Герб України

Рішення від 13.10.2022 по справі 420/19238/21

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/19238/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача Сорвачова О.В., представника відповідача Березніченка А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОШИПСЕРВІС до Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради про визнання протиправним та скасування постанови та припису,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕХНОШИПСЕРВІС звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради, в якому відповідно до уточненого позову, який надійшов до суду 17.11.2021 року, просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №01-07/11 від 29.09.2021 року, відносно ТОВ ТЕХНОШИПСЕРВІС у сумі 23790,00 гривень;

- визнати протиправним та скасувати припис Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради №01-07/10 від 24.09.2021 року на адресу ТОВ ТЕХНОШИПСЕРВІС про зупинення підготовчих та будівельних робот.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 23.09.2021 року головним спеціалістом відділу державного архітектурно-будівельного контролю та заступником начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради, який є структурним підрозділом виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, здійснено позапланову перевірку на об`єкті будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеський район, Одеська область, де здійснює свою господарську діяльність ТОВ «Техношипсервіс». За результатами проведення позапланового заходу державного контролю головними спеціалістом та заступником начальника відділу ДАБК складено акт дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 24.09.2021 року №30, відповідно до якого встановлено, що забудовником ТОВ «Техношипсервіс» виконуються підготовчі роботи, на виконання яких необхідно оформити повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, відсутність якого є порушенням ч.1 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.13 постанови КМУ №466 «Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

У подальшому, 24.09.2021 року на підставі зазначеного акту відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а 29.09.2021 року начальником відділу ДАБК прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №01-07/11, якою визнано ТОВ «Техношипсервіс», в особі директора ОСОБА_1 , винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.2 ч.2 п.1 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 23790 грн.

Позивач вказав, що як вбачається з акту позапланового заходу державного нагляду (контролю) відповідачем виявлено факт знесення споруд: побутової будівлі площею 40,2 кв.м, будівля вбиральні, навіс, незавершена будівництвом будівля, пункт охорони, встановлені тимчасові споруди (контейнери), виконані земельні роботи з розкопування схилу, планування території та складування грунту, збудована залізобетонна стіна, яка за наявними ознаками збудована як підпірна.

Крім того, на думку позивача, відповідачем було зроблено безпідставний висновок про те, що будівлі і споруди були передані власниками в оренду ТОВ «Техношипсервіс», а отже були знесені позивачем.

Фактичні докази проведення ТОВ «Техношипсервіс» підготовчих будівельних робіт на орендованій земельній ділянки в оскаржуваних матеріалах позапланової перевірки відсутні.

Фактично, з 09.10.2020 року ТОВ «Техношипсервіс» орендує земельну ділянку та будівлі, розташовані за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеський район, Одеська область.

Основний від діяльності позивача ремонт та технічне обслуговування суден, які тимчасово, на період ремонту та сервісного обслуговування, або постійно ошвартовані біля гідротехнічної споруди ТОВ «Техношипсервіс» (ГТС 3343).

28.02.2021 року ТОВ «Техношипсервіс» звернулося до власників орендованих споруд з пропозицією їх знищення та встановлення тимчасових споруд (контейнерів) для зберігання обладнання та ТМЦ, оскільки більшість споруд перебували в аварійному стані та були не придатні для використання.

У подальшому протягом липня-вересня 2021 року власниками споруд було проведено знищення вищезазначених будівель без подальшого будівництва, здійснено вивіз сміття. Крім того, з метою проведення благоустрою ОСОБА_2 придбано та розміщено для зберігання на земельній ділянці «жорству дорожню» у кількості 173 т.

Крім того, будь-які підготовчі роботи або будівництво, благоустрій земельної ділянки силами та коштами ТОВ «Техношипсервіс» не проводилися, що виключає склад правопорушення, вчиненого посадовими особами ТОВ «Техношипсервіс».

Позивач зазначив, що у зв`язку з відсутністю порушення ТОВ «Техношипсервіс» законодавства у сфері містобудівної діяльності оскаржуване рішення відповідача про накладання штрафу та винесення припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт є незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою від 23.11.2021 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 20.01.2022 року продовжено розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

У зв`язку з довготривалою відпусткою судді Балан Я.В., згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.07.2022 року, зазначена справа передана на розгляд судді Андрухіву В.В.

Ухвалою від 20.07.2022 року прийнято до провадження вказану справу та ухвалено розглядати справу в порядку загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

Ухвалою від 08.09.2022 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.

Ухвалою від 08.09.2022 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

У судове засідання, призначене на 03.10.2022 року о 10 год. 00 хв., з`явилися представник позивача та представник відповідача.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, вважав позов необґрунтованим.

15.08.2021 року представник відповідача подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив таке.

24.09.2021 року спеціалістами відділу ДАБК було здійснено виїзд на об`єкт будівництва адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеський район, Одеська області. На об`єкті будівництва був присутній забудовник ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» в особі керівника Сорвачова Олександра Володимировича.

Під час проведення позапланової перевірки було встановлено, що земельна ділянка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , на земельній ділянці наявне нерухоме майно, а саме: будівля прохідної літ. А площею 13,2 м.кв, побутова будівля літ. Г площею 40,2 кв.м; будівля вбиральні літ. Р; трансформаторна підстанція літ. С; огорожа №1-3,6,7,15; ворота № 8, 9; освітлювальна мачта, № 10; дощова відкрита каналізація, № 11; наземний водопровід № 12; повітряні мережі, № 13; металеві стовпи, № 14; огороджувальна стінка, № 16; причал, № 17; покриття дороги.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна інф. №257140375 від 19.05.2021 року, вказані об`єкти перебувають у приватній власності ОСОБА_3 у розмірі 1/5 частки з 29.09.2021 року.

Відповідно до договорів (найму) оренди від 19.10.2020 року № 1093 та № 1094, зазначена земельна ділянка та розташоване на ній нерухоме майно з вищевказаним переліком передано у користування ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС».

У наданому керівником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» ОСОБА_1 технічному паспорті, виготовленому КП «БТІ» м. Іллічівська, інв. №1993, реєстр. №64ЮБН 1-159 станом на 10.11.2011 рік, різняться площі споруд від площ, зазначених у наданих правовстановлюючих документах. Додатково в технічному паспорті вказані площі вбиральні літ. Р - 14.5 кв.м та трансформаторної підстанції літ. С - 7,1 кв.м.

Також у наданому технічному паспорті наявні додаткові споруди, які відсутні у вище приведених правовстановлюючих документах, а саме: навіс, літ. 0-19 кв.м, незавершена будівництвом будівля літ. П - 135,6 кв.м.; пункт охорони, літ. Т - 7.1 кв.м.

Ознайомившись з наданою керівником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» документацією та оглянувши земельну ділянку за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області, встановлено, що орендарем земельної ділянки ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» виконано наступне: знесено споруди: побутова будівля літ. Г площею 40,2 кв.м; будівля вбиральні літ. Р, наявні в вищезазначеному технічному паспорті: навіс літ. О, незавершена будівництвом будівля літ. П, пункт охорони, літ. Т, демонтовано покриття II-VII; встановлено тимчасові споруди (контейнери); виконані земельні роботи з розкопування схилу, що межує з вул. Центральною та земельною ділянкою за адресою: вул. Центральна. 13. с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області, планування території та складання ґрунту; за трансформаторною підстанцією також розгорнутий схил, виконано планування земельної ділянки та збудовано монолітну залізобетонну стіну, яка за наявними ознаками збудована як підпірна.

Керівником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» ОСОБА_1 23.09.2021 року надано Акт проведення технічної інвентаризації об`єкту нерухомості, у зв`язку з його зносом (знищення) від 12.08.2021 року та технічний паспорт на виробничий будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами за адресою; вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області, інвентаризаційна справа № 123 (ТОВ «БОКРЕ»). Відповідно до документів, наданих забудовником 23.09.2021 року, було встановлено знесення та демонтаж наступних об`єктів: будівля прохідної - літера А, побутова будівля літ. Б, побутова будівля літ. Г, будівля вбиральні літ. Р, огорожі № 3, 4, 5, 6, 15, ворота №9, наземний водопровід № 12, повітряні електромережі № 13, металеві стовпи № 14, покриття (дороги, доріжки, майданчики) II - VII. Підписи Власників об`єкту в акті технічної інвентаризації відсутні.

Отже, надані 23.09.2021 року документи мають вказані невідповідності та підтверджують фактичне знесення будівель та споруд на об`єкті за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області.

Вказані вище будівлі та споруди були передані власниками в оренду ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» 09.10.2020 року, а отже вони були знесені під час використання їх саме ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС».

На підставі вищевикладеного відповідачем встановлено, що забудовником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» виконуються підготовчі роботи, на виконання яких необхідно оформити повідомлення про початок виконання підготовчих робіт відповідно до ч.1 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.13 постанови КМУ № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», а саме: замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами і правилами, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю.

До відділу ДАБК не надходило заяв та повідомлень щодо реєстрації документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт за вказаною адресою об`єкта будівництва. В Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутні відомості щодо реєстрації документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт за вказаною адресою об`єкта будівництва.

Отже, відповідач зазначив, що забудовником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» порушено ч.1 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.13 постанови КМУ №466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що 25.08.2021 року до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області надійшла скарга від ОСОБА_4 від 19.08.2021 року щодо перевірки об`єкту будівництва, яке проводить ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС». У скарзі вказано, що на об`єкті проводяться підготовчі будівельні роботи без дозвільних документів, а саме: ведуться земельні роботи на об`єкті будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області (а.с. 143-144).

Також 03.09.2021 року до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області надійшло звернення ГО «СОТРА «МАЯК» №12 від 03.08.2021 р. (вх. №01-08/369 від 02.09.2021р.) щодо проведення перевірки об`єкту будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області, оскільки підготовчі роботи ведуться без дозвільних документів та з порушенням державних будівельних норм забудови території (а.с. 142).

13.09.2021 року було проведено засідання комісії щодо розгляду звернень фізичних чи юридичних осіб у сфері містобудівної діяльності, про що було складено протокол №33. На засідання комісії було запрошено заявників ОСОБА_4 , ГО «СОТРА «МАЯК» та забудовника ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС».

Комісією було прийнято рішення про проведення перевірки об`єкту будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області з кадастровим номером 5110800000:03:001:0425 (а.с. 148-149).

Начальником відділу ДАБК було видано наказ про проведення позапланової перевірки від 13.09.2021 року №01-05/30 на підставі звернень вх. №Г-1359 (реєстрація відділу ДАБК вх. №01-08/356 від 25.08.2021 р.) та №12 від 03.08.2021 р. (вх. №01-08/369 від 02.09.2021 р.).

На підставі вказаного наказу та протоколу засідання комісії щодо розгляду звернень фізичних чи юридичних осіб у сфері містобудівної діяльності № 33 від 13.09.2021 року було видано направлення для проведення позапланового заходу перевірки на об`єкті будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області з кадастровим номером 5110800000:03:001:0425. Строк дії направлення з 13.09.2021 року по 24.09.2021 року.

24.09.2021 року спеціалістами відділу було здійснено виїзд на об`єкт будівництва адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області. На об`єкті будівництва був присутній керівник ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» ОСОБА_1 .

24.09.2021 року посадовою особою Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області було складено Акт за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (а.с. 150-156).

Вказаним актом встановлено такі порушення, допущені позивачем: ч.1 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.13 постанови КМУ № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», згідно яких замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами і правилами, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю.

В акті перевірки вказано, що до відділу ДАБК не надходило заяв та повідомлень щодо реєстрації документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт за вказаною адресою об`єкта будівництва. В Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутні відомості щодо реєстрації документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт за вказаною адресою об`єкта будівництва.

24.09.2021 року на підставі зазначеного акту відповідачем складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності стосовно ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС», в якому відображено зафіксовані в акті порушення (а.с.63-67).

24.09.2021 року Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку №553 винесено припис №01-07/10 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, яким висунуто вимогу зупинити підготовчі та будівельні роботи за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області з кадастровим номером 5110800000:03:001:0425, до усунення порушень містобудівного законодавства, а саме: до надання зареєстрованих дозвільних документів на виконання підготовчих або будівельних робіт, затверджених проектних рішень з урахуванням заходів із захисту території та оточуючої забудови від можливого негативного впливу несприятливих природних або техногенних факторів (а.с. 157-159).

За результатами розгляду матеріалів про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (акт, протокол, припис), 29.09.2021 року Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області винесено постанову №01-07/11 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.1 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф в розмірі 23790 грн. (а.с. 160-162).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності з ч.1 ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 року №3038-VI, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч.2 ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності).

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать:

1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;

2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі за текстом - Порядок №553).

Відповідно до абз. 1 п.1 Порядку №553, цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками, сертифікованими відповідальними виконавцями робіт, підприємствами, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва, та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Згідно з п.5 Порядку №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до п.7 Порядку №553, позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, виявлення факту самочинного будівництва об`єкта.

Згідно п.7-1 Порядку №553, з метою розгляду отриманих звернень фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (далі - звернення) при органі державного архітектурно-будівельного контролю утворюється комісія щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності (далі - комісія).

Комісія здійснює колегіальний розгляд звернень фізичних чи юридичних осіб.

Керівник органу державного архітектурно-будівельного контролю затверджує склад комісії та визначає її чисельність.

До складу комісії входять посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Комісія розглядає звернення протягом десяти робочих днів з дати їх надходження.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю не пізніше ніж за чотири дні до дня розгляду заяви повідомляє заявнику та замовнику про час і місце засідання Комісії шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті зазначеного органу та додатково телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у зверненні) або з використанням електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у зверненні, доданих до нього документах).

Розгляд звернень здійснюється за участю заявника та замовника або їх представників.

Заявник, замовник та/або їх представники мають право надавати пояснення та подавати додаткові матеріали з питань, зазначених у зверненні, з обов`язковим відображенням відповідної інформації у протоколі.

За результатами розгляду звернення комісія шляхом голосування приймає рішення, що оформлюється відповідним висновком.

З урахуванням рекомендацій, наведених у висновку комісії, видається наказ за підписом керівника або уповноваженого заступника керівника органу державного архітектурно-будівельного контролю про проведення позапланової перевірки.

Згідно абзаців 1, 4 п. 9 Порядку №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

У випадку, коли суб`єкти містобудування або його представники, які будують або збудували об`єкт будівництва та були належним чином повідомлені про дату і час проведення перевірки, не прибули на об`єкт будівництва для проведення перевірки, перевірка проводиться із залученням представників органів місцевого самоврядування.

Відповідно до підпунктів 1, 2, 3, 8 п.11 Порядку №553, посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час проведення перевірки мають право:

- безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню;

- складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;

- у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо, зокрема, усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;

- одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до п.17 Порядку №553 у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис).

У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Згідно абз.2 пункту 19 Порядку № 553 припис підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку.

Згідно п.21 Порядку №553, якщо суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід`ємною частиною такого акта.

Відповідно до ч.1 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», після набуття права на земельну ділянку та відповідно до її цільового призначення замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами і правилами, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Форма повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, порядок його подання, форма повідомлення про зміну даних у поданому повідомленні визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.13 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466, повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 подається замовником (його уповноваженою особою) до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня надходження повідомлення:

вносить інформацію, зазначену у повідомленні, до Реєстру будівельної діяльності згідно з цим Порядком;

під час внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до Реєстру будівельної діяльності проставляє відмітку про місцезнаходження об`єкта будівництва на картографічній основі (у разі коли така відмітка не проставлена на картографічній основі до внесення інформації, зазначеної у повідомленні).

У випадках, встановлених у Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681, у разі подання повідомлення через електронний кабінет внесення до Реєстру будівельної діяльності інформації, зазначеної у повідомленні, та проставлення відмітки про місцезнаходження об`єкта будівництва на картографічній основі здійснюються в режимі реального часу автоматично програмними засобами Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - електронна система).

Відповідно до п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Суд вважає безпідставними доводи позивача про відсутність у останнього намірів проведення будівництва та, відповідно, непроведення ним підготовчих робіт, оскільки з акту проведення технічної інвентаризації об`єкту нерухомості у зв`язку з його зносом (знищенням) від 12.08.2021 року вбачається знесення будівель: побутова будівля літ. Б, побутова будівля літ. Г, будівля вбиральні літ. Р, огорожі № 3, 4, 5, 6, 15; ворота № 9; наземний водопровід № 12, повітряні електромережі № 13, металеві стовпи № 14, покриття (дороги, доріжки, майданчики) II - VII.

Відповідно до технічного паспорту №123 від 12.08.2021 року, виданого ТОВ «БОКРЕ», на об`єкті будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області, збудовано нові будівлі, а саме: літ. А - будівля прохідної площею 13,2 кв.м. Дана будівля є новою, оскільки вона збудована в іншому місці та має бетонний монолітний фундамент. Також за техпаспортом № 123 наявні такі об`єкти: № 1, 2, 7 - огорожі; № 8 - ворота; № 16 - стінка огороджувальна; № 17 - причал; І,VII - вимощення.

Також в наданому керівником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» ОСОБА_1 технічному паспорті, виготовленому КП «БТІ» м. Іллічівська, інв. №1993, реєстр. №46ЮНБ 1-159 станом на 10.11.2011 року різняться площі споруд від площ, зазначених у наданих правовстановлюючих документах.

Як вбачається з матеріалів справи, оглянувши земельну ділянку, працівниками відділу було встановлено, що за трансформаторною підстанцією літ. С, розгорнуто схил, виконано планування земельної ділянки та збудована монолітна залізобетонна стіна, яка за наявними ознаками збудована як підпірна та не зазначена в технічному паспорті. Зазначені нові тимчасові будівлі складів (літери У, Ф, Х). Місце розташування будівлі прохідної літ. А та воріт № 8 не відповідає технічному паспорту, виготовленому КП «БТІ» м. Іллічівська, інв. №1993, реєстр. №46ЮНБ 1-159 станом на 10.11.2011 року та фактичному розташуванню станом на час огляду об`єкту під час проведення перевірки 13.09.2021 року.

Таким чином, забудовником ТОВ «ТЕХНОШИПСЕРВІС» виконані підготовчі роботи, на виконання яких необхідно було оформити повідомлення про початок виконання підготовчих робіт відповідно до ч.1 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.13 постанови КМУ № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

Суд бере до уваги, що до відділу ДАБК не надходило заяв та повідомлень щодо реєстрації документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт за вказаною адресою об`єкта будівництва. В Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутні відомості щодо реєстрації документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт на об`єкті будівництва за адресою: вул. Центральна, 1-П, с. Бурлача Балка, м. Чорноморськ, Одеського району Одеської області.

Доводи позивача про виконання вищевказаних робіт власниками вказаного нерухомого майна: ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_2 , кожних з яких має у власності по 1/5 цього нерухомого майна, суд до уваги не бере, оскільки з наданих позивачем договорів (найму) оренди від 09.10.2020 року № 1093, 1094 (а.с.9-13, 19-23) власники передали належне їм нерухоме майно - земельну ділянку площею 0,6245 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , та розташоване на земельній ділянці нерухоме майно в оренду позивачу. Вказаними договорами не передбачено право орендодавців зносити будь-які об`єкти нерухомого майна, що передані в оренду. Більш того, право здійснювати будівельні роботи (перепланування, реконструкція та ін.) згідно пункту 4.4. договору № 1094 надано орендарю, а пунктом 4.5 цього договору орендодавці надають орендарю згоду на на проведення таких робіт.

Отже, правові підстави для виконання вказаних робіт орендодавцями під час дії договору оренди відсутні, доказів виконання підготовчих чи будівельних робіт у 2021 році саме орендодавцями позивач суду не надав. Не були надані такі докази і під час проведеної відповідачем перевірки.

Наданий позивачем акт від 12.08.2021 року також не підтверджує факт виконання робіт зі знесення об`єктів нерухомого майна саме власниками цього майна (а.с.46).

З огляду на встановлені судом фактичні обставини та приписи чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 29.09.2021 № 01-07/11 відносно ТОВ ТЕХНОШИПСЕРВІС та припис № 01-07/10 від 24.09.2021 про зупинення підготовчих та будівельних робіт, прийнято відповідачем законно та обґрунтовано, в межах повноважень, пропорційно, неупереджено, добросовісно, розсудливо, з урахуванням права позивача на участь у процесі прийняття рішень, протягом розумного строку. Отже, оскаржувані постанова та припис відповідають вимогам ч.2 ст.2 КАС України.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОШИПСЕРВІС є безпідставними, а тому в їх задоволенні слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72-74, 77, 90, 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОШИПСЕРВІС (адреса: вул. Тіниста, 6/12, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40995162) до Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області в особі Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради (адреса: пр-т Миру, 33, м. Чорноморськ, Одеська область, 68003, код ЄДРПОУ 04057043) про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 29.09.2021 № 01-07/11 відносно ТОВ ТЕХНОШИПСЕРВІС та припису № 01-07/10 від 24.09.2021 про зупинення підготовчих та будівельних робіт відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 13 жовтня 2022 року.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2022
Оприлюднено17.10.2022
Номер документу106761850
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/19238/21

Рішення від 13.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні