Рішення
від 11.10.2022 по справі 420/7581/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7581/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Тойс" про стягнення штрафу,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Тойс", в якій позивач просить: стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Тойс" до Державного бюджету суму штрафу в розмірі 170 000,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач створює перешкоди у проведенні перевірки характеристик продукції шляхом невиконання встановлених Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, за що передбачена відповідальність відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 44 Закон України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

Ухвалою від 09.06.2022 року відкрито провадження в адміністративній справі та визначено, що розгляд справи буде проводитись за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи на підставі ст. 262 КАС України у межах строків, визначених ст. 258 КАС України та з урахуванням встановлених сторонам строків для подання заяв по суті.

Ухвалою суду від 25.07.2022 року призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження зі стадії проведення підготовчого засідання; призначено підготовче засідання по справі на 08.08.2022 року.

При цьому, суд вжив додаткових заходів для належного сповіщення відповідача про розгляд цієї справи за його участі шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України в порядку статті 130 КАС України.

Ухвалою суду від 08.09.2022 року закрито підготовче провадження по справі та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 22.09.2022 року.

22.09.2022 року від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника у порядку письмового провадження.

У судове засідання призначене на 22.09.2022 року учасники справи не з`явились, про дату, час та місце проведення останнього повідомлялися належним чином.

Суд зазначає, що відповідачем до суду не подано відзиву на адміністративний позов.

Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За приписами ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, на підставі повідомлення Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про продукцію, яка не відповідає встановленим вимогам та/або становить серйозний ризик від 06.08.2021 року-№Р-7486-2021, отриманого за допомогою національної інформаційної системи державного ринкового нагляду, Держпродспоживслужба доручила здійснити за ланцюгом постачання позапланову перевірку характеристик продукції, зазначеної у повідомленні, відповідно до вимог абз.5 п.5 розділу IV Методики щодо порядку планування та звітування про результати державного ринкового нагляду, затвердженої наказом Держпродспоживслужби від 21.08.2017 року №731.

Направленням на проведення перевірки №3124 від 11.11.2021 року, відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та наказу №3417 від 11.11.2021 року посадовим особам ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області, - головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Проданову О.І. та головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Бондарчуку А.О., доручено здійснити перевірку характеристик іграшок, які розміщуються ТОВ "Альянс Тойс" за адресою: 65026, м. Одеса, вул. Грецька, 44 - у формі позапланової виїзної перевірки. Строк проведення перевірки з 21.12.2021 року по 24.12.2021 року. Підстава проведення перевірки - за результатами перевірки, проведеної ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області у ТОВ «Країна іграшок» (акт перевірки від 23.07.2021 року №1574), є підстави вважати, що продукція (іграшка трактор металевий ТМ «Автопром», арт 7786-2, виробник - Китай) не відповідає встановленим вимогам по ланцюгу постачання.

Листом за №вих-9799/05/25 - від 24.11.2021 poкy Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області повідомило ТОВ «Альянс Тойс» про проведення позапланової перевірки характеристик продукцiї та зазначило про необхідність в термін з 21.12.2021 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв. 09.09.2021 року надати за адресою: м.Одеса, вул.Старопортофранківська, 8 копії документів на вказану вище продукцію. Вказаний лист направлено рекомендованим листом №6509107460723 та вручено ТОВ «Альянс Тойс» 29.11.2021 року.

Актом перевірки характеристик продукції від 24.12.2021 року №4377 у ТОВ «Альянс Тойс» зафіксовано факт створення перешкод у проведенні перевірки характеристик продукції шляхом не виконання встановлених Законом вимог посадових осіб, які здійснюють державний ринковий нагляд.

Вказаний акт перевірки направлено ТОВ «Альянс Тойс» рекомендованим листом №650203414348 та отримано 13.09.2021 року.

За результатами проведення позапланової перевірки, посадовою особою ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області 28.12.2021 року складено Протокол №48 про виявлені порушення вимог статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд» та статті 15 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», який направлений ТОВ «Альянс Тойс» рекомендованим листом №6502903469100.

31.12.2021 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято постанову про накладення штрафних санкцій №108за порушення вимог п.6 ч. 4 ст.44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» - створення перешкод шляхом невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд до ТОВ «Альянс Тойс» застосовано штрафні санкції у розмірі 170 000,00 грн.

Вказану постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 31.12.2021 року №108 було направлено на адресу ТОВ «Альянс Тойс» рекомендованим листом № 6500143332319, та отримано Товариством 10.01.2022 року.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що даний позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ч.4 ст. 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю та безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції врегульовано Законом України від 02.12.2010р. №2735-VI "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції".

Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" державний ринковий нагляд - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Дія Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" поширюється на відносини щодо здійснення державного ринкового нагляду за продукцією, що охоплюється встановленими вимогами (вимогами щодо нехарчової продукції та її обігу на ринку України, встановлені технічними регламентами), крім видів продукції, зазначених у цьому Законі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 22 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" заходами ринкового нагляду є, зокрема, перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування).

Частинами третьої та шостої статті 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" передбачено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Відповідальність суб`єктів господарювання за порушення вимог законодавства у сфері державного ринкового нагляду регламентовано статтею 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції".

Зокрема, приписами пункту 6 частини 4 вказаної статті встановлено, що до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, - у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В ході розгляду справи встановлено, що на відповідача ТОВ "Альянс Тойс" за порушення вимог законодавства про державний ринковий нагляд і контроль продукції постановою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №108 від 31.12.2021 року накладено штраф у розмірі 170 000,00грн..

З аналізу викладених вище норм Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», слідує, що він містить імперативну норму, згідно з якою, суб`єкт господарювання зобов`язаний сплатити накладений на нього штраф у 15 (п`ятнадцятиденний) строк з дня отримання постанови, якою такий штраф накладено.

Несплата штрафу у встановлений строк є підставою для стягнення суми штрафу у судовому порядку.

Судом встановлено, що примірник постанови про накладення штрафу №108 від 31.12.2021 року був отриманий ТОВ "Альянс Тойс" 10.01.2022 року, що підтверджується відміткою у наявному у справі відповідному рекомендованому повідомленні (а.с.18).

Однак, у встановлений Законом строк накладений штраф відповідачем не сплачено. Доказів оскарження вищевказаної постанови про накладення штрафу суду не надано, а отже, враховуючи відсутність добровільної сплати відповідачем суми штрафу згідно постанови про накладення штрафу №108 від 31.12.2021 року, спірна сума підлягає стягненню з відповідача за рішенням суду.

Крім того, суд звертає увагу, що 24.02.2022 року розпочалася військова агресія Російської Федерації проти України. Указом Президента України №54/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Указом Президента України від 14.03.2022 року №133/22 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 18.04.2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 17.05.2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 574/2022 "Про продовження строку проведення загальної мобілізації" продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Зважаючи на предмет позову у цій справі, та, беручи до уваги запровадження воєнного стану на території України, суд уважає, що строк звернення до суду з цим адміністративним позовом позивачем не пропущений.

Відтак, зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області є обґрунтованими, а отже підлягають задоволенню шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Тойс" до Державного бюджету суму штрафу в розмірі 170 000,00 грн.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Враховуючи, що відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат зі сплати судового збору на користь позивача не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, 6, м.Одеса, 65042, код ЄДРПОУ 40342996) до товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Тойс" (вул. Грецька, 44, м.Одеса, 65026, код ЄДРПОУ 38433511) про стягнення штрафу- задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Тойс" до Державного бюджету суму штрафу в розмірі 170 000 (сто сімдесят тисяч) грн.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Самойлюк Г.П.

Дата ухвалення рішення11.10.2022
Оприлюднено13.10.2022
Номер документу106688465
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —420/7581/22

Рішення від 11.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні