Постанова
від 20.04.2010 по справі 2а-14324/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 квітня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-14324/09/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Пащенка К.С. при секретарі с удового засідання Пасічнику О.П., розглянувши адміністрат ивну справу

за позовом Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у місті Києві

до Приватного підприємства « Ірис»

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з відповід ача до державного бюджету шт раф у сумі 8609,40 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити їх в повному обсязі.

Відповідач заперечення на позов не надав, явку своїх пре дставників в судове засіданн я не забезпечив, хоча про час т а місце розгляду справи був п овідомлений належним чином. Ухвала про призначення розгл яду справи та повістки напра влялися відповідачу за адрес ою, внесеною відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту ч. 2 ст. 17, ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»з ур ахуванням вимог ч. 8 ст. 35 КАС Ук раїни така адреса вважається достовірною, а повістка, напр авлена за нею, врученою юриди чній особі.

За таких обставин відповід но до ст. 128 КАС України справа в ирішується на підставі наявн их в ній доказів.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд встанов ив наступне.

Інспекцією державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у м. Києві проведено пере вірку реконструкції кафе «Stop» на вул. Велика кільцева дорог а, 19, за результатами якої було складено протокол про право порушення у сфері містобудув ання від 16.06.2009 у якому зафіксова но порушення відповідачем ви мог Закону України «Про план ування і забудову територій» внаслідок експлуатації одно поверхової будівлі без дозві льної документації.

16.06.2009 року позивачем видано п рипис, в якому було запропоно вано відповідачу усунути пор ушення вимог містобудівного законодавства у місячний те рмін після отримання дозволу на проведення будівельних р обіт.

21.07.2009 позивачем було видано п останову № 47/09 про накладення ш трафу за правопорушення у сф ері містобудування у розмірі 8609,40 грн.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України “Про архітектурну д іяльність” державний архіте ктурно-будівельний контроль та нагляд здійснює централь ний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобу дування та архітектури. Держ авний контроль та нагляд у си стемі центрального органу ви конавчої влади з питань буді вництва, містобудування та а рхітектури здійснює Державн а архітектурно-будівельна ін спекція України та її терито ріальні органи.

Відповідно до змісту п.п. 1, 5 П оложення про Інспекцію держа вного архітектурно-будівель ного контролю у м. Києві, затве рдженого наказом Державної а рхітектурно-будівельної інс пекції України №28 від 21.02.2009, Інсп екція державного архітектур но-будівельного контролю м. К иєва є територіальним органо м Державної архітектурно-буд івельної інспекції України т а має право, зокрема, в установ лених законодавством випадк ах проводити перевірку об' є ктів будівництва і підприємс тв, незалежно від форм власно сті, що виготовляють будівел ьні матеріали, вироби і конст рукції, щодо дотримання вимо г законодавства з питань, що н алежить до її компетенції; да вати у межах своїх повноваже нь приписи щодо усунення пор ушень вимог законодавства; с кладати протоколи та розгляд ати справи; звертатися до суд у у разі виявлення правопору шень у сфері будівництва, міс тобудування та архітектури.

Приписи ст. 3 Закону України «Про відповідальність підпр иємств, їх об'єднань, установ т а організацій за правопоруше ння у сфері містобудування»в изначають, що рішення посадо вої особи інспекції державно го архітектурно-будівельног о контролю про накладення шт рафу оформляється постаново ю про накладення на підприєм ство штрафу за правопорушенн я у сфері містобудування від повідно до цього Закону. Штра ф підлягає сплаті підприємст вом у п'ятнадцятиденний терм ін з дня його накладення. У раз і несплати штрафу у зазначен ий термін він стягується у су довому порядку.

Відповідно до ч. 8 ст. 301 Закону України «Про планування і за будову територій»експлуата ція не прийнятих у встановле ному законодавством порядку об'єктів будівництва заборо няється.

Водночас, згідно з ст. 238 ГК Ук раїни за порушення встановле них законодавчими актами пра вил здійснення господарсько ї діяльності до суб'єктів гос подарювання можуть бути заст осовані уповноваженими орга нами державної влади або орг анами місцевого самоврядува ння адміністративно-господа рські санкції, тобто заходи о рганізаційно-правового або м айнового характеру, спрямова ні на припинення правопоруше ння суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків . Види адміністративно-госпо дарських санкцій, умови та по рядок їх застосування визнач аються цим Кодексом, іншими з аконодавчими актами. Адмініс тративно-господарські санкц ії можуть бути встановлені в иключно законами.

Відповідно до змісту ч. 1 ст. 2 39 ГК України органи державної влади та органи місцевого са моврядування відповідно до с воїх повноважень та у порядк у, встановленому законом, мож уть застосовувати до суб'єкт ів господарювання таку адмін істративно-господарську сан кції як адміністративно-госп одарський штраф.

Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 1 Закону У країни «Про відповідальніст ь підприємств, їх об'єднань, ус танов та організацій за прав опорушення у сфері містобуду вання»підприємства, їх об'єд нання, установи та організац ії (далі - підприємства) незале жно від форм власності, які зд ійснюють проектування, робот и по будівництву, реконструк ції, реставрації та капіталь ному ремонту (далі - будівельн і роботи), виготовляють будів ельні матеріали, вироби і кон струкції, а так само які є замо вниками у будівництві або по єднують функції замовника і підрядчика, несуть відповіда льність за експлуатацію або використання будинків чи спо руд після закінчення будівни цтва без прийняття їх держав ними приймальними (технічним и) комісіями у вигляді штрафу у розмірі десяти відсотків в артості виконаних робіт.

З аналізу викладених норм в бачається, що фінансові санк ції за порушення вимог ч. 8 ст. 3 01 Закону України «Про планува ння і забудову територій», пе редбачені абз. 10 ч. 1 ст. 1 Закону У країни «Про відповідальніст ь підприємств, їх об'єднань, ус танов та організацій за прав опорушення у сфері містобуду вання», підпадають під закон одавче визначення адміністр ативно-господарської санкці ї та є такою санкцією за своєю юридичною сутністю.

Відповідно до ст. 250 ГК Україн и адміністративно-господарс ькі санкції можуть бути заст осовані до суб'єкта господар ювання протягом шести місяці в з дня виявлення порушення, а ле не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення го сподарської діяльності, крім випадків, передбачених зако ном.

Як встановлено судом, Інспе кцією державного архітектур но-будівельного контролю у м істі Києві при винесенні пос танови № 47/09 від 21.07.2009 про накладе ння штрафу за правопорушення у сфері містобудування у роз мірі 8609,40 грн., було дотримано ви мог ст. 250 ГК України щодо строк ів застосування адміністрат ивно-господарських санкцій.

Таким чином, позивач при вин есенні вказаної постанови пр о накладення штрафу діяв у ме жах повноважень та у спосіб, п ередбачений чинним законода вством.

Постанова № 47/09 від 21.07.2009 про нак ладення штрафу за правопоруш ення у сфері містобудування у розмірі 8609,40 грн. відповідаче м не оскаржувалась, проте виз начена нею сума штрафу залиш ається на момент розгляду сп рави не сплаченою. Доказів зв оротного суду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню .

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністр ативний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю у місті Києві задовольнити повністю .

2. Стягнути з Приватног о підприємства «Ірис»(03134, м. Ки їв, вул. Кільцева дорога, 19, іден тифікаційний код 31841282) до Держа вного бюджету України штраф за правопорушення у сфері мі стобудування у сумі 8609,40 грн. (ві сім тисяч шістсот дев' ять г ривень 40 коп.).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції заяви про апеляційн е оскарження з наступним под анням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.

Суддя К.С. Пащенко

Дата ухвалення рішення20.04.2010
Оприлюднено10.08.2010
Номер документу10667284
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14324/09/2670

Постанова від 20.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні