Рішення
від 06.10.2022 по справі 140/5531/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2022 року ЛуцькСправа № 140/5531/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІСТЕН» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІСТЕН» (далі ТзОВ «ЮНІСТЕН») звернулося з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі ДПС України), Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області) про визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) від 31.05.2022 №№ 6887687/39680702, 6887688/39680702, 6887689/39680702; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 28.02.2021 №№ 28004, 28005, 28042.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТзОВ «Юністен» складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні (далі - ПН) по господарських операціях з ПАТ «Укрнафта» (код ЄДРПОУ 00135690) за січень 2021 року: №28004 від 28.02.2021 на суму ПДВ - 891 495,18 грн; №28005 від 28.02.2021 на суму ПДВ - 861 609,10 грн; №28042 від 28.02.2021 на суму ПДВ - 188 490,13 грн, реєстрацію яких згідно квитанцій від 15.03.2021 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) з підстав - платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Позивач подав до Комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ГУ ДПС у Волинській області) повідомлення від 23.02.2022 №41 про подання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у вказаних ПН.

Однак 31.05.2022 Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №№ 6887687/39680702, 6887688/39680702, 6887689/39680702 про відмову в реєстрації вказаних податкових накладних, з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В додатковій інформації вказано про відсутність підтверджуючих документів по вказаній операції: видаткові накладні, довіреності, акти звірки заборгованостей.

Позивач зазначив, що податкові накладні №28004, №28005, №28042 від 28.02.2021 були складені за правилом «першої події», відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, у зв`язку із підписанням 31.01.2021 актів приймання-передачі газу нафтового-скрапленого №1 та №2 від 28.02.2021 та акта відшкодування витрат №1 від 28.02.2021.

Так, до повідомлення №41 від 23.02.2021 ТзОВ «ЮНІСТЕН» надано на розгляд Комісії Головного управління ДПС У Волинській області всі необхідні документи, що повністю підтверджують реальність здійснення господарської операції та інформації зазначену у податковій накладній №28004, №28005, №28042 від 28.02.2021, зокрема: договір поставки №1/20 від 18.07.2020; Додаток №8 від 28.02.2021 до Договору поставки №1/20 від 18.07.2020; Додаток №8/2 від 28.02.2021 до Договору поставки №1/20 від 18.07.2020; акти приймання-передачі газу нафтового скрапленого №1 та №2 від 28.02.2021; акт відшкодування витрат №1 від 28.02.2021; реєстр довіреностей на отримання ТМЦ; заяви ПАТ «Укрнафта» про припинення зобов`язань зарахуванням зустрічних однорідних вимог; аналітичний журнал-ордеру по рахунку 36.1 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021; сертифікати відповідності.

Крім того, ТзОВ «ЮНІСТЕН» було надано документи, що підтверджують транспортування та походження проданого товару: договір на надання транспортно-експедиційних послуг №12-08/20 від 12.08.2020, акт надання послуг №2 від 28.02.2021; звіт експедитора №2 від 28.02.2021, частково товарно-транспортні накладні, аукціонні свідоцтва, договори купівлі-продажу скрапленого газу, видаткові накладні.

Позивач не погоджується з даними рішеннями. Вказує, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем без наявності об`єктивних ознак порушення платником норм податкового законодавства та без матеріалів, які б свідчили про наявність підстав віднесення позивача до ризикових платників податків.

З наведених підстав позивач просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 31.08.2022 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.

Відповідачі у поданому суду відзиві на позовну заяву позовні вимоги не визнали, просили відмовити у задоволенні позову, мотивуючи тим, що на засіданні комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН 13.01.2021 прийнято рішення №1560 про відповідність платника ТзОВ «ЮНІСТЕН» критеріям ризиковості відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (чинне на момент подання податкових накладних). Вказане рішення стало підставою саме зупинення в реєстрації податкових накладних, а не в відмові реєстрації таких.

16.03.2021 прийнято рішення №20471 з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 05.03.2021 №1 прийнято рішення про відповідність платника ТзОВ «ЮНІСТЕН» критеріям ризиковості відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює перешкод для діяльності платника податку.

Представник відповідачів зазначила, що здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.

Податкова інформація (ТзОВ «Юністен» (код ЄДРПОУ 39680702), основний вид діяльності торгівля газом нафтовим скрапленим. За період з 31.12.2021 по 01.01.2021 за даними ЄРПН придбано 6 481,13 т. газу, а реалізовано 6 742,03 т. газу. Відсутня інформація про місця зберігання. Відсутні транспортні засоби для перевезення. Послуги експедитора надаються ТОВ «БУКАЄВИЦЯ» ЛТД (24211753), яким в свою чергу сформовано податковий кредит по операціях з ТОВ «КАНАТРА ТРЕЙД» (39600574) та ТОВ «БУРАН АКТИВ» (39653801). Документи, надані до повідомлення №1 від 05.03.2021, є недостатніми для спростування ризиків: відсутня інформація щодо місць зберігання продукції, не надано оборотно-сальдові відомості, відсутня інформація щодо залишків товару.

Крім того, представник відповідачів вказала, що позивачем до повідомлень про надання пояснень та копій документів №41 від 23.02.2022 долучено Реєстри довіреностей на отримання ТМЦ за період з 01.02.2021 по 28.02.2021, у яких зазначено зміст документу (номер доручення і дата, особа в дорученні, номер авто), проте самих доручень, які б підтвердили право особи на отримання ТМЦ не було надано контролюючому органу. Також не було надано видаткових накладних по вказаних господарських операціях.

Зауважила, що до контролюючого орану не було надано самих довіреностей, які передбачені чинним законодавством та, які міг би дослідити контролюючий орган на підтвердження реальності набуття права особи на отримання ТМЦ та на дійсність чи нікчемність даних довіреностей.

Також до контролюючого органу не було надано акт звірки заборгованостей.

Акт звірки може вважатися доказом у справі в підтвердження наявності заборгованості суб`єкта господарювання, її розміру, що означає що наявність акту звірки та первинних документів, може підтверджувати реальність господарської операції.

Щодо договору №12-08/20 на надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020 укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (експедитор) та ТзОВ «Юністен» (клієнт).

Згідно податкової інформації від 09.07.2021 ТОВ «БУКАЄВИЦЯ» ЛТД, код ЄДРПОУ 24211753, проводить діяльність з надання транспортно-експедиційних послуг з експедиційного супроводу скрапленого газу. Власні та орендовані транспортні засоби та інші виробничі запаси у ТОВ «БУКАЄВИЦЯ» ЛТД відсутні, тому для здійснення перевезення скрапленого газу, зокрема на адресу ТОВ «ЮНІСТЕН» (ЄДРПОУ 39680702) автотранспортом, придбавались послуги інших спеціалізованих підприємств.

Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ТОВ «БУКАЄВИЦЯ» ЛТД, код ЄДРПОУ 24211753 є учасником кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32014060000000102 від 21.10.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Відповідно до листа ДПС України від 09.04.2021 №9/7д/99-00-18-01-07 ТОВ «БУКАЄВИЦЯ» ЛТД, ЄДРПОУ 24211753 визначався для відпрацювання в категорії «постачальник зустрічного транзиту» за лютий 2021 року по взаємовідносинах з контрагентом-покупцем ТзОВ «ЮНІСТЕН», код ЄДРПОУ 39680702. Сума схемного ПДВ всього 692,22 тис. грн за лютий 2021 року, в тому числі по взаємовідносинах з контрагентом - замовником ТзОВ «ЮНІСТЕН», код ЄДРПОУ 39680702 на суму ПДВ 692,22 тис. грн.

Представник відповідачів вважає, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключно компетенцією уповноваженого органу.

Разом із відзивом на позовну заяву представник відповідачів подала клопотання про здійснення розгляду справи за правилами загального провадження та за участі сторін у справі. Просила відмовити у задоволенні адміністративного позову.

У відповіді на відзив представник позивача вказав, що рішення №1560 від 13.01.2021 та №20471 від 16.03.2021, якими позивача було віднесено до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, не є актуальними (чинними), так як після них, з врахуванням поданих ТзОВ «ЮНІСТЕН» пояснень та копій документів, було прийнято рішення №22427 від 30.03.2021, яке є кінцевим (останнім) та виключає прийняті попередні рішення.

Щодо не надання довіреностей та видаткових накладних по господарських операціях, представник позивача зазначив, що до повідомлення №41 від 23.02.2022 на розгляд Комісії було надано Реєстр довіреностей на отримання ТМЦ за період з 01.02.2021 по 28.02.2021, з чим погоджується і представник відповідачів, який містять повну інформацію відображену в довіреностях, а саме: номер і дата доручення, номер і дата накладної, уповноважену особу за дорученням, номер авто, кількість товару.

Наведені дані в Реєстрі довіреностей на отримання ТМЦ, в повній мірі підтверджують інформацію щодо одержання товару товариством, а оформлення видаткових накладних не передбачено договорами поставки.

Зокрема, умовами договору поставки не передбачено оформлення видаткової накладної на постачання товару, а встановлено, що передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється з оформленням акту приймання-передачі товару.

Представник позивача зауважив, що ні Комісією, а ні представником відповідача, не досліджувалися подані ТзОВ «ЮНІСТЕН» документи, а зазначена в рішеннях інформація про відсутність видаткових накладних не відповідає дійсності та специфіці умов поставки згідно договорів.

Стверджує, що вказана відповідачем податкова інформація взагалі не існувала на момент прийняття рішень про відповідність платника податку на додану вартість п. 8 Критеріям ризиковості платника податку №1560 від 13.01.2021, №2047 від 16.03.2021, №22427 від 30.03.2021, а також на момент зупинення реєстрації податкових накладних - 28.02.2021. При цьому, податкові накладні від 28.02.2021 №28004, №28005, №28042 виписані за результатом проведення господарських операцій з ПАТ «Укрнафта», а податкова інформація наведена відносно ТОВ «Букаєвиця» ЛТД. Просив адміністративний позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22.09.2022 в задоволенні клопотання представника відповідачів про здійснення розгляду справи за правилами загального провадження, - відмовлено.

У запереченнях представник відповідачів позовні вимоги позивача не визнає та просить відмовити у задоволенні адміністративного позову, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов не підлягає до задоволення з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що відповідно до договору поставки від 18.07.2020 №1/20 ТзОВ «ЮНІСТЕН» (Постачальник) зобов`язується поставити та передати ПАТ «Укрнафта» (Покупець) у власність нафтопродукти (надалі Товар), а Покупець зобов`язується прийняти Товар і оплатити його (а.с.20-21).

Позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні від 28.02.2021 №№28004, 28005, 28042 (а.с.11-13).

15.03.2021 з ДПС України надійшли квитанції, що «Документ прийнято. Реєстрація зупинена», відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а.с.11-13 зворот).

Позивачем подавались пояснення щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.14).

Однак, відповідачем винесено рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.05.2022 №№ 6887687/39680702, 6887688/39680702, 6887689/39680702 (а.с.17-19).

Даними рішеннями було відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В додатковій інформації вказано про відсутність підтверджуючих документів по вказаній операції: видаткові накладні, довіреності, акти звірки заборгованостей.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до Волинського окружного адміністративного суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Пунктом 187.1 ст. 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації.

При цьому, п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що така квитанція має містити причини зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Матеріалами справи підтверджено, що на виконання норм п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України позивачем направлено на реєстрацію податкові накладні від 28.02.2021 №№ 28004, 28005, 28042.

Проте, реєстрація цих податкових накладних була зупинена, про що платника податків було повідомлено квитанціями від 15.03.2021.

Пунктом 201.16 ст. 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

На виконання вказаної норми та п.п. 56.23.2 пп. 56.23 ст. 56 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка набрала чинності 01.02.2020 року та якою затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації податкової накладної); Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок розгляду скарги).

Згідно з п. 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної).

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної).

У Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, визначено критерії ризиковості платника податку на додану вартість. Зокрема, відповідно до пункту 8 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Зі змісту зазначених квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних вбачається, що платник податку відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних. Конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, у квитанціях не зазначено.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п. 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

На виконання умов пункту 1 Додатку №8 від 28.02.2021 до Договору поставки №1/20 від 18.07.2020, протягом лютого 2021 ТзОВ «ЮНІСТЕН» було здійснено поставку ПАТ «Укрнафта» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 2711129700) в кількості 621,812 тонн на загальну суму 10 518 625,65 грн, зокрема:

- в кількості 329,939 тони на загальну суму 5 348 971,07 грн, в т.ч. ПДВ - 891 495,18 грн, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №1 від 28.02.2021 (а.с.26);

- в кількості 291, 873 тони на загальну суму 5 169 654,58 грн, в т.ч. ПДВ - 861 609,10 грн, що підтверджується підписаними сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №2 від 28.02.2021 (а.с.27).

Як вбачається із матеріалів справи, до повідомлення про надання пояснень та копій документів №41 від 23.02.2022 долучено Реєстри довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей за період з 01.02.2021 по 28.02.2021 (а.с.40).

У вказаних реєстрах зазначено: номер доручення і дата, особа в дорученні, номер авто, однак самих доручень, які б підтвердили право особи на отримання товарно-матеріальних цінностей позивачем не було надано контролюючому органу та суду.

Суд вважає, що надані реєстри довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей не підтверджують реальність набуття права особи на отримання товарно-матеріальних цінностей. Отже, позивачем не підтверджено факт виникнення права власності на товар.

Наявні в матеріалах справи акти приймання-передачі газу нафтового скрапленого, хоч і свідчать про передачу права власності на газ нафтовий скраплений, однак за відсутності відповідних довіреностей про право особи на отримання товарно-матеріальних цінностей, у суду є сумніви щодо реальності здійснення господарської операції.

Будь-яких пояснень щодо причин не подання до податкового органу довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей, позивач до суду не надав.

Зважаючи на викладене вище, суд приходить до висновку, що подавши на реєстрацію податкові накладні від 28.02.2021 №№ 28004, 28005, 28042, позивач не надав документів на підтвердження події, яка була підставою для виписки податкових накладних, у зв`язку з чим мала місце невідповідність у документах, на що обґрунтовано звернуто увагу податковим органом.

За таких обставин, суд вважає, що ненадання позивачем до ГУ ДПС у Волинській області документів, які є підставою для складення податкових накладних від 28.02.2021 №№ 28004, 28005, 28042, свідчить про те, що останнім не виконано вимоги пункту 4 Порядку №520 у частині надання документів на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних від 28.02.2021 №№ 28004, 28005, 28042

Враховуючи те, що такі документи належать до переліку документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, передбаченого пунктом 5 Порядку №520, за умови їх ненадання, відповідач мав передбачені пунктом 11 Порядку №520 підстави для відмови у реєстрації податкових накладних.

При цьому суд зауважує, що відсутність чіткого та повного переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, що є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, жодним чином не виключає обов`язку платника податку обґрунтувати підставу для складення податкової накладної та підтвердити інформацію, що зазначена у ній, що позивачем не виконано.

Суд вважає, що позивачем не доведено подання контролюючому органу вичерпного переліку документів, достатніх для реєстрації податкових накладних.

Отже, суд дійшов висновку, що спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 28.02.2021 №№ 28004, 28005, 28042 ґрунтується на вимогах закону, прийнято з урахуванням істотних обставин, а отже, є правомірним.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивач всупереч вимогам статті 77 КАС України не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, в той час як відповідачами правомірність оспорюваних рішень підтверджено належними та допустимими доказами. Відтак позов задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІСТЕН» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Електроапаратна, 3, код ЄДРПОУ 39680702)

Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 44106679)

Державна податкова служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 43005393)

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2022
Оприлюднено11.10.2022
Номер документу106663568
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —140/5531/22

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 24.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні