Ухвала
від 18.10.2022 по справі 757/28367/22-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/28367/22-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2022 року слідчий суддяПечерського районногосуду м.Києва ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 ,розглянувши усудовому засіданніклопотання старшогослідчого вособливо важливихсправах Головногослідчого управлінняДержавного бюророзслідувань майорДержавного бюророзслідувань ОСОБА_3 , про арешт майна,

В С Т А Н О В И В :

В провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань майор Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , про накладення арешту на майно.

Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

У судове засідання прокурор/слідчий не з`явився, про місце і час розгляду клопотання повідомлений належним чином. Слідчий ОСОБА_3 подала до суду заяву про розгляд клопотання у її відсутність, вимоги підтримала.

На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Частиною 1 статті 172 КПК України передбачено окрім іншого, що неприбуття слідчого, прокурора у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використаннісвоїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.

Зважаючи на ці положення закону та враховуючи принцип диспозитивності, суд визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання у відсутність не з`явившихся осіб, оскільки їх не прибуття не перешкоджає розгляду клопотання на підставі наданих доказів.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, надходжу до наступних висновків.

Слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000713 від 13.09.2022, за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 364 КК України, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України та інших осіб.

В ході досудового розслідування встановлено, що приблизно влітку 2018 року, більш точну дату на даний час органом досудового розслідування не встановлено, однак не пізніше 27.08.2018, у ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , виник злочинний умисел направлений на ухилення від сплати податків, митних зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, під час митного оформлення товару, що імпортується на територію України - транспортних засобів, що використовувались, що призведе до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах, з метою особистого збагачення.

На виконання свого злочинного умислу ОСОБА_4 у період з серпня 2018 року по листопад 2019 року, достовірно знаючи та усвідомлюючи злочинність своїх дій та те, що самостійно досягнути злочинного умислу не має можливості, усвідомлюючи, що діяльність створюваної ним організованої групи буде нести протиправний характер, створить загрозу суспільній безпеці і, бажаючи настання таких наслідків, утворив організовану групу та налагодив схему ввезення на митну територію України вантажних транспортних засобів, що використовувалися, з території країн Європейського Союзу, за допомогою підконтрольних юридичних осіб, подальшого їх митного оформлення із використанням підроблених документів, підбурювання службових осіб органів податків і зборів до зловживання службовим становищем, з метою ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у особливо великих розмірах.

До складу організованої групи ОСОБА_4 залучено ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 та інших, невстановлених на даний час органом досудового розслідування осіб, спільно з якими був розроблений злочинний план, із чітким розподілом обов`язків.

З метою реалізації злочинного плану, ОСОБА_4 створено ТОВ «Рівне Кар» (код ЄДРПОУ 42415949), при цьому директором призначив свою дружину ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також ТОВ «Карс РВ» (код ЄДРПОУ 42840553), директором якого призначиівраніше знайомого, підконтрольного йому ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , яких залучено до участі в організованій групі, на що вони погодились.

В подальшому, перебуваючи на території м. Рівне та м. Житомир, точний час та місце в ході розслідування не встановлено, але не пізніше 21.09.2018, ОСОБА_4 як засновник підприємств, а також ОСОБА_5 як директор ТОВ «Рівне Кар» та ОСОБА_6 як директор ТОВ «Карс РВ», підшукали в якості співучасників вчинення злочинів для виконання своїх ролей у складі організованої групи наступних осіб: ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , довівши до їх відома суть злочинного плану та роль кожного у ньому.

На виконання злочинного плану між ФОП ОСОБА_7 та декларантом ТОВ «Рівне Кар» 20.09.2018 укладено договір № 20/09, а також 18.06.2019 укладено договір з декларантом ТОВ «Карс РВ» № 18/06 про надання послуг митного брокера.

Діючи відповідно до узгодженого злочинного плану, директором ТОВ «Карс РВ» ОСОБА_6 з використанням програми для заповнення митних декларацій «MD-Declaration» подано попередню митну декларацію ЕЕ № UA101000/2019/906916 із внесенням до неї неправдивої інформації щодо року виготовлення та дати введення в експлуатацію транспортного засобу з ідентифікаційним номером кузова - НОМЕР_1 , який буде ввезено на митну територію України, а саме 2014 рік.

В подальшому, під час перетину державного кордону України на Львівській митниці Держмитслужби, перевізник транспортного засобу автомобіля вантажного марки «Mercedes-Benz» з ідентифікаційним номером кузова - НОМЕР_1 , ОСОБА_15 пред`явив для оформлення в`їзду на митну територію України пакет документів, які є достатніми для ідентифікації товарів та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України, передані йому представником роботодавця ТОВ «Карс РВ», серед яких органу державної влади було також надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Швейцарської Конфедерації з реєстраційним номером НОМЕР_2 , яке є таким, що не відповідає аналогічним документам, що знаходяться в офіційному обігу.

Діючи відповідно до раніше розробленого злочинного плану, в невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 21.06.2019 представник ТОВ «Карс РВ», за погодженням з директором товариства ОСОБА_6 передав митному брокеру ОСОБА_7 пакет документів на автомобіль вантажний марки «Mercedes-Benz» з ідентифікаційним номером кузова - НОМЕР_1 для здійснення подальшого митного оформлення в органах Держмитслужби із використанням завідомо підробленого офіційного документу.

21.06.2019 ОСОБА_7 , перебуваючи за адресою м. Житомир, вул. Чуднівська, 103-Б, корп. 1, за допомогою програми для заповнення митних декларацій «MD-Declaration», під час митного оформлення товару вантажного автомобілю марки «Mercedes-Benz», ідентифікаційним номером кузова - НОМЕР_1 , створила та подала до офіційної інформаційної бази Держмитслужби України електронну декларацію UA101070/2019/036175 за допомогою митно-брокерської програми в яку умисно не внесла відомості щодо дати виготовлення даного транспортного засобу, вказавши при цьому недостовірну інформацію щодо календарного року виготовлення транспортного засобу 2014 рік, що призвело до невірного застосовування ставки акцизного податку та, як наслідок, невірного розрахунку податку з доданої вартості.

Крім того, ОСОБА_7 додала до митної декларації № UA101070/2019/036175 сканкопії завідомо підробленого документу свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Швейцарської Конфедерації з реєстраційним номером НОМЕР_2 , пред`явивши його уповноваженим особам державного органу Держмитслужби України, з метою настання юридичних наслідків митного оформлення транспортного засобу за заниженим тарифом акцизного податку.

Після чого, ОСОБА_7 діючи за попередньою змовою групою осіб, умисно, протиправно, відповідно до заздалегідь обумовленого з ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та іншими учасниками організованої групи плану, на вимогу іншого учасника організованої групи - державного інспектора митного посту «Житомир центральний» Житомирської митниці Держмитслужби України ОСОБА_14 , подану через інформаційну базу митних органів АСМО «Інспектор», з метою надання вигляду законності діям з митного оформлення транспортного засобу та ретельності перевірки, подала для митного оформлення на митний пост «Житомир-Центральний» (Житомирська область, с. Оліївка, вул. Садова, 4) пакет документів в паперовому вигляді, в тому числі інвойс (рахунок фактуру) та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 , які містять завідомо неправдиві відомості, щодо фактичного відправника та дати першої реєстрації імпортованого транспортного засобу, на підставі яких створювалась електронна митна декларація.

В свою чергу, ОСОБА_7 , діючи за попередньою змовою групою осіб, за вказівкою ОСОБА_4 та директора ТОВ «Карс РВ» ОСОБА_6 , умисно, протиправно, в межах єдиного з іншими членами організованої групи злочинного умислу, достовірно знаючи про те, що до електронної декларації № UA101070/2019/036175 внесені недостовірні дані щодо суми обов`язкових платежів, перерахувала до державного бюджету акцизного податку в розмірі 3 979,37 грн. та податку на додану вартість в розмірі 64 099,05 грн., хоча повинна була перерахувати 159 174,78 грн. та 95 138,13 грн. відповідно, що призвело до заниження податкового зобов`язання по сплаті акцизного податку на суму 155 195,41 грн. та податку на додану вартість на суму 31 039,08 грн.

Так, в невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 21.06.2019, перебуваючи у приміщенні відділу митного оформлення №1 митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці ДФС, за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Оліївка, вул. Садова, 4, отримавши через інформаційну базу АСМО «Інспектор» електронну митну декларацію ТОВ «Карс РВ» (код ЄДРПОУ 42840553) № UA101070/2019/036175, з метою прикриття своєї злочинної діяльності та надання своїм діям вигляду законності, під час митного оформлення вказаної митної декларації ОСОБА_14 за погодженням з іншими членами організованої групи використовував завідомо підроблені документи свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу та недостовірну інформацію, що має значення для оподаткування, а саме щодо року виготовлення транспортного засобу та дати його першої реєстрації.

Встановлено, що у декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA101070/2019/036175, яка подана до митного оформлення 21.06.2019 декларантом внесено недостовірну інформацію, що має значення для визначення розміру митних платежів, щодо вантажного автомобіля: марка - «Mercedes-Benz»; модель Аtego; номер шасі НОМЕР_1 ; такий, що був в використанні, а саме в графу 31 «календарний рік виготовлення - 2014; модельний рік виготовлення 2014», а також подано до державного органу свідоцтво про державну реєстрацію транспортного засобу Швейцарської Конфедерації з реєстраційним номером НОМЕР_2 , яке не відповідає аналогічним документам, що знаходяться в офіційному обігу.

Під час митного оформлення за митною декларацією № UA101070/2019/036175, за митне оформлення даного транспортного засобу при його митній вартості у 287 741,72 грн. декларантом сплачено акцизний податок у сумі 3 979,37 грн. та податок на додану вартість в сумі 64 099,05 грн.

Згідно з висновком судово-економічної експертизи при зіставленні належних та фактично сплачених сум акцизного податку та податку на додану вартість, заниження податкових зобов`язань з акцизного податку та податку на додану вартість, під час оформлення митної декларації № UA101070/2019/036175 підтверджується документально, а саме сума заниження акцизного податку становить 155 195,41 грн., сума заниження податку на додану вартість становить 31 039,08 грн.

В подальшому, у порушення вищезазначених норм, відповідно до плану відомого всім учасникам групи, діючи умисно за попередньою змовою групою, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, надаючи недостовірні відомості, що мають значення для оподаткування за такою самою процедурою організованою групою здійснено митне оформлення транспортних засобів ТОВ «Рівне Кар» та ТОВ «Карс РВ» за 192 митними деклараціями та занижено податкове зобов`язання по сплаті акцизного податку на суму 18 641 377,82 грн. та занижено податкове зобов`язання по сплаті податку на додану вартість на суму 3 728 275,54 грн., а всього на загальну суму 22 369 653, 36 грн., що є особливо великим розміром.

ОСОБА_4 підозрюється в організації умисного ухилення від сплати податків, митних зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненого службовою особою підприємства, установи, організації, приватної форми власності, якщо ці діяння призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах, вчиненого організованою групою, в підбурюванні до зловживання службовим становищем, тобто умисного, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, вчиненого організованою групою;

29.09.2022 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Рівного, зареєстрованому та фактично проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , повідомлено про підозру про вчинення ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 27, ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України.

У ході досудового розслідування проведені судово-економічні експертизи (висновок експерта ІСТЕ СБУ №23/7 від 22.02.2022, висновок експерта ІСТЕ СБУ № 17/7 від 17.02.2022), відповідно до яких встановлено, що діями членів організованої ОСОБА_4 групи, а саме діями службових осіб ТОВ «Карс РВ» та ТОВ «Рівне Кар» нанесено збитків Державному бюджету України на загальну суму 38 333 519,6 гривень, що підтверджується документально.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 є засновником та бенефіціаром ТОВ «Логістикс Плюс» (код ЄДРПОУ 42987169, м. Рівне, вул. Марка Вовчка, 21-Б, оф. 2).

Під час досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Логістикс Плюс» (код ЄДРПОУ 42987169) має наступні рахунки в АТ КБ «ПриватБанк»: рахунок НОМЕР_3 відкритий 08.11.2021 (євро); рахунок НОМЕР_4 відкритий 08.11.2021 (українська гривня); рахунок НОМЕР_5 відкритий 08.11.2021 (долар США).

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , а саме належить банківський рахунок № НОМЕР_6 відкритий 08.11.2021 в АТ КБ «ПриватБанк».

Відповідно до статті 59 Закону України «Про банки і банківську діяльність» № 2121-111 від 07.12.2000 арешт на банківські рахунки суб`єктів господарювання накладаються виключно на підставі рішення суду.

Крім того, відповідно до інформації РСЦ ГСЦ МВС в Житомирській області ОСОБА_4 на праві власності належать: причіп марки «ANSSEMS MSX2», 2006 року випуску, сірого кольору, н/з НОМЕР_7 , номер шасі НОМЕР_8 ; причіп марки «KHOTT», 2012 року випуску, н/з НОМЕР_9 , номер шасі НОМЕР_10 ; автомобіль марки «AUDI Q7», 2017 року випуску, н/з НОМЕР_11 , номер кузова НОМЕР_12 .

Слідчий вказала, що з метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування кримінального провадження, виникла обґрунтована необхідність в накладенні арешту на вказане майно підозрюваного, з метою забезпечення у майбутньому конфіскації майна за вироком суду згідно санкції ч. 3 ст. 212 КК України.

Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою конфіскації майна як виду покарання.

Таким чином, слідчий суддя приходить до висновків, що з метою забезпечення можливої конфіскації майна підозрюваного та недопущення його відчуження, вбачається наявність правових підстав для накладення арешту на майно підозрюваного.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 107, 117, 131, 132, 171173, 309 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання про арешт майна задовольнити частково.

Накласти арешт на корпоративні права наступних юридичних осіб:

-100 % статутного капіталу ТОВ «Логістикс Плюс» (код ЄДРПОУ 42987169), засновником (учасниками) якого є ОСОБА_4 (РНКОПП НОМЕР_13 ).

Заборонити державним реєстраторам та органам державної реєстрації прав (в тому числі, але не виключно Міністерству юстиції України та його територіальним органам, виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Рівненській міській, районним у місті Рівне державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам, іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора, окрім, як за відповідним зверненням Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ідентифікаційний код 41037901) та уповноважених ним осіб, вчиняти реєстраційні дії стосовно корпоративних прав у вигляді 100% статутного капіталу Накласти арешт на нерухоме майно власником якого є ТОВ «Логістикс Плюс» (код ЄДРПОУ 42987169).

Накласти арешт на грошові кошти, які знаходяться на банківських рахунках ТОВ «Логістикс Плюс» (код ЄДРПОУ 42987169) в банку АТ КБ «ПриватБанк»: рахунок НОМЕР_3 відкритий 08.11.2021 (євро); рахунок НОМЕР_4 відкритий 08.11.2021 (українська гривня); рахунок НОМЕР_5 відкритий 08.11.2021 (долар США).

Накласти арешт на грошові кошти та видаткові операції, які знаходяться на банківському рахунку ОСОБА_4 в АТ КБ «ПриватБанк» № НОМЕР_6 відкритий 08.11.2021.

Заборонити службовим особам та працівникам ТОВ «Логістикс Плюс» (код ЄДРПОУ 42987169) їх представникам за дорученням використовувати, розпоряджатися або будь-яким чином відчужувати вищезазначені грошові кошти, окрім здійснення обов`язкових платежів до бюджету та виплати заробітної плати.

Накласти арешт на транспортні засоби, що належать на праві власності підозрюваному ОСОБА_4 : причіп марки «ANSSEMS MSX2», 2006 року випуску, сірого кольору, н/з НОМЕР_7 , номер шасі НОМЕР_8 ; причіп марки «KHOTT», 2012 року випуску, н/з НОМЕР_9 , номер шасі НОМЕР_10 ; автомобіль марки «AUDI Q7», 2017 року випуску, н/з НОМЕР_11 , номер кузова НОМЕР_12 .

В решті вимог відмовити.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.

Зобов`язати слідчого/прокурора у кримінальному провадженні передати ухвалу особі, на майно якої, накладено арешт.

Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.

Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Апеляційного суду м. Києва протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2022
Оприлюднено14.05.2024
Номер документу106824473
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —757/28367/22-к

Ухвала від 18.10.2022

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Волкова С. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні