Постанова
від 01.06.2010 по справі 2а-6860/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 червня 2010 року 08:52 № 2а-6860/09/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Укобудпоста ч"

до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі міста Києва

про скасування податкових пов ідомлень-рішень №0000782305/0 від 26.02.2009р . та №0000782305/1 від 03.04.2009р.

За участю представників с торін:

позивача : Петренко О .В. (довіреність від 01.03.2009р. №77)

відповідача: Кириленк о М.Є. (довіреність від 11.01.10р. № 6),

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 01.06.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Укобудп остач»звернулося до Окружно го адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Дарн ицькому районі м. Києва про ск асування податкових повідом лень - рішень №0000792305/0 від 26.02.2009р., № 0000782305/1 від 03.04.2009р.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду м. Києва від 18.08.2009р. відмовлено в задоволенн і клопотання позивача про за безпечення позову, шляхом зу пинення дії податкових повід омлень - рішень №0000792305/0 від 26.02.2009р ., №0000782305/1 від 03.04.2009р.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлений позов та зазначив, що надані позивачем для переві рки документи (податкові нак ладні, акти виконаних робіт, п латіжні доручення) є належни ми та допустимими доказами п онесених витрат, які відпові дно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону Укра їни від 28.152.94р. №334-94-ВР «Про оподат ковування прибутку підприєм ств»включаються до складу ва лових витрат. Крім того, висно вки податкового органу про п орушення позивачем вимог Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств»буд уються виключно на суб' єкти вних припущеннях перевіряюч их, оскільки ніякими правила ми ведення податкового облік у не визначається, що витрати по перевезенню можуть бути п ідтверджені лише товарно-тра нспортними накладними. За на ведених обставин, позивач вв ажає, що оскаржувані податко ві повідомлення - рішення пі длягають скасуванню.

Представник відповідача у письмових запереченнях та в судовому засіданні позов не визнав та вважає, що податков і повідомлення - рішення, як ими визначено податкові зобо в' язання та застосовані штр афні (фінансові) санкції вине сені правомірно за порушення позивачем п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», ст.. 48 З акону України від 05.04.2001р. №2344-111 «П ро автомобільний транспорт» .

Розглянувши подані позив ачем і відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, Окружний а дміністративний суд м. Києва , -

ВСТАНОВИВ:

Працівниками Державної податкової інспекції у Дарн ицькому районі м. Києва прове дена планова виїзна перевірк а Товариства з обмеженою від повідальністю „Укобудпоста ч" код за ЄДРПОУ 33993753 з питань до тримання вимог податкового з аконодавства за період з 01.04.2007 п о 30.09.2008, валютного та іншого зак онодавства за період з 01.04.2007 по 30.09.2008 р. та складено акт перевір ки №648/2305/33993753 від 07.02.2009р.

За результатами перевірки було встановлено порушення п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств», ст.48 Закону Україн и «Про автомобільний транспо рт», зокрема підприємством з анижено оподатковуваний пр ибуток 109 212,61 грн., оскільки непр авомірно віднесено до складу скоригованих валових витрат , сплату послуг по автопереве зенням всього у сумі 436'850,46 грн.,.у тому числі

• 2 квартал 2007 року в сумі - 62'903,08 грн.: - ТОВ «Прім'єр Про екта»(код 34616323 м. Київ)- до переві рки надано податкові накладн і, акти виконаних робіт №10 від 30.04.2007, №15 від 31.05.2007, №19 від 30.06.2007, на підп риємстві відсутні, до переві рки не надано ТТН, крім того, з гідно бази АІС ОР ТОВ «Прім'єр Проекта»визнано банкрутом, з 2007 року звітність до ДПІ у Печ ерському районі м. Києва не на дає

• 3 квартал 2007 року в су мі - 96'243,76 грн. - ТОВ «Прім'єр Проек та»(код 34616323 м. Київ)- до перевірк и надано податкові накладні, акти виконаних робіт №26 від 31.0 7.2007, №б/н від 31.08.2007, №б/н від 31.08.2007, на пі дприємстві відсутні, до пере вірки не надано ТТН, крім того , згідно бази АІС ОР ТОВ «Прім' єр Проекта»визнано банкруто м, з 2007 року звітність до ДПІ у П ечерському районі м. Києва не надає

• 4 квартал 2007 року в су мі - 43'169,60 грн. . - ТОВ «Гранд В»(код 3 3722207 м. Одеса)- до перевірки над ано податкові накладні, ак ти виконаних робіт від 28.09.2007, від 31.10.2007, від 30.11.2007, від 28.12.2007 на підприємстві відсутні,

до перевірки не надано ТТН,

• 1 квартал 2008 року в су мі - 88'084,03 грн. - ТОВ «Гранд В»(код 337 22207 м.

Одеса)- до перевірки надано податкові накладні, акти виконаних робіт від 25.01.2008, від 31.01.2008, від 08.02.2008, в ід 29.02.2008, 31.03.2008 на

підприємс тві відсутні, до перевірки не надано ТТН,

• 2 квартал 2008 року в су мі - 51'950,00 грн. - ТОВ «Алекон»(код 3473 6969 м. Одеса)- до перевірки надан о податкові накладні, акти ви конаних робіт від 31.05.2008, від 30.06.2008, на підприємстві відсутні, до перевірки не надано ТТН,

• 3 квартал 2008 року в су мі - 94'499,99 грн. ТОВ «Алекон»(код 347369 69 м. Одеса)- до перевірки надано податкові накладні, акти вик онаних робіт від 31.07.2008, від 31.08.2008, 30.0 9.2008 на підприємстві відсутні, д о перевірки не надано товарн о-транспортну накладну.

На підставі висновків ак ту перевірки відповідачем бу ло прийняте податкове повідо млення - рішення від 26.02.2009р. №00007 92305/0 про визначення податковог о зобов' язання з податку на прибуток у розмірі 157 483,06 грн., в т.ч. 109 212,61 грн. - основного плате жу, 48270,45 грн. - штрафних (фінансо вих) санкцій.

Не погоджуючись з прийняти м податковим повідомленням - рішенням, ТОВ «Укобудпостач» оскаржило його в адміністрат ивному порядку, шляхом подан ня первинної скарги .

За результатом розгляду с карг, податкове повідомлення - рішення від 26.02.09р. №0000782305/0 ДПІ у Д арницькому районі м. Києва за лишено без змін, скарги - без з адоволення та винесене нове податкове повідомлення - рі шення №0000782305/1 від 03.04.2009р.

Правомірність вказаних по даткових повідомлень - ріше нь є предметом даного спору.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими т а не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.1 Правил оформлення документів на пе ревезення, затверджених Нака зом Міністерства транспорту України від 14 жовтня 1997 року №363 , зареєстрованих в Міністерс тві юстиції України 20 лютого 1 998 p. N 128/2568 зі змінами та доповненн ями:

- Договір про перевез ення вантажів - двостороння у года між перевізником,

ван тажовідправником чи вантажо одержувачем, що є юридичним д окументом, яким

регламент уються обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права , обов'язки та

відповідаль ність сторін щодо їх додержа ння.

- Дорожній лист - докуме нт установленого законодавс твом зразка для визначення т а обліку роботи автомобільно го транспортного засобу.

- Подорожній лист - перв инний документ про облік ван тажних автомобільних переве зень що всебічно характеризу є роботу автомобіля і водія-з моменту їх виїзду з автотран спортного підприємства і до повернення на підприємство.

- Приймання вантажу - по дання вантажовідправником п ідготовленого для відправле ння вантажу та товарно-тран спортних документів переві знику з наступним навантажен ням на транспортний засіб т а оформлення документів про прийняття вантажу перевіз ником для відправлення.

- товарно-транспортн а документація - комплект юри дичних документів, на підста ві яких здійснюють облік, при ймання, передавання, перевез ення, здавання вантажу та вза ємні розрахунки між учасника ми транспортного процесу.

- Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх уча сників транспортного процес у юридичний документ, що приз начений для списання товарно -матеріальних цінностей, обл іку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складсь кого, оперативного та бухгал терського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Відповідно п. 11 Правил офо рмлення документів на переве зення затверджених Наказом М іністерства транспорту Укра їни від 14 жовтня 1997 року №363 заре єстрованих в Міністерстві юс тиції України 20 лютого 1998 р. за № 128/2568 зі змінами та доповненням и «Основними документами на перевезення вантажів є товар но-транспортні накладні та д орожні листи вантажного авто мобіля. Залежно від виду вант ажу та його специфічних влас тивостей до основних докумен тів додаються інші (ветерина рні, санітарні та якісні - серт ифікати, свідоцтва, довідки, п аспорти тощо), що визначаєтьс я правилами перевезень зазна чених вантажів.

Дорожній лист вантажного а втомобіля є документом, без я кого перевезення вантажів не

попускається.

Оформлення перевезень в антажів товарно-транспортн ими накладними здійснюєть ся незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.

Товарно-транспортну накл адну на перевезення вантажів автомобільним транспортом З амовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількос ті не менше чотирьох екземпл ярів. Замовник (вантажовідпр авник) засвідчує всі екземпл яри товарно-транспортної нак ладної підписом і при необхі дності печаткою (штампом).

Після прийняття вантажу зг ідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри.

Перший екземпляр товарно-т ранспортної „накладної зали шається у Замовника (вантажо відправника), другий - передає ться водієм (експедитором) ва нтажоодержувачу, третій і че твертий екземпляри, засвідче ні підписом вантажоодержува ча (у разі потреби й печаткою а бо штампом), передається Пере візнику.

У тих випадках, коли в товар но-транспортній накладній не має можливості перерахувати всі найменування вантажу, пі дготовленого для перевезенн я, до такої накладної Замовни к додає документ довільної ф орми з обов'язковим зазначен ням відомостей про вантаж (гр афи 1-10 товарно-транспортної н акладної). У цих випадках в тов арно-транспортній накладній зазначається, що до неї додає ться як товарний розділ доку мент, без якого товарно-транс портна накладна вважається н едійсною і не може використо вуватись для розрахунків із Замовником.

Час прибуття (вибуття) автом обіля для завантаження і роз вантаження Замовник зобов'яз аний зазначати відповідно до пунктів 8.25 і 8.26 цих Правил.

У випадку перевантаження в антажу в процесі його переве зення на інший автомобіль ск ладається акт довільної форм и, в якому обов'язково зазнача ються реквізити: повна назва власника транспорту та його адреса, прізвище, ім'я та по ба тькові водія, державний номе р автомобіля Перевізника, як ий здав вантаж, і Перевізника , який його прийняв. Акт склада ється у двох екземплярах, які підписуються представникам и (водіями) обох Перевізників (по одному для кожного). Це заз начається в товарно-транспор тній накладній.»

Відповідно до статті 48 Зако ну України «Про автомобільни й транспорт»автомобільні пе ревізники, водії повинні мат и і пред'являти особам, які упо вноважені здійснювати контр оль на автомобільному трансп орті та у сфері безпеки дорож нього руху, документи, на підс таві яких виконують вантажні перевезення.

Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні п ереведення на договірних

умовах, є:

для автомобільного переві зника - ліцензія та документ, що засвідчує використання т ранспортного засобу на зако нних підставах, інші докумен ти, передбачені законодавст вом України;

для водія - посвідчення воді я відповідної категорії, реє страційні документи на транс портний засіб, ліцензійна ка ртка, дорожній лист, товарно-т ранспортна накладна або інши й

визначений законодавст вом документ на вантаж, інші д окументи, передбачені законо давством України.

Таким чином, суд вважає, що т оварно-транспортна накладна відноситься до транспортної документації, застосування якої для всіх суб' єктів гос подарської діяльності незал ежно від форм власності є обо в'язковим.

Згідно зі статтею 1, 9 Закону України від 16.07.99 p. № 996-XIV " Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі по тексту - Закон України № 996-XIV) із змінами та доповненнями, пер винний документ - документ, як ий містить відомості про гос подарську операцію та підтве рджує її здійснення.

Підставою для бухгалтерс ького обліку господарських о перацій є первинні документи , які фіксують факти здійснен ня господарських операцій. П ервинні документи повинні бу ти складені під час здійснен ня господарської операції, а якщо це неможливо - безпосере дньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування о броблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Пунктом 2.4, 2.7 статті 2 Положенн я про документальне забезпеч ення записів у бухгалтерсько му обліку, затвердженого Нак азом Міністерства фінансів У країни від 24.05.95 р. № 88, зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни D5.06.95 р. за № 168Y704 із змінами та доповненнями, передбачено , що первинні документи (на пап ерових і машинозчитуваних но сіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказово сті повинні мати такі обов'яз кові реквізити: назва підпри ємства, установи, від імені як их складений документ, назва документа (форми), код форми, д ата і місце складання, зміст г осподарської операції та її вимірники (у натуральному і в артісному виразі), посади, прі звища і підписи осіб, відпові дальних за дозвіл та здійсне ння господарської операції і складання первинного докуме нта.

Первинні документи склада ються на бланках типових фор м, затверджених Міністерство м статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерс твами і відомствами України . Документування господар ських операцій може здійс нюватись з використанням ви готовлених самостійно бланк ів, які повинні обов'язково мі стити реквізити типових або спеціалізованих форм.

Згідно з пунктом 2 статті 3 За кону України № 996-XIV, бухгалтерс ький облік є обов'язковим вид ом обліку, який ведеться підп риємством. Фінансова, податк ова, статистична та інші види звітності, що використовуют ь грошовий вимірник, ґрунтую ться на даних бухгалтерськог о обліку.

Відповідно до пункту 5.1, під пункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Зако ну «Про оприбуткування прибу тку підприємств», валові вит рати виробництва та обігу (да лі - валові витрати) - сума будь -яких витрат платника податк у у грошовій, матеріальній аб о нематеріальній формах, зді йснюваних як компенсація вар тості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовля ються) таким платником подат ку для їх подальшого викорис тання у власній господарські й діяльності.

До складу валових витрат вк лючаються:

суми будь-яких витрат, спл ачених (нарахованих) протяго м звітного періоду y зв'язку з підготовкою, організацією, в еденням виробництва, продаже м продукції (робіт, послуг) і о хороною праці, у тому числі ви трати з придбання електрично ї енергії (включаючи реактив ну), з урахуванням обмежень, ус тановлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 ст атті 5 Закону «Про оподатку вання прибутку підприємств» включаються до складу валови х витрат витрати на потреби н е пов' язані з веденням госп одарської діяльності.

Не належать до складу валов их витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними т а іншими документами, обов'яз ковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку ( підпункт 5.3.9 пункту 5.3 ст. 5 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств».

Згідно з підпунктом 4.2.3 пункт у 4.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІП із змінами та доповнення ми (далі по тексту - Закон №2181), об ов'язок доведення того, що буд ь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випа дках, визначених підпунктом 4.2.2 цього пункту, є помилковим, покладається на платників по датків, за винятком випадків , визначених пунктом 4.3 цієї ст атті.

З висновків акту перевірки вбачається, що на момент пере вірки у підприємства відсутн я первинна транспортна докум ентація, що може підтвердити фактичність отриманих послу г, їх об' єм, кількість та вид, така документація не була на дана і суду на його вимогу.

Тому, суд вважає, що підтвер дити фактичність наданих поз ивачу його контрагентами пос луг, під час провадження у спр аві, є неможливим.

Окрім того, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є за необхідне звернути уваг у на те, що зі змісту розділу 1 Д оговорів про надання послуг, укладених позивачем з ТОВ «П рем' єр-Проект», ТОВ «Гранд-В »та ТОВ «Алекон»зазначено, щ о виконавець зобов' язуєтьс я надати замовнику автотранс портні та експедиторські пос луги з перевезення будівельн их матеріалів за відповідним маршрутом, який, в деяких випа дках визначений, а в інших вип адках визначатиметься сторо нами додатково, в обсязі, на ум овах та за плату, визначених ц им договором, а замовник зобо в' язується прийняти та опла тити надані послуги.

Як вже було зазначено вище , однією із умов віднесення пі дприємством витрат до складу валових витрат, згідно пункт у 5.1 підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статт і 5 Закону «Про оприбуткуванн я прибутку підприємств», є су ма будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріал ьній або нематеріальній форм ах, здійснюваних як компенса ція вартості товарів (робіт, п ослуг), які придбаваються (виг отовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній госп одарській діяльності.

Під час розгляду справи, с удом неодноразово витребову вались у позивача документи щодо будівельних матеріалів , які, власне, мали переміщуват ися на підставі договорів пр о надання послуг, укладених п озивачем з ТОВ «Прем' єр-Про ект», ТОВ «Гранд-В»та ТОВ «Але кон».

Жодні документи, які б підтв ердили складський рух будіве льних матеріалів, накладні н а поставку таких матеріалів іншим особам, довіреності на отримання уповноваженою осо бою поставлених будівельних матеріалів, позивачем до спр ави не подано, про наявність т аких доказів суд не повідомл ено.

З огляду на викладене, Окруж ний адміністративний суд м. К иєва вважає, що податковий ор ган цілком правомірно визнач ив ТОВ «Укобудпостач»суму по даткового зобов' язання з по датку на прибуток у розмірі 109 212,61 грн.

Порядок застосування шт рафних санкцій за порушення податкового законодавства в изначено статтею 17 Закону №2181-1 11 та Інструкцією про порядок з астосування та стягнення сум штрафних санкцій органами д ержавної податкової служби, затверджено наказом Державн ої податкової адміністрації України від 17.03.2001р. №110 і зареєст рованої в Мінюсті України ві д 23.03.2001р. №268/5459 із змінами та допов неннями (далі по тексту - Інстр укція №110).

Підпунктом 6.1.10 пункту 6 Інстр укції №110 визначено, що штрафн і санкції застосовуються нез алежно від стану розрахунків платника податків з бюджета ми, існування податкового бо ргу чи наявності переплати у платника податків.

Відповідно до пункту 17.1 стат ті 17 Закону №2181 штрафні санкції , передбачені пунктом 17.2 цієї с татті, самостійно нараховуют ься платником податків. Відп овідно до пункту 17.2 статті 17 За кону №2181, платник податків, яки й до початку його перевірки п одатковим органом самостійн о виявляє факт заниження под аткового зобов'язання минули х податкових періодів, зобов 'язаний:

а) або надіслати уточн юючий розрахунок і сплатити суму такої недоплати та штра ф у розмірі п'яти відсотків ві д такої суми до подання таког о уточнюючого розрахунку;

б) або відобразити сум у такої недоплати у складі де кларації з цього податку, що п одається за наступний податк овий період, збільшену на сум у штрафу у розмірі п'яти відсо тків від такої суми, з відпові дним збільшенням загальної с уми податкового зобов'язання з цього податку.

Тобто, згідно п. 17.2 статті 17 За кону №2181 умовою для застосува ння штрафу є факт заниження п одаткового зобов'язання мину лих податкових періодів.

Обов'язок щодо обчислення н едоплати і штрафу у розмірі п 'яти відсотків від суми недоп лати в обох наведених випадк ах покладено на платника под атків. У зв'язку з цим форми ут очнюючих податкових деклара цій і розрахунків, які затвер джені відповідними наказами ДПА України, передбачають ря дки для декларування платник ами податків сум недоплати і штрафу у розмірі п'яти відсот ків від суми недоплати.

Відповідно до підпункту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Закону №2181 і п ункту 2.7 Інструкції №110, недопла та - це заниження суми податко вого зобов'язання.

Згідно підпункту 1.5 статті 1 З акону №2181, штрафна санкція (штр аф) - це плата у фіксованій сум і або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язан ня (без урахування пені та штр афних санкцій), яка справляєт ься з платника податків у зв'я зку з порушенням ним правил о податкування, визначених від повідними законами.

Оскільки статтею 1 цього Зак ону податковим зобов'язанням визначене зобов' язання пл атника податків сплатити до бюджетів відповідну суму кош тів у порядку та у строк и, визначені цим Законом або і ншими законами України, то не доплата і штраф є складовими податкового зобов'язання пл атника податків.

Відповідно до підпункту "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 З акону №2181 податковий орган зо бов'язаний самостійно визнач ити суму податкового зобов'я зання платника податків у ра зі, якщо дані документальних перевірок результатів діяль ності платника податків свід чать про заниження або завищ ення його податкових зобов' язань, заявлених у податкови х деклараціях.

Таким чином, ДПІ у Дарниц ькому районі м. Києва відпові дно до пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181 п равомірно застосовано до ТОВ «Укобудпостач»штрафну санк цію у розмірі десяти відсотк ів від суми недоплати (заниже ння суми податкового зобов' язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов' язкового платежу), почин аючи з податкового періоду, н а який припадає така недопла та, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає от римання таким платником пода тків податкового повідомлен ня від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відс отків такої суми та не менше д есяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян суку пно за весь строк недоплати, н езалежно від кількості подат кових періодів, що минули.

Враховуючи викладене, су д вважає, що відповідачем пра вомірно винесено податкові повідомлення - рішення №№00007 92305/0 від 26.02.2009р., №0000782305/1 від 03.04.2009р.

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, довів правом ірність прийнятих ним рішень . Натомість позивач не надав с уду належних та допустимих д оказів в обґрунтування своїх позовних вимог.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Укобудпостач»задоволе нню не підлягають.

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В адміністративному п озові відмовити.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.06.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10667547
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6860/09/2670

Ухвала від 17.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 24.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 01.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні