Постанова
від 18.10.2022 по справі 515/1023/22
ТАТАРБУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 515/1023/22

Провадження № 3/515/1504/22

Татарбунарський районний суд Одеської області

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2022 року м.Татарбунари

Суддя Татарбунарського районного суду Одеської області Квєтка І.А., секретар судового засідання Чумаченко Д.М., за участю особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , його захисника Клименко С.Ю., прокурора Франчука О.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Тузли Татарбунарського району Одеської області, громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого головою Дивізійської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області,

за ч.2 ст.172-4 КУпАП,

встановив:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №638 від 30 серпня 2022 року, складеного старшим оперуповноваженим Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Ноціональної поліції України капітаном поліції Іщук Б.М., ОСОБА_1 , будучи головою Дивізійської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області та посадовою особою місцевого самоврядування, тобто відповідно до пп."б" п.1 ч.1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції" суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення вимог п.2 ч.1 ст.25 Закону України "Про запобігання корупції" під час виконання повноважень сільського голови входив до складу Засновників селянського (фермерського) господарства "Надія", що має на меті отримання прибутку, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-4 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав. Зазначив, що дійсно у період набуття повноважень Дивізійського сільського голови й до 11 серпня 2022 року входив до складу Засновників СФГ "Надія", однак участі в управлінні господарством не приймав, доходів не отримував.

Захисник Клименко С.Ю. провадження в справі відносно ОСОБА_1 просив закрити у зв"язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. В обгрунтування зазначив, що ОСОБА_1 , будучи суб"єктом корупційного правопорушення в силу зайняття посади в органі місцевого самоврядування, та одночасно перебуваючи у складі Засновників СФГ "Надія" не порушив обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, оскільки не входив до складу виконавчих органів вказаного господарства. Відповідно до ст.4 Закону України "Про фермерське господарство" органи управління господарством визначаються його Статутом. Головою фермерського господарства є його Засновник або інша визначена у Статуті особа. У відповідності до п.7.1 Статуту СФГ "Надія" виконавчим органом є голова фермерського господарства. ОСОБА_1 не входить до складу виконавчих органів господарства. У ОСОБА_1 відсутня будь-яка частка та майнові права в даному господарстві. У рішенні Конституційного Суду України від 13.03.2012 №6-рп/2012 вказано, що необхідність відчуження особою, яка претендує на зайняття посади державного службовця своїх корпоративних прав законодавстом не передбачено. Також законодавстом не встановлено заборони для державних службовців мати у власності цінні папери, отримувати дивіденди та використовувати свої права учасника господарського товариства (корпоративні права) на власний розсуд. ОСОБА_1 не мав іншої оплачуваної діяльності окрім як голови Дивізійської сільської ради.

Прокурор просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності та накласти адміністративне стягнення.

Судом встановлено, що рішенням Дивізійської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області №1-VIII від 19 листопада 2020 року "Про початок повноважень Дивізійського сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області" ОСОБА_1 обрано головою Дивізійської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області та визнано його повноваження.

19 листопада 2020 року ОСОБА_1 прийняв присягу посадової особи місцевого самоврядування.

18 грудня 2022 року особисто під підпис ознайомлений з посадовою інструкцією сільського голови Дивізійської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області.

Відповідно до п.п. "б" п.1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції" ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону.

Згідно з п.2 ч.1 ст.25 Закону України "Про запобігання корупції" - особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України на 20.08.2022 року встановлено, що СФГ «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) зареєстровано 29.05.2001 року, має юридичну адресу: Одеська обл., Білгород- Дністровський р-н, с. Ройлянка, вул. Лиманська, буд. 54, та займається такими видами діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

За даними інформаційних баз даних ДПС України СФГ «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) перебуває на обліку в ГУ ДПС в Одеській області, Татарбунарська ДНІ, стан платника 0 - платник податків за основним місцем обліку.

За звітні періоди 2020, 2021, 2022 рік відповідно до п.п.298.8.1 п.298.8 ст. 298 Податкового кодексу України СФГ «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) перебуває на обліку як платник єдиного податку четвертої групи.

Відповідно до розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва від 18.02.2021 року до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2021 рік скоригований дохід сільськогосподарського товаровиробника за 2020 рік складає 1 345 400 грн.

Відповідно до уточнюючого розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва від 06.05.2022 року до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2022 рік скоригований дохід сільськогосподарського товаровиробника за 2022 рік складає 28 935 200 грн.

Тобто, відомості Головного управління Державної податкової служби в Одеській області наведені вище свідчать про ведення СФГ «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) господарської діяльності та про отримання прибутку.

Враховуючи вищевикладене, встановлено, що Селянське (фермерське) господарство «Надія» є підприємством, що має на меті одержання прибутку.

Так, згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про фермерське господарство» встановлено, що фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати їх переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування.

За змістом положень ч. 2, 4 ст. 1 Закону України «Про фермерське господарство» фермерське господарство підлягає державній реєстрації як юридична особа та діє на основі установчого документа (статуту).

В установчому документі зазначаються серед іншого, порядок формування майна (складеного капіталу), органи управління, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з нього та інші положення, що не суперечать законодавству України. При цьому таке господарство може бути створене громадянами України, які є родичами або членами сім`ї, відповідно до закону.

Згідно Статуту Селянського (фермерського) господарства «Надія» (ЄДРПОУ 31529406), затвердженого рішенням Загальних зборів засновників СФГ «Надія» (протокол №4 від 18.09.2020 року) визначено, що фермерське господарство е юридичною особою, має самостійний баланс і діє на основі повного господарського розрахунку і самофінансування. Фермерське господарство створено членами сім`ї та родичами для здійснення підприємницької діяльності з виробництва сільськогосподарської продукції, а також за її переробки, зберігання, транспортування та реалізації, заснованої на їх особистій трудовій участі і використанні земельної ділянки, наданої для цих цілей відповідно до чинного законодавства України.

Фермерське господарство здійснює самостійну на власний ризик господарську діяльність з метою отримання прибутку, наступного його розподілу між учасниками пропорційно трудовому внеску кожного з них та досягнення економічних і соціальних результатів.

Згідно з Розділом 3 Статуту СФГ «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) встановлено, що засновником фермерського господарства є ОСОБА_2 (тесть ОСОБА_1 ), а членами фермерського господарства є донька ОСОБА_2 - ОСОБА_3 , зять ОСОБА_2 - ОСОБА_1 , онука ОСОБА_2 - ОСОБА_4 , онука ОСОБА_2 - ОСОБА_5 , онук ОСОБА_2 - ОСОБА_6 . Членство у фермерському господарстві зберігається за членами фермерського господарства, які не можуть брати особисту трудову участь у діяльності господарства, у зв`язку з переходом на роботу на виборчу посаду. Зміна складу членів фермерського господарства може здійснюватись за такої підстави, як вихід члена фермерського господарства зі складу членів фермерського господарства. Члени фермерського господарства мають право: брати участь в управлінні діяльністю фермерського господарства у порядку, встановленому законодавством України та Статутом; отримувати інформацію про діяльність фермерського господарства, в т.ч. про його доходи та витрати, знайомитись з його статутом, документами бухгалтерської звітності та іншими документами, у порядку встановленому статутом; брати участь у розподілі прибутку; отриманого фермерським господарством; вийти зі складу членів фермерського господарства, незалежно від згоди інших його членів у порядку, встановленому законодавством України та цим статутом, тощо.

Розділом 7 Статуту СФГ «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) встановлено, що органами управління Фермерського господарства є: загальні збори Засновників (членів) фермерського господарства; голова фермерського господарства. Вищим органом управління фермерського господарства є загальні збори засновників (членів) фермерського господарства. Виконавчим органом є голова фермерського господарства.

Таким чином, ОСОБА_1 будучи одним із членів Селянського (фермерського) господарства «Надія» (ЄДРПОУ 31529406) входить до вищого органу управління фермерським господарством та має повноваження згідно зі Статуту.

Відповідно до ч. 2 ст.25 Закону України "Про запобігання корупції" особа, призначена (обрана) na посаду, зазначену в пункті 1 частини першої стаrгі 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2012 від 13.03.2012 року визнано неконституційним заборону особам, зазначеним у п.1 ч.1 ст.4 ЗУ "Про засади запобіганя та протидії корупції" від 07.04.2011 року , встановлену п.2 ч.1 ст.7 ЗУ "Про засади запобіганя та протидії корупції" заборону щодо входження до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації що має на меті отримання прибутку, в частині заборони входження до вищого органу управління товариства - зборів учасників.

Вказане рішення Конституційного Суду України № 6-рп/2012 від 13.03.2012 року є застосовним до правовідносин, які склалися у даній справі, оскільки суб"єктний склад сторін таких правовідних зі зміною законодавства не змінився.

До органу управління, наглядової ради підприємства чи організації, що має на меті одержання прибутку, які діють на постійній основі, Конституційний суд у абз.5 п.4 рішення КСУ № 6-рп/2012 від 13.03.2012 року відносить голову або члена наглядової (спостережної) ради, виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізора, також голову або члена іншого органу товариства, якщо утворення такого органу передбачено статутом. Заборона щодо сумісництва, встановлена в аникорупційному законодавстві, не поширюється на володіння та/або реалізацію особами, корпоративними правами, не пов"язаними з участю (членством) в управлінні поточною діяльністю товариства (участь з загальних зборах на колективному підприємстві, засновник (власник) у приватному).

ОСОБА_1 як член СФГ "Надія" на час набуття повноважень Дивізійського сільського голови та у наступному не входив до складу виконавчого органу вказаного господарства, не був його службовою чи посадовою особою, а тому не порушив вимоги щодо сумісництва, відповідальність за яке встановлена ч.2 ст.172-4 КУпАП.

Суд розглядає справу про адміністративне правопорушення у межах адміністративного протоколу, який є не лише доказом у справі, але й актом обвинувачення особи. Суд не має права вийти за межі обвинувачення, оскільки таке буде порушенням права особи на захист.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності складу адміністративного правопорушення.

Ураховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст.247, 283, 284 КУпАП,

постановив:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 172-4 КУпАП - закрити, за відсутності у його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Татарбунарський районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя

СудТатарбунарський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення18.10.2022
Оприлюднено20.10.2022
Номер документу106819896
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —515/1023/22

Постанова від 18.10.2022

Адмінправопорушення

Татарбунарський районний суд Одеської області

Квєтка І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні