Ухвала
від 19.10.2022 по справі 240/27503/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

19 жовтня 2022 року м. Житомир справа № 240/27503/21

категорія 112030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Токаревої М.С., розглянувши у письмовому провадженні в справі за позовом ОСОБА_1 до Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання протиправною бездіяльності, стягнення грошової допомоги,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду надійшов вказаний адміністративний позов до Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання дій протиправними, стягнення коштів.

На адресу суду від відповідача надійшов відзив відповідача у якому було заявлено клопотання про залишення позовної заяви без розгляду у зв`язку із пропуском позивачем строку звернення до суду в частині позовних вимог за 2020 рік.

Суд, розглянувши вказане клопотання, зазначає наступне.

Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Відповідно до вимог частин 1 та 2 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Встановлений статтею 122 КАС України строк звернення до суду обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 24 грудня 2020 року №510/1286/16-а зробила висновок, що визначаючи початок перебігу строку звернення до адміністративного суду, важливо встановити той момент, коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення її прав.При цьому, слід відмітити, що особа може дізнатися про порушення своїх прав, при отриманні наданої суб`єктом владних повноважень відповіді на надісланий запит, в даному випадку щодо виплати щорічної виплати до 5 травня у розмірі передбаченому Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Отже, в цьому випадку, початок перебігу строку звернення до адміністративного суду слід пов`язувати з датою отримання листа-відповіді, листа-роз`яснення від суб`єкта владних повноважень на запит особи про правильність/помилковість нарахування разової грошової допомоги до 5 травня.

Враховуючи положення частини 5 статті 242 КАС України суд враховує, що початок перебігу строку звернення до адміністративного суду у даній категорії справ слід відраховувати з дати отримання листа-відповіді відповідачем.

Таким чином, саме з 14.09.2021 - з моменту надання (отримання) відповіді від Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат розпочався перебіг процесуального строку на звернення з даним позовом до суду, оскільки саме з цього дня позивач дізнався (мав реальну можливість дізнатися) про порушення своїх прав.

При цьому, до суду із вказаним позовом позивач звернувся 29.09.2021.

Вказане свідчить на користь висновку, що позовна заява подана до суду у межах шестимісячного строку звернення, визначеного статтею 122 КАС України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку що клопотання відповідача про залишення без розгляду позовної заяви є необґрунтованим та не підлягає задоволенню

Керуючись статтями 248, 250, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалив:

У задоволенні клопотання представника Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею та окремо від рішення не оскаржується.

Суддя М.С. Токарева

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2022
Оприлюднено24.10.2022
Номер документу106854064
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —240/27503/21

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Рішення від 19.10.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні