Постанова
від 21.10.2022 по справі 677/1006/22
КРАСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 677/1006/22

Провадження № 3/677/630/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2022 року м. Красилів

Красилівський районний суд Хмельницької області в складі головуючої судді Гладій Л.М., за участісекретаря судовогозасідання ВладюкН.В., прокурора Лелюка Т.В., розглянувши матеріали, що надійшли від управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки АДРЕСА_1 , працюючої радником голови правління сільськогосподарського кооперативу «Кузьминський», депутата Щиборівської сільської ради, одруженої, громадянки України,

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 172-7 КУпАП,

в с т а н о в и л а:

ОСОБА_1 , будучи депутатом восьмого скликання Щиборівської сільської ради, Хмельницької області, являючись відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28, ч. 2 ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», 27 квітня 2022 року, перебуваючи в приміщенні Щиборівської сільської ради Хмельницької області під час проведення засідання 16-ї чергової сесії восьмого скликання Щиборівської сільської ради, Хмельницької області, при винесенні на розгляд питання № 7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) на невитребувані земельні частки (паї) та передачу їх в оренду Сільськогосподарському Кооперативу (СК) «Кузьминський», проголосувала «ЗА», чим прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів та вчинила адміністративне правопорушення, що пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Окрім того, ОСОБА_1 , будучи депутатом восьмого скликання Щиборівської сільської ради, Хмельницької області, являючись відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28, ч. 2 ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», 10 лютого 2022 року, перебуваючи в приміщенні Щиборівської сільської ради Хмельницької області під час проведення засідання 13-ї позачергової сесії восьмого скликання Щиборівської сільської ради, Хмельницької області, при винесенні на розгляд питання № 15 «Про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою СК «Кузьминський» на території Щиборівської сільської ради», проголосувала «ЗА», чим прийняла рішення в умовах реального конфлікту інтересів та вчинила адміністративне правопорушення, що пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , подала письмову заяву про розгляд справи у її відсутності, з протоколами про адміністративну відповідальність не згідна.

Прокурор Лелюк Т.В. судовому засіданні просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за ч. 2ст. 172-7 КУпАПта призначити їй адміністративне стягнення в межах санкції, встановленої ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Вислухавши доводи прокурора, дослідивши матеріали справи про адміністративні правопорушення, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до вимог статті 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з вимогами статті 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтями 251, 252 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та ін..

Відповідно до ст. 129 Конституції України розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Як встановлено в судовому засіданні, та вбачається з матеріалів справи, рішенням №1 першої сесії VIII скликання Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області від 08 грудня 2020 року ОСОБА_1 було обрано депутатом Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

У відповідності до підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», депутати місцевих рад є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, а відтак ОСОБА_1 , будучи депутатом Щиборівської сільської ради є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Згідно з протоколом 16-ї чергової сесії Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області восьмого скликання від 27 квітня 2022 року прийнято рішення № 7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) на невитребувані земельні частки (паї) та передачу їх в оренду Сільськогосподарському Кооперативу (СК) «Кузьминський».

За рішення № 7 16-ї чергової сесії Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області восьмого скликання від 27 квітня 2022 року проголосував «ЗА», в тому числі, і депутат ОСОБА_1 .

Згідно з протоколом 13-ї позачергової сесії Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області восьмого скликання від 10 лютого 2022 року прийнято рішення № 15 «Про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою СК «Кузьминський» на території Щиборівської сільської ради».

За рішення № 15 13-ї позачергової сесії Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області восьмого скликання від 10 лютого 2022 року проголосував «ЗА», в тому числі, і депутат ОСОБА_1 .

Частинами 1, 3 статті 8 3акону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради є представником інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження повинен дотримуватися таких правил депутатської етики, а саме: не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах, керуватися у своїй діяльності загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності. На депутатів місцевих рад поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «По статус депутатів місцевих рад», ч. 6 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень.

Згідно ч. ч. 2, 4 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов`язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради. Депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

Отже, депутати місцевих рад, які, крім конституційних гарантій, закріплених у ст. 38 Конституції України, відповідно до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» користуються ухвальним голосом з усіх питань, що розглядаються на засіданнях рад та їх органів, до складу яких вони входять. Тобто, до інтересів представницьких повноважень відноситься голосування на сесіях ради.

Стаття 172-7 КУпАП, а зокрема ч. 1 та ч. 2 передбачає відповідальність за неповідомлення про наявність реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Диспозиції цієї статті є бланкетними і лише описують безпосередньо самі правопорушення, але для повного визначення ознак цих правопорушень відсилають до інших нормативно-правових чи підзаконних нормативно-правових актів які визначають правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Положеннями пункту 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання _ корупції» передбачено обов`язок особи, у якої виник конфлікт інтересів (потенційний чи реальний) та яка перебуває в колегіальному органі, повідомити колегіальний орган про конфлікт інтересів.

Частина 1 статті 35 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що особливості врегулювання конфлікту інтересів у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в тому числі і депутатів місцевих рад, визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.

Так, правила врегулювання конфлікту інтересів у діяльності зазначеної у протоколі особи визначені статтею 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з якою прийняття відповідних рішень (голосування) депутатом на засіданні місцевої ради може здійснюватися за умови повідомлення про конфлікт інтересів та дотримання правил врегулювання конфлікту інтересів, передбачених цією статтею.

Згідно з приміткою ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Аналогічне визначення реального конфлікту інтересів міститься у ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», де розкривається зміст такого терміну як приватний інтерес, яким є будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Виходячи із системного аналізу вказаних термінів, для встановлення факту реального конфлікту інтересів необхідно чітко встановити, що а) приватний інтерес наявний, б) він суперечить службовим чи представницьким повноваженням і в) така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.

Для встановлення ж наявності факту прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів, у тому числі, і для кваліфікації рішення як такого, що прийняте в умовах реального конфлікту інтересів, необхідно також встановити наявність обов`язкової сукупності відповідних юридичних фактів: 1) наявність факту приватного інтересу, який має бути чітко сформульований (артикульований) та визначений; 2) наявність факту суперечності між приватним інтересом і службовими чи представницькими повноваженнями із зазначенням того, у чому саме ця суперечність знаходить свій вияв або вплив на прийняття рішення; 3) наявність повноважень на прийняття рішення; 4) наявність факту реального впливу суперечності між приватним та службовим чи представницьким інтересом на об`єктивність або неупередженість рішення

Без наявності хоча б одного із зазначених фактів із цієї сукупності, реальний конфлікт інтересів не виникає, а тому встановлення таких обставин в обов`язковому порядку має бути відображено, як у протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, так і у судовому рішенні.

Отже, конфлікт інтересів повинен бути реальним (очевидним) і передбачуваним. Тобто, конфлікт інтересів має місце тоді, коли вказана суперечність фактично вплинула чи могла вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих особі службових повноважень.

За змістом ст. 172-7 КУпАП особистий інтерес - це користь, вигода яка стосується особи і яку вона бажає отримати для себе особисто або близьких осіб.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань стосовно юридичної особи СК «Кузьминський» (код ЄДРПОУ 03785757) кінцевими бенефіціарними власниками СК «Кузьминський» є ОСОБА_1 (тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу в юридичній особі або відсоток права голосу в юридичній особі - 25%) та ОСОБА_2 (відсоток частки в статутному капіталі в юридичній особі або відсоток право голосу в юридичній особі 25%, який також є керівником та представником товариства).

Згідно з повним витягом № 00034090589 від 08 грудня 2021 року з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб, 23 липня 1989 року між ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , виконавчим комітетом Кузьминської сільської ради Красилівського району Хмельницької області зареєстровано шлюб.

Згідно з наказом голови кооперативу СК «Кузьминський» ОСОБА_2 № 61 від 02 грудня 2013 року ОСОБА_1 прийнята на роботу на посаду радника голови правління СК «Кузьминський».

Вищенаведене свідчить про наявність приватного інтересу у депутата сільської ради ОСОБА_1 , яка є бенефіціарним власником СК «Кузьминський», та спільно з своїм чоловіком ОСОБА_2 , який є керівником товариства, має 50% частки у статутному капіталі СК «Кузьминський», у прийнятті зазначених вище рішень № 7 та № 15 на користь СК «Кузьминський».

Оскільки наявний «приватний інтерес» ОСОБА_1 у вирішенні питання на користь вказаного товариства, то в її діях також вбачається і реальний конфлікт інтересів при голосуванні «ЗА» при розгляді питання № 7 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) на невитребувані земельні частки (паї) та передачу їх в оренду Сільськогосподарському Кооперативу (СК) «Кузьминський» та 15 «Про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою СК «Кузьминський» на території Щиборівської сільської ради», оскільки вона, будучи депутатом місцевої ради скористалася правом ухвального голосу з питання, яке напряму стосується підприємства, в якому 50% частки статутного капіталу належить їй особисто та її чоловіку, та від якого напряму залежить розмір оплати її праці на посаді радника голови правління СК «Кузьминський.

Враховуючи обставини справи, характер вчинених правопорушень, ступінь вини правопорушниці, а також обставину, що пом`якшує відповідальність, а саме щире розкаяння винного, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, особу порушника, яка одружена, працює,до адміністративної відповідальності притягується вперше, вважаю, що ОСОБА_1 слід визнати винуватою у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 172-7 КУпАПта призначити їй адміністративне стягнення відповідно доч.2ст.36КУпАП,в межахсанкції ч. 2ст. 172-7 КУпАП, оскільки таке стягнення по вказаній справі є необхідною мірою відповідальності та буде достатнім засобом виховання особи і запобігатиме вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

На підставі викладеного, керуючись ст.36,40-1, ч. 2 ст.172-7 КУпАП, п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір»,

п о с т а н о в и л а:

ОСОБА_1 визнати винуватою у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 172-7 КУпАПта на підставі ст. 36 КУпАП накласти на неї стягнення у виді штрафу в розмірі двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в сумі 496 гривень 20 копійок (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106).

Постанова може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.Апеляційна скарга подається через Красилівський районний суд Хмельницької області.

Суддя Л.М. Гладій

СудКрасилівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення21.10.2022
Оприлюднено24.10.2022
Номер документу106872997
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —677/1006/22

Постанова від 21.10.2022

Адмінправопорушення

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

Постанова від 14.08.2022

Адмінправопорушення

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні