Постанова
від 04.08.2010 по справі 2а-3487/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-3487/10/2370

04.08.2010 р. м. Ч еркаси

11 год. 15 хв.

Черкаський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В.,

за участю:

представника позивача - Тарасенко Н.М. (за довіреніс тю),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в порядку письмового провадження адміністративн у справу за позовом державн ої податкової інспекції у Чо рнобаївському районі Черкас ької області до фізичної осо би-підприємця ОСОБА_2 про стягнення штрафних (фінансов их) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у Чорнобаївському райо ні Черкаської області зверну лась до суду з адміністратив ним позовом до ФОП ОСОБА_2 про стягнення штрафних (фіна нсових) санкцій у сумі 1313 грн. 75 к оп.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що від повідачем було порушено вимо ги Закону України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг»від 06.07.1995р. № 265/95, вна слідок чого до відповідача б уло застосовано штрафні (фін ансові) санкції, які ним сплач ені не були.

26.07.2010 року на адресу суду від п озивача надійшла заява про у точнення позовних вимог, згі дно якої ДПІ у Чорнобаївсько му районі Черкаської області просить стягнути штрафні (фі нансові санкції) в розмірі 1313 г рн. 75 коп. з фізичної особи - пі дприємця ОСОБА_2 на корист ь Державного бюджету України через ДПІ у Чорнобаївському районі Черкаської області.

В судовому засіданні предс тавник позивача уточнені поз овні вимоги підтримав, позов просив задовольнити повніст ю.

Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний за адресою, яка зазначена у Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (витяг ст аном на 25.06.2010 року).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд в становив.

12.05.2010 року на підставі ст.11 За кону України від 4 грудня 1990 рок у № 509-ХІІ «Про державну податк ову службу в Україні»та Зако нів України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг», «Про патентування дея ких видів підприємницької ді яльності», «Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів», « Про підприємництво», указів Президента України та інших нормативно-правовоих актів, які регулюють готівковий обі г в Україні згідно плану пров едення перевірок застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій, торгових патент ів та правил реалізації та зб ерігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів на трав ень 2010 року, затвердженого гол овою ДПА в Черкаській област і 30.04.2010 року та направлень №003559, №0 03557 від 12.05.2010 року державними под атковими ревізорами-інспект орами Державної податкової а дміністрації в Черкаській об ласті була проведена перевір ка за дотриманням порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), вимог з регулюва ння обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензі й фізичною особою - підприєм цем ОСОБА_2, а саме: магазин у, що розташований за адресою : АДРЕСА_1, за результатами якої складено акт №269/23/26//23/НОМ ЕР_1 від 12.05.2010 року.

В ході перевірки 12.05.2010 року о 12 год. 11 хв. в магазині, за вказан ою адресою, де здійснює діяль ність ФОП ОСОБА_2, встанов лено факт реалізації товару , а саме: цигарок «Парамонт»по ціні 13 грн. за одну пачку на заг альну суму 13 грн. Продавець О СОБА_3 отримала готівку, вид ала товар та решту, але розра хункову операцію через РРО н е провела, не роздрукувала та не видала відповідний розра хунковий документ (чек). Також перевіркою встановлено неві дповідність суми готівкових коштів на місці проведення р озрахунків сумі коштів, яка з азначена в денному звіті РРО (невідповідність складає 502 г рн. 75 коп.).

Крім того, суд зазначає, що п орушення, встановлені актом перевірки також підтверджую ться денним «Х»- звітом за 12.05.2010 року.

Згідно опису наявних готі вкових коштів, який є додатко м до акту перевірки №269/23/26//23/ НОМЕР_1 від 12.05.2010 року, продав ець на місці проведення розр ахунків власних коштів не тр имав, кошти знаходяться на мі сці проведення розрахунків т а отримані за реалізовані то вари відповідачем, сума готі вкових коштів, що знаходилас я на місці проведення розрах унків, становить 599 грн., повинн о рахуватись 96 грн. 25 коп., невід повідність становить 502 грн. 75 к оп.

Таким чином, перевіркою б уло виявлено порушення п. п . 1, 2, 13 ст. 3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг»від 06.07.1995р. № 265/95 ( далі - Закон № 265/95).

Цього ж дня працівник пози вача була ознайомлена з акто м перевірки, отримала другий примірник акту, в п. 4 якого заз начила, що виявлені порушенн я більше не повторяться, заув ажень до перевіряючих не має (а. с. 8).

За результатами проведен ої перевірки на підставі акт у №269/23/26//23/НОМЕР_1 від 12.05.2010 року державною податковою інспек цією у Чорнобаївському район і Черкаської області винесен о рішення № 0000392303 від 21.05.2010 рок у про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2513 г рн. 75 коп.

Згідно копії корінця вказа ного рішення, відповідач оде ржав зазначене рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій 25.05.2010 року.

Судом встановлено, що відпо відач рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій № 0000392303 від 21.05.2010 року д о податкових органів чи суду не оскаржував.

Згідно довідки №579 від 25.06.2010 ро ку (а. с. 10) та облікової картки (а . с. 11) станом на 25.06.2010 року сума нес плачених штрафних (фінансови х) санкцій відповідачем по рі шенню № 0000392303 від 21.05.2010 року с тановить 1313 грн. 75 коп. (2513 грн. 75 ко п. - 700 грн. (сума переплати) - 500 грн. (сума часткової сплати).

Відповідно до ст. 1 Закону № 265/95 реєстратори розрахункови х операцій застосовуються пі дприємствами, установами, ор ганізаціями усіх форм власно сті, а також фізичними особам и (резидентами та нерезидент ами) - суб'єктами підприємниць кої діяльності (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.

Згідно п. п. 1, 2 ст. 3 Закону № 265 /95 суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані:

1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції.

Пунктом 1 статті 17 Закону № 265/9 5 за порушення вимог цього Зак ону до суб'єктів підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у п'ятикратному розмі рі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявл ено невідповідність - у разі п роведення розрахункових оп ерацій на неповну суму варто сті проданих товарів (надани х послуг), у разі непроведення розрахункових операцій чере з реєстратори розрахункови х операцій, у разі нероздруку вання

відповідного розра хункового документа, що підт верджує виконання розрахун кової операції, або проведен ня її без використання розра хункової книжки.

Крім того, пунктом 13 ст. 3 За кону № 265/95 передбачено, що суб'є кти підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції в готівковій т а/або в безготівковій формі (і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо) при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг зобов'язані забезпе чувати відповідність сум гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті реєстратора розрахунков их операцій, а у випадку викор истання розрахункової книжк и - загальній сумі продажу за р озрахунковими квитанціями, в иданими з початку робочого д ня.

Згідно ст. 2 Закону № 265/95, місце проведення розрахунків - міс це, де здійснюються розрахун ки із покупцем за продані тов ари (надані послуги) та зберіг аються отримані за реалізова ні товари (надані послуги) гот івкові кошти, а також місце от римання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), визначений у Поло женні про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженому пос тановою Правління Національ ного банку України від 15 грудн я 2004 року N 637.

Пунктом 1.2 Положення визнач ено, що каса - приміщення або м ісце здійснення готівкових р озрахунків, а також прийманн я, видачі, зберігання готівко вих коштів, інших цінностей, к асових документів; касовий о рдер - первинний документ (при бутковий або видатковий касо вий ордер), що застосовується для оформлення надходжень (в идачі) готівки з каси. Форму ка сових ордерів установлено на казом Міністерства статисти ки України від 15.02.96 N 51 "Про затвер дження типових форм первинно го обліку касових операцій"; к асові документи - документи (к асові ордери та платіжні чи р озрахунково-платіжні відомо сті, розрахункові документи, відомості закупівлі сільськ огосподарської продукції, ін ші прибуткові та видаткові к асові документи), за допомого ю яких відповідно до законод авства України оформляються касові операції, звіти про ви користання коштів, а також ві дповідні журнали встановлен ої форми для реєстрації цих д окументів та книги обліку; ка сові операції - операції підп риємств (підприємців) між соб ою та з фізичними особами, що п ов'язані з прийманням і видач ею готівки під час проведенн я розрахунків через касу з ві дображенням цих операцій у в ідповідних книгах обліку; оп рибуткування готівки - прове дення підприємствами і підпр иємцями обліку готівки в кас і на повну суму її фактичних н адходжень у касовій книзі, кн изі обліку доходів і витрат, к низі обліку розрахункових оп ерацій.

Згідно з п. 3.2 Положення касов і операції, що проводяться ві дповідно до Закону України "П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг", оформл яються згідно з вимогами цьо го Закону.

Як вбачається з матеріалів справи під час перевірки на м ісці розрахунків знаходилис ь готівкові кошти в сумі 599 грн ., що підтверджується додатко м до акту перевірки (опис наяв них готівкових коштів). Сума к оштів згідно денного звіту Р РО становила 96 грн. 25 коп.

Таким чином, сума невідпові дності становить 502 грн. 75 коп.

Згідно з пп. 4.5 п. 4 Порядку реєс трації, опломбування та заст осування реєстраторів розра хункових операцій за товари (послуги), затвердженого нака зом ДПА України від 01.12.2000 N 614, унес ення чи видача готівки з місц я проведення розрахунків пов инні реєструватись через РРО з використанням операцій "сл ужбове внесення" та "службова видача", якщо таке внесення чи видача не пов'язані з проведе нням розрахункових операцій . Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці пр оведення розрахунків на моме нт реєстрації першої розраху нкової операції, що проводит ься після виконання Z-звіту.

Норми закону (п. 13 ст. 3 Закону У країни від 06.07.95 "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг") покладають на суб'єкт а господарювання обов'язок з абезпечити відповідність су м готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денно му звіті реєстратора розраху нкових операцій, а у випадку в икористання розрахункової к нижки така сума має відповід ати загальній сумі продажу з а розрахунковими квитанціям и, виданими з початку робочог о дня.

Згідно наведеного у Законі України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" визначення (ст. 2) денний звіт - документ встановленої форм и, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що м істить інформацію про денні підсумки розрахункових опер ацій, проведених з його засто суванням.

Таким чином, у денному звіті відображається повна інформ ація про денні підсумки розр ахункових операцій. При цьом у, сума коштів, зазначена у ден ному звіті РРО має відповіда ти сумі готівкових коштів на місці проведення розрахункі в.

З аналізу наведених положе нь вбачається, що сума коштів з початку робочого дня яка за значена у денному звіті реєс тратора має відповідати сумі коштів, що знаходиться в місц і розрахунків.

Статтею 22 Закону № 265/95 виз начено, що у разі невідповідн ості суми готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квитанц іями, виданими з початку робо чого дня, до суб'єктів підприє мницької діяльності застосо вується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, н а яку виявлено невідповідніс ть.

Порядок застосування та ст ягнення сум штрафних (фінанс ових) санкцій органами держа вної податкової служби визна чено Інструкцією про порядок застосування та стягнення с ум штрафних (фінансових) санк цій органами державної подат кової служби, затвердженої н аказом Державної податкової адміністрації України N 253 від 21.06.2001 за N 268/5459.

Згідно з пп. 2.3 п. 2 Інструкції ш трафна (фінансова) санкція (шт раф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від с уми податкового зобов'язання (без урахування пені та штраф них санкцій), справляється з п латника податків у зв'язку з п орушенням ним правил оподатк ування, визначеними відповід ними законодавчими та іншими відповідними нормативно-пра вовими актами, на підставі рі шення контролюючого органу.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995р. № 265/95-ВР суми фінансови х санкцій, підлягають перера хуванню суб'єктами підприємн ицької діяльності до Державн ого бюджету України в десяти денний термін з дня прийнятт я органами державної податко вої служби України рішення п ро застосування таких фінанс ових санкцій.

З огляду на вимоги пункту 11 с татті 11 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні»від 04.12.1990 року № 509, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми недоїмки, пені у випа дках, порядку та розмірах, вст ановлених законами України.

Отже, як вбачається з матері алів справи, позивач правомі рно звернувся до суду про стя гнення штрафних (фінансових) санкцій.

Беручи до уваги те, що сума н есплачених штрафних (фінансо вих) санкцій відповідача до д ержавної податкової інспекц ії у Чорнобаївському районі з урахуванням часткової спла ти та переплати становить 1313 г рн. 75 коп., докази сплати їх відп овідачем станом на день розг ляду спору відсутні, суд прих одить до висновку про обґрун тованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягаю ть задоволенню в повному обс язі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС У країни стягненню з відповіда ча не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 79, 86, 94, 97, 128, ст .ст. 158-163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 (АДРЕ СА_2, ідентифікаційний номе р НОМЕР_1) до бюджету через державну податкову інспекці ю у Чорнобаївському районі Ч еркаської області (19900, Черкась ка область, Чорнобаївський р айон, смт. Чорнобай, вул. Ленін а, 152, ідентифікаційний код 34333914) ш трафні (фінансові) санкції в р озмірі 1313 (одна тисяча триста т ринадцять) грн. 75 коп.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку п ередбаченому ст. ст. 185 - 187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Головуючий С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10666710
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3487/10/2370

Постанова від 04.08.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні