Постанова
від 05.07.2010 по справі 2а-8739/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 05 липня 2010 року           10:48           № 2а-8739/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Гладії А.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом         Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва

до                         Приватного підприємства «АЙАНАПА»

про                       стягнення податкової заборгованості

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі міста Києва (надалі ДПІ у Шевченківському районі міста Києва, позивач) звернулась до суду з позовом про стягнення з Приватного підприємства «АЙАНАПА»(надалі ПП «АЙАНАПА»або відповідач) 2 436 грн. 10 коп. податкової заборгованості з податку на прибуток та зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

Ухвалою суду від 07 червня 2010р. відкрито провадження у адміністративній справі, закінчене підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача під час судового розгляду підтримав позовні вимоги в повному обсязі. Позовні вимоги мотивовані тим, що в результаті адміністративного узгодження зобов’язання з податку на прибуток та зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями, а також в результаті самостійного узгодження відповідачем суми зобов’язання, вказаного ним у звіті зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства та не сплаченої вчасно, у відповідача обліковується борг, який в супереч приписам Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” зі змінами та доповненнями (далі –Закон України №2181) відповідачем не сплачено до державного бюджету України.

Позивач стверджує, що ним було вжито передбачених Законом України №2181 заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, а тому позивач, посилаючись на пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 вказаного Закону, просить стягнути з відповідача податковий борг.

Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, у судове засідання представник відповідача не з’явився, про час та місце судового засідання повідомлявся рекомендованим з повідомленням листом за адресою, вказаною у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак, конверт було повернуто до суду з відміткою про не знаходження відповідача за зазначеною адресою. Відповідно до частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

У зв’язку з нез’явленням представника відповідача, відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

В судовому засіданні 05 липня 2010р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, адміністративний суд, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «АЙАНАПА»зареєстроване Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією 31.03.2004р. за адресою: 04053, вул. Артема, 37-41, м. Київ, та взято на облік до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва за №32186, код ЄДРПОУ –32872311.

ПП «АЙАНАПА»було подано до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва звіти зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства №29017 від 18.04.2007р. на суму 486 грн. 78 коп., та №47320 від 17.05.2007р. на суму 497 грн., однак, у встановлені Законом України №2181 строки, зазначені у звітах суми збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства сплачені не були.

Таким чином, відповідач самостійно визначив собі та узгодив суму зобов’язання зі  збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

Самостійно обчислена платником збору сума податкового зобов'язання зазначається у звіті про суму нарахованого збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства. Зазначений звіт подається щомісяця (незалежно від наявності у платників об'єкта оподаткування) до органу державної податкової служби за місцезнаходженням суб'єкта господарської діяльності протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця, а сума податкового зобов'язання, зазначена в поданому звіті, сплачується протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного терміну подання звіту.

Відповідно до п. п. 4.1.4 п.4.1. ст. 4 Закону України №2181, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:  календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3 ст. 5 вказаного Закону, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України №2181, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

У відповідності до п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону України, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином, відповідач, подавши до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва звіт зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства, але не сплативши його до державного бюджету протягом 10 днів, самостійного узгодив суму такого податкового зобов’язання.

Окрім цього, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва було проведено невиїзні документальні перевірки своєчасності подання податкової звітності а також подання платіжних доручень до установ банку, якими встановлено порушення відповідачем п.п. 17.1.1, п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України №2181. За результатами цих перевірок було складено акти (копії в матеріалах справи), на підставі висновків яких, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва прийняті податкові повідомлення-рішення від 14.08.208. №00403/1513 на суму 340 грн., №03062/1503 на суму 510 грн., №011678/1513 від 01.09.2009р. на суму 340 грн., №019589/1513 на суму 170 грн., а також рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 01.09.2009р. №011676/15-13 на суму 157 грн. 80 коп. та №11679/15-13 на суму 16 грн. 92 коп. (далі –рішення).

Вказані податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідачем отримані не були, про що складено відповідні акти (копії в матеріалах справи).

Рішення  ані в адміністративному, а ні судовому порядку оскаржені не були.

Так, у відповідності до абз. «а»п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст.. 4 Закону України №2181,. податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України 2181, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 вищевказаного Закону передбачено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України №2181 процедура адміністративного оскарження закінчується, зокрема, останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

Підпунктом 5.3.2 пункту 5.3 статті 5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що у випадках апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Тому, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом з підстав, зазначених у п. "а" п. 4.2.2 п.4.2. ст.4 даного Закону (платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію), платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.

Таким чином, у зв’язку з тим, що відповідач не скористався процедурою апеляційного оскарження суми, визначені рішеннями  набули статусу податкового боргу.

          Окрім цього, відповідачу було нараховано пеню.

У відповідності до п.п. 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 Закону України №2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до пп. "а" пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181 -  перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Відповідно до п. "б" пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181, друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

За таких обставин, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва було надіслано ПП «АЙАНАПА» першу та другу податкові вимоги від 15.03.2007р. №1/363 та від 27.04.2007р. №2/521. Вказані податкові вимоги відповідачем отримані не були, у зв’язку з чим їх було розміщено на дошці податкових оголошень (копії актів в матеріалах справи).

Згідно з пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України №2181, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці  біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Таким чином, у зв’язку із самостійним узгодженням відповідачем та узгодженням у адміністративному порядку суми податкового зобов’язання з податку на прибуток в розмірі 1 360 грн. та зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства в розмірі 1076 грн. 10 коп.,  вони набули статусу податкового боргу.

Наявність у відповідача податкового боргу в розмірі 2 436 грн. 10 коп. підтверджується витягами з облікової картки платника податку на прибуток та збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства –відповідача (копії  в матеріалах справи).

Станом на дату судового розгляду даної справи, суду не надано доказів сплати відповідачем його податкової заборгованості у розмірі 2 436 грн. 10 коп.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.

З урахуванням того, що узгоджена сума податкового зобов’язання в розмірі 2 436 грн. 10 коп. станом на дату розгляду справи набула статусу податкового боргу відповідача, беручи до уваги те, що позивачем було вжито всіх передбачених Законом України №2181 заходів з погашення податкового боргу відповідача, які, в свою чергу, не дали позитивного результату, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 2 436 грн. 10 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «АЙАНАПА»(04053, вул. Артема, 37-41, м. Київ, код ЄДРПОУ –32872311) до  Державного бюджету України на:

- р/р 31117009700011, одержувач УДК у Шевченківському районі м. Києва, код одержувача 26077968, банк одержувача ГУДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 11021000 податковий борг з податку на прибуток у розмірі 1360 (одна тисяча шістдесят) гривень;

- р/р 31117009700011, одержувач УДК у Шевченківському районі м. Києва, код одержувача 26077968, банк одержувача ГУДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 16060100 борг зі збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства в розмірі 1076 (одна тисяча сімдесят шість) гривень 10 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                     Н.Г. Вєкуа

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –07.07.2010р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.07.2010
Оприлюднено16.08.2010
Номер документу10668029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8739/10/2670

Ухвала від 07.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Постанова від 05.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні