ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.10.2022 Справа № 914/1684/22
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник І», м.Стрий,
до відповідача: Стрийської міська рада, м.Стрий,
про: визнання договору укладеним.
Суддя І.Б. Козак
При секретарі Г.Гелеш
Представники сторін:
Позивач: Музика М.П. - представник,
Відповідач: не з`явився.
На розгляд Господарського суду Львівської області Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник І» подано позов до Стрийської міська рада про визнання договору укладеним.
Ухвалою суду 28.07.2022 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 23.08.2022. Ухвалою суду від 20.09.2022 закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 04.10.2022.
Правова позиція позивача.
У судове засідання 04.10.2022 представник позивача з`явився, підтримав позовні вимоги, викладені в заяві про уточнення позовних вимог (вх.№17144/22 від 185.08.2022). Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач відмовляється укласти спірний договір з позивачем.
Попередній розрахунок судових витрат позивача:
· 2481,00 грн - сплачений судовий збір.
Правова позиція відповідача.
Представник відповідача у судове засідання 04.10.2022 не з`явився, у відзиві на позов (вх.№19395/22 від 20.09.2022) заперечив проти позовних вимог, оскільки після ліквідації Стрілківської СР до правонаступника Стрийської МР за передавальним актом не перейшли відомості щодо дороги та обов`язку укласти договір про закупівлю.
У відповіді на відзив (вх.№20108/22 від 29.09.2022) позивач спростував заперечення відповідача та заначив, що оскільки замовником за тендером визначено переможця спрощеної закупівлі і оприлюднено «повідомлення про намір укласти договір» 19.11.2020 року, договір між Стрілківською сільською радою як замовником та ТОВ ?Комунальник-1? як переможцем закупівлі мав бути укладений не пізніше 09.12.2020. Рішенням Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області №21 від 08.12.2020 замовника спрощеної закупівлі - Стрілківську сільську раду реорганізовано шляхом приєднання до Стрийської міської ради. Правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків Стрілківської сільської ради стала Стрийська міська рада.
Мінекономрозвитку у листі вих№ 3304-04/36904-06 від 15.07.2021 ?Щодо правонаступництва та новостворених юридичних осіб?? зазначено, що правонаступник замовника може вчиняти дії як щодо завершення процедур закупівель, розпочатих юридичною особою, яка припиняється в результаті реорганізації, так і у випадку виконання укладеного такою юридичною особою договору про закупівлю, за умови, що правонаступництво стосовно передачі прав та обов`язків особи, що припиняється (у тому числі за договором про закупівлю), оформлено в установленому законодавством порядку. При цьому у разі реорганізації юридичної особи учасника нова юридична особа, яка є правонаступником попередньої, до якої переходять права та обов`язки, може вчиняти дії по виконанню укладеного договору про закупівлю. Враховуючи наведене, обов`язок укласти договір з переможцем спрощеної закупівлі покладається саме на правонаступника Стрийську міську раду. Разом з тим, підставою не підписання договору в даному випадку є саме дії відповідача. Посилання відповідача на неможливість укладення договору після закінчення 20-ти денного строку, є безпідставними. Даний строк встановлений для добровільного укладення сторонами договору на закупівлю і не позбавляє права учасника торгів, який визнаний переможцем і дізнався про відмову замовника від укладення договору, звернутись до суду для захисту порушеного права чи законного інтересу. При цьому, з огляду на вимоги до порядку та строків здійснення відповідних процедур закупівель, які встановлені нормами Закону України "Про публічні закупівлі", визнання договору про закупівлю укладеним є не просто належним, а єдиним можливим способом захисту, який відповідав би критерію ефективності. Жоден інший спосіб захисту не забезпечує ефективне відновлення порушених прав, оскільки за чітко продемонстрованої відповідачем відсутності волі на укладення договору та вчинення протиправних дій на ухилення від його укладання, жодна інша конструкція рішення суду не забезпечить вступ та участь позивача у відповідних правовідносинах за відповідним договором - тобто ефективне відновлення тих порушених прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Крім того, позивач неодноразово звертався до відповідача щодо укладення відповідного договору, проте такі звернення не дали результату, договір між сторонами підписано не було, що не заперечується відповідачем.
Обставини справи.
05 листопада 2020 року в електронній системі закупівель Prozorro було оприлюднено інформацію про проведення публічної закупівлі «Капітальний ремонт дороги по вул. Скоблика в с. Сгрілків Стрийського району Львівської області» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-05-003048-а). Замовником даної 'закупівлі виступила Стрілківська сільська рада Стрийського району.
17 листопада 2020 року по даній публічній закупівлі надійшла тендерна пропозиція ГОВ «Комунальник 1».
Протоколом уповноваженої особи виконавчого комітету Стрілківської сільської ради від « 19» листопада 2020 року було вирішено визначити ТОВ «Комунальник 1» переможцем закупівлі «Капітальний ремонт дороги по дул. Скоблика в с. Стрілків Стрийського району Львівської області» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-05- 003048-а) та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із Учасником - ТОВ «Комунальник 1». Даний протокол із додатком 19.11.2020 року було оприлюднено в електронній системі закупівель Ргогогго
Додатком до протоколу від « 19» листопада 2020 року є повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, згідно якого переможцем спрощеної закупівлі - Капітальний ремонт дороги по вул. Скоблика в Стрілків Стрийського району Львівської області є ТзОВ «Комунальник 1». Ціна пропозиції, визначена у повідомленні, становить 317 000,00 гри.
Відповідно до ч. 15 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Тобто, враховуючи, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю датується 19.11.2020 р., договір про закупівлю із ГОЕЇ «Комунальник 1» повинен був бути укладений відповідачем не пізніше 09.1 2.2020 р.
Проте, відповідний договір про закупівлю укладено не було.
Рішенням Стрийської міської ради Стрийського району Львівької області № 21 від « 08» грудня 2020 року було реорганізовано шляхом приєднання до Стрийської міської ради юридичну особу Стрілківську сільську раду (п. 1.22. рішення). Згідно запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи № 1004171120009001842 від 17.05.2021 р. Стрілківську сільську раду (ЄДРПОУ 04370937) було припинено на підставі рішення про реорганізацію. Відповідно до п. 2 цього Рішення Стрийської міської ради .№ 21 від « 08» грудня 2020 року Стрийська міська рада є правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків Стрілківської сільської ради.
У матеріалах справи міститься копія листа уповноваженої особи виконавчого комітету Стрілківської сільської ради Столярського П. до Стрийського міського голови Канівця О., в якому йдеться про необхідність укладення Стрийською міською радою договору за результатами публічної закупівлі UA-2020-11-05-003048-а, як правонаступником Стрілківсьої сільської ради. У відповідь на це, листом Стрийської міської ради №3.9/2486 від 08.12.2020 р. було запропоновано представникам ТОВ «Комунальник 1» підготувати договори на підпис, вказавши реквізит Замовника - «Госпрозрахунковий відділ капітального будівництва при Стрийському міськвиконкомі». Однак, звернувшись у вказаний відділ представниками ТОВ «Комунальник 1» було отримано відмову у підписанні договору без жодного обгрунтування причин.
У подальшому представники ТОВ «Комунальник І» 29 січня 2021 року та 29 квітня 2021 року зверталися до Стрийського міського голови Канівця О. з метою укладення договору за результатами публічної закупівлі UA -2020-11-05-003048-а. Дані звернення було проігноровано.
Примірник договору з двома додатками до нього позивачем долучено додатками до позовної заяви.
Станом на дату винесення рішення сторони спору не уклали спірний договір.
Оцінка суду.
Згідно ст.509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Відповідно до ст.11 ЦК України, однією з підстав виникнення зобов`язань, є зокрема договори та інші правочини.
Так, майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і негосподарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями (ч.1 ст.179 ГПК України).
Як встановлено частинами 3, 7 ст.179 ГК України, укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначає ЗУ "Про публічні закупівлі". Метою цього закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Судом встановлено, що в електронній системі закупівель Prozzorro було проведено публічну закупівлю "Капітальний ремонт дороги по вул. Скоблика в с. Сгрілків Стрийського району Львівської області» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-05-003048-а). Замовником даної 'закупівлі виступила Стрілківська сільська рада Стрийського району.
Відповідно до ч.1 ст. 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Згідно з Протоколом уповноваженої особи виконавчого комітету Стрілківської сільської ради від 19.11.2020 року переможцем закупівлі визначено ТОВ "Комунальник 1" та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із Учасником - ТОВ "Комунальник 1".
Відповідно до вимог законодавства Протокол з Додатком 1 "Повідомлення про намір укласти договір" оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro 19.11.2020 року.
Положеннями ч. 15 ст. 14 ЗУ "Про публічні закупівлі" (в редакції чинній на момент проведення закупівлі) визначено , що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 41 вказаного закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Положення ст. 641 ЦК України та ст. 181 ГК України визначають загальний порядок укладення договорів. Проте, в даному випадку укладення договору здійснюється відповідно до спеціального Закону, який належить застосовувати до спірних правовідносин. При здійсненні закупівлі пропозицію (оферту) робить замовник, який в тендерній документації визначає істотні умови та пропонує проект договору. При здійсненні даної закупівлі проект договору є додатком до тендерної документації. Учасників торгів подає тендерну пропозицію, яка включає згоду з укладенням договору на умовах, запропонованих в додатку до тендерної документації.
Крім того ч. 6 ст. 33 Закону також встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
У разі відмови переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію / пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею (ч. 7 ст. 33 Закону).
Оскільки замовником визначено переможця спрощеної закупівлі і оприлюднено повідомлення про намір укласти договір" 19.11.2020 року договір між Стрілківською сільською радою, як замовником та ТОВ "Комунальник-1" як переможцем закупівлі мав бути укладений не пізніше 09.12.2020 р.
Як вбачається зі змісту ч. 15 ст. 14 Закону, даний строк для укладення договору встановлений саме для замовника, який зобов`язаний в його межах здійснити відповідні дії.
КГС ВС у Постанові від 01.02.2018 року у справі №922/1999/17 зазначив, що конструкція "Замовник укладає", а не "Замовник має право укласти" свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на Замовника укласти договір, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами, з переможцем торгів не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Єдиними підставами не підписання договору є дії або бездіяльність саме Учасника торгів, а не Замовника: відмова переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
Як встановлено судом, вини позивача у неукладені договору в строк, передбачений законодавством немає.
Суд бере до уваги, що рішенням Стрийської міської ради Стрийського району Львівської області №21 від 08.12.2020 року замовника спрощеної закупівлі - Стрілківську сільську раду реорганізовано шляхом приєднання до Стрийської міської ради.
Згідно з частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків Стрілківської сільської ради стала Стрийська міська рада.
Варто також зазначити, що Міністерство економічного розвитку у листі вих № 3304-04/36904-06 від 15.07.2021 "Щодо правонаступництва та новостворених юридичних осіб" зазначено, що правонаступник замовника може вчиняти дії як щодо завершення процедур закупівель, розпочатих юридичною особою, яка припиняється в результаті реорганізації, так і у випадку виконання укладеного такою юридичною особою договору про закупівлю, за умови, що правонаступництво стосовно передачі прав та обов`язків особи, що припиняється (у тому числі за договором про закупівлю), оформлено в установленому законодавством порядку. При цьому у разі реорганізації юридичної особи учасника нова юридична особа, яка є правонаступником попередньої, до якої переходять права та обов`язки, може вчиняти дії по виконанню укладеного договору про закупівлю.
Враховуючи наведене суд зазначає, що обов`язок укласти договір з переможцем спрощеної закупівлі покладається саме на правонаступника Стрийську міську раду. Разом з тим, підставою не підписання договору в даному випадку є саме дії відповідача.
Суд також зазначає, що посилання відповідача на неможливість укладення договору після закінчення 20-ти денного строку, є безпідставними. Даний строк встановлений для добровільного укладення сторонами договору на закупівлю і не позбавляє права учасника торгів, який визнаний переможцем і дізнався про відмову замовника від укладення договору, звернутись до суду для захисту порушеного права чи законного інтересу.
Щодо обраного способу захисту прав позивача шляхом визнання договору укладеним, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 20 ст. 14 ЗУ "Про публічні закупівлі" з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку. Повноваження суду вирішити спір відповідно до вимог законодавства цим строком не обмежуються.
Суд приходить до висновку, що такий спосіб захисту прав є належним за даних обставин, оскільки для ухвалення відповідного рішення наявні всі правові підстави, а згоди щодо всіх істотних умов сторонами в рамках процедури закупівлі вже досягнуто, тобто в розумінні ст. 640 ЦК України договір є укладеним (з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції). Позивач за результатами проведеної відповідачем закупівлі набув прав як переможець відповідної процедури. Зустрічна пропозиція (оферта) щодо укладення договору була прийнята відповідачем повністю і безумовно, а отже останній набув обов`язку укласти відповідний договір та в подальшому виконувати його умови.
При цьому, з огляду на вимоги до порядку та строків здійснення відповідних процедур закупівель, які встановлені нормами Закону України "Про публічні закупівлі", визнання договору про закупівлю укладеним є не просто належним, а єдиним можливим способом захисту, який відповідав би критерію ефективності.
Жоден інший спосіб захисту не забезпечує ефективне відновлення порушених прав позивача за захистом яких він звернувся до суду, оскільки за чітко продемонстрованої відповідачем відсутності волі на укладення договору та вчинення протиправних дій на ухилення від його укладання, жодна інша конструкція рішення суду не забезпечить вступ та участь позивача у відповідних правовідносинах за відповідним договором - тобто ефективне відновлення тих порушених прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Крім того судом встановлено, що позивач неодноразово звертався до відповідача щодо укладення відповідного договору, проте такі звернення не дали результату, договір між сторонами підписано не було, що не заперечується відповідачем.
Отже, позивач здійснив усі заходи, спрямовані на укладення договору за результатами відповідної процедури закупівлі.
Також варто зазначити, що у позивача, якого визначено переможцем спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі (UA-2020-11-05-003048-а) після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, були правомірні очікування на правомірну поведінку замовника а згодом відповідача, як суб`єкта господарювання, щодо укладення договору.
Враховуючи вище вказані норми та з огляду на вище наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про визнання договору укладеним, у редакції, вказаній у позовній заяві, є обґрунтованими, доведеннями та такими, що підлягають задоволенню з огляду на той, факт, що укладення даного договору є обов`язком з огляду на вимоги Закону України "Про державні закупівлі".
Судові витрати.
Щодо стягнення судових витрат, то сплачений позивачем судовий збір покладається на відповідача, оскільки спір виник з його неправомірних дій.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 129, 219-221, 238-240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Визнати укладеним з дня набрання законної сили рішенням договір про закупівлю «Капітальний ремонт дороги по вул. Скоблика в с. Стрілків Стрийського району Львівської області» (UA-2020-11-05-003048-а) між Стрийською міською радою (82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Шевченка, 71, Код ЄДРПОУ 25240544) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник 1» (82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Нижанківського, 50, Код ЄДРПОУ 25240544) у такій редакції:
ДОГОВІР № ____
м. Стрий ___"
Стрийська міська рада, в особі міського голови Канівця Олега Леонідовича, що діє на підставі ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» з однієї сторони (Замовник),
та Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник 1", в особі в.о. директора Пака Івана Васильовича, що діє на підставі статуту та, в подальшому "Виконавець" з другого боку, уклали цей договір про наступне:
1. Предмет договору
1.1.3а цим Договором Виконавець в межах договірної ціни зобов`язується на свій ризик власними та/або залученими силами та засобами виконати роботи "Капітальний ремонт дороги вул. Скоблика в с. Стрілків Стрийського району Львівської області" (надалі -Об`єкт), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити вартість виконаних робіт в порядку та строки, передбачені умовами даного Договору.
2. Вартість робіт та порядок розрахунків.
2.1. Вартість робіт визначається Договірною ціною, що є невід`ємною частиною до Договору і складає 317000 гри з ПДВ (триста сімнадцять тисяч гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ 52833,33 грн (пятдесят дві тисячі вісімсот тридцять три грн тридцять три коп.).
2.1. Договірна ціна є твердою. Тверда договірна ціна визначається на основі кошторисної документації та тендерної пропозиції, встановлюється незмінною на весь обсяг будівництва і не уточнюється, за винятком випадків визначених Державними будівельними стандартами України (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) та чинним законодавством України.
3. Терміни виконання робіт
3.1. Роботи по Договору розпочинаються після отримання Замовником повідомлення (дозволу) на виконання будівельних робіт і повинні бути виконані в терміни, що визначаються в Календарному плані виконання робіт до даного Договору.
3.2. Перегляд строків виконання робіт може здійснюватись, зокрема при виникненні обставин, що не залежать від Виконавця, перешкоджають виконанню робіт у встановлені строки, за умови, якщо Виконавець без затримки письмово сповістив Замовника про виникнення таких обставин.
3.3. Обставинами, які перешкоджають виконанню робіт у встановлені Договором строки, що не залежать від Виконавець і дають право на перегляд Сторонами цих строків, є такі:
- форс-мажор;
- за які відповідає Замовник (відсутність дозволу (повідомлення) на початок виконання будівельних робіт, відсутність коштів для фінансування, затримка у виконанні зобов`язань);
- дій третіх осіб, що унеможливлюють належне наданню послуг, за винятком випадків, коли ці дії зумовлені залежними від Виконавця обставинами.
3.4.Терміни по виконанню робіт можуть бути змінені у випадках, передбачених п. 3.3. цього Договору. Рішення Сторін про перегляд строків оформляється додатковою угодою, що є невід`ємною частиною Договору.
3.5. Замовник може приймати рішення про уповільнення темпів виконання робіт, їх зупинення або прискорення з внесенням відповідних змін у Договір.
4. Права та обов`язки сторін
4.1. Замовник має право:
4.1.1. Здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність Виконавця, контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних робіт.
4.1.2. Контролювати стан та якість виконання робіт і вимагати від Підрядника за рахунок останнього усувати виявлені відхилення від кошторису та переробляти неякісно виконані роботи;
4.1.3. Відмовитися від Договору в будь-який час до закінчення терміну виконання робіт, оплативши Виконавцю виконану частину виконаних робіт з відшкодуванням збитків, завданих такою відмовою;
4.1.4.Вимагати безоплатного виправлення недоліків, що виникли внаслідок допущених Підрядником порушень, або виправити їх своїми силами, якщо інше не передбачено Договором. У такому разі збитки, завдані Замовнику, відшкодовуються Підрядником, у тому числі за рахунок відповідного зниження договірної ціни;
4.1.5. Відмовитися від Договору та вимагати відшкодування збитків, якщо Підрядник своєчасно не виконав роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений Договором, стає неможливим;
4.1.6. Достроково розірвати Договір у разі виявлення недоліків виконаних робіт, які виключають можливість їх використання відповідно до мети, зазначеної у проектній документації та Договорі, і не можуть бути усунені Підрядником, Замовником або третьою особою, а також невиконання зобов`язань Підрядником, повідомивши про це його у строк 10 днів з дати прийняття рішення про необхідність розірвання Договору.
4.1.7. Ініціювати внесення змін у Договір, вимагати розірвання Договору в односторонньому порядку повідомивши Виконавця за 15 календарних днів та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Виконавцем умов Договору;
4.1.8. У випадку виявлення фактів використання Виконавцем неякісних матеріалів чи матеріалів, тип та характеристика яких не відповідають умовам, що звичайно ставляться чи умовам цього договору, державним нормам та правилам, вимагати від Виконавця негайної (не пізніше 3 робочих днів з моменту одержання повідомлення Замовника) заміни таких матеріалів за його рахунок;
4.1.9. Вимагати від Підрядника безоплатного усунення недоліків у виконаних роботах, виявлених протягом гарантійного терміну, передбаченого цим Договором чи законом.
4.1.10. Інші права, передбачені чинним законодавством України.
4.2. Замовник зобов`язується:
4.2.1. Отримати дозвіл (повідомлення) на початок виконання робіт в інспекції Держархбудконтролю;
4.2.2. сприяти Виконавцю у виконанні робіт;
4.2.3. оплачувати вартість виконаних робіт у строки та розмірах, визначені умовами даного Договору;
4.2.4. виконувати інші обов`язки, передбачені чинним законодавством України.
4.3. Виконавець має право:
4.3.1. вимагати від Замовника оплатити вартість робіт, виконаних у відповідності з умовами даного Договору належним чином;
4.3.2. достроково виконати роботи, передбачені умовами даного Договору;
4.3.3. інші права, передбачені чинним законодавством України.
4.4. Виконавець зобов`язується:
4.4.1 виконати роботи з реконструкції у відповідності з розробленою договірною ціною, кошторисною документацією та Календарним планом виконання робіт;
4.4.2. використовувати для виконання робіт якісні матеріально-технічні ресурси, які забезпечені відповідними технічними паспортами та сертифікатами;
4.4.3.у випадку виявлення Замовником фактів використання Підрядником неякісних матеріалів чи матеріалів, тип та характеристика яких не відповідають умовам, що звичайно ставляться чи умовам цього договору, Підрядник зобов`язаний негайно (не пізніше 3 робочих днів з моменту одержання повідомлення Замовника) замінити такі матеріали за свій рахунок;
4.4.4.забезпечити представнику Замовника усі належні умови для здійснення контролю (технічного нагляду) за виконанням робіт, в тому числі надавай ч і^ вим о гу представника Замовника усі необхідні документи та пояснення щодо виконання окремих видів робіт;
4.4.5. повідомляти Замовника про усі обставини, які можуть загрожувати якості виконаних робіт, належності експлуатації об`єкту ;
4.4.6. відшкодувати відповідно до законодавства та Договору завдані Замовнику збитки у разі завдання ним шкоди в період чи внаслідок неналежного виконання умов даного Договору;
4.4.7. інформувати Замовника про обставини, що перешкоджають виконанню Договору, а також про заходи, необхідні для їх усунення;
4.4.8.ліквідувати недоробки і недоліки, що виникли з його вини і виявлені в ході приймання виконаних робіт;
4.4.9.власними силами та засобами, за свій рахунок усунути недоліки у виконаних роботах, виявлені протягом гарантійного терміну;
4.4.10. виконувати інші обов`язки, передбачені чинним законодавством України.
5.3давання і приймання виконаних робіт.
5.1. Факт виконання робіт оформляється шляхом підписання Сторонами Актів приймання- передачі виконаних (типова форма №КБ-2в), (надалі - "Акт") і Довідки про вартість виконаних робіт (типова форма №КБ-3), (надалі - "Довідка"). В Акті та Довідці відображаються обсяги виконаних робіт та їх вартість, підтверджені Замовником і Виконавцем, які є первинними обліковими документами. На підставі зазначених документів Замовник проводить розрахунки з Виконавцем.
5.2. У разі, коли Виконавець розпочав та закінчив роботи у терміни, передбачені у договорі, але при прийнятті робіт (об`єкта) Замовником виявлені недоліки цих робіт, тоді Виконавець зобов`язаний усунути недоліки за свій рахунок у терміни, погоджені із Замовником. Після чого Виконавець повторно повідомляє Замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
5.3. Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунені Виконавцем. Замовником або третьою особою, Замовник має право відмовитися від прийняття таких робіт або вимагати відповідного зниження договірної ціни чи компенсації збитків.
5.4. Право власності на закінчені роботи переходить до Замовника з моменту підписання Акту приймання-передачі закінчених робіт.
5.5. Підписання Акту приймання-передачі закінчених робіт є підставою для проведення остаточних розрахунків між Сторонами.
6. Розрахунки та платежі
6.1. Всі платежі за цим Договором здійснюються за згодою сторін у безготівковому порядку шляхом переказу коштів на поточний банківський рахунок отримувача.
6.2. За цим договором аванс не передбачено.
6.3. Розрахунки між Сторонами за виконані роботи по цьому Договору здійснюються по факту виконання робіт на підставі підписаних актів приймання виконаних робіт (форма № КБ-2в) та довідок про вартість виконаних підрядних робіт (форма № КБ-3) з відтермінуванням платежу до 30-ти календарних днів з моменту підписання Актів.
6.4. У разі виявлення невідповідності робіт, пред`явлених до оплати, встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін, розцінок та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт. Замовник має право за участю Виконавця скоригувати суму, що підлягає сплаті.
6.5. Виконавець не має права продавати результат робіт за даним Договором у випадку порушення Замовником порядку здійснення розрахунків.
7. Гарантійний термін
7.1. Підрядник гарантує, що виконані ним роботи за цим Договором відповідають діючим будівельним нормам, правилам з охорони праці. Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку.
7.2. Гарантійний строк на дані роботи становить 3 роки. Гарантійний строк на матеріали та обладнання відповідає гарантійному терміну виробника даної продукції. Перебіг гарантійного строку розпочинається з дати підписання сторонами кінцевого Акту приймання-передачі виконаних робіт.
7.3. У разі виявлення протягом гарантійних строків недоліків (дефектів) у виконаних роботах, Замовник, протягом 5 робочих днів після їх виявлення повідомляє про це Підрядника і запрошує його для складання акта, де має бути зазначено порядок і строки усунення виявлених недоліків (дефектів). Якщо Підрядник не з`явиться без поважних причин у визначений в запрошенні строк. Замовник має право залучити до складання акта незалежних експертів. Акт, складений без участі Підрядника, надсилається йому для виконання протягом 5 робочих днів після складання.
7.4. Підрядник протягом 5 робочих днів з моменту підписання акту Сторонами, власними та/або залученими силами й засобами (за власний рахунок) зобов`язується усунути всі недоробки та недоліки, виявлені та зафіксовані Замовником. Вказаний термін може бути продовжений за згодою Замовника лише у випадку, якщо усунення недоліків з технічних причин потребує значного часу.
8. Відповідальність сторін.
8.1.У випадку порушення встановленого даним Договору терміну здачі робіт зі своєї вини Виконавець сплачує Замовнику пеню в розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла під час такого прострочення, від суми невиконаного грошового зобов`язання.
8.2.У випадку прострочення строків здійснення платежів Замовник сплачує Виконавцю пеню в розмірі облікової ставки НБУ від несвоєчасно перерахованої суми за кожен день протермінування оплати.
8.3.Оплата штрафних санкцій не звільняє сторони від виконання прийнятих зобов`язань.
8.4.При виконанні робіт, які є предметом даного Договору, Виконавець несе відповідальність за додержання правил і норм техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці, протипожежної охорони тощо.
8.5.Ризик випадкового знищення або пошкодження об`єкта будівництва до його прийняття Замовником несе Виконавець, крім випадків, коли це сталося внаслідок обставин, що залежали від Замовника.
8.6.У випадках, що не передбачені даним Договором, сторони керуються чинним законодавством.
9. Порядок вирішення спорів і розбіжностей
9.1.Спори і розбіжності, що виникають між Сторонами в ході виконання Договору, вирішуються між ними шляхом ведення переговорів.
9.2.У випадку, якщо Сторони не досягли згоди шляхом ведення переговорів, спори і розбіжності передаються на розгляд до господарського суду відповідно до вимог законодавства України.
9.3.Спори, що виникають між Сторонами з приводу виконання Замовником своїх зобов`язань за Договором, передаються на розгляд господарського суду за умови додержання порядку їх досудового (претензійного) врегулювання.
10. Форс-мажор
10.1.Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов`язань згідно чинного договору, якщо це невиконання виявилось наслідком непереборної сили, які виникли після укладення Договору внаслідок подій надзвичайного характеру, які Сторони не могли не передбачити, ні попередити розумними засобами (форс мажор).
10.2.Про настання форс-мажорних обставин Сторона . яка не може виконати зобов`язання за даним Договором, повинна сповістити іншу Сторону протягом 3 календарних днів з моменту настання цих обставин, з підтвердженням, виданим Торгово-промисловою палатою України.
10.3.Початок форс-мажорних обставин збільшує термін виконання договору па період їхньої дії.
11. Термін дії договору та інші умови
11.1. Даний договір вступає в силу з моменту підписання і діє до
11.2.Взаємовідносини сторін не врегульовані даним Договором регулюються, чинним законодавством України.
11.3.Умови даного договору можуть бути змінені за взаємною згодою сторін і оформлюються додатковою угодою.
11.4.Даний договір може бути розірваним лише за згодою сторін. Сторона, що прийняла рішення про зупинення робіт або розірвання договору повідомляє письмово іншу не менше ніж за 15 днів до вступу в дію такого рішення, і якщо протягом цього строку обставини, що зумовили прийняття такого рішення не змінились, сторона, що проявила ініціативу, має право розірвати договір у встановленому законодавством порядку.
11.5.Сторона, з вини якої зупиняються роботи або розривається договір, зобов`язана компенсувати іншій стороні збитки та шкоду, зумовлені цими обставинами.
11.6 Договір складений українською мовою в двох оригінальних примірниках, які мають однакову юридичну силу.
11.7.При виконанні зазначених робіт виконавцем буде передбачено застосування заходів із захисту довкілля.
12. Додатки до договору:
1. Календарний план виконання робіт
2. Договірна ціна
13. Реквізити сторін:
ЗАМОВНИК Стрийська міська рада Юридична адреса: 82400, України, Львівська обл, м.Стрий, вул.Шевченка, 71, р/р в МФО Код ЄДРПОУ: 26256903 Телефон: 03245 52434 Міський голова Канівець О.Л. М.П.Виконавець Товариство з обмеженою відповідальністю «Комунальник 1» 82400, Львівська обл, м.Стрий, Вул.Нижанківського, 50, ЄДРПОУ 25240544 р/р НОМЕР_1 АТ АКБ «Львів», МФО 325268 В.о. Директора Пак І.В. М.П.
Замовник
(назва організації)
Підрядник ТзОВ "Комунальник 1"
(назва організації)
ДОГОВІРНА ЦІНА
на будівництво ДК 021:2015-45233142-6- Ремонт доріг "Капітальний ремонт дороги вул. Скоблика в с. Стрілків Стрийського району Львівської області", що здійснюється в році
Вид договірної ціни: тверда.
Визначена згідно з ДСТУ БД.1.1-2013
Складена в поточних цінах станом на р.
№ п/пОбгрунтуванняНайменування витраВартість, тис.грн всьогоУ тому числі 1234561 Прямі витрати, в тому числі251,2196251,2196- Розрахунок №1Заробітна плата9,767489,76748- Розрахунок №2 Розрахунок №3Вартість матеріальних ресурсів Вартість експлуатації будівель машин і механізмів212,53266 28,91946212,53266 28,91946- -2Розрахунок №4Загальновиробничі витрати8,864918,86491-3Розрахунок №5Витрати на зведення (пристосування)та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд---4Розрахунок №6Кошти на додаткові витрати при виконанні будівельних робіт у зимовий період (на обсяги робіт, що плануються до виконання у зимовий період)---5Розрахунок №7Кошти на додаткові витрати при виконанні будівельних робіт у літній період (на обсяги робіт, що плануються до виконання у літній період)---6Розрахунок №8Інші супутні витрати Разом1,459 261,54351- 260,084511,459 1,4597Розрахунок №9Прибуток 2,221362,22136-8Розрахунок №10Кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій 0,4018- 0,40189Розрахунок №11Кошти на покриття ризику---10Розрахунок №12Кошти на покриття додаткових витрат, повязаних з інфляційними процесами Разом (пп.1-10)- 264,16667- 262,30587- 1,860811Розрахунок №13Податки, збори, обовязкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості будівництва (без ПДВ) Разом договірна ціна крім ПДВ- 264,16667- 262,30587- 1,860812 Податок на додану вартість Всього договірна ціна 52,83333 317000,00-52,83333
Керівник підприємства
(організації) замовника
Канівець О.Л
Керівник генеральної підрядної організації
Пак І.В.
Календарний план виконання робіт
по об`єкту "Капітальний ремонт дороги по вул. Скоблика в с. Стрілків Стрийського району Львівської області"
Перелік видів робітВиконавця робітОбсяги робітОбсяг робіт, передбачений до виконання в окремі періоди Од.вимірукілкістьКошторисна вартість 202 р.Виправлення профілю основ щебеневих без додавання нового матеріалуТзОВ «Комунальник 1»100м27,522344100%Улаштування основ та покриттів з піщано-щебеневих сумішей оптимального гранулометричного складу одношарових, товщиною 12 смТзОВ «Комунальник 1»100м27,583313100%Розливання в`яжучих матеріалівТзОВ «Комунальник 1»1т0,7511896 100%Улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішейТзОВ «Комунальник 1» 100м27,5178513100%На кожні 0,5 см зміни товщини шару додавати або виключати до норми 18-43-1 (приведено до товщ. 5 см)ТзОВ «Комунальник 1» 100м27,541264100%
Стрийська міська рада
Міський голова
Канівець О.Л.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Комунальник 1»
В.о.директора Пак І.В.
3. Стягнути з Стрийської міської ради (82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Шевченка, 71, Код ЄДРПОУ 25240544) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник І» (82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Нижанківського, 50, Код ЄДРПОУ 25240544) 2481,00 грн судового збору.
4. Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
5. Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.
6. Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.
Повний текст рішення складено та підписано 11.10.2022р.
Суддя Козак І.Б.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2022 |
Оприлюднено | 13.10.2022 |
Номер документу | 106706235 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) підряду |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Козак І.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні