Рішення
від 02.08.2010 по справі 15/224-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІ ВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" серпня 2010 р. Справа № 15/224-10

вх. № 6490/3-15

Суддя господарського суд у

при секретарі судового за сідання

за участю представників ст орін:

прокурора - Батрин О.В. позив ача - Танчак Н.П. відповіда ча - не з*явився

розглянувши справу за поз овом Прокурора Київськог о району м. Харкова в особі Харківська міська рада, м. Х арків,КП"Харківські теплові мережі"

до СПДФО ОСОБА_2, м. Хар ків

про стягнення 8514,26 грн.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Київського р айону м.Харкова в інтересах д ержави в особі Харківської м іської ради, КП"Харківські те плові мережі" звернувся з поз овом до Суб*єкта підприємниц ької діяльності фізичної осо би- Клименко Тетяни Олексан дрівни про стягнення боргу за невиконання договірних з обов*язань по тимчасовому до говору № 10415 про постачання теп лової енергії від 01.09.2004 року за період з листопада 2009 року по к вітень 2010 року в сумі 8 514,26 грн, су дові витрати покласти на від повідача.

Відповідач в судове засіда ння не з*явився, хоча належним чином був повідомлений про д ату та час розгляду справи, пр о що свідчить поштове повідо млення про вручення ухвали г осподарського суду.

Беручи до уваги, що відповід но до статті 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни обов' язок доказування і подання доказів покладено н а сторони, суд згідно за статт ею 75 Господарського процесуа льного кодексу України розгл ядає справу за наявними мате ріалами.

Розглянувши матеріали спр ави та вислухавши пояснення представників сторін судом в становлено, що прокурор Київ ського району м.Харкова зве рнувся до господарського суд у Харківської області в інте ресах держави в особі Харків ської міської ради та КП "Харк івські теплові мережі", м. Харк ів до СПДФО ОСОБА_2." м. Харк ова про стягнення заборгован ості в сумі 8514,266 грн., основного боргу за період з листопада 200 9 року по квітень 2010 року, а тако ж держмита та судових витрат .

Згідно пояснення прокурор вважає, що ним подано позовну заяву відповідно до вимог ст . 36-1 Закону України "Про прокура туру", згідно яких підставою д ля представництва прокурату рою у суді інтересів держави є наявність порушень або заг рози порушень економічних, п олітичних та інших державних інтересів внаслідок протипр авних дій (бездіяльність) фіз ичних або юридичних осіб, що в чиняються між ними або з держ авою.

Згідно ст. 2 ГПК України прок урор, який звертається до гос подарського суду в інтересах держави, в позовній заяві вка зує орган, уповноважений дер жавою здійснювати відповідн і функції у спірних відносин ах, відповідно до рішення Кон ституційного суду України ві д 08.04.1999р, № 3-рп/99 по справі про офіц ійне тлумачення положень ст. 2 ГПК України (п. 2 резолютивної частини), під поняттям орган, уповноважений державою здій снювати відповідні функції в спірних відносинах, треба ро зуміти орган державної влади чи орган місцевого самовряд ування, якому законом предст авлені повноваження органу в иконавчої влади. ГПК України не обмежує прокурора в здійс ненні своєї діяльності принц ипом териториальності.

Необхідність захисту інте ресів держави та органу місц евого самоврядування поклад ає на прокуратуру обов'язок п редставництва держави та орг ана місцевого самоврядуванн я в суді відповідно до ч. 2 ст. 121 К онституції України.

Комунальне підприємство "Х арківські теплові мережі" зг ідно п.1.1 Статуту засновано ві дповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про підприємства в України", "Про підприємництво ", "Про власність" та інших зако нодавчих актів України.

Комунальне підприємство "Х арківські теплові мережі" на лежить до комунальної власно сті територіальної громади м . Харкова .

Згідно ст. 10 Закону України "П ро місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.97р. міські ради є органами місцевого самовряд ування, що представляють від повідні територіальні грома ди та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і по вноваження місцевого самовр ядування, визначені Конститу цією України, цим та іншими за конами. Харківська міська ра да представляє інтереси тери торіальної громади м. Харков а.

Метою діяльності підприєм ства є задоволення потреб на селення міста Харкова, держа вних, кооперативних, суспіль них, приватних підприємств і організацій у якісних послу гах з водопостачання та водо відведення при найменших вит ратах, одержання прибутку дл я розвитку підприємства, заб езпечення інтересів його пра цівників та задоволення їх е кономічних і соціальних потр еб.

Систематичні неплатежі з б оку споживачів за надані пос луги з водопостачання та вод овідведення призвели до нее фективного використання пал ивно-енергетичних ресурсів. У зв'язку з чим Комунальне під приємство "Харківські теплов і мережі" не може виконувати зобов'язань з оплати за газ і е лектроенергію, з оплати пода тків та обов'язкових платежі в у бюджет.

Стан, що склався через масов і неплатежі, перешкоджає над ходженню грошових коштів до бюджету і порушує інтереси Х арківської міської ради, як о ргану місцевого самоврядува ння і безпосередньо зачіпає інтереси держави.

Враховуючи той факт, що "інт ереси держави" є оціночним по няттям, прокурор чи його заст упник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавст во, на підставі якого подаєть ся позов, в чому саме відбулос я чи може відбутися порушенн я матеріальних чи інших інте ресів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган , уповноважений державою зді йснювати відповідні функції у спірних відносинах, і ця зая ва за ст. 2 Господарського проц есуального кодексу України є підставою для порушення спр ави в господарському суді.

Предмет спору зачіпає інте реси держави, оскільки неспл ата споживачами за отримані послуги з водовідведення спр ичиняють загрозливу ситуаці ю з енергозбереженням галузе й національної економіки та населення, тому в зазначеній позовній заяві правильно ви значений орган, на який покла дений державою обов'язок щод о здійснення конкретних функ цій у правовідносинах, пов'яз аних із захистом інтересів д ержави.

Щодо заявлених позовних ви мог, судом встановлено насту пне, що 01.09.2004р. між Комунальним П ідприємством „Харківські те плові мережі" та відповідаче м було укладено тимчасовий д оговір № 10415 про постачання теп лової енергії по особистому рахунку № 17400-4798. Додатком № 1 до до говору сторони погодили обся ги постачання теплової енерг ії Споживачу (а.с.11). У відповідн ості до умов цього договору К омунальним підприємством „Х арківські теплові мережі бу ло виконано розрахунок тепл ового навантаження на примі щення за адресою: м. Харків, ву л. Гуданова,12. Загальна опалюв альна площа приміщення стано вить 83,30 кв.м.

На підставі розпорядження Харківського міського голов и "Про початок опалювального сезону 2009 - 2010 р.р." позивач зді йснював постачання теплов ої енергії в житловий будин ок міста Харкова по вул.Гудан ова,12

Згідно до п.1.2 "Правил корист ування тепловою енергією" к ористування тепловою енергі єю допускається лише на пі дставі договору.

Розрахунок почасового теп лового навантаження Q=0,000377 Гкал /год на опалювальну площу 83,3 кв .м був виконаний позивачем зг ідно "Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду державного майна", з атвердженого постановою каб інету Міністрів України від 04.10.1995 року № 786. Додаток № 4 містить дані щодо теплового наванта ження та підписаний сторонам и.

Відповідно до умов договор у Енергопостачальна органі зація бере на себе зобов*язан ня постачати Споживачеві теп лову енергію в гарячій воді в потрібних йому обсягах, а Спо живач зобов*язується оплачув ати одержану теплову енергію за встановленими тарифами (ц інами) в терміни передбачені договором.

Згідно п.6.3 договору,спожива ч за 3 дні до початку розрахунк ового періоду сплачує Енерго постачальній організації ва ртість,зазначеної в додатку 1 до договору кількості тепло вої енергії,що і є заявкою на н аступний розрахунковий пері од, з урахуванням залишкової суми розрахунків на початок розрахункового періоду.

Згідно пункту 5.1. договору об лік споживання теплової енер гії проводиться розрахунко вим способом.

Пунктом 6.2 договору визначе но, що розрахунковим періодо м є календарний місяць, по ре зультатам якого підписуєтьс я акт звірки відпустки-отрим ання теплової енергії та роз рахунків за її використання ( у 2-х примірниках).

Згідно пункту 6.5. договору сп оживачі, що не мають приладів обліку, кількість фактично с пожитої теплової енергії виз начають згідно з договорними навантаженнями з урахування м середньомісячної фактично ї температури теплоносія від теплових мереж позивача та к ількості годин роботи теплос поживального обладнання Спо живача в розрахунковому пері оді. Різниця між заявленою та фактично спожитою тепловою енергією сплачується Спожив ачем не пізніше як в термін 5 б анківських днів з часу отрим ання рахунку на оплату.

У своїх додаткових пояснен нях Позивач зазначав, що розр ахунок спожитої відповідаче м теплової енергії був викон аний Комунальним підприємст вом „Харківські теплові мере жі" у відповідності до „Нор м та вказівок по нормуванню витрат палива та теплової ен ергії на опалення житлових т а грамадських споруд, а також на господарсько-побутові по треби в Україні” КТМ 204 Україн и 244-94, які затверджені Держжитл окомунгоспом України 14.12.1993р., ос кільки у відповідача немає п риладів обліку.

Даний нормативний акт не пі длягає державній реєстрації на підставі п.5 Положення про державну реєстрацію нормати вно- правових актів міністер ств, інших органів виконавчо ї влади, органів господарськ ого управління та контролю, щ о стосується прав, свобод та законних інтересів громадян або мають міжвідомчий харак тер", затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28.12.1992 року № 731.

Дослідивши належним чином вказані докази, суд встанови в, що на момент дії Тимчасової угоди сторони керувалися Пр авилами використання теплов ої енергії, затвердженими на казом Державного комітету Ук раїни по будівництву, архіте ктурі та житлової політики У країни від 28.10.1999 року №307/262 “Нор ми та вказівки по нормуванн ю витрат палива та теплової е нергії на опалення житлових та громадських споруд, а тако ж на господарчо-побутові пот реби в Україні” КТМ 204 України 244-94, який є діючим галузевим но рмативним документом і перед бачає розрахунки максимальн ого тимчасового навантажен ня по укрупненим показникам за відсутності приборів облі ку або технологічних розраху нків.

З наданих суду документів в бачається, що опалювальні пр илади у приміщенні відповіда ча підключені до єдиної сист еми опалення від загального вузла житлових будинків. Док азів звернення на неякісне о палення або неопалення примі щення відповідач не надав.

Факт постачання позивачем теплової енергії підтвердж ується актами № 174/11429-В від 15.04.10.р ., та №174/9602-В від 20.10.2009р. про підключ ення опалення .

Згідно ст. 509 Цивільного код ексу України, зобов"язання є п равовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов"язана вчинити на користь другої ст орони (кредитора) певну дію (пе редати майно, виконати робот у, надати послугу, сплатити гр оші тощо) або утриматися від п евної дії, а кредитор має прав о вимагати від боржника вико нання його обов"язку.

Зобов"язання виникають з пі дстав, встановлених статтею 11 Цивільного кодексу України .

Частиною 3 статті 509 Цивільно го кодексу України встановле но, що зобов'язання має ґрунту ватися на засадах добросовіс ності, розумності та справед ливості.

Згідно зі ст. 610 Цивільного ко дексу України, порушенням зо бов"язання є його невиконанн я або виконання з порушенням умов, визначених змістом зоб ов"язання (неналежне виконан ня).

Згідно ст.193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивіл ьного кодексу України, яка мі стить аналогічні положення, зобов"язання повинні виконув атися належним чином відпові дно до закону, інших актів, дог овору, а за відсутності конкр етних вимог щодо виконання з обов"язання - відповідно до ви мог, що у певних умовах звичай но ставляться.

Частиною 1 статті 530 Цивільно го кодексу України передбаче но, якщо у зобов"язанні встано влений строк (термін) його вик онання, то воно відлягає вико нанню у цей строк (термін).

У відповідності до статті 49 Господарського процесуаль ного кодексу України суд вва жає необхідним витрати по о платі державного мита у роз мірі 85,14 грн. та 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу пок ласти на відповідача, з вини якого спір доведено до суду .

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Консти туції України, ст.ст. 1, 4, 12, 22, 33-34, 38, 43, 4 7-49, 82-85, Господарського процесуа льного кодексу України; -

ВИРІШИВ:

Стягнути з Суб*єкта пі дприємницької діяльності фі зичної особи ОСОБА_2 ( ІН ФОРМАЦІЯ_1, АДРЕСА_1 іден тифікаційний номер НОМЕР_1 ) на користь КП"Харківські т еплові мережі" (м.Харків, вул.Д оброхотова,11 р/р 26033312313 у ВАТ"Держ авний ощадний банк України" м .Харків, МФО 351823, код ЄДРПОУ 31557119) с уму основного боргу 8514 грн.

Стягнути з Суб*єкта підприє мницької діяльності фізично ї особи ОСОБА_2 ( ІНФОРМА ЦІЯ_1, АДРЕСА_1 ідентифік аційний номер НОМЕР_1) на р ахунок 31219264700002, код бюджетної кла сифікації доходів бюджету 22050 003, символ звітності 264. суму 236 гр н витрат на інформаційно-тех нічне забзепечення судового процесу.

Стягнути з Суб*єкта підприє мницької діяльності фізично ї особи ОСОБА_2 ( ІНФОРМА ЦІЯ_1, АДРЕСА_1 ідентифік аційний номер НОМЕР_1) на к ористь держбюджету України, одержувач - УДК у м.Харкові, р/р 31110095700002, код ЄДРПОУ 24134490, код бюджет ної класифікації 22090200, символ з вітності банку 095, банк одержу вача - ГУДКУ у Харківській обл асті, МФО 851011 - 102 грн. держмита.

Видати накази після набран ня рішенням законної сили.

Суддя

рішення підписане 03.08.2010 рок у.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення02.08.2010
Оприлюднено18.08.2010
Номер документу10676821
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/224-10

Ухвала від 20.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Рішення від 02.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні