ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
12 жовтня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/8550/22
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Костенко Г.В., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Котелевської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Котелевської селищної ради про:
- визнання протиправним та скасування рішення Котелевської селищної ради Полтавського району від 16.06.2022 №3265 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для сінокосіння і випасання худоби;
- скасування у Державному земельному кадастрі запису про державну реєстрацію земельної ділянки площею 15 га з кадастровим номером 5322281300:00:004:0452;
- скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію речового прав власності Котелевської селищної ради на земельну ділянку з кадастровим номером 5322281300:00:004:0452 від 23.06.2022, припинивши право власності Котелевської селищної ради на цю земельну ділянку;
- визнання протиправним та скасування рішення Котелевської селищної ради Полтавського району від 23.08.2022 № 3313 Про розгляд заяви гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства;
- зобов`язання Котелевської селищної ради на черговій сесії розглянути клопотання ОСОБА_1 , в порядку ст. 118 Земельного кодексу України, від 29.10.2021, прийняти рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га в адміністративно-територіальних межах Котелевської об`єднаної територіальної громади із земель комунальної власності або вмотивовану відмову в його наданні.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Частинами третьою та четвертою статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об`єднання; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об`єднання; 3) про затримання іноземця або особи без громадянства чи примусове видворення за межі території України; 4) про встановлення обмежень щодо реалізації права на свободу мирних зібрань (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.
Пунктом 4 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Суд зауважує, що предметом адміністративного позову є матеріально-правові вимоги позивача до відповідача.
У позові в якості відповідача визначено Котелевську селищну раду, проте позивач, заявляє також вимоги про: скасування у Державному земельному кадастрі запису про державну реєстрацію земельної ділянки площею 15 га з кадастровим номером 5322281300:00:004:0452; скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію речового прав власності Котелевської селищної ради на земельну ділянку з кадастровим номером 5322281300:00:004:0452 від 23.06.2022, припинивши право власності Котелевської селищної ради на цю земельну ділянку.
Пунктом 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно положень Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051, державну реєстрацію земельної ділянки здійснюють державні кадастрові реєстратори територіальних органів земельних ресурсів. Саме вони приймають рішення про державну реєстрацію земельної ділянки або рішення про відмову у такій реєстрації.
Відповідно до положень Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" організаційну систему державної реєстрації прав становлять:
1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;
2) суб`єкти державної реєстрації прав:
виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;
3) державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори).
Отже, в цій категорії справ на час звернення позивача з вищевказаними позовними вимогами, відповідачами могли бути лише перераховані органи державної виконавчої служби, які здійснюють державну реєстрацію земельної ділянки та суб`єкти, які здійснюють державну реєстрацію прав.
При цьому, позивачем не оскаржуються будь-які рішення, дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби, які здійснюють державну реєстрацію земельної ділянки та державну реєстрацію прав чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, прийняті чи вчинені ним як суб`єктом владних повноважень у публічно-правових відносинах.
Одночасно, позовна заява не містить обґрунтувань порушення рішенням, діями або бездіяльністю Котелевською селищною радою прав, свобод, інтересів позивача, що могло б бути підставою для звернення його з позовом до адміністративного суду в частині позовних вимог про: скасування у Державному земельному кадастрі запису про державну реєстрацію земельної ділянки площею 15 га з кадастровим номером 5322281300:00:004:0452; скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію речового прав власності Котелевської селищної ради на земельну ділянку з кадастровим номером 5322281300:00:004:0452 від 23.06.2022, припинивши право власності Котелевської селищної ради на цю земельну ділянку.
У зв`язку з викладеним, позов в цій частині позовних вимог підлягають уточненню в частині належного відповідача.
Частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до приписів пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання фізичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, встановлюється ставка судового збору в розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" установлено у 2022 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для основних соціальних і демографічних груп населення, зокрема, працездатних осіб: з 1 січня - 2481 гривень.
Частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до частини першої статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.
За приписами пункту 23 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Таким чином, оскільки у позовній заяві позивачем заявлено чотири вимоги немайнового характеру, розмір судового збору, що підлягає сплаті при зверненні з даним позовом становить 3969,60грн. (992,40 грн * 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
До позовної заяви позивачем надано квитанцію про сплату судового збору в розмірі 992,40 грн., тобто у меншому розмірі, ніж визначено законодавством. Відтак, позивачу слід доплатити судовий збір в розмірі 2977,20 грн.
Відтак, позовну заяву подано без додержання вимог статтей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України подання позовної заяви без додержання вимог статті 160,161 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення заяви без руху.
Таким чином, позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Котелевської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Позивачеві усунути недоліки протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Недоліки необхідно усунути шляхом подання до Полтавського окружного адміністративного суду:
- документа про сплату судового збору в розмірі 2977,20 грн. (номер рахунку - UA588999980313101206084016712; код за ЄДРПОУ - 37959255; отримувач - ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава/22030101; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); призначення платежу: Судовий збір, за позовом
- позовної заяви, оформленої відповідно до частини 4 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, у тому числі, із обґрунтуванням порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю відповідача - Котелевської селищної ради прав, свобод, інтересів позивача, із визначенням кола відповідачів в розрізі кожної позовної вимоги (з наданням її копій відповідно до кількості відповідачів та третіх осіб у справі для направлення учасникам справи).
Роз`яснити позивачу, що в разі, якщо він не усуне недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк, позовна заява буде йому повернута.
Копію ухвали направити позивачеві.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2022 |
Оприлюднено | 14.10.2022 |
Номер документу | 106712073 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні