Постанова
від 20.09.2022 по справі 569/7830/21
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/7830/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2022 року м.Рівне

Суддя Рівненського міського суду Крижова О.Г. з участю представника Поліської митниці Держмитслужби, розглянувши справу, яка надійшла з Поліської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Раденичі, Мостиського району, Львівської області, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП


,

у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

15.12.2019 року в зоні діяльності Галицької митниці Держмитслужби громадянин України ОСОБА_2 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_1 ) ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «Volkswagen Tiguan», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 ».

Переміщення автомобіля через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204120/2019/301611 від 11.12.2019 року.

17.12.2019 року декларантом ТОВ «Кар Брок ЮА» ОСОБА_3 в Поліську митницю Держмитслужби подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204120/2019/303962 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «Volkswagen Tiguan», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою (Invoice) від 11.12.2019 року №ЕК00-001018, зовнішньоекономічним договором від 01.06.2019 року №S01/06/19, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 06.12.2019 року тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів, встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію UAB «Ruba» (Lietuva Saskaita, Rokiskio k., Melioratoriu g.8A), покупцем та отримувачем ТОВ «Ексім Кар» (код ЄДРПОУ 42708392, Волинська область, м. Луцьк, вул. Рівненська 76а).

Відповідно до комерційного рахунку (Invoice) від 11.12.2019 року №ЕК00-001018 вартість автомобіля марки «Volkswagen Tiguan», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 становить 13000 Євро (або еквівалент 340 37,85 грн. на дату здійснення митного оформлення товару).

22.01.2021 року на адресу Поліської митниці Держмитслужби надійшов лист Державної митної служби України від 18.01.2021 року №08-1/20-02-01/7.13/829, яким направлено відповідь митних органів Польщі на запит стосовно перевірки законності здійснення зовнішньоекономічних операцій з транспортними засобами ТОВ «Ексім Кар», у тому числі, товару «легковий автомобіль марки «Volkswagen Tiguan», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 ».

За результатом опрацювання листа Державної митної служби України від 18.01.2021 року №08-1/20-02-01/7.13/829, встановлено невідповідність даних, що містяться в доданих до листа документах, даним, заявленим при митному оформленні транспортного засобу на митній території України.

Транспортний засіб експортований на митну територію України на підставі наданої митною адміністрацією Республіки Польща від 15.12.2019 MRN 19PL402010E1461828, ідентифікується із транспортним засобом, оформленим за митною декларацією від 17.12.2019 типу ІМ40ДЕ №204120/2019/303962.

У результаті співставлення відомостей, наданих митними органами Республіки Польща із документами, поданими до митного контролю та оформлення в Поліську митницю Держмитслужби встановлено розбіжності щодо реквізитів отримувача та відправника, фактурної вартості, реквізитів рахунку фактури.

Відправником товару відповідно до від 15.12.2019 MRN 19PL402010E1461828 заявлено компанію «Euro Traiding SP Z.O.O.» (Goszczynskiego 31, Przemysl, 37-700 PL), отримувачем ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 ). Згідно наданих копій документів ціна продажу транспортного засобу, оформленого за даною даною митною декларацією становить 17340 Євро, або у національній валюті по курсу на день митного оформлення 454 002,35 грн.

Митна вартість товару за вказаною МД заявлена декларантом із застосуванням другорядного методу визначення митної вартості на рівні 18000 EUR, що перевищує числове значення, наявне у ДКД від 15.12.2019 MRN 19PL402010E1461828 (17340 EUR).

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Підпунктом г, п.1, ч1. ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_2 , вчинив дії, спрямовані на переміщення товару «легковий автомобіль марки «Volkswagen Tiguan», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 », вартістю 471 282,71 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, а саме, комерційного рахунку (Invoice) від 11.12.2019 року №ЕК00-001018, виданого компанією UAB «Ruba» (Lietuva Saskaita, Rokiskio k., Melioratoriu g.8A), що містить неправдиві відомості щодо реквізитів отримувача та відправника, а також фактурної вартості.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил передбачені частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Ухвалою Рівненського міського суду від 02 грудня 2021 року справу про порушення митних правил, передбачених ч.1ст. 483 МК Україниу відношенні ОСОБА_1 повернути до Поліської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

08 лютого 2022 року до Рівненського міського суду повернулись матеріали вищевказаної справи з Державної митної служби України Рівненської митниці для прийняття подальшого рішення.

Ухвалою Рівненського міського суду від 18 лютого 2021 року справу про порушення митних правил, передбачених ч.1ст. 483 МК Україниу відношенні ОСОБА_1 повернути до Поліської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки, оскільки в матеріалах проваджень відносно ОСОБА_1 відсутні будь-які відомості щодо підроблення рахунка від 15.12.2019 року чи інформацію, що документ містить внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ним посвідчуються.

04 серпня 2022 року до Рівненського міського суду повернулись матеріали вищевказаної справи з Державної митної служби України Рівненської митниці після проведення додаткової перевірки для прийняття подальшого рішення.

В судовезасідання ОСОБА_1 не з`явився про час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином.

Суд, заслухавши думку представника митного органу, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч.2 ст.467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно достатті 522 цього Кодексурозглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Частиною 1 статті 257 МК України, передбачено, що Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Відповідно до приписів ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється митним органом у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла, проставлянням відміток на бланку митної декларації та відповідним записом у документах митного органу. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

Частиною 4 статті 255МК України визначено, що митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму. Таким чином, у випадку виконання особою дій, визначених законодавством України, та надання митним органом дозволу на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення, митне оформлення вважається закінченим.

Це свідчить про те, що із закінченням митного оформлення дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, є завершеними, а не тривають протягом невизначеного періоду часу до їх виявлення.

З огляду на це, передбачене ч.1 ст.483МК України порушення митних правил, яке полягає у поданні митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час митного оформлення товару, коли таке правопорушення повинно бути виявлене контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю.

Як зазначено у висновках ВСУ, викладених у рішеннях, прийнятих за результатами розгляду заяв про перегляд судових рішень з підстав неоднакового застосування судами одних і тих же норм матеріального права (постанова ВСУ від 09 квітня 2012 року, справа №21-260а11), діяння, яке полягає у заявлені в митній декларації неправдивих відомостей та надання митному органу документів з такими відомостями як підстави для звільнення від сплати податків і зборів, або зменшення їх розміру, або несплата податків і зборів у строк, встановлений законодавством, а також інші протиправні дії, що спричинили недобори податків та зборів, за відсутності ознак злочину, не можна вважати триваючим, оскільки воно припиняється із поданням декларації митному органу.

Таким чином, дане правопорушення не є триваючим, оскільки подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, було вчинено як одноразові дії, які й характеризують ознаки правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

17.12.2019 року декларантом ТОВ «Кар Брок ЮА» ОСОБА_3 в Поліську митницю Держмитслужби подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204120/2019/303962 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «Volkswagen Tiguan», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 » з пакетом товаросупровідних документів, тому слід обраховувати строк, передбачений законодавством, для притягнення особи до адміністративної відповідальності. Зазначене порушення митних правил не можна вважати триваючим, бо воно припиняється із поданням декларації митному органу.

Подія мала місце 17.12.2019 року, протокол про порушення митних правил складено 24.02.2021 року, справа найдішла до суду 16.04.2021 року.

Ухвалою Рівненського міського суду від 02 грудня 2021 року справу про порушення митних правил, передбачених ч.1ст. 483 МК Україниу відношенні ОСОБА_1 повернути до Поліської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

08 лютого 2022 року до Рівненського міського суду повернулись матеріали вищевказаної справи з Державної митної служби України Рівненської митниці для прийняття подальшого рішення.

Ухвалою Рівненського міського суду від 18 лютого 2021 року справу про порушення митних правил, передбачених ч.1ст. 483 МК Україниу відношенні ОСОБА_1 повернути до Поліської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки, оскільки в матеріалах проваджень відносно ОСОБА_1 відсутні будь-які відомості щодо підроблення рахунка від 15.12.2019 року чи інформацію, що документ містить внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ним посвідчуються.

04 серпня 2022 року до Рівненського міського суду повернулись матеріали вищевказаної справи з Державної митної служби України Рівненської митниці після проведення додаткової перевірки для прийняття подальшого рішення, відповідно, строк накладення адміністративного стягнення у справах про порушення митних правил закінчився.

Згідно п. 7 ч. 1ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За вищезазначенихобставин провадженняу справівідносно ОСОБА_1 про притягненнядо адміністративноївідповідальності зач.1 ст.483 МК України, підлягає закриттю у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.467,483 МК України, ст.ст.247,283-285 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483МК України закрити у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд.

Суддя Рівненського міського суду Оксана КРИЖОВА

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення20.09.2022
Оприлюднено21.10.2022
Номер документу106835107
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/7830/21

Постанова від 20.09.2022

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Постанова від 18.02.2022

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

Постанова від 02.12.2021

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Крижова О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні