисник наголошує, що як вбачається з внесеного слідчим клопотання, в такому не міститься виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрювана, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином. Звертає увагу, на час розгляду клопотання слідчого ОСОБА_4 не працює на посаді, від якої її мають бажання відсторонити. Згідно з наказом № 4-к від 10.01.2022 вона є виконувачем обов`язків начальника відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області. З огляду на викладене, у зв`язку із не наведенням стороною обвинувачення обґрунтування необхідності відсторонення підозрюваної ОСОБА_4 від посади, просить відмовити у задоволенні клопотання.
Підозрювана у судовому засіданні підтримала позицію свого захисника.
Заслухавши позицію прокурора з приводу внесеного клопотання, пояснення підозрюваної та її захисника, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали кримінального провадження, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Як встановлено у судовому засіданні, слідчим відділом слідчого управління Головного управління Національної поліції в Закарпатській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12020070000000260, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.10.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367 КК України.
30.09.2022 у рамках даного кримінального провадження повідомлення про підозру ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є: службова недбалість, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом громадським інтересам.
За приписами ст. 131 КПК України відсторонення від посади є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Згідно зі ст. 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.
Крім того, у відповідності до ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
З доданих до клопотання матеріалів встановлено, що наказом в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 16.01.2017 № 56-к ОСОБА_4 прийнято на посаду державного кадастрового реєстратора відділу у Тячівському районі Головного управління з 17.01.2017.
Наказом в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 10.01.2022 № 4-к у зв`язку з виробничою необхідністю та вакантними посадами начальника та заступника начальника відділу № 5 управління надання адміністративних послуг, відповідно до ч. 4 ст. 52 Закону України «Про державну службу», покладено виконання обов`язків начальника відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління на ОСОБА_4 , державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління, за її згодою з 10.01.2022.
Не вирішуючи питання про доведеність вини та правильність кваліфікації дій підозрюваної, а виходячи з фактичних даних, що містяться у доданих до клопотання матеріалах кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення за викладених у клопотанні обставин, а саме, кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
З метою запобігання і подолання негативних обставин, що перешкоджають або можуть перешкоджати вирішенню завдань кримінального провадження, враховуючи, що стороною обвинувачення доведено, що перебування підозрюваної на обійманій посаді сприяло вчиненню кримінального правопорушення, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, який згідно зі ст. 12 КК України відносяться до категорії нетяжкого злочину, існують ризики того, що остання, перебуваючи на вказаній посаді, матиме можливість знищити чи підробити документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Беручи до уваги наведене та враховуючи той факт, що вчинене підозрюваною кримінальне правопорушення шляхом зловживання службовим становищем, має високий ступінь суспільної небезпеки та низку об`єктивних обставин, а також практику Європейського суду з прав людини, яка свідчить про те, що рішення суду повинно забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів, що вимагає від суду більшої суворості в оцінці цінностей суспільства, слідчий суддя вважає за доцільне на підставі наданих стороною обвинувачення матеріалів та оцінених в сукупності з усіма обставинами провадження, клопотання задовольнити та відсторонити ОСОБА_4 від посади державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у межах строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020070000000260, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.10.2020, на строк до 28.11.2022.
Керуючись ст. ст. 154-157, 309, 372, 376, 392, 395 КПК України, слідчий суддя,
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання про відсторонення від посади задовольнити.
Відсторонити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрювану у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, від посади державного кадастрового реєстратора відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області у межах строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020070000000260, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.10.2020, на строк до 28 листопада 2022 року.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Визначити час проголошення повного тексту ухвали 07 жовтня 2022 року о 15 год. 50 хв.
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2022 |
Оприлюднено | 17.01.2023 |
Номер документу | 106658537 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Сарай А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні