Рішення
від 12.10.2022 по справі 909/717/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12.10.2022 м. Івано-ФранківськСправа № 909/717/22

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Максимів Т. В. , секретар судового засідання Масловський А. Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Франківський дім МК",

до відповідача: Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз"

про зобов`язання погодити проектну документацію та підключити житловий будинок до газорозподільної системи

за участю:

від позивача: Устінський Андрій Вікторович,

від відповідача: Попович Василь Васильович

встановив: до Господарського суду Івано-Франківської області звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Франківський дім МК" із позовною заявою до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи Івано-Франківськгаз" про зобов`язання погодити проектну документацію та підключити багатоквартирний житловий будинок до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Вирішення судом процесуальних питань.

20.09.2022 суд постановив прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі; здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначити підготовче засідання на 12.10.2022.

10.10.2022 відповідач подав відзив на позов вх.№13491/22, який суд приєднав до матеріалів справи.

12.10.2022 позивач подав письмові пояснення вх.№13580/22.

12.10.2022 представник позивача подав клопотання вх.№13859/22 про закриття підготовчого засідання та перехід до розгляду справи по суті, яке представник відповідача підтримав.

12.10.2022 суд, відповідно до норм ч.6 ст. 183 ГПК України, згідно якої якщо під час підготовчого судового засідання вирішені питання, зазначені у ч.2 ст.182 ГПК України, за письмовою згодою всіх учасників справи, розгляд справи по суті може бути розпочатий у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання, постановив підготовче провадження у справі закрити та розпочати розгляд справи по суті.

В судовому засіданні 12.10.2022 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Позиція позивача.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач безпідставно, посилаючись на пункт 9.26. ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", відмовив у погодженні проектної документації, приєднання до газорозподільної системи та здійснення пуску газу до об"єкта замовника багатоквартирного житлового будинку на вул.Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці.

В підтвердження позовних вимог подав Звіт про науково-дослідну роботу Проектного та науково-дослідного інституту по газопостачанню та теплопостачанню ТОВ "УкрНДІінжпроект" за серпень 2022 року, відповідно до якого як ствердив позивач, здійснення газифікації житлового будинку є можливою. Зазначив, що відсутність газопостачання у житловому будинку порушує права та охоронювані законом інтереси позивача. Просив суд захистити порушене відповідачем право позивача шляхом зобов`язання АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" погодити проектну документацію "Робочий проект "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці" нестандартне приєднання, газопостачання внутрішнє та "Робочий проект "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул.Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці" нестандартне приєднання, газопостачання зовнішнє та підключити багатоквартирний житловий будинок до газорозподільних інженерних мереж. Позовні вимоги обґрунтовані нормами Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП №2494 від 30.09.2015, Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу".

В судовому засіданні представник позивача вказав, що замовник будівництва виконав всі види робіт для можливості газифікації об"єкта, які належить виконати на стадії проектування та будівництва.

Позиція відповідача.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та просив суд у задоволенні позову відмовити. Зазначив, що наданий позивачем Звіт про науково-дослідну роботу не може бути підставою для погодження технічної документації, оскільки не є нормативно-правовим актом, який створює будь-які норми та правила, які є обов"язковими для застосування, а відтак не може змінювати зміст положень ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання". Вказав, що інших доказів, які б підтвердили звернення позивача щодо погодження відхилень від будівельних норм відповідач не подав, а тому у позивача відсутні правові підстави для підключення 11-ти поверхового багатоквартирного житлового будинку до газорозподільних інженерних мереж.

В судовому засіданні представник відповідача не заперечив факту виконання позивачем умов зазначених у Звіті про науково-дослідну роботу Проектного та науково-дослідного інституту по газопостачанню та теплопостачанню ТОВ "УкрНДІінжпроект" за серпень 2022 року, у разі виконання яких можливе здійснення газифікації спірного житлового будинку.

Обставини справи. Оцінка доказів.

30.08.2022 ТОВ "Франківський дім МК" звернулося до АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" про погодження проектної документації "Робочий проект "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці" нестандартне приєднання, газопостачання внутрішнє та "Робочий проект "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул.Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці" нестандартне приєднання, газопостачання зовнішнє та приєднати багатоквартирний житловий будинок до газорозподільної системи (лист №30/08-01).

12.09.2022 АТ "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз", відповідно до листа №76002.1-Сл-10709-0922 повідомило позивача, що товариство у своїй діяльності керується вимогами ДБН В.2.5-20:2018 та ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання".

Згідно з вимогами п.6.54 ДБН В.2.5-20-2001 та п. 9.26 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" не може погодити проектну документацію, оскільки в громадських будинках і прибудованих до них приміщеннях можлива установка газового обладнання, в тому числі для теплопостачання, за винятком громадських будинків та споруд висотою понад 26,5 м та встановлення побутових плит, теплогенераторів з закритою камерою згоряння, з використанням колективних димоходів, допускається для будинків заввишки до 10 поверхів включно.

В позовній заяві позивач ствердив, що будівництво проведене з дотриманням вимог ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання", а зазначена відповідачем в листі №776002.1-Сл-10709-0922 від 12.09.2022 відмова є безпідставною та незаконною.

У зв"язку з чим позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права з позовом про зобов`язання погодити проектну документацію та підключити спірний будинок до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

В підтвердження позовних вимог подав Звіт про науково - дослідну роботу Проектного та науково-дослідного інституту по газопостачанню та теплопостачанню ТОВ "УкрНДІінжпроект" від 10.08.2022 року.

Відповідно до Висновку поданого Звіту газифікація 11-ти поверхового житлового будинку на вул. Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с. Крихівці Івано-Франківської міської ради може бути рекомендована за умови виконання наступних вимог:

1. На стадії проектування та будівництва:

1. Застосування газових плит, що відповідають вимогам ДСТУ ЕN30-1-1:2019.

2. Влаштування датчиків-загазованості та пожежі в приміщеннях кухонь та в межах сходових кліток (середній та верхній рівень).

3. Ущільнення різевих з"єднань в приміщенні кухні з термостійкого матеріалу, що забезпечує герметичність на протязі 30 хвилин за температури 650 градусів Цельсія.

4. Влаштування цілодобового моніторингу спрацювання датчиків загазованості та пожежі шляхом виведення сигналів на загальне табло в місце з постійним спостереженням АДС газової експлуатаційної організації або ЦПТС (центр прийняття тривожних сповіщень ДСНС).

5. Влаштування системи автоматичного перекривання подавання газу в газові стояки при спрацюванні датчиків загазованості та пожежі встановлених відповідно до п.2.

6. Влаштування системи автоматичного перекривання подавання газу в газові стояки при спрацюванні датчиків загазованості та пожежі встановлених відповідно до п.2.

7. Пристрої, що забезпечують виявлення пожежі та небезпечних концентрацій газу повинні бути: сертифіковані на відповідність рівню повноти безпеки не менше SIL2 згідно стандарту ІЕС61508 або укомплектовані комбінованими датчиками СН4 та СО сертифікованими на надійність за випробуваннями на хибну тривогу, корозійну стійкість та зміни зовнішньої температури відповідно до стандарту UL2034.

8. Застосування газовикористовуючого обладнання, конструкція якого унеможливлює накопичення незгорілого газу в приміщеннях.

9. Влаштування в приміщеннях кухонь віконних прорізів площею з розрахунку не менше 0,05 м2 на 1 м3 об"єму приміщення, з елементами кріплення конструкцій рам, розрахованих на розкриття за тиску 3кПа.

10. Рекомендоване влаштування віконних приточних клапанів.

Позивач у письмових поясненнях зазначив про дотримання вимог ДБН В.2.5-20:2018 та ДБН В.2.5-20-2001"Газопостачання" та вимог, які поставлені до замовника будівництва, зазначених у Звіті про науково - дослідну роботу на стадії проектування та будівництва.

Також матеріали справи містять Містобудівні умови та обмеження для проектування об"єкта будівництва реєстраційний номер ЄДЕССБ МU01:8016-5344-6410-4120, Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом №7-027-21ЕП/ІФ від 01.09.2021 року, Дозвіл на виконання будівельних робіт№ІФ012210329895 від 30.03.2021 року, Повідомлення про внесення змін до дозволу на виконання будівельних робіт №ІФ022210329895-1 від 08.09.2021 року, Технічні умови на приєднання до газорозподільної системи №IF02.1-ТУп-722-1218 від 27.12.2018 року, з яких вбачається, що багатоквартирний житловий будинок на вул.Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці є десятиповерховим.

Норми права, які застосував суд та мотиви їх застосування.

Відповідно до ч. 1 ст. 15, п. 5 ч. 2 ст. 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, примусове виконання обов`язку в натурі.

Приписами ч. 2 ст. 20 ГК України передбачено, зокрема, що кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом присудження до виконання обов`язку в натурі.

Згідно з ст. 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Пунктом 30 статті 1 Закону України "Про ринок природного газу" передбачено, що приєднання - сукупність організаційних і технічних заходів, у тому числі робіт, спрямованих на створення технічної можливості для надання послуг транспортування чи розподілу природного газу, які здійснюються у зв`язку з підключенням об`єкта будівництва чи існуючого об`єкта замовника до газотранспортної або газорозподільної системи.

Відповідно до частини другої статті 19-1 Закону України "Про ринок природного газу", оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи зобов`язані за зверненням замовника забезпечити приєднання його об`єкта до газотранспортної або газорозподільної системи за умови дотримання замовником вимог кодексу газотранспортної системи та/або кодексу газорозподільних систем. Послуга з приєднання до газорозподільної або газотранспортної системи є платною та надається оператором газотранспортної системи або оператором газорозподільної системи відповідно до договору про приєднання, цього Закону, кодексу газотранспортної системи або кодексу газорозподільних систем.

У частині четвертій статті 19-1 Закону України "Про ринок природного газу" зазначено, що оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи мають право відмовити у наданні послуги з приєднання виключно у разі недотримання замовником процедури приєднання, визначеної цим Законом, кодексом газотранспортної системи та/або кодексом газорозподільних систем. Відмова у приєднанні замовника до газотранспортної системи або газорозподільної системи повинна містити посилання на конкретну норму цього Закону або кодексу газотранспортної системи, або кодексу газорозподільних систем, яка не виконана замовником та перешкоджає чи унеможливлює надання оператором газотранспортної системи або оператором газорозподільної системи послуги з приєднання об`єкта замовника.

Оператор газорозподільної системи або оператор газотранспортної системи на підставі поданої замовником заяви надає послугу з приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи відповідно до умов договору про приєднання, цього Закону, кодексу газорозподільних систем або кодексу газотранспортної системи (частина 5 статті 19-1 Закону України "Про ринок природного газу").

Розмір плати за приєднання до газорозподільної або газотранспортної системи визначається у договорі про приєднання між замовником і оператором газорозподільної системи або оператором газотранспортної системи відповідно до методології, затвердженої Регулятором (ч. 17 статті 19 Закону України "Про ринок природного газу").

Строк надання оператором газорозподільної системи або оператором газотранспортної системи послуги з приєднання об`єкта замовника до газових мереж встановлюється кодексом газорозподільних систем або кодексом газотранспортної системи та зазначається у договорі про приєднання (ч. 19 статті 19 Закону України "Про ринок природного газу").

Відповідно до п. 3 гл. 3 розділу І Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494 (далі Кодекс ГРМ), для забезпечення цілодобового доступу до газорозподільної системи та можливості розподілу (переміщення) належного споживачу (суміжному суб`єкту ринку природного газу) природного газу ГРМ обов`язковою умовою є наявність фізичного підключення об`єкта споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) до ГРМ.

Власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, для набуття права на цілодобовий доступ до ГРМ та розподіл (переміщення) природного газу ГРМ повинні здійснити заходи щодо підключення (приєднання) власних об`єктів до ГРМ у порядку, визначеному в розділі V Кодексу ГРМ.

Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ, власники об`єктів будівництва або існуючих об`єктів (земельних ділянок), які фізично не підключені до ГРМ, мають право на приєднання (технічний доступ) цих об`єктів до ГРМ, що на законних підставах перебуває у власності або користуванні (у тому числі в експлуатації) Оператора ГРМ, у порядку, визначеному цим розділом.

Оператор ГРМ зобов`язаний розміщувати на своєму веб-сайті інформацію про умови приєднання до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), та методологію встановлення плати за приєднання до газорозподільної системи, затверджену Регулятором.

Оператор ГРМ зобов`язаний здійснювати планування розвитку ГРМ з урахуванням проведення закупівлі обладнання, необхідного для здійснення приєднань, на конкурсних засадах відповідно до вимог чинного законодавства.

За зверненням власника об`єкта чи земельної ділянки (замовника) про приєднання його об`єкта до ГРМ Оператор ГРМ зобов`язаний забезпечити приєднання об`єкта (земельної ділянки) до ГРМ, що на законних підставах перебуває в його власності або користуванні (у тому числі в експлуатації), за умови дотримання власником (замовником) вимог Кодексу ГРМ та чинного законодавства.

Згідно з пунктом 4 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ приєднання об`єктів (земельних ділянок) замовника до ГРМ здійснюється на підставі договору на приєднання, що укладається за формами, наведеними у додатках 15, 16 до цього Кодексу. При цьому невід`ємною частиною договору на приєднання є технічні умови приєднання (додаток 17), які визначають вихідні дані для проєктування газових мереж зовнішнього газопостачання від місця забезпечення потужності до точки приєднання, які будуються Оператором ГРМ, та вихідні дані для проєктування та будівництва газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта замовника від точки приєднання до газових приладів і пристроїв замовника. Будівництво та введення в експлуатацію газових мереж внутрішнього газопостачання забезпечується замовником.

Підпунктом 2 пункту 3 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ (з врахуванням відповідних положень розділів V та VI Кодексу ГРМ) передбачено, що оператор ГРМ може відмовити замовнику в приєднанні його об`єкта (земельної ділянки) до об`єктів газорозподільної системи, що на законних підставах перебувають у власності чи користуванні (у тому числі експлуатації) Оператора ГРМ, лише за наявності однієї з таких підстав: відсутність або недостатність вільної потужності на об`єктах газорозподільної системи, у тому числі при замовленні тиску газу для потреб об`єкта замовника понад 1,2 МПа; у разі недотримання замовником процедури приєднання, визначеної Законом України "Про ринок природного газу", Кодексом газотранспортних систем та/або цим Кодексом; надання доступу стане перешкодою для виконання таким оператором спеціальних обов`язків, покладених на нього відповідно до статті 11 Закону України "Про ринок природного газу"; відмова в доступі є виправданою на підставі рішення, прийнятого відповідно до статті 55 Закону України "Про ринок природного газу".

Відмова у приєднанні замовника до газорозподільної системи повинна містити посилання на відповідну норму Закону України "Про ринок природного газу", або Кодексу ГТС, або цього Кодексу, яка не виконана замовником та перешкоджає чи унеможливлює надання Оператором ГРМ послуги з приєднання об`єкта замовника (абзац четвертий пункту 3 глави 1 розділу V Кодексу ГРМ).

Згідно з ст. 1 Закону України "Про будівельні норми" державні будівельні норми це нормативний акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері будівництва.

Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 11 Закону України "Про будівельні норми" застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. У разі якщо у будівельних нормах є посилання на стандарти, то ці стандарти є обов`язковими до застосування. Державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання державних будівельних норм здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України "Про будівельні норми", порядок розроблення, погодження, затвердження, реєстрації, внесення змін до будівельних норм та визнання їх такими, що втратили чинність, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Для забезпечення гармонізації нормативної бази України з нормативною базою Європейського Союзу встановлюється період одночасної дії будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, гармонізованих з нормативними документами Європейського Союзу (або інших будівельних норм, кодів). Порядок застосування зазначених норм визначається Кабінетом Міністрів України.

Обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб`єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

Статтею 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За змістом ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом: розроблення і затвердження будівельних норм, кошторисних норм, нормативів і правил, запровадження одночасної дії застосування будівельних норм, розроблених на основі національних технологічних традицій, та будівельних норм, приведених у відповідність до вимог Європейського Союзу; контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації; надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів).

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.11.2018 № 305 затверджено ДБН В.2.5-20:2018, "Газопостачання", які набрали чинності 01.07.2019 (зі змінами №1 від 01.06.2020, внесеними Наказом 17.02.2020 №47 ).

Відповідно до п. 1.1 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" ці норми встановлюють вимоги проектування при новому будівництві, реконструкції, капітальному ремонті та технічному переоснащенні наявних систем газопостачання, що забезпечують споживачів природним газом із надлишковим тиском не більше 1,2 МПа, а також скрапленими вуглеводневими газами (далі - СВГ) із надлишковим тиском не більше 1,6 МПа.

Згідно з п. 9.26 ДБН В.2.5-20:2018 "Газопостачання" при будівництві житлових будинків допускається передбачати встановлення газовикористовуючого обладнання для поквартирного опалення та гарячого водопостачання, а також побутових плит. Встановлення теплогенераторів з відкритою камерою згоряння допускається для гарячого водопостачання багатоквартирних будинків заввишки до п`яти поверхів включно за наявності відокремлених димових каналів для кожного газифікованого приміщення. Встановлення побутових плит, теплогенераторів з закритою камерою згоряння, з використанням колективних димоходів, допускається для будинків заввишки до 10 поверхів включно. Для квартир, розташованих на 10 поверсі, що мають декілька рівнів, допускається газифікація тільки першого рівня.

Відповідно до п.6.54 ДБН В.2.5-20-2001 "Газопостачання" в громадських будинках і прибудинкових до них приміщеннях можлива установка газового обладнання, в тому числі для теплопостачання, за винятком, зокрема громадських будинків та споруд висотою понад 26,5 м (від планувальної відмітки до відмітки підлоги верхнього поверху) будинків з атриумами, багатофункціональних будинків з житловими приміщеннями.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач звернувся до Проектного та науково-дослідного інституту по газопостачанню та теплопостачанню ТОВ "УкрНДІінжпроект", яке є базовою організацією Мінрегіону України, із зверненням щодо можливості вимушених відхилень від державних будівельних норм при газифікації об`єкта "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці", отримав Звіт про науково-дослідну роботу та виконав приписи вказаного вище документа.

Згідно із пунктом 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Згідно статті 13 Господарського процесуального кодексу України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до частини 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

На підставі статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Висновок суду.

Враховуючи вищенаведені приписи чинного законодавства, беручи до уваги дотримання позивачем умов за яких можливе здійснення газифікації спірного житлового будинку, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача правових підстав для відмови у погодженні проектної документації та підключенні будинку до газорозподільних інженерних мереж. Відтак вимоги позивача є обґрунтованими та належать до задоволення.

Судові витрати.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

При зверненні з позовом позивач сплатив судовий збір в сумі 2481 грн 00 коп., що підтверджується платіжним дорученням №677 від 12 вересня 2022 року.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Суд, враховуючи задоволення позову судовий збір в сумі 2481 грн 00 коп. - покладає на відповідача.

Керуючись ст. 2, 86, 129, 236-238, 240, 241, 256 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Франківський дім МК" до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Івано-Франківськгаз" про зобов`язання погодити проектну документацію та підключити будинок до газорозподільних інженерних мереж задовольнити.

Акціонерному товариству "Оператор газорозподільної системи "Івано- Франківськгаз", вул. Ленкавського, буд.20, м. Івано-Франківськ, 76010 (код 03361046) погодити проектну документацію "Робочий проект "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці" нестандартне приєднання, газопостачання внутрішнє та "Робочий проект "Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул.Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці" нестандартне приєднання, газопостачання зовнішнє та підключити багатоквартирний житловий будинок на вул. Гетьмана Мазепи, поруч міського озера у с.Крихівці до газорозподільних інженерних мереж, в тому числі вчинити дії (врізка в газопровід, пуск газу, опломбування охоронними АТ "Івано-Франківськгаз" пломбами приладів обліку), необхідні для цілодобового доступу вказаного житлового будинку з по квартирним опаленням з газовими теплогенераторами з закритою камерою згоряння без влаштування колективних димоходів до газорозподільної системи міста Івано-Франківська.

Стягнути з Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної Системи "Івано- Франківськгаз", вул. Ленкавського, буд.20, м. Івано-Франківськ. 76010 (код 03361046) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Франківський дім МК", площа Ринок, буд. 14. кабінет 82 м. Івано- Франківськ, 76018 ( код 42013519) 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн 00 коп. - судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строк, встановлений розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 17.10.2022

Суддя Т.В.Максимів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення12.10.2022
Оприлюднено18.10.2022
Номер документу106773305
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —909/717/22

Рішення від 12.10.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 19.09.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 14.09.2022

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні