ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2022 року справа №360/3908/21
м.Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Казначеєва Е.Г., Міронової Г.М., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Рубіжанської міської ради Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року у справі № 360/3908/21 (головуючий І інстанції Свергун І.О., повний текст складений у м. Сєвєродонецьку Луганської області) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» (далі - ТОВ «Рубіжтепло», позивач) звернулося до суду з позовом до Рубіжанської міської ради Луганської області (далі - відповідач), в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 6/200 від 27.01.2021 року «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло»;
- зобов`язати повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву ТОВ «Рубіжтепло» від 16.10.2020 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:02:002:0120, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вулиця Володимирська, р-н б. № 49А, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 14.12.2021 року позов задоволено:
- визнано протиправним та скасовано рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/200 від 27.01.2021 року «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло»;
- зобов`язано відповідача повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву ТОВ «Рубіжтепло» від 16.10.2020 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду терміном на 49 (сорок дев`ять) років земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:02:002:0120, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н буд. № 49А.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову через порушення норм матеріального, процесуального права. В обґрунтування доводів посилався на те, що під час розроблення спірного проекту землеустрою інженер-землевпорядник використовував роз`яснення Держкомзему до класифікації видів цільового призначення у редакції 2010 року, які є застарілими, оскільки сама класифікація втратила чинність 11.07.2017 року в частині зіставлення КВЕД та КВЦПЗ, тому проект землеустрою не відповідає діючому законодавству. Класифікація видів економічної діяльності КВЕД ДК 009:2005 також втратила чинність 01.01.2014 року. Суд грунтує своє рішення на нечинних актах. Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 року № 261 затверджено зміни до класифікації видів цільового призначення, якою графу «код розділу КВЕД» виключено, зміни набрали чинності 11.07.2017 року, спірний проект розроблявся у 2020 році.
Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу № 360/3908/21, однак листом від 06.07.2022 року суд першої інстанції повідомив про відсутність можливості надати справу в паперовому вигляді у зв`язку з тимчасовим захопленням міста Сєвєродонецьк, в якому знаходиться будівля суду. Також повідомлено, що всі документи у цій справі, що надійшли в паперовому вигляді або через офіційну електронну пошту суду скановано та експортовано в КП «Діловодство спеціалізованого суду».
Листом від 19.08.2022 року № 2097/0/2-22 Верховний Суд на лист вх. № 1730/0/1-22 щодо надання Науково-консультативною радою при Верховному Суді висновку з питань, пов`язаних з електронним адміністративним судочинством повідомив, що підстав для звернення до НКР щодо надання вченими-членами НКР наукових висновків немає.
За ч.ч. 1, 4 ст. 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система. Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система відповідно до закону забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.
За пп. 15 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі (пп. 15.1); розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі (пп. 15.3).
Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).
Процесуальні та інші документи і докази в паперовій формі зберігаються в додатку до справи в суді першої інстанції та у разі необхідності можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги (ч. 10 ст. 18 КАС України).
Також, у вказаному листі Верховний Суд щодо інституту відновлення втраченого судового провадження в адміністративній справі у зв`язку з запровадженням ЄСІТС зазначив, що втрата судового провадження стосується справ, які були сформовані в паперовій формі.
Відповідно до листів Державної судової адміністрації України від 01.08.2018 року № 15-14040/18, від 13.09.2018 року № 15-17388/18 судами забезпечено сканування та експортування в підсистему «Електронний суд» матеріалів всіх судових справ, як перебували в провадженні суддів станом на 01.08.2018 року. Тобто вказана підсистема містить усі матеріали судової справи.
За пп. 5.2 п.5 розділу І Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, електронна копія паперового документа - документ в електронній формі, що містить візуальне подання паперового документа, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа. Відповідність оригіналу та правовий статус електронної копії паперового документа засвідчуються кваліфікованим електронним підписом особи, що створила таку копію.
Таким чином, наявність електронних копій матеріалів судової справи, паперовий примірник якої фактично втрачено, не є підставою для визнання судового провадження втраченим, а тому електронні матеріали судових справ, які сформовано в підсистемі «Електронний суд» у повному обсязі є достатніми для подальшого розгляду таких справ.
Отже, враховуючи зазначений лист Верховного Суду, апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі «Електронний суд».
Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
ТОВ «Рубіжтепло» (ідентифікаційний номер 38534098, місцезнаходження: вул. Заводська, буд. 18, м. Рубіжне, Луганська область, 93000, основний вид економічної діяльності: 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря), 04.06.2020 звернулось до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у якому просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 100 (сто) м кв. із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, в районі будинку № 49А по вулиці Володимирська, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної (арк. спр. 7, арк. спр. 14).
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області від 24.06.2020 № 113/42 надано дозвіл ТОВ «Рубіжтепло» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0100 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Володимирська, в районі будинку № 49А, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної.
Позивачем із Луганською регіональною філією ДП «Центр державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія укладено договір про розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 01.09.2020 року.
Луганською регіональною філією ДП «Центр державного земельного кадастру» було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н б. № 49А.
Зі змісту проекту встановлено, що на час розробки проекту земельна ділянка відносилась до земель запасу - К.16.00.
За висновком експерта державної експертизи про розгляд документації із землеустрою № 18248/82-20 від 02.10.2020 року проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н б. № 49А, відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам, зауваження та пропозиції відсутні, проект погоджується.
16.10.2020 року позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:02:002:0120, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н будинку № 49, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
За витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 09.10.2020 № НВ-4404817582020 цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 4412500000:02:002:0120, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н будинку № 49А, - 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Відповідачем складено проект рішення «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло», відповідно до якого вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду на 49 років ТОВ «Рубіжтепло» земельну ділянку (кадастровий номер 4412500000:02:002:0120) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0100 га, розташовану за адресою: Луганської обл., м. Рубіжне, вул. Володимирська, район буд. № 49А, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Службовим листом начальника відділу архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради від 04.01.2021 року № 1 повідомлено голову постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та земельних відносин про те, що питання розміщення котелень на території міста Рубіжне потребує більш детального вивчення.
За інформаційною запискою начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування від 19.01.2021 року № 73 після опрацювання поданого на затвердження міській раді проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки встановлено таке.
В проекті землеустрою наявний акт приймання-передачі межових знаків на зберігання від 23.09.2020 (сторінка 28 проекту), форма якого не відповідає формі, закріпленій у Додатку 2 до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення медовими знаками, яка затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 року № 376, а саме:
- в акті не зазначено, у присутності яких власників (користувачів) суміжних земельних ділянок був складений акт;
- у п. 1 акту не зазначено кадастрового номеру земельної ділянки та найменування юридичної особи - власника/користувача земельної ділянки;
- у п. 3 акту не підкреслено, які особи (власники або землекористувачі) не мають претензій до існуючих меж;
- у п. 4 акту не зазначено найменування юридичної особи, якій межові знаки пред`явлені та передані на зберігання, та які ознайомлені про адміністративну відповідальність за знищення межових знаків;
- в акті відсутній п. 5;
- не зазначено кількість аркушів у додатку;
- в акті зазначено, що Рубіжанська міська рада є суміжним землекористувачем, тоді як міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси власника землі - територіальної громади міста Рубіжне.
За змістом акту приймання-передачі межових знаків на зберігання від 23.09.2020 року межові знаки є закріпленими в натурі (на місцевості), прийнятими та переданими на зберігання землекористувачу 23.09.2020, тоді як в пояснювальній записці (сторінка 7 проекту) зазначено, що встановлення меж земельної ділянки (перенесення проекту в натуру) та передача межових знаків на зберігання буде виконана після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду.
На кадастровому плані земельної ділянки (сторінка 36 проекту) не відображено кадастрового номера, який визначений витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Проект землеустрою пронумеровано, прошито та скріплено печаткою, але не вказано загальну кількість аркушів.
Вид використання земельної ділянки, який передбачений проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не відповідає виду використання земельної ділянки, який визначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
З урахуванням того, що котельня, яка планується для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування на земельній ділянці, є об`єктом енергетики та об`єктом у сфері теплопостачання, джерелом енергії та призначена для виробництва та передачі теплової енергії, земельна ділянка має бути віднесена до земель енергетики із цільовим призначенням - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, код згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 14.02.
Виходячи із зазначеного, виявлені у проекті землеустрою щодо відведення невідповідності та недоліки надають усі підстави вважати його таким, що не відповідає вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
За змістом окремої думки начальника юридичного відділу Рубіжанської міської ради від 06.01.2021 року № 7 відповідно до частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Зазначено, що наявна очевидна невідповідність проекту землеустрою, розробленого для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту, з даними, внесеними до Державного земельного кадастру - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). Зазначене виключає можливість передачі земельних ділянок ТОВ «Рубіжтепло» в оренду без аукціону. Прийняття означених проектів рішень міської ради у запропонованій редакції буде порушенням чинного законодавства України.
Рішенням відповідача від 27.01.2021 року № 6/200 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н б. № 49А, у зв`язку з невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 року начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу.
Судом першої інстанції допитано в якості свідка ОСОБА_1 , яка пояснила, що вона є інженером-землевпорядником та здійснювала розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у цій справі. Код КВЦПЗ (J 11.04) було визначено відповідно до основного виду діяльності ТОВ «Рубіжтепло» - постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря. При визначенні коду КВЦПЗ керувалася роз`ясненнями Держземагентства від 30.11.2011 № 18525/21/7-11. Проект землеустрою пройшов погодження експерта державної експертизи за принципом екстериторіальності, жодних зауважень як до змісту проекту, так і до визначеного коду КВЦПЗ не було.
За ч. 1 статті 10 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно п. 34 ч. 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
За ч. 1 статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (ч. 1 статті 3 Земельного кодексу України в редакції, чинній на момент звернення та прийняття рішення та надалі).
За ч. 2 статті 4 Земельного кодексу України завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
Згідно статті 5 Земельного кодексу України земельне законодавство базується на таких принципах: а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; г) забезпечення раціонального використання та охорони земель; ґ) забезпечення гарантій прав на землю; д) пріоритету вимог екологічної безпеки.
За п.п. «а»-«в» статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Згідно статті 15 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, належать: а) здійснення нормативно-правового забезпечення у сфері земельних відносин; б) забезпечення проведення земельної реформи; в) розробка та забезпечення реалізації загальнодержавних, регіональних програм використання та охорони земель; г) забезпечення здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель; ґ) забезпечення проведення державної експертизи документації із землеустрою у випадках та порядку, визначених законом, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин; д) розроблення економічного механізму регулювання земельних відносин; е) участь у розробленні заходів щодо розвитку ринку земель; є) міжнародне співробітництво в галузі земельних відносин; ж) вирішення інших питань, визначених законами України та покладених на нього актами Президента України.
За ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Згідно статті 65 Земельного кодексу України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.
Землі промисловості можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Розміри земельних ділянок, що надаються для зазначених цілей, визначаються відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації, а відведення земельних ділянок здійснюється з урахуванням черговості їх освоєння.
За п. «а» ч. 1 статті 82 Земельного кодексу України юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.
У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності (п. «а» ч. 2 статті 83 Земельного кодексу України).
Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч.ч. 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України).
За ч. 1 статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Згідно ч. 15 статті 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, пунктами 1.2 та 1.4 якого визначено, що код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі; КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.
Розділом ІІ Класифікації видів цільового призначення земель встановлені такі види цільового призначення «Секція J»:
Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення Землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд), Код КВЦПЗ 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Землі енергетики (землі, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об`єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об`єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об`єктів, необхідних для експлуатації об`єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів), Код КВЦПЗ 14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії.
За ч.ч. 1, 2 статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об`єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд).
За роз`ясненнями Держземагентства від 30.11.2011 року № 18525/21/7-11 - Класифікація видів цільового призначення земель (далі - КВЦПЗ) зіставлена з КВЕД ДК 009:2005 (наказ Держспоживстандарту України від 26.12.2005 року № 375), що дає змогу використовувати її для цілей визначення основного виду цільового призначення земельної ділянки, тому визначення видів цільового призначення земельних ділянок здійснюється відповідно до видів економічної діяльності, зазначених в довідках, що надають юридичним особам державні органи статистики.
З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид економічної ТОВ «Рубіжтепло» - 35.30 «Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря».
Таким чином, код КВЦПЗ 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) було визначено відповідно до виду економічної діяльності позивача.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду ТОВ «Рубіжтепло» розроблений для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельні) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Володимирська, район буд. № 49А.
У витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку значиться:
- цільове призначення: 11.04 для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);
- категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення;
- вид використання земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пару та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
За п. 3.6 ДБН В.2.5-77:2014 «Котельні» котельня (котельна установка) - приміщення, будівля, споруда чи її комплекс, у яких розміщено сукупність обладнання та пристроїв (у тому числі теплогенератори на основі водонагрівачів, допоміжне устаткування), призначені для вироблення теплової енергії та передавання її теплоносію (водяна пара або гаряча вода) з метою теплозабезпечення споживачів.
Враховуючи викладене, відповідачем не доведено, що земельна ділянка з кодом КВЦПЗ 11.04 для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) не може використовуватися для розміщення котельної.
За ч. 2 статті 134 ЗК України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (котелень).
Щодо доводів відповідача до змісту проекту землеустрою (щодо форми і змісту акта приймання-передачі межових знаків, відображення кадастрового номера на кадастровому плані земельної ділянки тощо) суд зазначає, що проект землеустрою пройшов погодження експерта державної експертизи без зауважень. Таким чином, зазначені відповідачем недоліки проекту землеустрою відповідно до чинного законодавства не можуть бути підставою відмови в його затвердженні.
Щодо посилання апелянта на те, що під час розроблення спірного проекту землеустрою інженер-землевпорядник використовував роз`яснення Держкомзему до класифікації видів цільового призначення у редакції 2010 року, які є застарілими, оскільки сама класифікація втратила чинність 11.07.2017 року в частині зіставлення КВЕД та КВЦПЗ, тому проект землеустрою не відповідає діючому законодавству. Класифікація видів економічної діяльності КВЕД ДК 009:2005 також втратила чинність 01.01.2014 року. Також, посилався, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 року № 261 затверджено зміни до класифікації видів цільового призначення, якою графу «код розділу КВЕД» виключено, зміни набрали чинності 11.07.2017 року, спірний проект розроблявся у 2020 році.
Колегія суддів залишає поза увагою такі посилання відповідача, оскільки зазначені зауваження не були підставою прийняття відповідачем спірного рішення, а тому суб`єкт владних повноважень не може посилатися на вказані, фактично нові доводи, під час розгляду справи в суді.
Враховуючи викладене, апеляційний суд погоджує висновок суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування рішення відповідача № 6/200 від 27.01.2021 року «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло»; зобов`язання відповідача повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву ТОВ «Рубіжтепло» від 16.10.2020 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду терміном на 49 (сорок дев`ять) років земельну ділянку загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер 4412500000:02:002:0120, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Володимирська, р-н буд. № 49А .
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Рубіжанської міської ради Луганської області - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року у справі № 360/3908/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.
Повний текст постанови складений 17 жовтня 2022 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді: Е.Г. Казначеєв
Г.М. Міронова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2022 |
Оприлюднено | 20.10.2022 |
Номер документу | 106784851 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні