СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2022 р. Справа № 480/2638/22
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Липоводолинської селищної ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що рішенням від 19.11.2019 Липоводолинська селищна рада погодила надання йому дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною (орієнтовною) площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Лучанської сільської ради Роменського (Липоводолинського) району Сумської області. Наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 22.11.2019 № 18-17658/16-19-СГ йому було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність вказаної земельної ділянки. На підставі отриманого наказу було виготовлено та погоджено проект землеустрою. Вказаний проект землеустрою було погоджено без зауважень. Дана земельна ділянка площею 2,00 га зареєстрована в Державному земельному кадастрі з кадастровим номером 5923282800:01:007:0013.
Позивач подав відповідачу заяву про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність разом з оригіналом такого проекту та копією витягу з Державного земельного кадастру.
Рішеннями від 16.09.2021 відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою та переданні земельної ділянки у власність. Вважає таку відмову протиправною, оскільки Земельним кодексом України не передбачено підстав для відмови в затвердженні погодженого проекту землеустрою. У даному випадку передбачено лише обов`язок відповідача затвердити проект, натомість відповідач відмовив у погодженні без зазначення підстав. Просив позов задовольнити та зобов`язати відповідача повторно розглянути його заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відповідач позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що позивач отримав дозвіл для виготовлення проекту землеустрою за рахунок земель державної власності, при цьому проект ним було виготовлено вже за рахунок земель комунальної форми власності, до того ж без погодження та навіть без повідомлення Липоводолинської селищної ради про намір отримати у власність земельну ділянку саме з комунальної власності. Тобто фактично позивач за власним розсудом лише замінив розпорядника земель у ході приватизації за власним розумінням та в особистих цілях. За таких обставин рішення про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за рахунок земель комунальної власності є правомірним. Вважає, що порушень вимог чинного законодавства ним не допущено.
Крім того, позивач звернувся до суду з вимогою зобов`язати відповідача примусово розглянути та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та передати земельну ділянку у власність, що є фактичним втручанням в реалізацію повноважень колегіальним органом (в його дискреційні повноваження). Просив у задоволенні позову відмовити.
Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що рішенням від 19.11.2019 Липоводолинська селищна рада погодила надання позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною (орієнтовною) площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Лучанської сільської ради Роменського (Липоводолинського) району Сумської області. Наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 22.11.2019 № 18-17658/16-19-СГ позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність вказаної земельної ділянки. (а.с.6-11,29).
На підставі виготовленого та погодженого проекту в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельну ділянку площею 2,00 га з кадастровим номером 5923282800:01:007:0013 (а.с.16-18).
Позивач подав відповідачу заяву про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність разом з оригіналом такого проекту та копією витягу з Державного земельного кадастру. Рішеннями від 16.09.2021 (п. 27) відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою та переданні земельної ділянки у власність (а.с.14,15).
Суд не погоджується з такими рішеннями відповідача та вважає рішення Липоводолинської селищної ради про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки необґрунтованим з огляду на таке.
Відповідно до ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Підстав для відмови у затвердженні належним чином погодженого Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність законодавством не передбачено.
Відповідно до ч. 10 ст. 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Відповідач відмовив позивачу в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та переданні її у власність без зазначення підстав, тому таке рішення не може відповідати приписам ч. 2 ст. 2 КАС України. Тому, враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги про зобов`язання Липоводолинської селищної повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність та прийняти рішення за наслідками її розгляду відповідно до ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне присудити позивачу за рахунок бюджетних асигнувань Липоводолинської селищної ради 992,40 грн в рахунок відшкодування судового збору (а.с.62).
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Липоводолинської селищної ради (42500, Сумська область, Роменський район, смт Липова Долина, вул. Роменська, 10, код ЄДРПОУ 04390972) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати пункт 27 рішення Липоводолинської селищної ради від 16.09.2021 "Про затвердження проектів землеустрою".
Визнати протиправним та скасувати пункт 27 рішення Липоводолинської селищної ради від 16.09.2021 "Про передачу земельних ділянок у власність".
Зобов`язати Липоводолинську селищну раду повторно розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Лучанської сільської ради Роменського (Липоводолинського) району Сумської області, та надання ОСОБА_1 у власність земельної ділянки загальною площею 2,00 га (кадастровий номер 5923282800:01:007:0013) та за результатами його розгляду прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Липоводолинської селищної ради на користь ОСОБА_1 992,40 грн в рахунок відшкодування судового збору.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2022 |
Оприлюднено | 13.10.2022 |
Номер документу | 106691112 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні