ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2022 року
справа №380/24492/21
провадження № П/380/24742/21
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Чаплик І.Д.,
секретар судового засідання Посмітюх К.Т.,
за участю:
представника позивача Якимишин О.,
представника відповідача Ковальчук Х.Я.,
представників третіх осіб не з`явилися,
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ Екосвіт до Виконавчого комітету Львівської міської ради за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівського комунального підприємства Старий Сихів, Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради, Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ Екосвіт (місцезнаходження: 79035, м. Львів, вул. Пасічна, 127 код ЄДРПОУ 38457239) звернулося з позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради (місцезнаходження: 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, код ЄДРПОУ 26256622), в якому просить:
- визнати бездіяльність виконавчого комітету Львівської міської ради щодо неприйняття рішення про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 №683 "'Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові" та включення ТОВ ДВ- Екосвіт до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові протиправною;
- зобов`язати виконавчий комітет Львівської міської ради прийняти рішення про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 №683 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові, яким включити ТОВ ДВ - Екосвіт до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові.
Позовна заява обґрунтована тим, що рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові" ТОВ «ДВ-Екосвіт» було визначено виконавцем послуг з вивезення (збирання, зберігання і перевезення) твердих і великогабаритних побутових відходів (крім токсичних та особливо небезпечних) з території житлового фонду комунальної власності м. Львова. Впродовж періоду з 09.08.2013 по 13.11.2020 підприємство надавало споживачам і надає на сьогодні якісні послуги поводження з відходами, про що свідчить відсутність у споживачів підприємства скарг. Однак, через виниклі форс-мажорні для підприємства обставини рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 1059 від 13.11.2020 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 року № 683» ТОВ «ДВ-Екосвіт» було вилучено з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові, вказане рішення виконавчого комітету № 1059 від 13.1 1.2020 було прийняте з метою надання ТОВ «ДВ-Екосвіт» часу для нормалізації господарської діяльності в частині поводження з відходами. Позивач зазначає, що після вирішення своїх внутрішніх проблем, налаштування процедури забору, вивозу та захоронения побутових відходів ТОВ «ДВ-Екосвіт» звернулося 26.11.2020 до Львівського міського голови п. Садового А.І. з клопотанням про скасування рішення виконавчого комітету № 1059 від 13.11.2020 та включення в перелік виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові. Однак, незважаючи на виконання позивачем всіх вимог та подання необхідних для прийняття рішення документів, відповідач протягом тривалого часу не розглядає та не приймає рішення про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 №683 "'Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові" та не включає ТОВ ДВ- Екосвіт до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові. Своє право на включення до вказаного переліку позивач обгрунтовує наявністю необхідної матеріально-технічної бази, продовженням надання послуг поводження з відходами в місті Львові для житлових будинків приватної власності у Сихівському. Шевченківському та Личаківському районах міста Львова, наявністю укладених договорів з полігонами для захоронения твердих побутових відходів та з перевізниками, що дозволяє здійснювати вивіз побутових відходів у великих обсягах до полігонів ТПВ, які знаходяться на великій відстані від м. Львова. Також зазначає, що вказане питання неодноразово було включено до порядку денного засідання виконавчого комітету (31.12.2020 та 12.02.2021), однак, так і не було розглянуто. Позивач зазначає, що бездіяльність виконавчого комітету позбавила ТОВ «ДВ-Екосвіт» права на отримання відшкодування понесених ним фактичних додаткових витрат, які воно змушене нести весь цей час, продовжуючи надавати послуги з вивезення побутових відходів споживачам у м. Львові, з якими ГОВ «ДВ-Екосвіт» має укладені договори. Просить позовні вимоги задоволити.
Ухвалою суду від 21.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального провадження та призначено підготовче судове засідання на 11.01.2022.
11.01.2022 підготовче засідання відкладено на 31.01.2022 в зв`язку з неявкою позивача та неможливістю забезпечити явку уповноваженого представника.
31.01.2022 розгляд справи не відбувся в зв`язку з перебуванням судді на лікарняному з 31.01.2022 до 10.02.2022 включно. 11.02.2022 довідкою про призначення справи до розгляду підготовче засідання призначено на 21.02.2022.
В підготовчому засіданні 21.02.2022 представник відповідача подав відзив, вважає позовні вимоги позивача необґрунтованими та просить відмовити у задоволенні позову з огляду на те, що позивач обрав неправовий (штучний) спосіб захисту та намагається підмінити управлінську функцію суб`єкта владних повноважень, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов`язок Виконавчого комітету Львівської міської ради вчинити дії щодо включення та прийняття рішення про включення "ДВ-Екосвіт до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові. Представник відповідача зазначає, що жодних порушень прав позивача з боку відповідача не було, більше того позивач всіма своїми діями сприяв та не заперечував щодо виключення його з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові і в подальшому не оскаржував рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.11.2020 № 1059 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 № 683» щодо виключення ТзОВ ДВ-Екосвіт з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові.
Представник відповідача зазначає, що Департаментом з питань поводження з відходами розглянуто лист позивача про включення до переліку виконавців послуг та підготовлено проект рішення «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 № 683» щодо включення до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові ТзОВ ДВ-Екосвіт. Одночасно Департаментом з питань поводження з відходами організовано постійний моніторинг ситуації по забору і вивезенню побутових відходів за діючими договорами з зазначеними підприємствами. Встановлено, що в січні 2021 року ситуація з забором і вивезенням відходів частково стабілізувалась, за рахунок своєчасного забору відходів з контейнерних майданчиків, але мало місце накопичення відходів на станції перевантаження, які своєчасно не вивозились до місць захоронения та утилізації. Однак, з середини січня 2021 року ТзОВ ДВ-Екосвіт не змогли налагодити належну роботу по збору і вивозу побутових відходів та надавати послугу за діючими договорами, про що свідчать чисельні звернення мешканців на Гарячу лінію міста 1580 та результати моніторингу працівниками департаменту з питань поводження з відходами стану забору та вивезення відходів з контейнерних майданчиків, які обслуговували зазначені перевізники. Враховуючи зазначене, проект рішення «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 № 683» щодо включення до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові ГзОВ ДВ-Екосвіт був виключений з порядку денного виконкому, так як підстав для поновлення ТзОВ ДВ-Екосвіт в переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові не вбачалося. Відповідно Департамент з питань поводження з відходами листом попередив ТзОВ ДВ- Екосвіт про зняття з порядку денного засідання виконавчого комітету 12.02.2021 питання про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 № 683 щодо включення ТзОВ ДВ-Екосвіт у перелік виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові.
Відповідач вказує, що незадовільна ситуація з вивезення твердих побутових відходів з перевізником ТзОВ ДВ-Екосвіт виникла у зв`язку з невиконанням ним договірних зобов`язань та в подальшому (після виключення з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові) призводить до перенакопичення контейнерних майданчиків та несвоєчасного забору ТПВ, антисанітарії, погіршення екологічної ситуації у районі, загрози поширення інфекційних захворювань, збільшується кількість розмноження гризунів і тому подібне. Наведене свідчить про неприпустиме включення позивача до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання, перевезення побутових відходів у м. Львові, а ОСББ, ЖБК, СПД, приватні домоволодіння мають підстави для розірвання договірних відносин, якщо такі ще існують всупереч виключення позивача з переліку виконавців. З цих підстав вважає, що ТзОВ ДВ-Екосвіт не має права надавати послуги щодо вивезення побутових відходів на території м. Львова, а тому просить в задоволенні позовних вимог відмовити.
Представником відповідача в підготовчому засіданні 21.02.2022 також подано клопотання про залучення до участі в справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Львівське комунальне підприємство Старий Сихів, Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, Личаківську районну адміністрацію Львівської міської ради, Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради.
Ухвалою суду від 21.02.2022 заяву представника відповідача про залучення третіх осіб задоволено та залучено до участі у розгляді справи як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Львівське комунальне підприємство Старий Сихів, Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, Личаківську районну адміністрацію Львівської міської ради, Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради, підготовче засідання відкладено до 09.03.2022.
09.03.2022 підготовче засідання відкладено на 04.04.2022 в зв`язку з неявкою сторін та клопотанням відповідача про неможливість забезпечити явку уповноваженого представника.
04.04.2022 підготовче засідання відкладено на 11.05.2022 в зв`язку з неявкою позивача та третіх осіб, відсутністю доказів належного повідомлення про час та місце судового засідання.
05.04.2022 на адресу суду надійшли письмові пояснення від Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради, в яких представник третьої особи просить в задоволенні позовних вимог відмовити, мотивуючи тим, що ТзОВ ДВ-Екосвіт у 2020 році не виконало взятих на себе зобов`язань щодо забезпечення, збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові, що призвело до погіршення екологічної ситуації та стало підставою для виключення позивача з переліку виконавців послуг. Зазначає, що відповідач діє виключно в межах та спосіб, визначений чинним законодавством України та вважає, що включення та виключення юридичних осіб приватного права до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові є виключними дискреційними повноваженнями Виконавчого комітету Львівської міської ради.
11.05.2022 на адресу суду надійшло клопотання від Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради про розгляд справи без участі уповноваженого представника.
В підготовчому засіданні 11.05.2022 представник Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради подав пояснення, в яких просить в задоволенні позовних вимог відмовити, мотивуючи тим, що включення та виключення юридичних осіб приватного права до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові є виключними дискреційними повноваженнями Виконавчого комітету Львівської міської ради.
11.05.2022 підготовче засідання відкладено на 30.05.2022 для надання доказів повідомлення третіх осіб та ознайомлення з поданими в судовому засіданні поясненнями.
В підготовчому засіданні 30.05.2022 представник Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради подав пояснення, в яких просить в задоволенні позовних вимог відмовити, мотивуючи тим, що включення та виключення юридичних осіб приватного права до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові є виключними дискреційними повноваженнями Виконавчого комітету Львівської міської ради.
В підготовчому засіданні 30.05.2022 оголошено перерву до 15.06.2022.
15.06.2022 на адресу суду надійшло клопотання про залишення без розгляду адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ Екосвіт в зв`язку з пропуском строку звернення до суду.
В підготовчому засіданні 15.06.2022 оголошено перерву до 18.07.2022 за клопотанням представника позивача для надання можливості ознайомитися з клопотанням про залишення позову без розгляду.
В підготовчому засіданні 18.07.2022 представник відповідача підтримав клопотання про залишення позову без розгляду
Ухвалою від 18.07.2022 суд відмовив в задоволенні клопотання Виконавчого комітету Львівської міської ради про залишення без розгляду адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ Екосвіт».
18.07.2022 суд протокольною ухвалою закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті. Судове засідання призначено на 22.08.2022.
22.08.2022 суд оголосив перерву в судовому засіданні до 21.09.2022.
21.09.2022 розгляд справи не відбувся в зв`язку з перебуванням судді у відрядженні з 19.09.2022 до 23.09.2022 включно. 26.09.2022 довідкою про призначення справи до розгляду судове засідання призначене на 28.09.2022.
В судовому засіданні представник відповідача подав додаткові пояснення, в яких зазначив, що виконавця послуг з вивезення побутових відходів з певної території населеного пункту визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Вказує, що позивач має в намірах обійти встановлену законодавством процедуру конкурсу щодо визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові та отримувати від відповідача відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів.
28.09.2022 суд оголосив перерву в судовому засіданні до 05.10.2022.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях.
Представники третіх осіб в судове засідання не з`явилися, подали письмові пояснення щодо суті позовних вимог, а тому суд вважає за можливе розгляд справи провести без їх участі.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Виконавчим комітетом Львівської міської ради керуючись Законом України «Про відходи», постановами Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 №265 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами» і від 16.11.2011 №1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів», відповідно до наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 №2 «Про затвердження Рекомендацій щодо підготовки місцевих програм поводження з твердими побутовими відходами» прийнято рішення від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові", яким ТОВ «ДВ-Екосвіт» визначено виконавцем послуг з вивезення (збирання, зберігання і перевезення) твердих і великогабаритних побутових відходів (крім токсичних та особливо небезпечних) з території житлового фонду комунальної власності м. Львова.
Ухвалою Львівської міської ради № 5163 від 20.06.2019 затверджено програму відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів. Відповідно до даної програми виконавцям послуг з вивезення побутових відходів за рахунок коштів бюджету Львівської міської територіальної громади відшкодовуються додаткові витрати на перевантаження та вивезення твердих побутових відходів. Зокрема, на підставі вказаної програми згідно з ухвалою Львівської міської ради № 5163 від 20.06.2019 між Департаментом з питань поводження з відходами та ТОВ «ДВ-Екосвіт» укладено договір №41337411/12 від 23.07.2019 про відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів та договір №41337411/12 від 28.01.2020 про відшкодування додаткових витрат на вивезення твердих побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 1059 від 13.11.2020 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 року № 683» ТОВ «ДВ-Екосвіт» було вилучено з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові. Підставою прийняття вказаного рішення виконавчого комітету № 1059 від 13.11.2020 була незадовільна ситуація з вивезення твердих побутових відходів перевізником ТзОВ ДВ-Екосвіт, яка виникла у зв`язку з невиконанням ним договірних зобов`язань, що сторонами не заперечується.
26.11.2020 ТзОВ ДВ-Екосвіт звернулось до Львівського міського голови п. ОСОБА_1 з письмовим зверненням, у якому повідомило, що станом на день звернення підприємство працює в штатному режимі, запевнило, що подальших перебоїв господарської діяльності в частині поводження з відходами на території м. Львова виникати не буде, оскільки підприємство налаштувало процедуру забору, вивозу та захоронения побутових відходів, та готове здійснювати забір побутових відходів згідно графіку забору, а відтак просить скасувати рішення виконавчого комітету № 1059 від 13.11.2020 в повному обсязі.
Листом №3001вих-100330 від 18.12.2020 Департаментом з питань поводження з відходами повідомлено позивача, що питання включення ГОВ «ДВ-Екосвіт» у перелік виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові може бути розглянуте після надання гарантійного листа про надання якісних послуг і своєчасного забору твердих побутових відходів з наданням підтверджуючих документів.
18.12.2020 ТОВ «ДВ-Екосвіт» звернулося до Львівського міського голови н. Садового А.І. та до Департаменту з питань поводження з відходами Львівської міської ради з листом за №18/12-20 на підтвердження намірів, у якому гарантує сумлінне виконання своїх зобов`язань виконавця відповідної послуги, із обгрунтуванням наявності у підприємства необхідного та сучасного матеріально-технічного забезпечення, а також штату працівників відповідної кваліфікації, що необхідні для надання відповідних послуг, а також листом за №19/12-20 від 18.12.2020 з поданням необхідних підтверджуючих документів, як додатків до листа на підтвердження намірів.
Департаментом з питань поводження з відходами розглянуто лист позивача про включення до переліку виконавців послуг та підготовлено проект рішення «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету 09.08.2013 року № 683» щодо включення до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові ТзОВ ДВ-Екосвіт. Одночасно, Департаментом з питань поводження з відходами організовано постійний моніторинг ситуації по забору і вивезенню побутових відходів за діючими договорами з зазначеними підприємствами. Відповідно до проведеного моніторингу встановлено, що в січні 2021 року ситуація з забором і вивезенням відходів частково стабілізувалась, за рахунок своєчасного забору відходів з контейнерних майданчиків, але мало місце накопичення відходів на станції перевантаження, які своєчасно не вивозились до місць захоронения та утилізації.
Судом встановлено, що питання щодо включення до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові ТзОВ ДВ-Екосвіт було включено до порядку денного засідання виконавчого комітету 31.12.2020 та 12.02.2021, однак, так і не було розглянуто.
Підставою виключення з порядку денного Виконавчого комітету Львівської міської ради проекту рішення «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 № 683» щодо включення до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові ГзОВ ДВ-Екосвіт представник відповідача зазначив відсутність підстав для поновлення ТзОВ ДВ-Екосвіт в переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові. Зокрема, встановлені за результатами моніторингу Департаментом з питань поводження з відходами ситуації по забору і вивезенню побутових відходів обставини про те, що з середини січня 2021 року ТзОВ ТзОВ ДВ-Екосвіт не змогло налагодити належну роботу по збору і вивозу побутових відходів та надавати послугу за діючими договорами, що підтверджується зверненнями мешканців на Гарячу лінію міста 1580 та листами, актами-претензіями мешканців, фотозвітами невиконання позивачем послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові.
Департамент з питань поводження з відходами листом повідомив ТзОВ ДВ- Екосвіт про вилучення з порядку денного засідання виконавчого комітету 12.02.2021 питання про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 № 683 щодо включення ТзОВ ДВ-Екосвіт у перелік виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові.
Не погоджуючись із бездіяльністю виконавчого комітету Львівської міської ради, яка позбавила ТОВ «ДВ-Екосвіт» права на отримання відшкодування понесених ним фактичних додаткових витрат по наданню послуг, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При цьому кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (стаття 55 Конституції України).
Право на судовий захист відображене і в частині першій статті 5 КАС України, відповідно до якої кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Відповідно у випадку звернення зацікавленої особи з позовом до суду адміністративний суд повинен надати правову оцінку діям суб`єкта владних повноважень при прийнятті того чи іншого рішення та перевірити його відповідність критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень та які закріплені у статті 2 КАС України.
Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушенні в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в Рішенні від 14.12.2011 № 19-рп/2011, зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.
Утвердження правової держави, відповідно до приписів статті 1, другого речення частини третьої статті 8, статті 55 Основного Закону України, полягає, зокрема, у гарантуванні кожному судового захисту прав і свобод, а також у запровадженні механізму такого захисту.
Відносини, що виникають між фізичною чи юридичною особою і представниками органів влади під час здійснення ними владних повноважень, є публічно-правовими і поділяються, зокрема, на правовідносини у сфері управлінської діяльності та правовідносини у сфері охорони прав і свобод людини і громадянина, а також суспільства від злочинних посягань. Діяльність органів влади, у тому числі судів, щодо вирішення спорів, які виникають у публічно-правових відносинах, регламентується відповідними правовими актами.
Рішення, прийняті суб`єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до частин першої, другої статті 55 Конституції України, статей 2, 5 КАС України.
Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення. Право на захист має особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність.
Таким чином, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.
Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР).
Місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування (стаття 4 Закону №280/97-ВР).
Відповідно до Положень Європейської хартії місцевого самоврядування (ратифікованої відповідно до Закону України від 15 липня 1997 року №452/97-ВР): органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу (ч.2 статті 4); повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними; вони не можуть скасовуватися чи обмежуватися іншим центральним або регіональним органом, якщо це не передбачено законом (ч.4 статті 4); органи місцевого самоврядування мають право використовувати засоби правового захисту для забезпечення вільного здійснення своїх повноважень і вимагати поваги до принципів місцевого самоврядування, які закріплені в конституції чи в національному законодавстві (стаття 11).
Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов`язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на території України визначає Закон України «Про відходи» від 5 березня 1998 року № 187/98-ВР (далі також Закон № 187/98-ВР).
При цьому, в розумінні положень частини першої статті першої цього Закону, послуги з вивезення побутових відходів - збирання, зберігання та перевезення побутових відходів, що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування.
Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами передбачено статтею 21 Закону № 187/98-ВР. Зокрема, органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують: виконання вимог законодавства про відходи; здійснюють контроль за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території; здійснюють контроль за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передачу їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
Законодавство про відходи складається із законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про поводження з радіоактивними відходами» та інших нормативно-правових актів.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначає Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 6 вересня 2005 року № 2807-IV (далі також Закон № 2807-IV), який спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Згідно із пунктом 2 статті 4 дія Закону № 2807-IV поширюється на відносини, що виникають у сфері благоустрою населених пунктів, і спрямовується на створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, збереження і охорону навколишнього природного середовища, забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення.
Органами управління у сфері благоустрою населених пунктів є Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень (cт.5 Закону № 2807-IV).
Згідно із cтаттею 10 Закону № 2807-IV, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів. Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни, (ст.12 Закону № 2807-IV).
Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста); рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковими для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають (cт.20 Закону № 2807-IV).
Частиною першою статті 40 Закону № 2807-IV визначено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами. Відтак, Закон України «Про благоустрій населених пунктів» наділяє повноваженнями міські ради та їх виконавчі органи здійснювати самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів.
З огляду на викладене, Львівська міська рада та її виконавчі органи наділені контролюючими повноваженнями та здійснюють владні управлінські функції у сфері благоустрою території Львівської міської територіальної громади.
За змістом статті 35-1 Закону № 187/98-ВР орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту. Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів зобов`язаний укласти договори про надання послуг з перероблення та захоронення побутових відходів із суб`єктами господарювання, що надають такі послуги відповідно до правил благоустрою території населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту. Договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами мають містити інформацію про укладені договори між виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та суб`єктами господарювання, що надають послуги з перероблення та/або захоронення побутових відходів.
Згідно пункту третього Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів. Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів відповідно до Типових договорів про надання послуг з поводження з побутовими відходами згідно з додатками 1 і 2 до цих Правил.
Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 16.11.2011 №1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів» (далі Порядок №1173). Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Підготовка та проведення конкурсу забезпечується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або місцевою держадміністрацією у разі делегування їй повноважень відповідними радами у порядку, встановленому законом, виконавчим органом місцевого самоврядування суб`єкта співробітництва у формах, передбачених Законом України Про співробітництво територіальних громад.
Системний аналіз вищенаведених норм свідчить про те, що діючим законодавством встановлена процедура визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту шляхом проведення конкурсу, а повноваження щодо визначення виконавця послуг з перевезення побутових відходів, які здійснюються у встановленому постановою КМУ порядку за результатами проведеного конкурсу, належать до повноважень виконавчого органу місцевого самоврядування.
Як встановлено судом, рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові", яким ТОВ «ДВ-Екосвіт» визначено виконавцем послуг з вивезення (збирання, зберігання і перевезення) твердих і великогабаритних побутових відходів (крім токсичних та особливо небезпечних) з території житлового фонду комунальної власності м. Львова, було прийнято на підставі Закону України «Про відходи», постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 №265 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами» і від 16.11.2011 №1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів», відповідно до наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 №2 «Про затвердження Рекомендацій щодо підготовки місцевих програм поводження з твердими побутовими відходами». Однак, доказів визначення виконавців послуг з вивезення (збирання, зберігання і перевезення) твердих і великогабаритних побутових відходів (крім токсичних та особливо небезпечних) з території житлового фонду комунальної власності м. Львова за результатами проведеного конкурсу відповідачем не подано, судом не здобуто. Рішення є чинним, доказів йог оскарження чи скасування сторонами не подано.
Рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 1059 від 13.11.2020 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 року № 683» щодо вилучення ТОВ «ДВ-Екосвіт» з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові було прийнято у зв`язку з незадовільною ситуацією з вивезення твердих побутових відходів перевізником ТзОВ ДВ-Екосвіт, яка пов`язана з невиконанням ним договірних зобов`язань. При цьому, порядок виключення з переліку виконавців послуг та підстави для такого виключення діючим законодавством теж не врегульовано. Згідно пункту 32 Порядку №1173 лише передбачено, що не пізніше ніж за два місяця до припинення договору на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту проводиться новий конкурс на надання послуг з вивезення побутових відходів на території, визначеній таким договором. Рішення є чинним, доказів йог оскарження чи скасування сторонами не подано.
За таких обставин, оскільки як включення ТзОВ ДВ-Екосвіт до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові, так і його виключення з цього переліку, відбувалось не у спосіб, визначений статтею 35-1 Закону № 187/98-ВР та Порядком №1173 шляхом проведення конкурсу, суд доходить висновку про наявність в цьому випадку у ТзОВ ДВ-Екосвіт як виконавця таких послуг, права звернення до суду з таким позовом.
Разом з цим, суд зазначає, що згідно з частиною п`ятою статті 55 Конституції України кожному гарантується захист своїх прав, свобод та інтересів від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами. Отже, конструкцією цієї конституційної норми передбачено можливість застосування способів захисту права, в тому числі, не передбачених процесуальними нормами.
Суд наголошує, що в адміністративному судочинстві діє принцип диспозитивності, який покладає на суд обов`язок вирішувати лише ті питання, про вирішення яких його просять сторони у справі (учасники спірних правовідносин). Під час розгляду справи суд зв`язаний предметом і обсягом заявлених позивачем вимог.
Вказаний принцип знайшов своє відображення у статті 9 КАС України, в якій вказано, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Отже, законодавчо визначена процедура (механізм) звернення особи за захистом порушеного права в аспекті самостійного формування змісту та обсягу позовних вимог генерує обов`язок держави в особі органу правосуддя розглянути таку адміністративну справу не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до процесуального кодексу, в межах позовних вимог, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою їх надано.
Суд може вийти за межі позовних вимог виключно з метою більш ефективного захисту порушеного права особи, проте, як незалежний орган, у жодному випадку не може ініціювати провадження, втручатися у порядок формування вимог чи підміняти своїм владним розпорядчим актом волю особи, що звернулася до суду.
Подібної позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 18 серпня 2022 року у справі №990/47/22.
Відповідно до статті 17 Закону України від 23 лютого 2006 року №3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Згідно із статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Право на звернення до суду та способи судового захисту визначені у статті 5 КАС України, частиною першою якої визначено, що захист прав, свобод або законних інтересів, серед іншого, можливий шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (пункт 2); визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій (пункт 3); визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії (пункт 4).
Відповідно у випадку звернення зацікавленої особи з позовом до суду, адміністративний суд повинен надати правову оцінку діям суб`єкта владних повноважень при прийнятті того чи іншого рішення, вчинення чи невчинення тих чи інших дій та перевірити їх відповідність критеріям правомірності, які пред`являються до рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, як це закріплено у статті 2 та статті 5 КАС України.
Звертаючись до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Львівської міської ради щодо неприйняття рішення про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 №683 "'Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові" та включення ТОВ ДВ- Екосвіт до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові позивач фактично оспорює в суді бездіяльність виконавчого комітету Львівської міської ради, яка полягає у нерозгляді письмового звернення ТзОВ ДВ-Екосвіт від 26.11.2020 про включення в перелік виконавців послуг, визначений рішенням від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові". Вказаний лист зареєстровано в Центрі надання адміністративних послуг м.Львова від 07.12.2020 за №2-21040-30 та направлено позивачем до Львівського міського голови п. Садового А.І. після усунення недоліків в роботі, які стали підставою для виключення позивача з виконавців послуг.
Суд зазначає, що протиправною бездіяльністю є зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, що на підставі закону чи іншого нормативно-правового акта належать до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.
Вирішуючи кожний конкретний спір на підставі всіх установлених обставин, суд повинен установити, на захист якого права подано відповідний позов, чи порушене, не визнане або оспорюване таке право відповідачем (відповідачами), а також з`ясувати, чи призведе задоволення заявлених вимог до реального та ефективного поновлення порушеного права, та залежно від з`ясованого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.
При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
У постанові від 26 липня 2022 року у справі №826/6664/17 Верховним Судом зроблено висновок, що під ефективним поновленням слід розуміти реальний позитивний вплив судового рішення про задоволення позову на виявлену під час судового розгляду обставину порушення/невизнання/оспорювання або запобігання виникненню спору щодо права, на захист якого був поданий позов. Водночас відмова в позові з підстав обрання неефективного способу захисту може мати місце тоді, коли в судовому процесі відсутній будь-який сенс у розрізі питання щодо реальної можливості захисту прав позивача в обраний ним спосіб.
За правилами частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
У справі, яка розглядається, підставою позовних вимог позивач зазначає бездіяльність виконавчого комітету Львівської міської ради щодо неприйняття рішення про включення позивача в перелік виконавців послуг, визначений рішенням від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові", за результатами поданої ним заяви, а також той факт, що він вже був включений у такий перелік виконавців послуг згідно з рішенням від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові".
Суд звертає увагу на те, що до повноважень виконавчого органу міської ради входять повноваження щодо визначення виконавця послуг з перевезення побутових відходів, які здійснюються у встановленому постановою КМУ порядку за результатами проведеного конкурсу, однак, позивач просить включити його в перелік виконавців послуг на підставі поданої заяви та підтверджуючих документів про здійснення ним господарської діяльності по забору, вивозу та захоронения побутових відходів та надання таких послуг населенню. Водночас такий порядок включення до переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові діючим законодавством не перелбачено, як і не передбачено обов`язку виконавчого комітету Львівської міської ради виносити на розгляд такі заяви та приймати рішення за результатами їх розгляду.
Законом України «Про адміністративні послуги» передбачено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або здійснення обов`язків такої особи відповідно до закону. Однак, згідно частини другої статті 2 дія цього Закону не поширюється на відносини щодо набуття прав на конкурсних засадах (п.12).
Доводи позивача про те, що ТзОВ ДВ-Екосвіт вже було включено в перелік виконавців послуг згідно з рішенням від 09.08.2013 № 683 ''Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові" не надає йому права на автоматичне поновлення в цьому переліку за умови непроходження процедури конкурсного відбору, яка встановлена діючим законодавством. Крім цього, рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 1059 від 13.11.2020 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 09.08.2013 року № 683» ТОВ «ДВ-Екосвіт» щодо вилучення позивача з переліку виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення побутових відходів у м. Львові, є чинним, доказів його оскарження чи скасування позивачем не подано.
Таким чином, позивачем обрано неналежний спосіб захисту своїх прав, що є самостійною підставою для відмови в позові з огляду на те, що в судовому процесі відсутній будь-який сенс у розрізі питання щодо реальної можливості захисту прав позивача в обраний ним спосіб.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до правил ст. 139 КАС України повернення судових витрат позивачу, якому відмовлено у задоволенні позову не передбачено.
Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 19-21, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,
в и р і ш и в:
у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ Екосвіт до Виконавчого комітету Львівської міської ради за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівського комунального підприємства Старий Сихів, Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради, Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії відмовити у повному обсязі.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п15.5 п.5 розділу VII Перехідних положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 13.10.2022.
Суддя Чаплик І.Д.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2022 |
Оприлюднено | 17.10.2022 |
Номер документу | 106736718 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Чаплик Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні