Постанова
від 29.09.2022 по справі 761/10246/22
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/10246/22

Провадження № 3/761/3960/2022

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2022 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Юзькова О.Л., при секретарі Марінченко Л.В., за участю представника Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматової О.М., захисника Єфимченко І.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого керівником ТОВ «ВІК ДЕКОР» (код за ЄДРПОУ 44129460), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0004/126000/22 від 01 лютого 2022 р., на митну територію України з Італії 14.05.2021 р. через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на адресу ТОВ «ВІК ДЕКОР» (код за ЄДРПОУ 44129460, вул. Мечнікова, 14/1, кімната 511, м. Київ, 01133) ввезено товари: «меблі, освітлення, шпалери, постільна білизна, фурнітура та інші товари», походженням з Європи, всього 215 товарів, 488 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 10 458,8 кг., заявленою вартістю 38 801,16 доларів США.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ВІК ДЕКОР» від 14.05.2021 р. № UA100000/2021/866520, а також товаросупровідні документи: інвойс від 13.05.2021 р. № MS12502107, згідно якого вартість товарі становить 38801,16 доларів США, книжка МДП від 13.05.2021 р. № ХС.83885782.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем товару виступає компанія «OWDINTECH LLP» (Kemp House, 160 City Road, London, United Kingdom, EVIK 2NX), одержувачем є ТОВ «ВІК ДЕКОР» (код за ЄДРПОУ 44129460), а відправлення товарів здійснено з митної території Італії.

Вказаний вантаж вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 доставлено в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Західний» (03164, м. Київ, вул. Малинська, 20).

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби: товари «санітарно-технічні вироби, меблі, світильники, плитка керамічна та інші товари» заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ «ВІК ДЕКОР» ОСОБА_2 за митною декларацію (МД) від 17.05.2021 р. № UA100020/2021/586554.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були подані наступні документи: контракт від 26.04.2021 № VD260421, укладений між компанією «OWDINTECH LLP» (Великобританія) та ТОВ «ВІК ДЕКОР», та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Після митного оформлення зазначений товар випущено у вільний обіг.

25.06.2021 р. Державною митною службою України направлено запит до митних органів Італії з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «шпалери настінні паперові, меблі, сантехнічні вироби, аксесуари та інші товари», одержувачем яких виступало ТОВ «ВІК ДЕКОР».

03.09.2021 р. до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Італії та отримано копії книжок МДП, зокрема і копію книжки МДП № ХС.83885782 від 13.05.2021 (21ITQ3J080005994Т3), зареєстрованою за № 5994 W, на підставі якої здійснено поставку вищевказаних товарів з території Італії, що переміщувались транспортним засобом з д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , а також отримано електронний файл, що містить дані стосовно експортних декларацій, виданих в Італії. У результаті попереднього аналізу експортних декларацій, виданих в Італії товари «санітарно-технічні вироби, меблі, світильники, плитка керамічна та інші товари» експортовані різними італійськими компаніями в Україну для різних отримувачів. Загальна вага брутто товарів по 82 експортним деклараціям -10 458,8 кг. Вартість товарів становить 202 719,39 Євро.

08.10.2021 р. Державною митною службою України направлено запит до митних органів Італії з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «шпалери настінні паперові, меблі, сантехнічні вироби, аксесуари та інші товари», одержувачем якого було ТОВ «ВІК ДЕКОР».

28.10.2021 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Італії і на підтвердження попередньої відповіді, отриманої 03.09.2021 надано електронний файл, який оформлено з даних, отриманих через систему бази даних управління митними деклараціями митної агенції Італії, що містить перелік експертних декларацій, виданих в Італії, Бельгії, Іспанії та Данії, а класифікаційні коди товарів, їх вагу та вартість, дані щодо експортерів та імпортерів, які, зокрема, стосуються і поставки, здійсненої в рамках книжки МДП № ХС.83885782 вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .

У результаті попереднього аналізу отриманої відповіді було встановлено невідповідність щодо вартості товарів, а також щодо їх відправників та отримувачів.

Під час співставлення відомостей, зазначених в електронному файлі, надісланому митними органами Італії, з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 17.05.2021 № UA100020/2021/586554, встановлено невідповідність інформації щодо відправників, отримувачів та вартості товару.

Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товару виступає компанія «Mazzleni Facori S.I. srl», а отримувач ТОВ «ВІК ДЕКОР». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від різних італійських компаній на адреси інших українських підприємств одним і тим же транспортним засобом, що і товари, які надійшли на адресу ТОВ «ВІК ДЕКОР».

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 13.05.2021 р. № MS12502107, поданому разом з митною декларацією від 14.05.2021 № UA100020/2021/866520, загальна вартість товарів: «шпалери настінні паперові, меблі, сантехнічні вироби, аксесуари та інші товари », що переміщувались транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , становить 38 801,16доларів США, а відповідно до інформації митних органів Італії, загальна вартість товарів (вагою 10 218,84 кг.) становить 202 719, 39 Євро.

Отже відомості щодо відправників, отримувачів та вартості товарів у відповідях, отриманих від митних органів Італії, не відповідають даним у документах, поданих ТОВ «ВІК ДЕКОР» при переміщені товарів через митний кордон України та їх митному оформлені.

Представник Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматова О.М. в судовому засіданні просив визнати ОСОБА_1 винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник ОСОБА_1 захисник Єфимченко І.В. зазначила, що наявні у справі про порушення митних правил матеріали, з урахуванням вимог чинного законодавства України, принципу презумпції невинуватості, закріпленому в ст. 62 Конституції України, ст. 8 МК України , свідчать про те, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, не доведена, а також не доведено факт переміщення товарів на підставі документів, що містять неправдиві дані щодо відправника, отримувача та відомості, необхідні для визначення митної вартості товару. За таких обставин просила закрити провадження у даній справі про порушення митних правил на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Вислухавши пояснення учасників процесу, , дослідивши матеріали справи, суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до положень ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно зі ст. 489 Митного кодексу України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, вбачається, що об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Водночас, необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митних органів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

В той же час, документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу як підставу для переміщення товару є підробленими чи одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме, під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару як підстави для переміщення таких товарів.

Так, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, викладених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно зі ст. 10 КУпАП України адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Так, в матеріалах справи наявні всі товаросупровідні документи для здійснення митного оформлення та випуску товару у вільний обіг, подані як при переміщенні товарів через митний корон України в зоні діяльності Київської митниці Держмитслужби так і під час митного оформлення товарів.

За змістом ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений у ст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, з матеріалів справи вбачається та встановлено в судовому засіданні встановлено, що поставка вказаного у протоколі товару здійснювалася на підставі договору поставки товарів № VD260421, укладеного 26.04.2021 р. між ТОВ «ВІК ДЕКОР» та компанією «OWDINTECH LLP» (Великобританія) , відповідно до якого компанія «OWDINTECH LLP» зобов`язалась продати товари, кількість, асортимент і технічні умови яких зазначені у специфікаціях, що складають невід`ємну частину цього Договору.

Згідно матеріалів провадження зазначений в контракті товар 14.05.2021 р. ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби.

До Закарпатської митниці Держмитслужби в якості підстави для переміщення товарів подано наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ВІК ДЕКОР» від 14.05.2021 р. № UA100000/2021/866520, а також товаросупровідні документи: інвойс від 13.05.2021 р. № MS12502107, згідно якого вартість товарі становить 38801,16 доларів США, книжка МДП від 13.05.2021 р. № ХС.83885782.

Після прибуття у зону діяльності Київської митниці Держмитслужби: товари «санітарно-технічні вироби, меблі, світильники, плитка керамічна та інші товари» заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ «ВІК ДЕКОР» ОСОБА_2 за митною декларацію (МД) від 17.05.2021 р. № UA100020/2021/586554.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були подані наступні документи: контракт від 26.04.2021 № VD260421, укладений між компанією «OWDINTECH LLP» (Великобританія) та ТОВ «ВІК ДЕКОР», та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Після митного оформлення зазначений товар випущено у вільний обіг.

Як свідчать матеріали справи, 03.09.2021 р. до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь на відповідний запит (запит від 25.06.2021 р. № 20/20-02-01/11/2007) від митних органів Італії та отримано копії книжок МДП, зокрема і копію книжки МДП № ХС.83885782 від 13.05.2021 (21ITQ3J080005994Т3), зареєстрованою за №5994 W, на підставі якої здійснено поставку вищевказаних товарів з території Італії, що переміщувались транспортним засобом з д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , а також отримано електронний файл, що містить дані стосовно експортних декларацій, виданих в Італії.

У результаті попереднього аналізу експортних декларацій, виданих в Італії товари «санітарно-технічні вироби, меблі, світильники, плитка керамічна та інші товари» експортовані різними італійськими компаніями в Україну для різних отримувачів. Загальна вага брутто товарів по 82 експортним деклараціям -10 458,8 кг. Вартість частини товарів, а саме 10 218,84 кг. становить 202 719,39 євро.

Також в адресу до Координаційно-моніторингової митниці 28.10.2021 надійшла відповідь (запит від 08.10.2021 р. № 26/26-04/11/115) від митних органів Італії і на підтвердження попередньої відповіді, отриманої 03.09.2021 надано електронний файл, який оформлено з даних, отриманих через систему бази даних управління митними деклараціями митної агенції Італії, що містить перелік експертних декларацій, виданих в Італії, класифікаційні коди товарів, їх вагу та вартість, дані щодо експортерів та імпортерів, які, зокрема, стосуються і поставки, здійсненої в рамках книжки МДЛ № ХС.83885782 вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 .

У результаті попереднього аналізу отриманої відповіді було встановлено невідповідність щодо вартості товарів, а також щодо їх відправників та отримувачів.

Під час співставлення відомостей, зазначених в електронному файлі, надісланому митними органами Італії, з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 17.05.2021 № UA100020/2021/866520, встановлено невідповідність інформації щодо відправників, отримувачів та вартості товару.

Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товару виступає компанія «Mazzleni Facori S.I. srl», а отримувач ТОВ «ВІК ДЕКОР». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від різних італійських компаній на адреси інших українських підприємств одним і тим же транспортним засобом, що і товари, які надійшли на адресу ТОВ «ВІК ДЕКОР».

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 13.05.2021 р. № MS12502107, поданому разом з митною декларацією від 14.05.2021 № UA100000/2021/866520, загальна вартість товарів: «шпалери настінні паперові, меблі, сантехнічні вироби, аксесуари та інші товари», що переміщувались транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , становить 38801,16 доларів США, а відповідно до інформації митних органів Італії, загальна вартість товарів (вагою 10 218,84 кг.) становить 202 719,39 євро.

Разом з тим, відповідно до Договору поставки товарів № VD260421 від 26.04.2021 товари поставляються на умовах «Інкотермс» в редакції 2010 року СІР Київ (п. 1.2, п. 3.4 Договору), а ціни на товари, їх кількість та асортимент, що поставляються за цим Договором, зазначені у специфікаціях на кожну окрему поставку (п. 2.1 Договору).

Відповідно до умов СІР Київ, визначених як умови поставки товарів за Договором № VD260421 від 26.04.2021 продавець - «OWDINTECH LLP» зобов`язаний відповідно до договору купівлі-продажу надати покупцеві товар, комерційний рахунок-фактуру або еквівалентне йому електронне повідомлення, а також будь-які інші докази відповідності, які можуть бути потрібні умов договору купівлі-продажу, а також доставити товар названому ним перевізнику, сплатити витрати, пов`язані з перевезенням товару до названого пункту призначення, а також забезпечення страхування від ризиків втрати та пошкодження товару під час перевезення на користь покупця.

Таким чином на продавця - компанію «OWDINTECH LLP» покладався обов`язок сплати всіх витрат, пов`язаних з поставкою товару, в тому числі і послуги з перевезення та митного оформлення товарів в країні експорту, а також оформлення та пред`явлення комерційних документів.

На виконання умов контракту № VD260421від 22.03.2021 після узгодження переліку товарів продавець компанія «OWDINTECH LLP» сформував партію товарів для відправки, та надав необхідні товаросупровідні документи, зокрема інвойс від 13.05.2021 № MS12502107 на суму 38 801,16дол. США.

14.05.2021 з метою ввезення товарів на митну територію України особою, уповноваженою на декларування ТОВ «ВІК ДЕКОР» - ОСОБА_2 , на підставі документів, отриманих від компанії «OWDINTECH LLP», в тому числі інвойсу від 13.05.2021 № MS12502107, до Київської митниці Держмитслужби подано попередню митну декларацію (далі МД) № UA100000/2021/866520.

Попередня митна декларація є попереднім повідомлення про намір ввезти товари та документом контролю доставки, передує митному оформленню товарів, оскільки процедура декларування не завершена, та містить лише відомості, достатні для ввезення товарів на митну територію України (ч. 3 ст. 259 МК України).

Попередня митна декларація заповнюється декларантом до переміщення товарів через митний кордон України на підставі товаросупровідних документів, отриманих від відправника або продавця товарів.

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (далі Порядок № 651) «Поміщення товарів у митні режими імпорту, реімпорту, переробки на митній території України, тимчасового ввезення, знищення або руйнування, відмови на користь держави та поміщення іноземних товарів у митні режими митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі»

17.05.2021 товари, що надійшли на адресу ТОВ «ВІК ДЕКОР», заявлені до митного оформлення особою, уповноваженою на декларування ТОВ «ВІК ДЕКОР», ОСОБА_2 за МД № 100020/2021/586554.

Так, уповноваженою на декларування ТОВ «ВІК ДЕКОР» - ОСОБА_2 внесено відомості про відправника - MAZZOLENI FACORI S.I. SRL (Autoporto di Fernetti, 34016 Monrupino TS Італія), де відбувалось завантаження товарів та компанію «OWDINTECH LLP», яка не була безпосереднім відправником товарів, однак є стороною контракту - продавцем, одержувачем і покупцем товарів зазначено ТОВ «ВІК ДЕКОР», яке є стороною контракту та на адресу якого товари фактично доставлені.

Внесена до попередньої митної декларації № UA100000/2021/866520 інформація підтверджується і наявними товаросупровідними документами, а саме CMR № 150, книжкою МДП № ХС 83885782 та інвойсом від 13.05.2021 № MS12502107.

Фактурна вартість товарів, зазначена в попередній митній декларації № UA100000/2021/866520 відповідає вартості товарів, зазначеній компанією продавцем «OWDINTECH LLP» в інвойсі від 13.05.2021 № MS12502107 - 38 801,16 доларів США.

Інвойс від 13.05.2021 № MS12502107 оформлений та виданий компанією продавцем - «OWDINTECH LLP» є документом, що визначає вартість товару, та, єдиним документом, на підставі якого особою, уповноваженою на декларування ТОВ «ВІК ДЕКОР», ОСОБА_3 до попередньої митної декларації у відповідності до Порядку № 651 внесено відомості щодо вартості товарів.

Книжка МДП № ХС 83885782 (Carnet TIR) є транспортним документом та гарантією доставки товарів, заповнена в країні експорту, не містить посилання на експортні декларації, зазначені в переліку, доданому до відповіді митних органів Італійської Республіки, натомість містить посилання на CMR № 150, що супроводжувала вантаж з Італії до України, про що свідчить печатка митниці відправлення, проставлена в рубриці 17, та була подана перевізником до митного контролю, в якості підстави для переміщення товарів, що підтверджено відповіддю Закарпатської митниці від 12.04.2022 № 7.7-08-1/28-12/28/95/Є/АДВ/1852 та доданими документами.

Крім того, наявність на CMR № 150, копія якої надана в додаток до відповіді Закарпатської митниці від 12.04.2022 № 7.7-08-1/28-12/28/95/Є/АДВ/1852, печатки митних органів Угорщини, вказує на те, що товари випущені з території Євросоюзу на підставі документів, зазначених в гр. 5 CMR (інвойс № MS12502107 та МДП № ХС 83885782), тобто саме тих, що подані до митного оформлення товарів в Київську митницю.

В п. 8 Пленуму Верховного суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» зазначено, що при розгляді справ про контрабанду судам слід мати на увазі, що цей злочин вважається закінченим з моменту незаконного переміщення предметів контрабанди через митний кордон України.

Відповідно, при кваліфікації правопорушень за ст. 483 МК України, розглядаються виключно документи, подані в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України.

Отже, ОСОБА_1 не мав відношення до складання та оформлення документів, поданих в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, які на думку митного органу містять неправдиві дані, а саме: CMR № 150, книжка МДП № ХС 83885782 та інвойс від 13.05.2021 № MS12502107, дій щодо митного оформлення товарів в країні експорту та переміщення товарів через митний кордон не здійснював, а попередня митна декларація № UA100000/2021/866520 заповнена на підставі зазначених документів, у відповідності до положень Митного кодексу України та Порядку № 651, що вказує на відсутність ознак об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, відсутні.

Крім того, необхідно зазначити, що в протоколі про порушення митних правил не визначено дії, які вчинив ОСОБА_1 , та які б утворювали об`єктивну сторону порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відтак, у суду немає підстав вважати, що митному органу як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Таким чином, з огляду на вищенаведене, митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_1 як керівником ТОВ «ВІК ДЕКОР» дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, ціни вищевказаного товару, а тому є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Таким чином, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують факт скоєння ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Статтею 41 Конституції України гарантовано, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

17.07.1997 Україна ратифікувала Європейську Конвенцію "Про захист прав і основоположних свобод", а також Протоколи 1, 2, 4, 7, 11, які є невід`ємною частиною Конвенції, чим визнала її дію в національній правовій системі, а також обов`язковість рішень Європейського Суду з прав людини по всім питанням що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.

Відповідно до ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод» кожна фізична чи юридична особа має право на повагу до своєї власності. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше, як в інтересах суспільства та на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «Рисовський проти України» від 20.01.2012 принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Також, у рішенні Європейського суду з прав людини по справі «Стіл та інші проти Сполученого Королівства» від 23.09.1998 Європейський суд з прав людини зазначає, що усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити громадянинові, якщо виникне потреба з належною порадою, передбачити повною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія.

Так, вимоги державного органу, які адресовані суб`єкту господарювання під час проходження тих чи інших адміністративних процедур, мають бути аналогічними із практикою застосування таких процедур і в інших умовах.

Згідно з ч. 2 ст. 528 Митного кодексу України у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Статтею 247 КУпАП встановлені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю: за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, що є підставою для закриття провадження, у зв`язку відсутністю в її діях події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 9-11, 221, 247, 252, 256, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 483, 527, 528, 529 Митного кодексу України, суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - закрити, за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.09.2022
Оприлюднено18.10.2022
Номер документу106780683
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/10246/22

Постанова від 07.12.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Кулікова Світлана Василівна

Постанова від 29.09.2022

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Юзькова О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні