Рішення
від 13.10.2022 по справі 926/3494/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34, е-mail: inbox@cv.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Чернівці

13 жовтня 2022 року Справа № 926/3494/22

Господарський суд Чернівецької області у складі судді Швеця М.В., секретар судового засідання Петровська В.С., розглянувши матеріали

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко сіті технолоджі"

до Департамент інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради

про стягнення заборгованості в сумі 635386,20 грн

Представники:

від позивача Решетов В.В.

від відповідача - не з`явився

В С Т А Н О В И В:

І. Стислий виклад позовних вимог.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко сіті технолоджі" звернулось з позовом до Департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради про стягнення заборгованості в сумі 635386,20 з яких: 610227,60 грн сума заборгованості за виконанні роботи за договором підряду по актах приймання виконаних робіт, 25158,60 грн сума забезпечення виконання договору про закупівлю.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що за результатами спрощеної закупівлі UА-2021-12-22-008193-c "Капітальний ремонт майданчика для збору ТПВ з влаштуванням підземних контейнерів на вул. М.Заньковецької в районі кінотеатру "Чернівці" (відновлення елементів благоустрою) в м. Чернівці" між сторонами 27.01.2022 року укладено договір підряду № 6, на виконання умов якого позивач виконав ремонтні роботи, що підтверджується актами приймання виконаних робіт. Проте, відповідач акти приймання виконаних робіт не підписав та не оплатив вартість виконаних робіт в сумі 610227,60 грн. Крім цього, в забезпечення виконання договору підряду № 6 позивачем було сплачено 25158,60 грн, які у відповідності до ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 6.4.14. укладеного договору підряду № 6 підлягають стягненню з відповідача.

ІІ. Стислий виклад заперечень проти позовних вимог.

Відповідач позовні вимоги не визнає, проте зазначає, що позивачем фактично були виконані роботи: Капітальний ремонт майданчика для збору ТПВ з влаштуванням підземних контейнерів на вул. Університетській, 10, а оскільки адреса виконання робіт не співпадає з адресою зазначеною в договорі № 6 від 27.01.2022 року, він не може підписати акти виконаних робіт та оплатити вартість ремонтних робіт в сумі 610227,60 грн.

ІІI. Процесуальні дії у справі.

Протоколом автоматизованого розподілу справи між суддями від 21.09.2022 року позовну заяву вх. № 3494 передано на розгляд судді Швецю М.В.

Ухвалою суду від 22.09.2022 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко сіті технолоджі" залишено без руху та встановлено позивачу строк у десять днів з дня вручення ухвали суду усунути недоліки позовної заяви.

23.09.2022 року через відділ документального та інформаційного забезпечення суду від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви вх. № 3533. Крім цього, представник позивача просить розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження та повернути надмірно сплачений судовий збір в сумі 9715,55 грн.

Ухвалою суду від 26.09.2022 року постановлено відкрити провадження у справі, здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання з розгляду справи по суті призначено на 13.10.2022 року о 12:00 годині.

Ухвалою суду від 26.09.2022 року постановлено задовольнити заяву представника позивача та повернути надмірно сплачений судовий збір в сумі 9715,55 грн.

07.10.2022 року через відділ документального та інформаційного забезпечення суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву вх. № 3728.

13.10.2022 року до початку розгляду справи по суті через відділ документального та інформаційного забезпечення суду від представника позивача надійшла заява (вх. № 3809) про залишення без розгляду позовних вимог в частині стягнення 25158,60 грн в якості повернення забезпечення виконання договору підряду.

В судовому засіданні 13.10.2022 року представник позивача просив залишити без розгляду позовні вимоги в частині стягнення 25158,60 грн, решту позовних вимог задовольнити в повному обсязі.

Відповідач явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про причини неявки не повідомив, хоча і був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується підписом представника відповідача на ухвалі суду від 26.09.2022 року.

Частиною 2, 3 ст. 120 ГПК України передбачено, що суд повідомляє учасників справи про дату, час і місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії, якщо їх явка є не обов`язковою. Виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.

Частиною 1 ст. 202 ГПК України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України визначено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи, що судом було здійснено всі заходи, щодо належного повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи, суд дійшов висновку про те, що неявка в судове засідання представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 226 ГПУ України суд залишає позов без розгляду, якщо позивач до початку розгляду справи по суті подав заяву про залишення позову без розгляду.

Розглянувши заяву представника позивача про залишення частини позовних вимог без розгляду вх. № 3809 суд прийшов висновку, що дана заява підлягає задоволенню, а справа розглядається по суті в частині - стягнення заборгованості в сумі 610227,60 грн.

Згідно ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

ІV. Фактичні обставини справи встановлені судом.

06.01.2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко сіті технолоджі" визначено переможцем закупівлі UА-2021-12-22-008193-с "Капітальний ремонт майданчика для збору ТПВ з влаштуванням підземних контейнерів на вул. М.Заньковецької в районі кінотеатру "Чернівці" (відновлення елементів благоустрою) в м. Чернівці".

27.01.2022 року між Департаментом інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради та ТОВ "Еко сіті технолоджі", як переможцем закупівлі, укладено договір підряду № 6.

Згідно п. 1.1. договору підрядник, відповідно до проектно-кошторисної документації, умов договору та в межах договірної ціни, зобов`язується виконати роботи з капітального ремонту майданчика для збору ТПВ з влаштуванням підземних контейнерів на вул. М.Заньковецької в районі кінотеатру "Чернівці" (відновлення елементів благоустрою) в м. Чернівці. Замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи на умовах, визначених цим договором.

Договірна ціна робіт визначається на підставі кошторису та не повинна відрізнятися від змісту пропозиції переможця процедури закупівлі, є динамічною в межах кошторисної вартості та становить 1 257 929 гри. 85 коп. (один мільйон двісті п`ятдесят сім тисяч дев`ятсот двадцять дев`ять гривень, 85 копійок) з ПДВ та є невід`ємною частиною Договору (Додаток №1). Джерело фінансування - кошти бюджету Чернівецької міської територіальної громади (п.3.1 договору).

Відповідно до п. 4.2 договору прийняття та оплата виконаних робіт проводиться на підставі актів приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) та довідок про їх вартість (форма КБ-3), підписаних уповноваженими представниками замовника та підрядника, в межах ліміту асигнувань на поточний рік (у разі його встановлення).

Пунктом 4.5. договору передбачено, що акти приймання виконаних робіт з підтверджуючими документами щодо вартості використаних матеріальних ресурсів та механізмів, з належно оформленою виконавчою документацією (загальний журнал робіт, акти на закриття прихованих робіт, сертифікати на матеріали, виконавчі схеми, креслення, документи щодо випробувань та лабораторного контролю матеріалів, документи щодо випробування устаткування, інженерних систем, мереж та обладнання, інші документи згідно з нормативною документацією на виконання конкретного виду будівельних робіт) готує Підрядник і нарочно та безпосередньо на будівельному майданчику передає їх для підписання уповноваженому представнику Замовника, що здійснює технічний нагляд, не пізніше 20 числа звітного місяця. Замовник зобов`язується протягом 10 календарних днів з моменту підписання належно оформленого Акту приймання виконаних робіт прийняти рішення про оплату за виконані роботи та подати доручення на здійснення платежу органу Державної казначейської служби України. Замовник протягом 3 (трьох) календарних днів з дня отримання Акту здачі - приймання виконаних робіт зобов`язаний направити підряднику підписаний Акт чи мотивовану відмову від приймання робіт, інакше робота вважається виконаною і підлягає оплаті (п. 5.2. договору).

Відповідно до п. 5.1. договору строк виконання робіт підрядником - не пізніше 31 травня 2022 р. (включно). Виконання робіт може бути закінчено достроково.

31.01.2022 року протоколом № 1 Департаментом інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради вирішено визнати, що влаштування підземних контейнерів в районі кінотеатру "Чернівці" саме на вул. М.Заньковецької є недоцільним, враховуючи технічну складність перенесення інженерних мереж та планування капітального ремонту вулиці. Визначено оптимальне місцезнаходження підземного контейнерного майданчика в районі кінотеатру "Чернівці" по вул. Університетська, 10. Вирішено також, директору ТОВ "Еко сіті технолоджі" (Барашков О.І.), управлінню капітального будівництва та ремонту департаменту інфраструктури та благоустрою міської ради (Вакарюк А.І.) забезпечити, в межах чинного законодавства, влаштування 4-х підземних контейнерів біля кінотеатру "Чернівці" по вул. Університетська, 10.

26.01.2022 року пунктом 2 протоколу № 3 Департаменту транспорту та окремих питань комунального господарства міської ради, затверджено перелік адрес, місць розміщення контейнерів та контейнерних майданчиків. Додатком до протоколу (п. 786) затверджено адресу для розміщення 4 контейнерів за адресою: вул. Університетська, 10.

16.02.2022 року ТОВ "Еко сіті технолоджі" виконало роботи, передбачені договором та протоколом № 1 від 31.01.2022 року та 22.02.2022 року подало відповідачу на узгодження акти приймання виконаних робіт (форма КБ-2в), довідку про їх вартість (форма КБ-3) та підсумкову відомість ресурсів.

Згідно акту виконаних робіт (форма КБ-2в) від 22.02.2022 року вартість робіт склала 610227,60 грн. Проте, відповідач зазначений акт не підписав.

10.08.2022 року ТОВ "Еко сіті технолоджі" повторно подало зазначені документи Департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради на підпис з відповідним супровідним листом.

Листом від 16.08.2022 року № 23/01-12/2523 відповідач повідомив, що на виїзній нараді, яка відбулася 31.01.2022 та оформлена протоколом наради від 31.01.2022 № 1, встановлено, що влаштування підземних контейнерів в районі кінотеатру «Чернівці» саме на вул. М. Заньковецької є недоцільним, враховуючи технічну складність перенесення інженерних мереж та планування капітального ремонту вулиці. Також встановлено, що оптимальне місцезнаходження підземного контейнерного майданчика в районі кінотеатру "Чернівці" - по вул. Університетській, 10. З урахуванням зазначеного, у відповідності до вищезазначеного протоколу наради Вами здійснено капітальний ремонт майданчика для збору ТПВ в районі кінотеатру "Чернівці" по вул. Університетській, 10, що фактично не відповідає умовам договору № 6. Таким чином, оскільки роботи по Договору № 6 виконувались за іншою ніж передбачено договором № 6 адресою, такі роботи не можуть бути прийняті замовником.

Службовою запискою уповноваженої особи відповідача встановлено, що аналізом поданого Акту приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт форми Кб-3 визначено, що обсяги виконаних позивачем робіт на суму 610 227,60 грн фактично відповідають договірній ціні, яка є невід`ємною частиною договору та кошторису.

16.09.2022 року позивач звернувся до відповідача з претензією № 16-09/22 якою просив оплатити вартість виконаних робіт.

Відповідно до довідки ТОВ "Альфатер Чернівці" від 08.09.2022 року вих. № 272 відповідач фактично прийняв виконані роботи та почав використовувати вказаний майданчик для збору ТПВ з влаштуванням підземних контейнерів саме на вул. Університетській, 10.

V. Норми права та мотиви, з яких виходить суд при ухваленні рішення.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Відповідно до ч. 1 ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Отже, судом встановлено, що правовідносини між сторонами ґрунтуються на договорі підряду.

Договір підписаний замовником і підрядником та скріплений їхніми печатками. Матеріали справи не містять доказів визнання договору недійсним, а тому договір підряду від 27.02.2022 року є чинним на день розгляду спору.

У договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу (ч. 1,3 ст. 843 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 853 ЦК України замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

У відповідності до вимог ст. 854 ЦК України, якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.

Згідно зі ст. 875 ЦК України, за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.

Згідно з ч. ч. 1, 4 ст. 882 ЦК України замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або, якщо це передбачено договором, - етапу робіт, зобов`язаний негайно розпочати їх прийняття. Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акту про це вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акту визнані судом обґрунтованими.

Відповідно до ст. 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

Відповідно до п. 1 ст. 193 ГК України, ст. 526 ЦК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарського кодексу України.

Статтею 882 ЦК України встановлено, що замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або, якщо це передбачено договором, - етапу робіт, зобов`язаний негайно розпочати їх прийняття.

Відповідно до ч. 4 ст. 882 ЦК України передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.

Судом встановлено, а відповідачем не заперечується, що позивач свої зобов`язання за договором підряду № 6 від 27.01.2022 року виконав, а тому вимога про стягнення заборгованості в сумі 610227,60 грн підлягає задоволенню.

Статтею 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно зі ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст. ст. 76-79 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 129 Конституції України, основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи вищевикладене та беручи до уваги залишення без розгляду позовних вимог в частині стягнення 25158,60 грн (сума забезпечення виконання договору про закупівлю) суд прийшов висновку про часткове задоволення позову.

V. Щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи залишення частини позовних вимог без розгляду на підставі п. 5 ч. 1 ст. 226 ГПК України та відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" судовий збір в розмірі 377,38 грн. залишається за позивачем.

Керуючись ст. 129, п. 5 ч. 1 ст. 226, ст. ст. 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В :

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (58000, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 176; код 44327100) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко сіті технолоджі" (58032, м. Чернівці, вул. Головна, 246А; код 44296544 ) заборгованість в сумі 610227,60 грн та судовий збір в сумі 9153,41 грн.

3. Позовні вимоги про стягнення 25158,60 грн залишити без розгляду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 17.10.2022 року.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://cv.arbitr.gov.ua/sud5027/

Суддя М.В. Швець

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення13.10.2022
Оприлюднено18.10.2022
Номер документу106774264
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —926/3494/22

Судовий наказ від 07.11.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Швець Микола Васильович

Рішення від 13.10.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Швець Микола Васильович

Рішення від 13.10.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Швець Микола Васильович

Ухвала від 26.09.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Швець Микола Васильович

Ухвала від 26.09.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Швець Микола Васильович

Ухвала від 21.09.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Швець Микола Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні